Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
goralpm

Gasnie silnik na drugim biegu.

Recommended Posts

Witam.

Ta dziwna przyczyna zaczęła się niedawno.

Jak jechałem na drugim biegu dojeżdżając do ronda nagle wszystko pogasło - jednym zdaniem zgasł samochód.

Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego zapaleniu silnik odpalił od razu, kontrolka check engine nie mrugała a nie się nie paliła po ponownym uruchomieniu. Po paru dniach to samo... Tym razem zauważyłem, że jak samochód jechał już po zgaśnięciu mrugał check engine ale jak się zatrzymałem to przestał...

Sytuacja ta zaczęła się powtarzać coraz częściej, obecnie jak zgaśnie to check engine mruga bardzo szybko 4 razy lub pięć - nie sposób policzyć bo mruga naprawdę szybko i sam pewien nie jestem czy są to mignięcia czterokrotne czy pięciokrotne.

Wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie powoduje ten sam efekt - mruganie jak poprzednio. Dopiero wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki (być może nie koniecznie wyciągnięcie) i odczekanie ok 2 minut przywraca stan używalności, znaczy kontrolka już nie miga samochód odpala bez problemowo. Oczywiście kontrolka nie pali się i nie wskazuje na żadne błędy.

Pojechałem sczytać to co zostało zapisane, okazuje się, że był błąd P0606 unknown (lub podobny numer, niestety nie pamiętam dokładnie ale mogę mieć ten numer w każdej chwili) oraz błąd sondy lambda, po sprawdzeniu online sondy lambda wyniki były bardzo dobre, wiec możliwe, że sonda zgłosiła błąd zupełnie nie związany z tymi dziwnymi zachowaniami.

Dodam, że na biegu: pierwszym, trzecim, czwartym to się nie zdarza....

Jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami będę wdzięczy za poradę co to może być...

Pozdrawiam.

PS. ECU wraz z immobilizerem wymieniony na nowy rok temu (może to coś szwankuje?).

PS2 Silnik Z18XE

Edited by goralpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

0606-wewnętrzny moduł kontroli sterownika-uszkodzenie procesora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli ECU do wymiany gwarancyjnej...? Czy po wykasowaniu powinno być już OK?

Edited by goralpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

te miganie checka wskazuje na uszkodzenie ecu,najpierw musisz naprawić usterke,i dopiero wykasowac błąd..no ale spróbować możesz,może to być chwilowa usterka..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Problem w tym, że nikt mi nie chce powiedzieć co to jest?

Czy to, że samochód gaśnie na drugim biegu to wina właśnie ECU czy ECU to konsekwencja tego gaśnięcia na drugim biegu.

Na razie mam wykasowane błędy bo mechanik nie stwierdził żadnych usterek.

Sam nie wiem co mam o tym myśleć...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, po skasowaniu błędów przez kilka godzin było OK. Jednak dziś przytrafiło się znów, tez na drugim biegu.

Przyglądnąłem się szybko na deskę by zobaczyć co pokazują kontrolki. I tak, w momencie kiedy wszystko robi się martwe, miga równocześnie check engine i ta kontrolka z kluczem pomarańczowa. Kiedy zgaszę zapłon i włączę ponownie miga 4 razy szybko tylko kontrolka check engine - oczywiście samochód nie startuje. Po ok. dwóch minutach -kluczyki w stacyjce- włączam zapłon, check engine nic.. samochód pali bezproblemowo.

Co o tym sądzicie? Ja wiem, że wszystko wskazuje na ECU ale zanim napisze do gościa o wymianę lub naprawę gwarancyjną chciałbym się upewnić, ze to nie żadne objawy silnika krokowego, małej kompresji, pompy paliwowej... (różni ludzie, różnie diagnozowali) Efekt ten zdarza się wyłącznie na małych prędkościach i przeważnie na drugim biegu podczas hamowania silnikiem. Jak rozłączę sprzęgło to nie zdycha. Raz zdarzyło mi się to na biegu piątym ale zrobiłem to celowo, przy małej prędkości dałem gazu na piątce i też właśnie zgasła a takimi objawami. Czy faktycznie ECU za to odpowiada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powracam do tematu, ze względu na inny rodzaj opisu błędu!

Kiedy napisałem do firmy w której kupiłem ECU o problemie, ci odpisali mi, że kod błędu P0606 to:

"control unit reinitilisasion" oraz, że powodem takowego jest IGNITION COIL PACK czyli cewka zapłonowa jak sądzę(?)

Rekomendując mi bym wymienił cewkę i to wszystko - co o tym sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

witaj,na moje oko to nie cewka,gdyż z cewką powiązane są inne błędy:0335,0356,0357,0358,0359,0360,0361,0362.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy istnieje możliwość sprawdzenia samej cewki?

I jeszcze pytanie: Czy jakieś wadliwe działanie cewki może spowodować takie objawy bez wykazywania błędów samej cewki?

Chodzi mi o to by być choć na 60% pewnym co jest do wymiany, ECU mam na gwarancji do końca grudnia, cewka kosztuje trochę grosza... więc. Poza tym cewkę miałem wymieniana ok. dwa lata temu przy okazji pierwszego problemu z ECU. Wówczas był błąd "miss fire" na 3 cylindrze. Wówczas kupiłem nową cewką oraz miałem ECU w naprawie (dziś od stycznia ECU jest nowe). Jak to dziadostwo sprawdzić? Czy kupić na scrap'ie cewkę i sprawdzić czy objawy minęły?

Silnik Z18XE

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie masz od kogo pożyczyć na "chwile",albo jakiś szrot,za grosze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie...

Problem w tym, ze nie bardzo mam od kogo pożyczyć a skrap śpiewa sobie cenę identyczną jak za nowy nieoryginalny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powracam do wątku, gdyż zakupiłem OPCOM.

Obawy są nadal te same, czyli silnik potrafi zgasnąć w czasie dodawania gazu, na każdym praktycznie biegu tak się dzieje, na 5-tym tez!

Przywykłem z tym;) i jakoś jeżdze.

Teraz czytając błędy z OPCOMA mam takie:

P0606 - Control Unit Reinitialization

(00) - Not Present

P1600 - Reprogram or Replace

Please login or register to see this link.

Tam piszą, że należy to wykonać za każdym razem, jak wymieni się ECU (ja wymieniłem 2 razy przy czym raz to była jedynie naprawa) lub odłączy "-" na akumulatorze.

Czy jest szansa, że właśnie taki reset sprawę załatwi?

Czy to bezpieczne - w sensie, że reset jedynie ustawi od nowa wartości a nie zdołuje cały ECU?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

I na koniec co dokładnie oznacza przy błędach ten zapis: (00) - Not Present?

Dzięki.

Edited by goralpm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobne objawy po wymianie ecu,u mnie zapala sie kluczyk z autkiem po jakims czasie,po ponownym wylonczeniu i uruchomieniu autka kontrolka po 5 min wraca spowrotem:( Robiles moze tym opcomem reset przepustnicy?

Edited by Dandii

Share this post


Link to post
Share on other sites

goralpm, amelinium - odepnijcie najopierw akumulator na kilka minut i potem ponownie podłączcie i pozostawcie silnik na wolnych obrotach po odpaleniu jakiś czas. Niech zresetuje sobie pamięć komputer. Może to chwilowe świrowanie systemu i nie ma co dramatyzować. Przy każdych usterkach elektroniki zawsze u zaczynam od takich rzeczy. Najtańsze ale i najprostrze rozwiązanie. Może pomóc, ale nie musi. Może to chwilowy objaw. Jeśli nie ustąpi to szukajcie dalej wtedy dopiero.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorki za odgrzebanie tematu, ale czy znalazłeś rozwiązanie problemu i jakie ono było?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wstępie witam wszystkich klubowiczów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... stałem się (póki co) szczęśliwym posiadaczem Vectry B 1997r, silnik 1,8 (116KM) + LPG sekw. Od jakiegoś czasu silnik potrafi zgasnąć jadąc spokojnie w okolicach 60km/h. Zapala się Check Engine, po zatrzymaniu auto normalnie odpala ale z błędem Check Engine. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i odczekaniu ok 1min silnik odpala jak gdyby nigdy nic i jedzie dalej. Problem podobny więc przyłączam się również do tematu. Akumulatora jeszcze nie odłączałem, na jak długo należy odpiąć akumulator ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Tobie się zaświeca Chck i świeci a nie mruga jak rozumiem, jeżeli tak to oczytaj błędy:

Please login or register to see this link.

i wklej tu wynik odczytu.

Pewnie wyjdzie korbowy 0335-0339 ale to trzeba sprawdzić.

Kody

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...