Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
jancik

Błędy P0105 i P1100 czarna chmura 2,0 DTH

Recommended Posts

Witam!

Wiem że na forum było już o tym sporo ale nie udało mi się rozwiązać problemu. Sprawa wygląda tak: Podczas bardzo dynamicznej jazdy na czwartym biegu przy prędkości około 80-90 km/h lub na piątym biegu przy około 110 zapala się Check Engine i po kilku sekundach samochód przechodzi t ryb awaryjny. Wywalają się błędy P1100 i P0105 (w takiej kolejności). Dodam że samochód kopci strasznie na czarno a podczas ostrego przyspieszania prawie nic nie widać z tyłu. Posprawdzałem to co sugerowali koledzy na forum tzn: wężyki podciśnienia, elektrozawory (wszystkie trzy zachowują się tak samo więc wykluczyłem że któryś jest niesprawny),dźwignia zaworu upustowego turbiny , EGR, czyściłem czujnik ciśnienia doładowania,sprawdziłem węże intercoolera, sprawdziłem parametry przepływomierza, ciśnienie doładowania i EGR ABComem i wyszło następująco (samochód stał):

EGR[MG/STRK] ; Przepływomierz [MG/STRK] ; Ciśnienie doładowania[bar]

wolne obroty 275 ; 495 ; 1

2000obr 337 ; 330 ; 1

2500obr 359 ; 360 ; 1,03

3000obr 1300 ; 759 ; 1,15

3500obr 1300 ; 770 ; 1,21

4000obr 1300 ; 760 ; 1,26

Podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu parametr przepływomierza dochodzi do 1200 MG/STRK

Wartości wyglądają na poprawne poza ciśnieniem doładowania. To dało mi do myślenia i wykryłem brak jednej śrubki pokrywy kolektora ssącego oraz brak kawałka uszczelki pod pokrywą. Rozebrałem więc kolektor ssący, wyczyściłem, wymieniłem uszczelki jednak operacja nie pomogła. Nadal strasznie kopci na czarno i wywala błędy. Proszę o podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ArturL

Podmień przepływomierz na sprawny. Jeśli nie masz, to parametry przepływomierza sprawdź podczas jazdy w chwili wystąpienia błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Udało się rozwiązać problem. Dzięki ArturL za zainteresowanie tematem. Okazało się że dolny gumowy wąż idący od turbiny do chłodnicy intercooler jest pęknięty na długości około 8 cm w miejscu widocznym dopiero po wyjęciu go na zewnątrz. Na razie pęknięcie jest tylko owinięte taśmą bo w sobotę po południu ciężko o części. W każdym bądź razie ciśnienie doładowania po tym zabiegu wzrosło maksymalnie do 1,7 , już nie wali czarnej chmury z tyłu i nie wywala błędów.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...