Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość Asteroid

Porada naprawa zegarów - wskaźnika temperatury

Polecane posty

Gość Asteroid

Witam. Od dłuższego czasu miałem problem ze wskaźnikiem temperatury w większości pokazywał prawidłową temperaturę lecz czasami pokazywał ponad 100 stopni albo działał jak obrotomierz (zdjęcie poniżej).

Wiec postanowiłem to naprawić i przy okazji zrobić poradę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Jeżeli wskaźnik pokazuje temperaturę 100 stopni lub powyżej. W pierwszej kolejności należy sprawdzić układ chłodniczy : Płyn w układzie, termostat czy otwiera, wentylator czy się załącza, korek zbiornika wyrównawczego ( dla pewności można poprzez podłączenie komputera sprawdzić temperaturę silnika czy jest zbliżona do temperatury pokazywanej na zegarach ). Jeżeli układ chłodniczy mamy sprawdzony a wskaźnik pokazuje nam nadal 100 stopni możemy zrobić test odpiąć przewód od czujnika na zegary ( zdjęcie poniżej).

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Wtedy wskaźnik powinien pokazać 0 stopni jeżeli wskazówka nie opada do zera to oznacza że mamy zwarcie przewodu od czujnika do masy lub usterka tkwi w samych zegarach lub samym wskaźniku. Jeżeli wskaźnik nadal pokazuje wysoką temperaturę można dla testu puknąć w zegary jeżeli wskazówka spadnie i będzie pokazywała prawidłową temperaturę . Wtedy jesteśmy pewni że usterka tkwi w zegarach.

Więc zaczynamy od wymontowania zegarów z samochodu ( porada w linku poniżej). Przy czym należy pamiętać aby odpiąć klemy od akumulatora lub gdy wyjmiemy zegary nie przekręcać kluczyka w pozycje zapłon. Dlaczego to chyba większość kolegów powinna wiedzieć ( chodzi o kontrolkę poduszki) .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Jeżeli zegary mamy już wyjęte to zaczynamy je rozbierać tak aby dostać się do elektroniki licznika.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Odkręcamy 4 wkręty i podważamy 4 zaczepy. Zaczepy oraz wkręty są z jednej i drugiej strony zegarów. Wyjmujemy licznik z obudowy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Następnie podważamy małym wkrętakiem złącze na bokach i delikatnie wysuwamy najpierw zaczep a później taśmę . Należy przy tym uważać i robić to delikatnie tak aby nie pękła folia na której są ścieżki.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Później odkręcamy 1 wkręt typu torx od tyłu zegarów poniżej złącza.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Dalej podważamy zaczepy jest ich 8. Po prawej stronie są 3 i po lewej 3. Mniej więcej widoczne na zdjęciu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Zostają jeszcze 2 zaczepy które są schowane w okrągłych otworach . Ja do ich odblokowania użyłem takiego wkrętaka jak na zdjęciu. Należy włożyć wkrętak i przekręcić tak aby odblokować zaczepy. Możemy wyjąć zegary bez konieczności zdejmowania wskazówek.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Teraz możemy przyjrzeć się elektronice z bliska. Jak widać na zdjęciu powodem takiego zachowywania się wskaźnika temperatury były popękane luty przy nim. Które w zależności od warunków przewodziły lub nie. Należy poprawić luty ( ja poprawiłem również luty od wskaźnika prędkości, obrotów oraz paliwa tak dla pewności) i gotowe. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności.

Jeżeli komuś ma się przydać, to proszę o przypięcie i uwiecznienie gdzieś w widocznym miejscu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czesc, zawiesza mi sie wlasnie wskaznik temeperatury - na poczatku w ogole nie pokazywal ale to spadl czujnik ale jak juz wrocil na swoje miejsce to wskazowka podnosila sie jednostajnie do pewnej temperatury lecz po wylaczeniu silnika wszystkie wskazniki ladnie opadly w tym samym tempie a ten nieszczesny spadal ale tak co chwile i malymi kroczkami, spadl, zatrzymal sie - opadl w tej samej chwili co reszta ale nie tak samo, predkosc, obroty i paliwo - jednostajnie a temp. tak jak to opisalem wczesniej. boje sie ze zegary do wymiany bo silniczki sa chyba nienaprawialne i niewymienialne (moge sie mylic)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszytko pięknie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dodał bym tylko jeszcze iż temperatura może być przekłamana tym że brak ładownia ją miałem taki przypadek gdy mi auto masę gubiło to wskazówka wskazywała maksymalna wartość pomogło przykręcenie grubego kabla do silnika i ramy ja akurat przykręciłem śruba mocująca chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kiedys mialem tak ze skakal mi obrotmomierz - tzn. jak np, stalem w miejscu gdzie powinno byc ok. 800 to tak sobie latal od dolu do 1000, ale samo sie naprawilo:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×