Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Followers 0
ChildOfTheKoRn

Luzu na drążku ciąg dalszy... Zestaw naprawczy z allegro...

33 posts in this topic

Posted (edited)

Jakiś czas temu pozbyłem się luzu na drążku dzięki metodzie na "koszulkę termokurczliwą". Luzy wyraźnie się zmniejszyły. Niestety problem wrócił ale już ze zdwojona siłą. Dodatkowo doszedł problem masakrycznie trudnego wrzucenia jedynki (wchodzi tylko po wcześniejszym wrzuceniu dwójki) oraz nie wracania lewarka do pozycji do wrzucenia "trójki" (na środek) po wybiciu któregoś biegu. Reasumując kielnia jak dzwon...

Na allegro znalazłem coś

Please login or register to see this link.

...

Czy ktoś próbował wymienić swój koszyk na ten z aukcji?? Wszystko grało??

Sprzedawca oferuje wymianę koszyka na

Please login or register to see this link.

Trochę dużo zabawy. Wyjąć cały mechanizm, wysłać, założyć z powrotem... Szybciej i łatwiej jest zrobić to samodzielnie a za 40zeta, które zostają w kieszeni parę piwek można przechylić.

Wszystko niby pięknie ale boję się jednak późniejszej regulacji biegów. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka uwag jak to zrobić ale były one (jak dla mnie) za mało szczegółowe a nie chce uziemić samochodu na amen. Czy mógłby ktoś napisać laikowi trochę szczegółowiej jak to zrobić?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Edited by ChildOfTheKoRn
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj to przerabiałem. Ja załatwiłem ten problem buteleczką po actimelu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> dolna część butelki ma kształt prawie identyczny jak kula, wystarczy tylko odpowiednio wyciąć. Poza tym tworzywo z którego zrobiona jest buteleczka bardzo łatwo dopasowuje się do kształtu koszyka. Użyłem trochę smaru i jak dla mnie jest okej, drążek nie lata na boki, ale też nie wraca sam na środek,być może dopasuje się z czasem.

Ja regulowałem biegi przy pomocy dwóch klipsów zamontowanych przy lewarku do których zamocowane są linki zmiany biegów, musisz zdjąć mieszek i popatrzeć jak to wszystko działa i nie powinieneś mieć większych problemów z regulacją. Linka z białym klipsem ustawia pozycję do zmiany biegu, a z szarym wkłada bieg. Mam nadzieje że jest to w miarę zrozumiałe, niestety nie potrafię tego lepiej wytłumaczyć, chyba że przez telefon.

Pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Skoro mówisz, że nie jest to takie straszne wypada tylko spróbować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze w temacie zmiany oleju w F23 porada VU i tam tez jest opisana regulacja.

Cyt.

" REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.

2. Wrzucamy na luz

3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.

4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni

5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.

6. Zapinamy zawleczki ciegiel.

Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle. "

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podrzucenie tej porady.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak jak kolega ChildOfTheKoRn bałem sie regulacji ale zaryzykowałem i kupiłem ZEST. NAPRAWCZY- GAŁKA BIEG. ZAFIRA- ASTRA -LINKI (numer 750071646) login allegro goscia to (lecho) niz bawic sie koszulka termokurczliwa. Dzisiaj własnie zamontowalem tą tulejke i powiem rewelacja ładnie wbijaja sie biegi,co do regulacji linek tez niema zadnych problemow .Umnie ta tulejka bardzo sie starła dlatego miałem problemy z bijaniem biegów .Wymiana zajeła mi dwie godziny ,więc polecam

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich mam ten sam problem spory luz na dzwigni jednak u mnie chyba nie da sie wymienic tego koszyka gdyz po prostu go tam nie ma posiadam vectre 2.2DTI z 2001r i do skrzyni dochodzi prent a nie linki moze macie jakis przydatne podpowiedzi co z tym zrobic dzieki z gory !!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też jest pręt i niewielki luz, ale narazie da się jeździć, w każdej poliftówce pewnie tak było ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie ja tez mam pręt

jezdzę teraz bez tunelu i wszystko widać

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam przedlifta i mam też pręt no i ten nieszczęsny luz na drążku

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszyscy maja pręt mam i ja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> problem u mnie polega na tym ze podczas jazdy zaczyna ciezko wchodzić mi pierwszy bieg i z tego co mi sie wydaje to nic innego nie wchodzi w gre jak wymiana całego mechanizmu na nowy

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

może i masz racje tylko pytanie w jakim stanie dostaniesz cały wybierak ???

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak kolega 'Arek_21Byd' ma racje w jakim stanie dostaniesz cały lewarek ,ja tez szukałem i szczerze ciezko trafic na w miare mozliwa dużo osób pruboje tą koszulką termokurczliwa ratowac i pomaga nawet w jakims poscie gdzies to było tylko poszukac jak wymieniaja. POZDRAWIAM

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Arek można kupić taki pierścień gumowy -nowy kosztuje kilkanaście zł - gdzieś już było o tym napisane

i jeszcze jedno jak zadajesz pytania w dziale sprzedam to wklejaj foty wybieraka od skrzyni F18

bo kilka razy posiłkowałeś się fotami od skrzyni F23 - ona ma inny wybierak i sterownie na linki

Please login or register to see this attachment.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

A cha jakoś nie mogłem ogarnąć tego z kumałem dopiero jak zobaczyłem że mam trochę inaczej czyli w moim przypadku muszę wymienić tą gumkę i luz zniknie

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy da rade dostać ten sam gumowy pierścień ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Da rade, popytaj w ASO powinni mieć na miejscu. A jak nie będą mieć to poproś to Ci sprowadzą.

Edited by Kristo19
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich

Pozwoliłem się podpiąć pod ten wątek ponieważ mam poważny problem z włączaniem biegów. Oczywiście jak wszyscy mam luz w gałce zmiany biegów. Sprawdziłem (niestety), że do momentu wejścia do skrzyni biegów wszystko jest OK. Wymieniłem już tą kostkę plastikową ze sworzniami oraz zastosowałem patent z koszujką termokurczliwą. Jest o wiele lepiej jednak nadal luz w gałce jes ok 0,5 srednicy gałki. Początkowo miałem problem z biegami 1 ,2 więc wyregulowałem gałkę tak, że teraz 1, 2 są ok ale za to 5 kiepska. Wie ktoś może czy w skrzyni biegów można coś sprawdzić bez rozbierania skrzyni w drobny mak? Ja mam VB kombi z 2001 roku z silnikiem 1,6 16V Z16XE.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja zakładałem u siebie 2 koszulki termokurczliwe jedna a później druga... skrzynia chodziła bez problemów przez ponad rok, teraz wymieniałem drążek na krótszy też założyłem dwie koszulki i jest super... nie zapomnijcie tylko o ich posmarowaniu i na pewno będzie wszystko wracało na miejsce.

We Wrocławiu ponad rok temu był spot-termokurczliwy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> w kilku autach zrobione zostały luzy przy użyciu koszulek i wszytko śmiga jak ta lala

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> a koszt ok 4zł a metr termokurcza starczającego dla kliku aut w zupełności mnie przekonuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie masz co sprawdzać w skrzyni albo mechanicm do wymiany albo zrób najpierw regulacje biegów

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie

Tak jak pisałem nie mam luzów pomiędzy drążkiem a skrzynią. Wymiana plastikowej kostki oraz nałożenie koszulki termokurczliwej zniwelowało wszystkie luzy pomiędzy drążkiem a skrzynią. Sprawdziłem to z kolegą on trzymał kluczem wałek który wchodzi do skrzyni a ja sprawdzałem czy drążek ma luzy. No i nie ma. Wyraźnie jest cos nie tak w samej skrzyni. W miejscu gdzie ten wałek wchodzi do skrzyni jest przykręcona taka metalowa pokrywka nie wiem jednak czy jest tam coś co mogło się wyrobić no i nie wiem czy jak ją odkręcę czy mi sie nie wysypie coś czego potem nie poskładam do kupy. Dodam jeszcze, że jest to moja druga VB i w pierwszej te zabiegi wystarczyły w tej niestety nie. Co do regulacji to niestety nie udało mi sie wyregulować tak aby wszystkie biegi śmigały. Zawsze jest problem albo z biegami 1, 2 albo z 5.

Dzieki i pozdrawiam.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie polecam sprobowac zamiast plastikowych oslon do kabli sprobojcie rozgrzanego kleju naprawde dziala.

wystarczy pistolet do klejenia i hey. ja to zrobilem i luz zniknal drazek jest sztywny. nie wiem jak na dlugo ale wyglodalo na solidnie jak wyschlo pozniej wiadomo smar i oring gumowy i skladamy i rewelka drazek sztywny .

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam wkoncu znalazlem temat:)

tez mam luzy na drazku i strasznie mnie to denerwuje i przeszkadza znalazl by sie ktos chetny co by mi to naprawil w toruniu i okolicach??? czy musze sie udac do mechanika ??

pozdrawiam

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co prawda nie jestem z Torunia i nie będę Ci w stanie pomóc pokazując na żywo jak eliminuje się te luzy ale spokojnie po lekturze tego tematu (nie mówiąc o innych) dasz sobie radę sam. Śmiało mogę polecić Ci koszulkę termokurczliwą lecz w moim przypadku było to rozwiązanie na krótką metę stąd wymiana koszyka na ten z allegro (post 1)

A teraz pytanie........

Luzy mam z głowy ale nadal coś delikatnie haczy przy wrzucaniu "jedynki". Podniosłem mieszek i zauważyłem niewielki luz na sworzniu ze zdjęcia. Szukam jego nr katalogowego. Wspominacie o wymianie krzyżaka ale za pierona nie wiem gdzie on jest-może mi ktoś pokazać "palcem" czyt. strzałką na zdjęciu??

Please login or register to see this link.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ktoś namiary, gdzie można dostać zestaw naprawczy lub nr katalogowy tego 'koszyczka' ?

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.