Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
plazma

problemy z odpalaniem plus kilka pytań

Polecane posty

Witam!

Wiem że takich postów jest mnóstwo, czytałem ich dużo.

Nie wiem co dolega mojej Viki mam problem z odpaleniem odpala za drugim razem z tym że za pierwszym razem muszę trocho pokręcić, wszyscy piszą że mają problem po nocy a ja właśnie po nocy nie mam problemu chociaż autko stoi z d*pą niżej niewiele ale zawsze coś, ja nie potrafię odpalić po pracy czyli po nocy odpala jadę jakieś 7 km do pracy po 8 godzinach próba odpalenia i kicha. Problem nie powstał z dnia na dzień ale stopniowo a teraz od trzech dni za każdym razem dodatkowo zauważyłem że przy odpalaniu jak nie chce złapać, to jak już złapie to sie zaświeca kontrolka abs na jakieś 5s i czasem póści dyma z tłumika tylko że dym nie jest czarny tylko taki białawy. zauważyłem też że jak sie turbina włącza to jakby słychać mocniejszy klekot silnika nie wiem czy ten typ tak mam czy może coś nie tak jest. Jeszcze jedno czy w dolocie z turbiny do intercoolera może być troszeczkę oleju czy go tam być w ogóle nie powinno?

Ma ktoś może jakieś sugestie? Będę zobowiązany:)

dzisiaj jeszcze chyba pojadę błędy sczytać, na cos zwrócić uwagę chodzi mi o to czy silnik ma być ciepły czy może włączony albo wyłączony? pytam bo jestem nowicjuszem i narazie uczę się dizelka:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczyt błędów można uzyskać i na zimnym i na ciepłym silniku chociaż ja osobiście wolę na ciepłym, bo można wówczas odczytać prawidłowo jego bieżące parametry jeśli zachodzi taka potrzeba...

Z tego co piszesz wnioskuję, że powinieneś zainteresować się softem, jego wersją...

Nie ma sensu pisać tego jeszcze raz więc przeczytaj to :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Możliwe, że wspomniany czujnik fałszuje odczyt temperatury i dlatego ECU nie grzeje świec na tyle długo, że nie będzie problemów z uruchomieniem silnika ale sprawdź najpierw wersję softu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

powiem szczerze że dopiero raz zauważyłem że mi sie kontrolka świec zapaliła ale tylko na 1 może dwie sekundy to było jakiś czas temu tylko nie wiem czy było ciepło czy jakoś zimniej teoretycznie rano jak odpalam autko to od 4 dni było około 9 st a po południu jak wracam z pracy to jest jakieś 15-19 st czyli rano powinna sie zaświecić tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powinna, zwłaszcza teraz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przy odpalaniu po pracy to samo odpalił ale po 7-8 sekundach kręcenia a na dodatek dym z rury nie wiem co jest grane czy soft może mieć na to wpływ jeżeli wcześniej nie było takiego problemu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zdejmij 2-pinową wtyczkę z czujnika temperatury cieczy w obudowie termostatu (trzeba zdjąć plastikową górną osłonę silnika), wsiądź do samochodu i odpalaj jak zgaśnie kontrolka żarzenia. Pojawi się błąd ("check") ale zniknie po ponownym założeniu tej wtyczki na miejsce. jeśli teraz odpalił lepiej (kontrolka będzie się świecić około 10 sekund) to odpowiedź masz prostą... Zmiana softu się przyda. Sprawdź posiadaną wersję zwykłym opcomem, jeśli jest poniżej 4-ki to zmieniaj absolutnie... Do 2,0 dti ostatnia wersja ma nr 7.

Jeśli nie ma poprawy to albo świece, albo się zapowietrza, albo..., albo...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

ten sam problem dotknął moją 2,0 DTI i 2 dni temu zmieniłem soft który ma polepszyć zapalanie, no i zobaczymy. Jak coś to dam znać. Świece powinny zapalić się przy temperaturze bliżej 0 i komputer u mnie przed zmianą softu pokazał że jest wszystko OK z silnikiem.

Zostaje jeszcze zapowietrzanie, ale jak to sprawdzić??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

... czyli którą wersję softu masz teraz wgraną ?

Świece winny się żarzyć nawet przy +20 st.C a co dopiero " w okolicy 0 "...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wgrany został soft 4 , a taką informację uzyskałem od mechanika o tych świecach. Przy podłączeniu komputera dioda o działaniu świec zapaliła się bez problemu. Może tu właśnie tkwi problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Komputer tylko sprawdza obwód, czy się załącza. W rzeczywistości o długości grzania świec decyduje w głównej mierze czujnik temperatury cieczy w termostacie. Czasem zdarza się, że gdy temperatura otoczenia wynosi na przykład +2 st.C to woda w bloku silnika (na przykład po nocnym postoju ) ma 6 st.C. Vectry miały i mają problem z odpalaniem właśnie w temperaturach rzędu 0 do +10 st.C. Nowsze softy eliminują ten problem, bo świece w takich warunkach po prostu grzeją przez kilka sekund a nie przez moment... Im nowszy soft tym lepszy. Wgrywaj ostateczny czyli 7, raczej w ASO...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo powiedział mi dziś mechanik w ASO. Wgranie nowszego oprogramowania kosztowało mnie dziś 105zł w ASO Opla

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Powiedział, że to powinno na problemy z odpalaniem.

Edytowano przez Gilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ok jutro to sprawdzę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam nadzieje że to będzie to trochę mnie już to drażni że nie wiem co jest a jeszcze bardziej że czasu na przyjrzenie się problemowi nie ma:(

mam tylko nadzieje że takie trudniejsze odpalanie nie będzie miało wpływu na pompe czy może jeszcze coś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja miałem podobny problem u mnie były 2 błędy a mianowice walnięty czujnik temperaturki oraz swiece wszystkie do wymiany najpierw wymieniłes czujnik ale nie było poprawy dopiero po wymianie swiec jest spokój a dym spowodowany jest według mnie tym ze nie wszystkie swiece są dobre albo zadna nie jest dobra, i tez zawsze rano musiałem kręcic z max 10 sekund aby odpaliła a w ciągu dnia juz bez problemu ....sporo by pisac tych powodów ale jak by ci nie pomógł soft to posprawdzaj sobie tez swieczki;)taka moja rada

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie chodzi o to że rano nie ma problemu jak świece sie zagrzeją gorzej przy temp 13 do 24st (dzisiaj było 24 st) więc wydaje mi sie że świeczki są oko ale różnie bywa najpierw sprawdzę ten czujni a później sprawdzę soft i ewentualnie nowy tylko trzeba czas znaleźć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak znajdziesz czas to sprawdz sobie na wszelki wypadek tez te swieczki samemu to jest proste jak drut nic nie kosztuje a warto sprawdzic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zostawiłem na noc auto pod domem żeby sprawdzić zapalanie po zmianie softu, normalnie stoi w garażu.

Przekręcam rano kluczyk i pierwszy raz zobaczyłem zapaloną magiczną kontrolkę świec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> aż się normalnie zdziwiłem.

Zgasła po ok 2 sekundach a silnik odpalił jak rakieta.

Więc to na pewno jest jakaś metoda na polepszenie zapalania vectry.

Edytowano przez robik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

wiec dzisiaj sprawdziłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

i jest tak po zdjęciu wtyczki odpalił może po 2 okręceniach sie wału i zgasiłem silnik prawie od razu może jakieś 3 sekundy i później założyłem wtyczkę z powrotem chciałem zobaczyć czy check zgaśnie no i wchodzę do auta i kręcę i znowu z 7-8 sekund (świeczki sie nie zaświeciły) czyli wydaje mi sie że odpowiedź prosta soft teraz mi zostało wgrać nowy i dam znać co i jak i rozdam "podziękował"

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jeszcze tylko ta kontrolka abs-u mnie martwi ale jak sie soft nowy będzie wgrywać to sie błędy sprawdzi i będę dalej kombinował

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Jak będziesz zmieniał soft to sprawdź jaką masz aktualnie wersję i jaką ci wgrają. I daj znać co i jak. Sam muszę też zmienić. Wgrywał ktoś w Warszawie, Zamościu okolicach Zielonej Góry soft 7?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego drogi nie ma potrzeby wgrywac softu za 200zł no chyba ze masz gdzie to zrobić taniej jest pewien schemacik by oszukać czujnik temperatury dzis zobaczylem pierwszy raz kontrolke od świec żarowych załączyla sie dopiero przy 2stopni C ja miałem ten sam przypadek identyczny WCZORAJ Wymieniłem przewody Przelewowe i odpowietrzylem je dużą strzykawka z apteki ssąc paliwo z przelewu od pompy i zalamując go za kazdym razem gdy sciagnałem by ropka nie wracała wiec wymien przelewy koszt to może z 6zł

I tutaj pytanie jeszcze do bardziej obeznanych czy jest możliwe że po wymianie przelewów samochod znacznie ciszej chodzi lepiej słychać turbo i lepiej się zbiera?? no chyba ze to jakieś moje złudzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MasterViki

U mnie dziś z rana ciężko było:( Auto w garażu, termometr pokazywał 7 stopni. Kontrolka od świec nawet nie mrogła(od czasu kupna auta to jest lipiec jeszcze jej na oczy nie ujżałem) na sekunde, zacząłem kręcic i tak sie mulił, ze miałęm wrażenie ze akumulator mi siada. Wyświetlacz zaczął przygasac tak mocno, jak bym miał stary zurzyty akumulatr od malucha. Ledwo kręcił. Ale po tych 3-4 sek. odpalił. Zaznaczam ze akumulator nie jest stary i wyjechany.Pozatym zwsze palił ładnie i bez zarzutu. Zastanawiam się czy moje świece wogole grzeją. Dlatego ide zrobic ten trik z odpięciem wtyczki. może sie zaswiecą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja dzisiaj jak rano odpalałem to było 2.5 st i świece tak może ze 3s grzały odpalił od kopa:) tylko powyżej 12 nie pali tak łatwo ale już nie długo będzie czas żeby sie za to zabrać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy troszke z innej beczki ale dotyczy trudnego odpalania. Mianowicie zrobiło się już chłodno i gdy auto stało dłużej nieuruchamiane przy zapalaniu troszeczke cięższym niż zwykle bo za drugim razem zakomcił na ciemno. Kontrolka świec zaświeciła normalnie. Martwi mnie co bedzie jak przyjdą mrozy więc postanowiłem sprezwdzić świece. Tanim chińskim multimetrem pomierzyłem rezystancję świec pojedynczo nie wykrecając ich z silnika. Opornośc ich wahała się od 1.2 ohm do 1.5 czasami 1.6, tylko jedna świeca miała 1.0 do 1.2 ale ona była wymieniana pół roku temu. czy takie wartości są jeszcze w miare przyzwoite. No bo ten dym o czymś świadczy, że jakies niedogrzanie. Aku nowy kontrolka sie pali bo soft nowy, czujnik temp sprawny ale jeszcze jutro sprawdze na kompie z rana. Zapowietrzanie odpada. Poradźcie coś bo mrozy juz niedługo sie zaczna a ja nie chce mies rannych problemów.

Edytowano przez brovar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciemny dym to nie jest oznaka nie dogrzania paliwa przez świece...

Zrób sobie eksperyment, jak będziesz jutro odpalał auto to zagrzej świece, nie odpalaj, jak zgaśnie kontrolka grzania "wyłącz' stacyjkę, ponownie przekręć na zapłon, jak spiralka zgaśnie odpalaj... To bardzo skuteczna metoda właśnie na zimę...

Poza tym nie rozumiem pojęcia, że wymieniałeś jedną świecę... jeśli już to wszystkie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tak czasami właśnie robię że grzeję dwa razy, a dymek raz większy raz mniejszy. Świecę wymieniłem jedną bo była całkiem zepsuta a pozostałe wyglądały na dobre. Coś jeszcze pokombinuje albo moze poczekam na większe mrozy i się przekonam na własnej skórze. W najbliższym czasie dam znać co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najpierw wymieniłbym raczej wszystkie świece... Albo BERU albo BOSCH...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×