Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Porada naprawa zegarów - wskaźnika temperatury


Guest Asteroid
 Share

Recommended Posts

Guest Asteroid

Witam. Od dłuższego czasu miałem problem ze wskaźnikiem temperatury w większości pokazywał prawidłową temperaturę lecz czasami pokazywał ponad 100 stopni albo działał jak obrotomierz (zdjęcie poniżej).

Wiec postanowiłem to naprawić i przy okazji zrobić poradę.

post-18902-1254436087_thumb.jpg

Jeżeli wskaźnik pokazuje temperaturę 100 stopni lub powyżej. W pierwszej kolejności należy sprawdzić układ chłodniczy : Płyn w układzie, termostat czy otwiera, wentylator czy się załącza, korek zbiornika wyrównawczego ( dla pewności można poprzez podłączenie komputera sprawdzić temperaturę silnika czy jest zbliżona do temperatury pokazywanej na zegarach ). Jeżeli układ chłodniczy mamy sprawdzony a wskaźnik pokazuje nam nadal 100 stopni możemy zrobić test odpiąć przewód od czujnika na zegary ( zdjęcie poniżej).

post-18902-1254436144_thumb.jpg

Wtedy wskaźnik powinien pokazać 0 stopni jeżeli wskazówka nie opada do zera to oznacza że mamy zwarcie przewodu od czujnika do masy lub usterka tkwi w samych zegarach lub samym wskaźniku. Jeżeli wskaźnik nadal pokazuje wysoką temperaturę można dla testu puknąć w zegary jeżeli wskazówka spadnie i będzie pokazywała prawidłową temperaturę . Wtedy jesteśmy pewni że usterka tkwi w zegarach.

Więc zaczynamy od wymontowania zegarów z samochodu ( porada w linku poniżej). Przy czym należy pamiętać aby odpiąć klemy od akumulatora lub gdy wyjmiemy zegary nie przekręcać kluczyka w pozycje zapłon. Dlaczego to chyba większość kolegów powinna wiedzieć ( chodzi o kontrolkę poduszki) .

http://www.vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/96

Jeżeli zegary mamy już wyjęte to zaczynamy je rozbierać tak aby dostać się do elektroniki licznika.

post-18902-1254436294_thumb.jpg

Odkręcamy 4 wkręty i podważamy 4 zaczepy. Zaczepy oraz wkręty są z jednej i drugiej strony zegarów. Wyjmujemy licznik z obudowy.

post-18902-1254436469_thumb.jpg

Następnie podważamy małym wkrętakiem złącze na bokach i delikatnie wysuwamy najpierw zaczep a później taśmę . Należy przy tym uważać i robić to delikatnie tak aby nie pękła folia na której są ścieżki.

post-18902-1254436638_thumb.jpg

Później odkręcamy 1 wkręt typu torx od tyłu zegarów poniżej złącza.

post-18902-1254436737_thumb.jpg

Dalej podważamy zaczepy jest ich 8. Po prawej stronie są 3 i po lewej 3. Mniej więcej widoczne na zdjęciu.

post-18902-1254436848_thumb.jpg

Zostają jeszcze 2 zaczepy które są schowane w okrągłych otworach . Ja do ich odblokowania użyłem takiego wkrętaka jak na zdjęciu. Należy włożyć wkrętak i przekręcić tak aby odblokować zaczepy. Możemy wyjąć zegary bez konieczności zdejmowania wskazówek.

post-18902-1254436942_thumb.jpg

Teraz możemy przyjrzeć się elektronice z bliska. Jak widać na zdjęciu powodem takiego zachowywania się wskaźnika temperatury były popękane luty przy nim. Które w zależności od warunków przewodziły lub nie. Należy poprawić luty ( ja poprawiłem również luty od wskaźnika prędkości, obrotów oraz paliwa tak dla pewności) i gotowe. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Jeżeli komuś ma się przydać, to proszę o przypięcie i uwiecznienie gdzieś w widocznym miejscu

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

czesc, zawiesza mi sie wlasnie wskaznik temeperatury - na poczatku w ogole nie pokazywal ale to spadl czujnik ale jak juz wrocil na swoje miejsce to wskazowka podnosila sie jednostajnie do pewnej temperatury lecz po wylaczeniu silnika wszystkie wskazniki ladnie opadly w tym samym tempie a ten nieszczesny spadal ale tak co chwile i malymi kroczkami, spadl, zatrzymal sie - opadl w tej samej chwili co reszta ale nie tak samo, predkosc, obroty i paliwo - jednostajnie a temp. tak jak to opisalem wczesniej. boje sie ze zegary do wymiany bo silniczki sa chyba nienaprawialne i niewymienialne (moge sie mylic)

Link to comment
Share on other sites

Wszytko pięknie :) dodał bym tylko jeszcze iż temperatura może być przekłamana tym że brak ładownia ją miałem taki przypadek gdy mi auto masę gubiło to wskazówka wskazywała maksymalna wartość pomogło przykręcenie grubego kabla do silnika i ramy ja akurat przykręciłem śruba mocująca chłodnice.

Link to comment
Share on other sites

kiedys mialem tak ze skakal mi obrotmomierz - tzn. jak np, stalem w miejscu gdzie powinno byc ok. 800 to tak sobie latal od dolu do 1000, ale samo sie naprawilo:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP