Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest TOM0808

zużycie klocków

Recommended Posts

Guest TOM0808

Chcę wymienić kompletny układ hamulcowy ale zanim to zrobie to mam pytanie odnosnie zuzycia klockow, a mianowicie czy bardziej zużyte kolcki zewnetrzne w porownaniu do wewnetrznych to normalna sprawa czy cos jest nie tak ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Klocki ogólnie powinny sie równomiernie zużywać. Jeżeli jest duża różnica w grubości to prowadnice mogą być przytarte. Dobrze jest je przesmarować przy wymianie klocków.

Edited by Bolek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TOM0808

no ogolnie to tak jak patrzylem wyciekow niema tloczki sa ok, ale zaciski ogolnie sa skorodowane, przy wymianie mam zamiar szczotka wyszorowac i pomalowac. a prowadnice przesmaruje ale obojetnie jakim smarem czy jakis specyfik specjalny jest do tego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak nie ma znaczenia jakim smarem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

najlepiej gdybyś zaopatrzył się w smar miedziowy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest TOM0808

tez slyszalem ze miedziany smar jest dobry wielkie dzieki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wlasnie ma znaczenie, tylko smar miedziany, odporny na wysokie temperatury, zwykly smar po rozgrzaniu hamulców spłynie po zaciskach i bedzie smierdziec.

Smar miedziany zabezpiecza tez przez piskiem z ukladu hamulcowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może być samr miedziowy, ale jest jeszcze specjlany smar hamulcowy. Ma on wyższą odporność na temperaturę niż miedziowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...