Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość muminek

w nawiązaniu do kliku podobnych postów

Polecane posty

Gość muminek

W nawiązaniu do moich postów które już szły na forum,ponawiam jeszcze raz sprawę.

Dzisiejszego poranka autko mnie trochę zawiodło.

Tak jak mieliśmy jeszcze w nocy temperaturkę na poziomie 12-14 stopni autko odpalało w miarę rozsądnie (znaczy się za 6-7 przekręceniem) i było ok - więc wszyscy pisali że zapowietrzony i wogóle jedź i odpowietrzaj, tak teraz jak już jest w nocy 3-4 stopnie a malutka stała całą noc pod chmurką miałem wielkie, i to bardzo wielkie problemy z odpaleniem, pierwsza próba kręcenia (około 15) i odpoczynek, druga próba ponownie ta sama ilość zakręceń i nic, dopiero w trzeciej się udało.

I teraz drodzy koledzy proszę o podpowiedź - czy tak się zachowuje autko zapowietrzone czy autko z d**.... świecami żarowymi

Jestem nowy jeżeli chodzi o Ople, w Fordzie wiedziałbym co i jak

Więc w ramach relaksu między innymi trudnymi postami napiszcie coś ciekawego co mi pomoże (a nie ukrywam że pomoc diabelnie mi się przyda).

Pozdrowionka dla was

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zaswieca ci sie kontrolka od grzania swiec?

odpalanie za 6-7 razem to wg mnie nie jest rozsadnie.

jak bylo jak temperatura byla +25stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość muminek

no właśnie nic mi się nie pali albo niewiem gdzie ona jest,

a jeśli chodzi o to jak było ciepło to odpalał za 3-4 przekręceniem (ale tak jak mówię jak było naprawdę ciepło), a później jak temp. spadała to rano kręciłem go coraz dłużej

tych problemów nie ma oczywiście na ciepłym silniku

w fordzie wyraźnie było widać co i jak jest z tym grzaniem świec i dopóki nie zgasły do póty nie odpalałem auta

niewiem jak jest w Vectrach i stąd moje pytania

coś tam słyszałem że jak by był problem ze świecami to by się ten check palił ale on się nie zapala jak auto odpalam, dopiero się zapala jak pochodzi 2-3 minuty, ale sądzę że jest to wina świateł (tak przynajmniej mówią komunikaty które się wyświetlają na komputerze),

ale wracając do tematu to naprawdę nie mam zielonego pojęcia co z tym fantem zrobić a nie chcę chetać na marne z rana silnika

to raczej nie ma sensu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jednym z rozwiazan moze byc zmiana softu od grzania swiec.

Zrobi Ci to ASO za okolo 120-150zl (Wroclaw) oraz osoby majace TECHa i wiedze na ten temat

edit: wczesniej zczytaj bledy jezeli jakies sie pojawiaja

Edytowano przez Baranek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe ,że wysiadł sam sterownik od załączania świec żarowych (czy jak to się fachowo nazywa) świece mogą być jeszcze dobre tylko nie są załączane... tak wnioskuję po tym ,że nie widzisz kontrolki...

mi auto nie wiem czy 3-4 kręci jeszcze o tej porze.... przekrecam i chodzi nie ma innej opcji. Zima 3 dni stania za drugim kręceniem i tak ma być jak nie jest to trzeba się przyjrzeć świecom , filtr paliwa itd.. moze być zapowietrzony albo łapać powietrzę przez wężyki przelewowe np i stąd problem z zapalaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość muminek

C-I-N-E-K

czyli radzisz przejrzeć się tym prostym rzeczom,

no ja jadę na 14 oblukować te świece w serwisie i jak tam się okaże że świece są ok

to umówię się na odpowietrzanie,

a jak to nie podziała to już niewiem

ale z drugiej strony co ma odpowietrzanie do tego kiepskiego odruchu - tam sprawa jest jasna - zapowietrzony układ, czyli auto czy to zima czy to lato pokręci chwilę i odpali

a u mnie jest inaczej

jak było ciepło było w miarę przyzwoicie - jak zrobiło się zimno to zrobiło się tragicznie z tym odpalaniem (a niechcę myśleć co będzie jak przyjdą poważne mrozy-wrrr...)

nie wiem czy nie powinienem skierować się bardziej w kierunku tych świeć żarowych i tego sterownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź świece i ich obwód jak jest ok to trzeba szukać dalej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie dawki rozruchowej i przekaźnik grzania świec żarowych rozwiąże problem bankowo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Na skróty jak to koledzy pisali wcześniej, zmiana softu na nowszy co zawiera z sumie te elementy w sobie. Na allegro znajduje się "CHIP UŁATWIAJĄCY ROZRUCH", wbrew wszystkiemu coś takiego rozwiązało moj problem w 100%, kontrolka świec żarowych zapali się ZAWSZE! Zdrowsze to i dla świec i dla auta. Mrozy po -25C nie były straszne biorąc pod uwagę fakt iż działaly tylko 2 świece! Ciężko było, ale dał radę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Lesniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie kopci na biało po odpaleniu to nie ma czego odpowietrzać. Skoro nie zaświecają się świece na blacie, to albo czujnik temp. silnika albo nowy soft. Albo jedno i drugie. Wszystko przy założeniu, że nie ma checków i świece są ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też tak sądzę... mam nawet pewność...

Dla pewności należy zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury cieczy ( w obudowie termostatu - ten dwupinowy, wszystko pod plastikową osłoną pokrywy zaworów - trzeba ją zdjąć ) i odpalić silnik. Jeśli pojawi się kontrolka żarzenia ( a powinna się w takim "awaryjnym" wypadku świecić około 10 sekund niezależnie od temperatury zewnętrznej ) to odpowiedź mamy gotową. Check też się zaświeci ale można go zbagatelizować bo po ponownym podpięciu wtyczki błąd zniknie.

Jak będziesz się podpinał zwróć uwagę na wersję posiadanego ( wgranego ) softu - chodzi o jego numer - oraz na to, czy jest tam data programowania ( zapisana w formacie : RRRRMMDD ) czy też występuje symbol FFFFFFFF...

Jeśli jest data to soft był zmieniany, jeśli tylko FFFFFFFF - fabryczny soft, który jeszcze w ogóle nie był modyfikowany.

Tak czy owak - dla silnika X20DTH (2,0 DTI ) ostatnią wersją softu jest 7...

Jeśli masz 3,4 lub 5 to zacznij od jego zmiany, ale raczej tylko przez ASO...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotreq mowisz ,ze odopwiedź mamy gotową ,że co jest nie tak w zasadzie sam soft?? Czy ,ze ten czujnik jest uszkodzony i załącza świece w tym wypadku awaryjnie po odpieciu??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wymiana softu na najnowszy zawsze jest korzystna...

Jeśli zdejmiesz wtyczkę z czujnika to system zadziała tak, jakby było -30 st.C i świece grzeją maksymalnie długo. Jeśli ta metoda spowoduje, że odpalanie poprawi się to trzeba zmienić soft i tyle, bo wówczas jest pewność, że świece są ok... Może być przekłamujący czujnik, owszem, dlatego najpierw podepnij się i sprawdź jaki masz soft w ogóle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no tak ale ten starszy soft jakoś jednak tam chyba działał .. ? to jak sprawdzić ten sam czujnik czy jest w porzadku czy to na Techu wyjdzie??

Sory ,że tak się juz dopytuje ale sam u siebie tego nie sprawdzałem a miałem podobny przypaek jak kolega .

edit:

Jeszcze jedno pyt. jak byłaby załóżmy zepsuta tylko nawet 1 świeca to kontrolka grzania świec się po zdjęciu czujnika nie zapali ??

Edytowano przez C-I-N-E-K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pomyśl logicznie...

Jeśli zmiana softu pomoże to oznacza, że wszystko jest już ok... Ale trzeba najpierw sprawdzić swoją wersję softu. Do 2,0 DTI jest to wersja 7, do 2,2 DTI wersja 4.

Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział.

Wectry mają problem z odpalaniem w temperaturach od 0 st.C do +10 st. C. Soft był właśnie po to poprawiany aby te problemy wyeliminować. Pod warunkiem, że "reszta samochodu" jest sprawna, rozumiesz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak ja to rozumiem oczywiście. Chodziło mi o to czy przy okazji zdejmowania wtyczki można się dowiedzieć więcej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Można, bo jeśli nie odpali jak należy to albo świece, albo zapowietrzenie (chociaż w to akurat wątpię) albo inne problemy, na przykład natury mechanicznej (zawory, słaba komprecha ) lub prądowej ( akumulator czy rozrusznik i ewentualnie nie doładowujący alternator ).

Idzie raczej na chłodne więc jeśli ktokolwiek miał problemy z rozruchem to teraz jeszcze bardziej te problemy będą widoczne...

Zobacz to :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie patrzeć Interfejs to dobra sprawa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki Piotreq za wymiane zdań . Jeszcze sprawdzę z tą wtyczką jak to jest u mnie.. pali mi dobrze ale kiedys palila mi się kontrolka od układu elektrycznego silnika.. podejrzewałem świece.. sprawdziłem lampką jedna wydawała sie już wypalona.. wymieniłem ją ale problem jakiś czas się powtarzał... teraz znowu go nie ma (tj. kontrolka elekt. obwodu silnika) Żwby było zabawniej to jak wymontowałem tą podejrzaną świecę .. na zewnątrz zachowywała się jak dobra..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pali mi dobrze nawet przy mrozach.. ale nie świeci mi się lamkpa (spiralka) od świec.. muszę się na techa wybrac chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie,podłącze sie pod temat.Generalnie nie mam problemów z odpalaniem.Jednak przy temperaturze poniżej 10 stopni,nie zapala sie w ogóle lampka świec.Wczesniej zapalała sie nawet przy wyższych temperaturach.Odłaczyłem czujnik temp i lampka zapaliła sie i świeciła długo.Zmieniłem więc czujnik,ale nadal nie zapala sie lampka.Samochód troszke dłużej kręci,ale odpala za pierwszym razem.Boje sie co będzie kiedy temp.spadną poniżej zera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poniżej "0" (zero) st.C nie będzie problemu z odpalaniem. Problemy są między "0" a +10 st.C...

Zamiana softu na ostatni właśnie eliminuje ten problem pod warunkiem, że samochód jest technicznie sprawny...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ,ze na starym sofcie(bo chyba taki mam) swiece grzeją pow. 10 stopni i ponizej zera.Zgadza sie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zobacz tutaj , poniżej zera grzeją już dobrze jak wszystko masz sprawne to tylko ten soft- poczytaj link powyżej

Edytowano przez C-I-N-E-K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość muminek

Witam po dłuższej nieobecności

Tak więc w sobotę podjechałem do serwisu (nie do ASO) i podłączyłem Vectrę do kompa

i co się okazało...

...pomijając fakt że wyskoczył oczywiście błąd P0400 (w załączniku podsyłam zdjęcie do wglądu) - jako że to mój

pierwszy opel więc powalczę pewnie z tym błędem trochę

...to druga sprawa (a w zasadzie ta najważniejsza) jeśli chodzi o te odpalanie - to gość się zapytał czy pali mi się kontrolka od świec żarowych,

ja mu na to że nie to ten włączył coś tam na tym komputerze i zapaliły mi się świece, więc mówi do mnie że to jakiś tam czujnik

tylko inna sprawa jaką zaobserwowałem to taka, że jak w zeszłym tygodniu były te dwa dni kiedy temp. w nocy sięgała 3-4 stopnie to paliła kiepsko,

tak teraz jak już w nocy jest kole 7,8,9 stopni zaczyna palić lepiej, a jak postoi na słońcu (jak nie zaparkuję wieczorem gdzieś pod drzewem) do południa to pali za 4-5 zakręceniem,

więc już wariuję i niewiem o co chooo...

...aha i jeszcze jedna sprawa - czy można sprawdzić na wolnych obrotach jaką kompresję ma turbina - no jaką siłę doładowania ma. według mojego myślenia nie, ponieważ jest ona

w stanie spoczynku, nie pracuje, a uruchamia się po przekroczeniu pewnych obrotów, więc jak można stwierdzić ile barów ma doładowania na wolnych obrotach - nie wiem, może

się mylę, więc mnie uświadomcie

P.S. zdjęcia podeślę za parę chwil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość muminek

w nawiązaniu już do poprzednich moich postów i problemów z odpaleniem silnika piszę:

...w piątek, po długim oczekiwaniu zawitałem do jednego z warszawskich warsztatów z problemem odpalenia auta po dłuższym postoju

panowie mechaniki-specjalisty wymienili mi przewody paliwowe, sprawdzili wtryskiwacze,zobaczyli czy w filtrze paliwa nie ma śladów oleju,

dokonali sprawdzenia świec żarowych - jedną trzeba było wymienić - bez problemu na lekko ciepłym aucie wykręciła się i okazało się że

ORYGINALNA siedziała - więc po magnezowaniu itp wkręciliśmy nófkę i działa...zadowolony odjechałem po czym w niedzielę nie mogłem

odpalić auta za chiny

okazało się że to pie...... akumulator padł na zero (należy wspomnieć że też oryginalny) więc dziada ładowałem 24h i działa

nadal pali mi się ten żółty CHECK na wyświetlaczu i wiem że jest błąd krytyczny P0400 (błąd 2) - coś w tym stylu ale mała jeździ

oki, ale pomijając zabawę z tym wszystkim, dzisiaj stojąc w korku jakieś 2h temu zapaliła mi się kontrolka silnika i spadła mu moc, nie miał siły przyspieszać, jak tylko korek się skończył i ruszyłem trochę z jazdą kontrolka zgasła i samochód odzyskał przyspieszenie i oki, za parę chwil znowu wylądowałem w korasie (zima wczesną jesienią wszystkich zaskoczyła) i ponownie ta sama sprawa - więc podsumowując - jak stoję w korku lub przemieszczam się powolutku to kontrolka się zapala i auto nie jedzie jak należy, jak tylko ruszę szybciej wszystko wraca do normy

PYTANIE - CO TO DO DIABŁA MOŻE BYĆ?

PORATUJCIE JAKIMŚ SENSOWNYM WYTŁUMACZENIEM

POZDRAWIAM

Edytowano przez zubek73
nic nie nawiązuj tylko pisz w jednym temacie - łącze / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Miałem podobny objaw i okazało sie ze mam nieszcelnosc w układzie podcisnienia. Wymiana wezyka za 8zł pomogła. Radze sprawdzic szcelnosc układu podcisnienia wszystkie połaczenia gumowe na wezykach od podcisnienia lub moze pompa vacum daje juz małe podcisnienie i kwalfikuje sie do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×