Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest muminek

w nawiązaniu do kliku podobnych postów

Recommended Posts

Guest muminek

W nawiązaniu do moich postów które już szły na forum,ponawiam jeszcze raz sprawę.

Dzisiejszego poranka autko mnie trochę zawiodło.

Tak jak mieliśmy jeszcze w nocy temperaturkę na poziomie 12-14 stopni autko odpalało w miarę rozsądnie (znaczy się za 6-7 przekręceniem) i było ok - więc wszyscy pisali że zapowietrzony i wogóle jedź i odpowietrzaj, tak teraz jak już jest w nocy 3-4 stopnie a malutka stała całą noc pod chmurką miałem wielkie, i to bardzo wielkie problemy z odpaleniem, pierwsza próba kręcenia (około 15) i odpoczynek, druga próba ponownie ta sama ilość zakręceń i nic, dopiero w trzeciej się udało.

I teraz drodzy koledzy proszę o podpowiedź - czy tak się zachowuje autko zapowietrzone czy autko z d**.... świecami żarowymi

Jestem nowy jeżeli chodzi o Ople, w Fordzie wiedziałbym co i jak

Więc w ramach relaksu między innymi trudnymi postami napiszcie coś ciekawego co mi pomoże (a nie ukrywam że pomoc diabelnie mi się przyda).

Pozdrowionka dla was

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zaswieca ci sie kontrolka od grzania swiec?

odpalanie za 6-7 razem to wg mnie nie jest rozsadnie.

jak bylo jak temperatura byla +25stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest muminek

no właśnie nic mi się nie pali albo niewiem gdzie ona jest,

a jeśli chodzi o to jak było ciepło to odpalał za 3-4 przekręceniem (ale tak jak mówię jak było naprawdę ciepło), a później jak temp. spadała to rano kręciłem go coraz dłużej

tych problemów nie ma oczywiście na ciepłym silniku

w fordzie wyraźnie było widać co i jak jest z tym grzaniem świec i dopóki nie zgasły do póty nie odpalałem auta

niewiem jak jest w Vectrach i stąd moje pytania

coś tam słyszałem że jak by był problem ze świecami to by się ten check palił ale on się nie zapala jak auto odpalam, dopiero się zapala jak pochodzi 2-3 minuty, ale sądzę że jest to wina świateł (tak przynajmniej mówią komunikaty które się wyświetlają na komputerze),

ale wracając do tematu to naprawdę nie mam zielonego pojęcia co z tym fantem zrobić a nie chcę chetać na marne z rana silnika

to raczej nie ma sensu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednym z rozwiazan moze byc zmiana softu od grzania swiec.

Zrobi Ci to ASO za okolo 120-150zl (Wroclaw) oraz osoby majace TECHa i wiedze na ten temat

edit: wczesniej zczytaj bledy jezeli jakies sie pojawiaja

Edited by Baranek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe ,że wysiadł sam sterownik od załączania świec żarowych (czy jak to się fachowo nazywa) świece mogą być jeszcze dobre tylko nie są załączane... tak wnioskuję po tym ,że nie widzisz kontrolki...

mi auto nie wiem czy 3-4 kręci jeszcze o tej porze.... przekrecam i chodzi nie ma innej opcji. Zima 3 dni stania za drugim kręceniem i tak ma być jak nie jest to trzeba się przyjrzeć świecom , filtr paliwa itd.. moze być zapowietrzony albo łapać powietrzę przez wężyki przelewowe np i stąd problem z zapalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest muminek

C-I-N-E-K

czyli radzisz przejrzeć się tym prostym rzeczom,

no ja jadę na 14 oblukować te świece w serwisie i jak tam się okaże że świece są ok

to umówię się na odpowietrzanie,

a jak to nie podziała to już niewiem

ale z drugiej strony co ma odpowietrzanie do tego kiepskiego odruchu - tam sprawa jest jasna - zapowietrzony układ, czyli auto czy to zima czy to lato pokręci chwilę i odpali

a u mnie jest inaczej

jak było ciepło było w miarę przyzwoicie - jak zrobiło się zimno to zrobiło się tragicznie z tym odpalaniem (a niechcę myśleć co będzie jak przyjdą poważne mrozy-wrrr...)

nie wiem czy nie powinienem skierować się bardziej w kierunku tych świeć żarowych i tego sterownika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek sprawdź świece i ich obwód jak jest ok to trzeba szukać dalej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwiększenie dawki rozruchowej i przekaźnik grzania świec żarowych rozwiąże problem bankowo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na skróty jak to koledzy pisali wcześniej, zmiana softu na nowszy co zawiera z sumie te elementy w sobie. Na allegro znajduje się "CHIP UŁATWIAJĄCY ROZRUCH", wbrew wszystkiemu coś takiego rozwiązało moj problem w 100%, kontrolka świec żarowych zapali się ZAWSZE! Zdrowsze to i dla świec i dla auta. Mrozy po -25C nie były straszne biorąc pod uwagę fakt iż działaly tylko 2 świece! Ciężko było, ale dał radę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Lesniak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie kopci na biało po odpaleniu to nie ma czego odpowietrzać. Skoro nie zaświecają się świece na blacie, to albo czujnik temp. silnika albo nowy soft. Albo jedno i drugie. Wszystko przy założeniu, że nie ma checków i świece są ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też tak sądzę... mam nawet pewność...

Dla pewności należy zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury cieczy ( w obudowie termostatu - ten dwupinowy, wszystko pod plastikową osłoną pokrywy zaworów - trzeba ją zdjąć ) i odpalić silnik. Jeśli pojawi się kontrolka żarzenia ( a powinna się w takim "awaryjnym" wypadku świecić około 10 sekund niezależnie od temperatury zewnętrznej ) to odpowiedź mamy gotową. Check też się zaświeci ale można go zbagatelizować bo po ponownym podpięciu wtyczki błąd zniknie.

Jak będziesz się podpinał zwróć uwagę na wersję posiadanego ( wgranego ) softu - chodzi o jego numer - oraz na to, czy jest tam data programowania ( zapisana w formacie : RRRRMMDD ) czy też występuje symbol FFFFFFFF...

Jeśli jest data to soft był zmieniany, jeśli tylko FFFFFFFF - fabryczny soft, który jeszcze w ogóle nie był modyfikowany.

Tak czy owak - dla silnika X20DTH (2,0 DTI ) ostatnią wersją softu jest 7...

Jeśli masz 3,4 lub 5 to zacznij od jego zmiany, ale raczej tylko przez ASO...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotreq mowisz ,ze odopwiedź mamy gotową ,że co jest nie tak w zasadzie sam soft?? Czy ,ze ten czujnik jest uszkodzony i załącza świece w tym wypadku awaryjnie po odpieciu??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymiana softu na najnowszy zawsze jest korzystna...

Jeśli zdejmiesz wtyczkę z czujnika to system zadziała tak, jakby było -30 st.C i świece grzeją maksymalnie długo. Jeśli ta metoda spowoduje, że odpalanie poprawi się to trzeba zmienić soft i tyle, bo wówczas jest pewność, że świece są ok... Może być przekłamujący czujnik, owszem, dlatego najpierw podepnij się i sprawdź jaki masz soft w ogóle...

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak ale ten starszy soft jakoś jednak tam chyba działał .. ? to jak sprawdzić ten sam czujnik czy jest w porzadku czy to na Techu wyjdzie??

Sory ,że tak się juz dopytuje ale sam u siebie tego nie sprawdzałem a miałem podobny przypaek jak kolega .

edit:

Jeszcze jedno pyt. jak byłaby załóżmy zepsuta tylko nawet 1 świeca to kontrolka grzania świec się po zdjęciu czujnika nie zapali ??

Edited by C-I-N-E-K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pomyśl logicznie...

Jeśli zmiana softu pomoże to oznacza, że wszystko jest już ok... Ale trzeba najpierw sprawdzić swoją wersję softu. Do 2,0 DTI jest to wersja 7, do 2,2 DTI wersja 4.

Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział.

Wectry mają problem z odpalaniem w temperaturach od 0 st.C do +10 st. C. Soft był właśnie po to poprawiany aby te problemy wyeliminować. Pod warunkiem, że "reszta samochodu" jest sprawna, rozumiesz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ja to rozumiem oczywiście. Chodziło mi o to czy przy okazji zdejmowania wtyczki można się dowiedzieć więcej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Można, bo jeśli nie odpali jak należy to albo świece, albo zapowietrzenie (chociaż w to akurat wątpię) albo inne problemy, na przykład natury mechanicznej (zawory, słaba komprecha ) lub prądowej ( akumulator czy rozrusznik i ewentualnie nie doładowujący alternator ).

Idzie raczej na chłodne więc jeśli ktokolwiek miał problemy z rozruchem to teraz jeszcze bardziej te problemy będą widoczne...

Zobacz to :

Please login or register to see this link.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakby nie patrzeć Interfejs to dobra sprawa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki Piotreq za wymiane zdań . Jeszcze sprawdzę z tą wtyczką jak to jest u mnie.. pali mi dobrze ale kiedys palila mi się kontrolka od układu elektrycznego silnika.. podejrzewałem świece.. sprawdziłem lampką jedna wydawała sie już wypalona.. wymieniłem ją ale problem jakiś czas się powtarzał... teraz znowu go nie ma (tj. kontrolka elekt. obwodu silnika) Żwby było zabawniej to jak wymontowałem tą podejrzaną świecę .. na zewnątrz zachowywała się jak dobra..

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pali mi dobrze nawet przy mrozach.. ale nie świeci mi się lamkpa (spiralka) od świec.. muszę się na techa wybrac chyba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,podłącze sie pod temat.Generalnie nie mam problemów z odpalaniem.Jednak przy temperaturze poniżej 10 stopni,nie zapala sie w ogóle lampka świec.Wczesniej zapalała sie nawet przy wyższych temperaturach.Odłaczyłem czujnik temp i lampka zapaliła sie i świeciła długo.Zmieniłem więc czujnik,ale nadal nie zapala sie lampka.Samochód troszke dłużej kręci,ale odpala za pierwszym razem.Boje sie co będzie kiedy temp.spadną poniżej zera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej "0" (zero) st.C nie będzie problemu z odpalaniem. Problemy są między "0" a +10 st.C...

Zamiana softu na ostatni właśnie eliminuje ten problem pod warunkiem, że samochód jest technicznie sprawny...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem ,ze na starym sofcie(bo chyba taki mam) swiece grzeją pow. 10 stopni i ponizej zera.Zgadza sie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Zobacz tutaj , poniżej zera grzeją już dobrze jak wszystko masz sprawne to tylko ten soft- poczytaj link powyżej

Edited by C-I-N-E-K

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest muminek

Witam po dłuższej nieobecności

Tak więc w sobotę podjechałem do serwisu (nie do ASO) i podłączyłem Vectrę do kompa

i co się okazało...

...pomijając fakt że wyskoczył oczywiście błąd P0400 (w załączniku podsyłam zdjęcie do wglądu) - jako że to mój

pierwszy opel więc powalczę pewnie z tym błędem trochę

...to druga sprawa (a w zasadzie ta najważniejsza) jeśli chodzi o te odpalanie - to gość się zapytał czy pali mi się kontrolka od świec żarowych,

ja mu na to że nie to ten włączył coś tam na tym komputerze i zapaliły mi się świece, więc mówi do mnie że to jakiś tam czujnik

tylko inna sprawa jaką zaobserwowałem to taka, że jak w zeszłym tygodniu były te dwa dni kiedy temp. w nocy sięgała 3-4 stopnie to paliła kiepsko,

tak teraz jak już w nocy jest kole 7,8,9 stopni zaczyna palić lepiej, a jak postoi na słońcu (jak nie zaparkuję wieczorem gdzieś pod drzewem) do południa to pali za 4-5 zakręceniem,

więc już wariuję i niewiem o co chooo...

...aha i jeszcze jedna sprawa - czy można sprawdzić na wolnych obrotach jaką kompresję ma turbina - no jaką siłę doładowania ma. według mojego myślenia nie, ponieważ jest ona

w stanie spoczynku, nie pracuje, a uruchamia się po przekroczeniu pewnych obrotów, więc jak można stwierdzić ile barów ma doładowania na wolnych obrotach - nie wiem, może

się mylę, więc mnie uświadomcie

P.S. zdjęcia podeślę za parę chwil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest muminek

w nawiązaniu już do poprzednich moich postów i problemów z odpaleniem silnika piszę:

...w piątek, po długim oczekiwaniu zawitałem do jednego z warszawskich warsztatów z problemem odpalenia auta po dłuższym postoju

panowie mechaniki-specjalisty wymienili mi przewody paliwowe, sprawdzili wtryskiwacze,zobaczyli czy w filtrze paliwa nie ma śladów oleju,

dokonali sprawdzenia świec żarowych - jedną trzeba było wymienić - bez problemu na lekko ciepłym aucie wykręciła się i okazało się że

ORYGINALNA siedziała - więc po magnezowaniu itp wkręciliśmy nófkę i działa...zadowolony odjechałem po czym w niedzielę nie mogłem

odpalić auta za chiny

okazało się że to pie...... akumulator padł na zero (należy wspomnieć że też oryginalny) więc dziada ładowałem 24h i działa

nadal pali mi się ten żółty CHECK na wyświetlaczu i wiem że jest błąd krytyczny P0400 (błąd 2) - coś w tym stylu ale mała jeździ

oki, ale pomijając zabawę z tym wszystkim, dzisiaj stojąc w korku jakieś 2h temu zapaliła mi się kontrolka silnika i spadła mu moc, nie miał siły przyspieszać, jak tylko korek się skończył i ruszyłem trochę z jazdą kontrolka zgasła i samochód odzyskał przyspieszenie i oki, za parę chwil znowu wylądowałem w korasie (zima wczesną jesienią wszystkich zaskoczyła) i ponownie ta sama sprawa - więc podsumowując - jak stoję w korku lub przemieszczam się powolutku to kontrolka się zapala i auto nie jedzie jak należy, jak tylko ruszę szybciej wszystko wraca do normy

PYTANIE - CO TO DO DIABŁA MOŻE BYĆ?

PORATUJCIE JAKIMŚ SENSOWNYM WYTŁUMACZENIEM

POZDRAWIAM

Edited by zubek73
nic nie nawiązuj tylko pisz w jednym temacie - łącze / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Miałem podobny objaw i okazało sie ze mam nieszcelnosc w układzie podcisnienia. Wymiana wezyka za 8zł pomogła. Radze sprawdzic szcelnosc układu podcisnienia wszystkie połaczenia gumowe na wezykach od podcisnienia lub moze pompa vacum daje juz małe podcisnienie i kwalfikuje sie do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...