Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
ChildOfTheKoRn

Luzu na drążku ciąg dalszy... Zestaw naprawczy z allegro...

Polecane posty

Jakiś czas temu pozbyłem się luzu na drążku dzięki metodzie na "koszulkę termokurczliwą". Luzy wyraźnie się zmniejszyły. Niestety problem wrócił ale już ze zdwojona siłą. Dodatkowo doszedł problem masakrycznie trudnego wrzucenia jedynki (wchodzi tylko po wcześniejszym wrzuceniu dwójki) oraz nie wracania lewarka do pozycji do wrzucenia "trójki" (na środek) po wybiciu któregoś biegu. Reasumując kielnia jak dzwon...

Na allegro znalazłem coś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

...

Czy ktoś próbował wymienić swój koszyk na ten z aukcji?? Wszystko grało??

Sprzedawca oferuje wymianę koszyka na

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Trochę dużo zabawy. Wyjąć cały mechanizm, wysłać, założyć z powrotem... Szybciej i łatwiej jest zrobić to samodzielnie a za 40zeta, które zostają w kieszeni parę piwek można przechylić.

Wszystko niby pięknie ale boję się jednak późniejszej regulacji biegów. Po przeszukaniu forum znalazłem kilka uwag jak to zrobić ale były one (jak dla mnie) za mało szczegółowe a nie chce uziemić samochodu na amen. Czy mógłby ktoś napisać laikowi trochę szczegółowiej jak to zrobić?

Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Edytowano przez ChildOfTheKoRn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vitacola

wczoraj to przerabiałem. Ja załatwiłem ten problem buteleczką po actimelu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> dolna część butelki ma kształt prawie identyczny jak kula, wystarczy tylko odpowiednio wyciąć. Poza tym tworzywo z którego zrobiona jest buteleczka bardzo łatwo dopasowuje się do kształtu koszyka. Użyłem trochę smaru i jak dla mnie jest okej, drążek nie lata na boki, ale też nie wraca sam na środek,być może dopasuje się z czasem.

Ja regulowałem biegi przy pomocy dwóch klipsów zamontowanych przy lewarku do których zamocowane są linki zmiany biegów, musisz zdjąć mieszek i popatrzeć jak to wszystko działa i nie powinieneś mieć większych problemów z regulacją. Linka z białym klipsem ustawia pozycję do zmiany biegu, a z szarym wkłada bieg. Mam nadzieje że jest to w miarę zrozumiałe, niestety nie potrafię tego lepiej wytłumaczyć, chyba że przez telefon.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Skoro mówisz, że nie jest to takie straszne wypada tylko spróbować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vitacola

Jest jeszcze w temacie zmiany oleju w F23 porada VU i tam tez jest opisana regulacja.

Cyt.

" REGULACJA CIEGIEL:

1. Trzeba zciagnac mieszek i dostac sie do wybieraka dzwigni zmiany biegow.

2. Wrzucamy na luz

3. Blokujemy dzwignie zmiany biegow srebrna zawleczka znajdujaca sie przy kuli dzwigni.

4. Wypinamy zawleczki ciegiel przy dzwigni

5. Udajemy sie pod maske i reka zmieniamy pokolei wszytkie biegi wybierakiem na skrzyni konczac na polozeniu luz. Przy wbitym biegu nie damy rady zapiec ciegiel do wybieraka przy dzwigni.

6. Zapinamy zawleczki ciegiel.

Wszystkie biegi powinny ladnie wchodzic przy wlaczonym silniku i wcisnietym sprzegle. "

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zolty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak jak kolega ChildOfTheKoRn bałem sie regulacji ale zaryzykowałem i kupiłem ZEST. NAPRAWCZY- GAŁKA BIEG. ZAFIRA- ASTRA -LINKI (numer 750071646) login allegro goscia to (lecho) niz bawic sie koszulka termokurczliwa. Dzisiaj własnie zamontowalem tą tulejke i powiem rewelacja ładnie wbijaja sie biegi,co do regulacji linek tez niema zadnych problemow .Umnie ta tulejka bardzo sie starła dlatego miałem problemy z bijaniem biegów .Wymiana zajeła mi dwie godziny ,więc polecam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam ten sam problem spory luz na dzwigni jednak u mnie chyba nie da sie wymienic tego koszyka gdyz po prostu go tam nie ma posiadam vectre 2.2DTI z 2001r i do skrzyni dochodzi prent a nie linki moze macie jakis przydatne podpowiedzi co z tym zrobic dzieki z gory !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest pręt i niewielki luz, ale narazie da się jeździć, w każdej poliftówce pewnie tak było ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokładnie ja tez mam pręt

jezdzę teraz bez tunelu i wszystko widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam przedlifta i mam też pręt no i ten nieszczęsny luz na drążku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy maja pręt mam i ja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> problem u mnie polega na tym ze podczas jazdy zaczyna ciezko wchodzić mi pierwszy bieg i z tego co mi sie wydaje to nic innego nie wchodzi w gre jak wymiana całego mechanizmu na nowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może i masz racje tylko pytanie w jakim stanie dostaniesz cały wybierak ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zolty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak kolega 'Arek_21Byd' ma racje w jakim stanie dostaniesz cały lewarek ,ja tez szukałem i szczerze ciezko trafic na w miare mozliwa dużo osób pruboje tą koszulką termokurczliwa ratowac i pomaga nawet w jakims poscie gdzies to było tylko poszukac jak wymieniaja. POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Arek można kupić taki pierścień gumowy -nowy kosztuje kilkanaście zł - gdzieś już było o tym napisane

i jeszcze jedno jak zadajesz pytania w dziale sprzedam to wklejaj foty wybieraka od skrzyni F18

bo kilka razy posiłkowałeś się fotami od skrzyni F23 - ona ma inny wybierak i sterownie na linki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A cha jakoś nie mogłem ogarnąć tego z kumałem dopiero jak zobaczyłem że mam trochę inaczej czyli w moim przypadku muszę wymienić tą gumkę i luz zniknie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czy da rade dostać ten sam gumowy pierścień ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Da rade, popytaj w ASO powinni mieć na miejscu. A jak nie będą mieć to poproś to Ci sprowadzą.

Edytowano przez Kristo19

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość LION2

Witam wszystkich

Pozwoliłem się podpiąć pod ten wątek ponieważ mam poważny problem z włączaniem biegów. Oczywiście jak wszyscy mam luz w gałce zmiany biegów. Sprawdziłem (niestety), że do momentu wejścia do skrzyni biegów wszystko jest OK. Wymieniłem już tą kostkę plastikową ze sworzniami oraz zastosowałem patent z koszujką termokurczliwą. Jest o wiele lepiej jednak nadal luz w gałce jes ok 0,5 srednicy gałki. Początkowo miałem problem z biegami 1 ,2 więc wyregulowałem gałkę tak, że teraz 1, 2 są ok ale za to 5 kiepska. Wie ktoś może czy w skrzyni biegów można coś sprawdzić bez rozbierania skrzyni w drobny mak? Ja mam VB kombi z 2001 roku z silnikiem 1,6 16V Z16XE.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja zakładałem u siebie 2 koszulki termokurczliwe jedna a później druga... skrzynia chodziła bez problemów przez ponad rok, teraz wymieniałem drążek na krótszy też założyłem dwie koszulki i jest super... nie zapomnijcie tylko o ich posmarowaniu i na pewno będzie wszystko wracało na miejsce.

We Wrocławiu ponad rok temu był spot-termokurczliwy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> w kilku autach zrobione zostały luzy przy użyciu koszulek i wszytko śmiga jak ta lala

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> a koszt ok 4zł a metr termokurcza starczającego dla kliku aut w zupełności mnie przekonuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

nie masz co sprawdzać w skrzyni albo mechanicm do wymiany albo zrób najpierw regulacje biegów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość LION2

Witam ponownie

Tak jak pisałem nie mam luzów pomiędzy drążkiem a skrzynią. Wymiana plastikowej kostki oraz nałożenie koszulki termokurczliwej zniwelowało wszystkie luzy pomiędzy drążkiem a skrzynią. Sprawdziłem to z kolegą on trzymał kluczem wałek który wchodzi do skrzyni a ja sprawdzałem czy drążek ma luzy. No i nie ma. Wyraźnie jest cos nie tak w samej skrzyni. W miejscu gdzie ten wałek wchodzi do skrzyni jest przykręcona taka metalowa pokrywka nie wiem jednak czy jest tam coś co mogło się wyrobić no i nie wiem czy jak ją odkręcę czy mi sie nie wysypie coś czego potem nie poskładam do kupy. Dodam jeszcze, że jest to moja druga VB i w pierwszej te zabiegi wystarczyły w tej niestety nie. Co do regulacji to niestety nie udało mi sie wyregulować tak aby wszystkie biegi śmigały. Zawsze jest problem albo z biegami 1, 2 albo z 5.

Dzieki i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość calek25

witam ponownie polecam sprobowac zamiast plastikowych oslon do kabli sprobojcie rozgrzanego kleju naprawde dziala.

wystarczy pistolet do klejenia i hey. ja to zrobilem i luz zniknal drazek jest sztywny. nie wiem jak na dlugo ale wyglodalo na solidnie jak wyschlo pozniej wiadomo smar i oring gumowy i skladamy i rewelka drazek sztywny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2.5

witam wkoncu znalazlem temat:)

tez mam luzy na drazku i strasznie mnie to denerwuje i przeszkadza znalazl by sie ktos chetny co by mi to naprawil w toruniu i okolicach??? czy musze sie udac do mechanika ??

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Co prawda nie jestem z Torunia i nie będę Ci w stanie pomóc pokazując na żywo jak eliminuje się te luzy ale spokojnie po lekturze tego tematu (nie mówiąc o innych) dasz sobie radę sam. Śmiało mogę polecić Ci koszulkę termokurczliwą lecz w moim przypadku było to rozwiązanie na krótką metę stąd wymiana koszyka na ten z allegro (post 1)

A teraz pytanie........

Luzy mam z głowy ale nadal coś delikatnie haczy przy wrzucaniu "jedynki". Podniosłem mieszek i zauważyłem niewielki luz na sworzniu ze zdjęcia. Szukam jego nr katalogowego. Wspominacie o wymianie krzyżaka ale za pierona nie wiem gdzie on jest-może mi ktoś pokazać "palcem" czyt. strzałką na zdjęciu??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś namiary, gdzie można dostać zestaw naprawczy lub nr katalogowy tego 'koszyczka' ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×