Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
goralpm

Gasnie silnik na drugim biegu.

Polecane posty

Witam.

Ta dziwna przyczyna zaczęła się niedawno.

Jak jechałem na drugim biegu dojeżdżając do ronda nagle wszystko pogasło - jednym zdaniem zgasł samochód.

Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego zapaleniu silnik odpalił od razu, kontrolka check engine nie mrugała a nie się nie paliła po ponownym uruchomieniu. Po paru dniach to samo... Tym razem zauważyłem, że jak samochód jechał już po zgaśnięciu mrugał check engine ale jak się zatrzymałem to przestał...

Sytuacja ta zaczęła się powtarzać coraz częściej, obecnie jak zgaśnie to check engine mruga bardzo szybko 4 razy lub pięć - nie sposób policzyć bo mruga naprawdę szybko i sam pewien nie jestem czy są to mignięcia czterokrotne czy pięciokrotne.

Wyłącznie zapłonu i ponowne włączenie powoduje ten sam efekt - mruganie jak poprzednio. Dopiero wyciągnięcie kluczyków ze stacyjki (być może nie koniecznie wyciągnięcie) i odczekanie ok 2 minut przywraca stan używalności, znaczy kontrolka już nie miga samochód odpala bez problemowo. Oczywiście kontrolka nie pali się i nie wskazuje na żadne błędy.

Pojechałem sczytać to co zostało zapisane, okazuje się, że był błąd P0606 unknown (lub podobny numer, niestety nie pamiętam dokładnie ale mogę mieć ten numer w każdej chwili) oraz błąd sondy lambda, po sprawdzeniu online sondy lambda wyniki były bardzo dobre, wiec możliwe, że sonda zgłosiła błąd zupełnie nie związany z tymi dziwnymi zachowaniami.

Dodam, że na biegu: pierwszym, trzecim, czwartym to się nie zdarza....

Jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami będę wdzięczy za poradę co to może być...

Pozdrawiam.

PS. ECU wraz z immobilizerem wymieniony na nowy rok temu (może to coś szwankuje?).

PS2 Silnik Z18XE

Edytowano przez goralpm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

0606-wewnętrzny moduł kontroli sterownika-uszkodzenie procesora...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czyli ECU do wymiany gwarancyjnej...? Czy po wykasowaniu powinno być już OK?

Edytowano przez goralpm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te miganie checka wskazuje na uszkodzenie ecu,najpierw musisz naprawić usterke,i dopiero wykasowac błąd..no ale spróbować możesz,może to być chwilowa usterka..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Problem w tym, że nikt mi nie chce powiedzieć co to jest?

Czy to, że samochód gaśnie na drugim biegu to wina właśnie ECU czy ECU to konsekwencja tego gaśnięcia na drugim biegu.

Na razie mam wykasowane błędy bo mechanik nie stwierdził żadnych usterek.

Sam nie wiem co mam o tym myśleć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, po skasowaniu błędów przez kilka godzin było OK. Jednak dziś przytrafiło się znów, tez na drugim biegu.

Przyglądnąłem się szybko na deskę by zobaczyć co pokazują kontrolki. I tak, w momencie kiedy wszystko robi się martwe, miga równocześnie check engine i ta kontrolka z kluczem pomarańczowa. Kiedy zgaszę zapłon i włączę ponownie miga 4 razy szybko tylko kontrolka check engine - oczywiście samochód nie startuje. Po ok. dwóch minutach -kluczyki w stacyjce- włączam zapłon, check engine nic.. samochód pali bezproblemowo.

Co o tym sądzicie? Ja wiem, że wszystko wskazuje na ECU ale zanim napisze do gościa o wymianę lub naprawę gwarancyjną chciałbym się upewnić, ze to nie żadne objawy silnika krokowego, małej kompresji, pompy paliwowej... (różni ludzie, różnie diagnozowali) Efekt ten zdarza się wyłącznie na małych prędkościach i przeważnie na drugim biegu podczas hamowania silnikiem. Jak rozłączę sprzęgło to nie zdycha. Raz zdarzyło mi się to na biegu piątym ale zrobiłem to celowo, przy małej prędkości dałem gazu na piątce i też właśnie zgasła a takimi objawami. Czy faktycznie ECU za to odpowiada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powracam do tematu, ze względu na inny rodzaj opisu błędu!

Kiedy napisałem do firmy w której kupiłem ECU o problemie, ci odpisali mi, że kod błędu P0606 to:

"control unit reinitilisasion" oraz, że powodem takowego jest IGNITION COIL PACK czyli cewka zapłonowa jak sądzę(?)

Rekomendując mi bym wymienił cewkę i to wszystko - co o tym sądzicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

witaj,na moje oko to nie cewka,gdyż z cewką powiązane są inne błędy:0335,0356,0357,0358,0359,0360,0361,0362.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy istnieje możliwość sprawdzenia samej cewki?

I jeszcze pytanie: Czy jakieś wadliwe działanie cewki może spowodować takie objawy bez wykazywania błędów samej cewki?

Chodzi mi o to by być choć na 60% pewnym co jest do wymiany, ECU mam na gwarancji do końca grudnia, cewka kosztuje trochę grosza... więc. Poza tym cewkę miałem wymieniana ok. dwa lata temu przy okazji pierwszego problemu z ECU. Wówczas był błąd "miss fire" na 3 cylindrze. Wówczas kupiłem nową cewką oraz miałem ECU w naprawie (dziś od stycznia ECU jest nowe). Jak to dziadostwo sprawdzić? Czy kupić na scrap'ie cewkę i sprawdzić czy objawy minęły?

Silnik Z18XE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie masz od kogo pożyczyć na "chwile",albo jakiś szrot,za grosze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie...

Problem w tym, ze nie bardzo mam od kogo pożyczyć a skrap śpiewa sobie cenę identyczną jak za nowy nieoryginalny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powracam do wątku, gdyż zakupiłem OPCOM.

Obawy są nadal te same, czyli silnik potrafi zgasnąć w czasie dodawania gazu, na każdym praktycznie biegu tak się dzieje, na 5-tym tez!

Przywykłem z tym;) i jakoś jeżdze.

Teraz czytając błędy z OPCOMA mam takie:

P0606 - Control Unit Reinitialization

(00) - Not Present

P1600 - Reprogram or Replace

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Tam piszą, że należy to wykonać za każdym razem, jak wymieni się ECU (ja wymieniłem 2 razy przy czym raz to była jedynie naprawa) lub odłączy "-" na akumulatorze.

Czy jest szansa, że właśnie taki reset sprawę załatwi?

Czy to bezpieczne - w sensie, że reset jedynie ustawi od nowa wartości a nie zdołuje cały ECU?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">)

I na koniec co dokładnie oznacza przy błędach ten zapis: (00) - Not Present?

Dzięki.

Edytowano przez goralpm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy po wymianie ecu,u mnie zapala sie kluczyk z autkiem po jakims czasie,po ponownym wylonczeniu i uruchomieniu autka kontrolka po 5 min wraca spowrotem:( Robiles moze tym opcomem reset przepustnicy?

Edytowano przez Dandii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Daliście Panowie rady?, bo u mnie to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

goralpm, amelinium - odepnijcie najopierw akumulator na kilka minut i potem ponownie podłączcie i pozostawcie silnik na wolnych obrotach po odpaleniu jakiś czas. Niech zresetuje sobie pamięć komputer. Może to chwilowe świrowanie systemu i nie ma co dramatyzować. Przy każdych usterkach elektroniki zawsze u zaczynam od takich rzeczy. Najtańsze ale i najprostrze rozwiązanie. Może pomóc, ale nie musi. Może to chwilowy objaw. Jeśli nie ustąpi to szukajcie dalej wtedy dopiero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szklarz, to już przerabiałem.

Skate, i co zrobiłeś w końcu?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki za odgrzebanie tematu, ale czy znalazłeś rozwiązanie problemu i jakie ono było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie witam wszystkich klubowiczów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ... stałem się (póki co) szczęśliwym posiadaczem Vectry B 1997r, silnik 1,8 (116KM) + LPG sekw. Od jakiegoś czasu silnik potrafi zgasnąć jadąc spokojnie w okolicach 60km/h. Zapala się Check Engine, po zatrzymaniu auto normalnie odpala ale z błędem Check Engine. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i odczekaniu ok 1min silnik odpala jak gdyby nigdy nic i jedzie dalej. Problem podobny więc przyłączam się również do tematu. Akumulatora jeszcze nie odłączałem, na jak długo należy odpiąć akumulator ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Tobie się zaświeca Chck i świeci a nie mruga jak rozumiem, jeżeli tak to oczytaj błędy:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i wklej tu wynik odczytu.

Pewnie wyjdzie korbowy 0335-0339 ale to trzeba sprawdzić.

Kody

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×