Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
jancik

Błędy P0105 i P1100 czarna chmura 2,0 DTH

Polecane posty

Witam!

Wiem że na forum było już o tym sporo ale nie udało mi się rozwiązać problemu. Sprawa wygląda tak: Podczas bardzo dynamicznej jazdy na czwartym biegu przy prędkości około 80-90 km/h lub na piątym biegu przy około 110 zapala się Check Engine i po kilku sekundach samochód przechodzi t ryb awaryjny. Wywalają się błędy P1100 i P0105 (w takiej kolejności). Dodam że samochód kopci strasznie na czarno a podczas ostrego przyspieszania prawie nic nie widać z tyłu. Posprawdzałem to co sugerowali koledzy na forum tzn: wężyki podciśnienia, elektrozawory (wszystkie trzy zachowują się tak samo więc wykluczyłem że któryś jest niesprawny),dźwignia zaworu upustowego turbiny , EGR, czyściłem czujnik ciśnienia doładowania,sprawdziłem węże intercoolera, sprawdziłem parametry przepływomierza, ciśnienie doładowania i EGR ABComem i wyszło następująco (samochód stał):

EGR[MG/STRK] ; Przepływomierz [MG/STRK] ; Ciśnienie doładowania[bar]

wolne obroty 275 ; 495 ; 1

2000obr 337 ; 330 ; 1

2500obr 359 ; 360 ; 1,03

3000obr 1300 ; 759 ; 1,15

3500obr 1300 ; 770 ; 1,21

4000obr 1300 ; 760 ; 1,26

Podczas jazdy przy gwałtownym przyspieszaniu parametr przepływomierza dochodzi do 1200 MG/STRK

Wartości wyglądają na poprawne poza ciśnieniem doładowania. To dało mi do myślenia i wykryłem brak jednej śrubki pokrywy kolektora ssącego oraz brak kawałka uszczelki pod pokrywą. Rozebrałem więc kolektor ssący, wyczyściłem, wymieniłem uszczelki jednak operacja nie pomogła. Nadal strasznie kopci na czarno i wywala błędy. Proszę o podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ArturL

Podmień przepływomierz na sprawny. Jeśli nie masz, to parametry przepływomierza sprawdź podczas jazdy w chwili wystąpienia błędów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Udało się rozwiązać problem. Dzięki ArturL za zainteresowanie tematem. Okazało się że dolny gumowy wąż idący od turbiny do chłodnicy intercooler jest pęknięty na długości około 8 cm w miejscu widocznym dopiero po wyjęciu go na zewnątrz. Na razie pęknięcie jest tylko owinięte taśmą bo w sobotę po południu ciężko o części. W każdym bądź razie ciśnienie doładowania po tym zabiegu wzrosło maksymalnie do 1,7 , już nie wali czarnej chmury z tyłu i nie wywala błędów.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×