Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Drżenia samochodu podczas hamowania


Guest lukaszwojtek898
 Share

Recommended Posts

Guest lukaszwojtek898

Witam wszystkich użyutkowników Opla Vectra.

Drodzy koledzy mam takie pytanie co to może być jeśli przy hamowaniu drży mi samochód, pedał hamulca "oddaje", a przy większej prędkości słychać takie dudnienie?

Hamulce z przodu mam wymienione nic nie dało, opony wyważone co może byc jeszcze przyczyną? Czytałem gdzies na waszym forum, że to może być wina słabych tarcz z tyłu, no ale przecież hamuje hamulcami przodnmi to czemu mi tył dudni (tak na chłopski rozum)? :(

Link to comment
Share on other sites

Uzupełnij w profilu,jaki masz silnik w VIKI ( pojemność,jeżeli znasz to symbol silnika ;) ),będzie łatwiej poznać np. czy masz tarcze z tyłu czy bębny :) .

Edited by D.A.N.I.
Link to comment
Share on other sites

Możliwe, że masz krzywą lub pęknięta tarcze. Mialem podobnie podczas hamowania caly samochód drżał, wymieniłem tarcze bo miałem pęknięta. Pomoglo.

Edited by marecki1985
Link to comment
Share on other sites

Guest lukaszwojtek898

Aha dziękuje koledzy za takie zainteresowanie :) Czyli na 90% tylne tarcze do wymianki tak? Czy mógłby mi którys kolega powiedzieć mniej wiecej ceny kompletu (2) tarcz tylnych? jakie marki polecacie. Dzieki

Link to comment
Share on other sites

poszukaj na allegro bedziesz zorientowany w cenach... możesz jeszcze je przetoczyć jak nie są jeszcze takie cienkie ja płaciłem za przetoczenie 2 tarcz 30zł...

polecam Ate , Brembo, Ferodo

Link to comment
Share on other sites

Guest lukaszwojtek898

a czy są jeszcze zdatne do przetoczenia to powie mi ten sie tym zajmuje tak? Dzięki koledzy jutro albo pojutrze się zorientuje i napisze co i jak a mam jeszcze pytanie miał ktoś takie dolegliwości, że jak jechał po po dziurawej drodze to był hałas ja by cos się przewalało bagażniku? Pewnie jakaś tuleja czy cos może być co?

Link to comment
Share on other sites

Guest lukaszwojtek898

Aha to ta zrobię bo jak dzisiaj patrzyłem to zauważyłem że jak jest tarcza (literka B na rysunku) i wokół niej taka jakby osłona (literka A na rysunku) to ta tarcza jest zdarta już więcej niz ta osłona tzn osłona wystaje zza tarcze nie wiem czy jakos to wam wyjaśniłem ale na pewno sa już zużyte... A co do wymiany klocków to pewnie jak i tarcze to i klocki czy niekoniecznie?

Dodaje rysunek (To nie moja tarcza zalazłem w necie takie zdjecie)

post-35020-1254678819_thumb.jpg

Edited by lukaszwojtek898
Link to comment
Share on other sites

Klocki masz widze niedawno po wymianie i są ok bo widać jak wycierają tarcze, tokarz by ci przetoczył ten rant na tarczy i będzie OK. pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest lukaszwojtek898

Kolego to nie jest zdjęcie moje, to zdjecie z neta chciałem tylko pokazać że u mnie tarcza jest węższa niż ta osłona z góry (literka A).

Link to comment
Share on other sites

Guest lukaszwojtek898

a wiec sory za wprowadzanie w bład z ta osłona koledzy po prostu jestem początkującym :) a więc jutro albo pojutrze zmieniam tarcze i zobaczymy co to bedzie :)

Link to comment
Share on other sites

a ja Panowie znowu tez mam podobny problem, otoz gdy tarcze sa zimne to hamuje super, zero drgań natomiast jak sie przejedzie pare km to zaczyna drgać, z przodu mam zestaw brembo + ferodo natomiast z tyłu ate + ate, przod pol roku temu ponad wymieniałem natomiast tył 1,5 roku jakos, tarcze nieduzo w sumie (przejechały), z tyłu zauważyłem ze ostatnio coś zaczeły sie jakby bardziej grzać...

Link to comment
Share on other sites

Przejedź się kawałek i dotknij ręką felgi, jak obstawiam będzie gorąca. B)

Najprawdopodobniej tłoczek Ci się blokuje przez co nie odbija klocek. Możliwe że tarcza już się scentrowała przez przegrzanie i teraz wypadało by ją przetoczyć.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Ja tak miałem w viki żony. Tarcza się grzała i po wjechaniu w wodę wykrzywiła się. Auto drżało przy hamowaniu. Były już dosyć zużyte więc zdecydowałem się na wymianę. 230 komplet tarczo bębnów plus klocki. Przy okazji wymieniłem tez szczeki od ręcznego ale ceny nie pamiętam.

Link to comment
Share on other sites

Przejedź się kawałek i dotknij ręką felgi, jak obstawiam będzie gorąca. B)

Najprawdopodobniej tłoczek Ci się blokuje przez co nie odbija klocek. Możliwe że tarcza już się scentrowała przez przegrzanie i teraz wypadało by ją przetoczyć.

Pozdrawiam

no ale najdziwniejsze to jest to ze gdy sa zimne to nic sie nie dzieje przy hamowaniu nawet z wysokich predkosci np. ze 100 km/h, dopiero po przejechaniu 5-10 km zaczyna drgać...

Link to comment
Share on other sites

Panowie mam ten sam problem i juz jestem pewien po przeczytaniu tego posta że to będzie tarcza bo odczuwam bicie - im większa prędkość tym głośniej tylko powiedzcie czy mogę sam w warunkach domowych sprawdzić która tarcza jest wadliwa???

Link to comment
Share on other sites

czy mogę sam w warunkach domowych sprawdzić która tarcza jest wadliwa???

tak możesz ja przód sprawdzałem że każde z kół podnosiłem oddzielnie i rozpedzając koło silnikiem do jakichś 160km/h hamowałem lekko lewą nogą i patrzyłem czy ma bicie, z kolei tył też można sprawdzić tylko musisz poprosić kogoś o pomoc żeby lekko naciskał na hamulec a ty obracaj koło, jeśli koło bedzie się obracało raz lekko raz mocno znaczy że tarcza jest skrzywiona...

Link to comment
Share on other sites

Miałem ten sam problem.... Przy hamowaniu cały samochód wpadał w wibracje a co gorsza owe wibracje były lekko wyczuwalne podczas jazdy. Zacząłem od wymiany tylnych tarcz bo lewe tylne koło przy obracaniu na podnośniku obracało się nierównomiernie. Skutek-wibracje podczas hamowania zniknęły. Po dłuuuugich poszukiwaniach znalazła się również przyczyna delikatnych wibracji podczas jazdy->dwie prawie nowe letnie opony jakimś cudem złapały niewidzialnego guza (wcześniej wyważałem je tego samego dnia u dwóch różnych wulkanizatorów). Po wymianie na nowe zimówki autko jedzie jak po szynach.... Ale nie ma, że jest sielanka.... :P Zawiecha się uspokoiła i nastała cudowna cisza więc usłyszałem zbliżającą się wymianę tulei i reszty gum tyłu :huh::o:angry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP