Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość radeo28

problem z automatem

Polecane posty

Gość radeo28

witam wszystkich! Mianowicie mam taki problem na zimnym silniku gdy ruszam wajcha biegów wyskakuje mi s i samochód po dodaniu gazu toczy sie,biegi jak załapie wchodza, naciepłym na ciepłym silniku z wjacha jest ok.

Edytowano przez radeo28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uruchamia się tryb awaryjny i wtedy D to jest 4 bieg. Możesz ręcznie przełączać wtedy 1 to 1 bieg , 2 to 2 bieg itd.

Wracając do sedna sprawy sprawadź poziom oleju w skrzyni , kiedy go wymieniałeś?

Druga sprawa to możliwe że selektor jest porada jak to zrobić samemu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość radeo28

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

olej wymieniałem jakies 2 miesiace temu po wymianie było tak samo

Edytowano przez radeo28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No bym stawiał selektor. Byś musiał pod komputer połączyć jak wejdzie w tryb awaryjne aby odczytać kod usterki i będziesz wtedy pewien.

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I co doszedłeś co z ta skrzynią? Napisz co wyszło jak już się dowiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jasiuvectra

To napewno selektor wystarczy go rozkręcić i wyczyścic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja miałęm podobnny problem ze swoja skrzynia automatyczną, wyskakiwał komunikat automatic getriebe i skrzynia była zmulona ruszało autko chyba z 3 biegu.Po wyczyszczeniu selektora wszystko jest OK zero problemów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> selektor znajduje sie pod łożem akumulatora,przyczyną niedziałania selektora jest stary smar który zasycha (twardnieje) i spreżynki w palcu nie są w stanie wypchnąć blaszek ktore stykają się ze ścieżkami na selektorze i wtedy źle odczytuje położenie wybieraka.Sam sobie zrobiłem to w domu więc chyba trudne nie jest

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wtedy to jest 3 bieg tak dla sprostowania

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O to dla mnie nowina

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli panowie powiedzcie czy dobrze rozumie zasadę działania automatu. Bez włącznego (S) 1 to 1, 2 to 1 i 2, 3 to 1 2 i 3, a D to wszystkie biegi. Zaś z włączonym (S) 1 to 1, 2 to tylko 2, a 3 to tylko 3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego jak włączasz sam S w pozycji D to masz wszystki biegi tylko w trybie "sportowym" a jak Ci wywala automatik geribe i zapala sie S to skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i autko rusza z 3 i tak zostaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki oskar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała poprawka zrzut z instrukcji:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mała poprawka do czego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to że można przełączać miedzy 1 , 3 , 4 biegiem i D to jest w trybie awaryjnym bieg 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przełączac ze idzie to wiem ( ze w tej sekwencji(bez 2) to idzie przyznaje nie wiedziałem) A co do D w AG (TA) to wszedzie mówią ze trzeci bieg (i z jazdy na tym biegu tez tak wychodzi, ale moze sie myle)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jeszcze zapytam, czy można np. jadąc z góry wyrzucić z D na N a potem podczas jazdy znów na D? Nie chce próbować żeby skrzyni nie spieprzyć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam kumpla, który tak robił i twierdził, że to jest oszczędna jazda... a mnie to bardzo zdziwiło i wyraziłem swoje zdanie ale do niego nic nie trafia.

Osobiście wiem, że nie robi się tak. Ale czy to ma jakiś negatywny skutek dla automata tego tak naprawdę nigdy się nie dowiemy, bo nie koniecznie takie coś musi skrzynię rozwalić natychmiast...

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak samo słyszałem że nie powinno się tak robić , a zresztą po co , jaka to oszczędność , chyba tylko się tak wydaje. Tak samo jak na postoju , skrzynia sama się włącza w tryb pseudo luzu.

Może się nie znam ale jazda z górki na luzie nie jest chyba zbyt dobrym pomysłem , no chyba że chcesz spalić hamulce

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Banana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u kolegi wrzucającego na luz przy toczeniu sie automatem to chyba jeszcze pokutuje pereelowskie przyzwyczajenie ze niby na luzie sie oszczędza. Nic bardziej mylnego, poza tym nie wolno robić takich rzeczy - takie opinie uzyskalem czytając kiedys jakis art. w auto swiat. Podczas jazdy na luzie skrzynie nie jest smarowana i mozna ja zniczyc. Między innymi dlatego samochodów z automatami sie nie ciągnie na lince w razie awarii a jesli juz jest taka konieczność to nie szybciej niz 50 km/h i najkrótszym możliwym dystansie. Teraz czekam na potwierdzenie teorii od kogos kto ma ten fach w rękach:)

Edytowano przez SNOWSURFER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówca słyszałem to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co mi wiadomo to można holować automaty, ale tylko po warunkiem że włączysz silnik. Oczywiście nie można jechać zbyt szybko i zbyt daleko, bo wszystko właśnie rozchodzi się o to smarowanie.

A tak na marginesie... czy po wyczyszczeniu selektora znika przeciąganie (czasami pojawiające się) biegu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu? czy te typy tak mają zawsze ?

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie

selektor podaje informację do komputera skrzyni w jakim trybie skrzynia pracuje, i czy wolno odpalić silnik (można przecież tylko na N lub P)

kwestia zmiany biegów (przeciąganie) to sprawa czujnika temperatury oleju w skrzyni i zawsze będzie na zimnym przeciągał, żeby silnik nie dostawał po grzbiecie

zimny silnik nie może być przeciążany - między innymi przez pałowanie do odcinki od razu po rozruchu rano, jazdę "na radiowóz" czzyli III bieg i 1200 obr/min itp

zimny silnik musi mieć odpowiednie obroty i o to właśnie dba komputer skrzyni - zarówno jak silnik jest zimny jak i ciepły

swoją drogą automat jest specyficzny, bo jeśli ktoś nie doświadczył, to żeby zawału nie dostał:

przy spadku temperatury do -30/-35*C możecie mieć myk polegający na tym, że po wrzuceniu biegu auto stoi a silnik wyje

nie ma sensu cokolwiek robić, tylko poczekać aż silnik pyrkając na jałowym troszkę się zagrzeje

między innymi po to jest dwusekcyjna chłodnica silnika, w której część jest wydzielona na chłodzenie oleju w automacie, a w zimę na jego podgrzanie

dexron w takiej temperaturze to prawie że galaretka - mniej więcej konsystencja kiślu

skrzynia nie da rady pracować z tak gęstym olejem i musi się on nieco zagrzać (od ciepła w układzie chłodzenia silnika)

Edytowano przez ArKos72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ArKos72 mistrzu, super to opisałeś, dzięki.

A powiedz mi czy przy wymianie oleju w skrzyni w mojej VB mogę zalać dextron zalecany dla tej skrzyni dowolnego producenta czy trzeba-powinno się lać tylko ten od GM... pytam bo gdzieś na forum ludzie sporo o tym pisali i chciałbym znać też Twoje zdanie.

A i jeszcze mi się przypomniało coś ze starych dobrych czasów co mnie do dziś zastanawia... a mianowicie kumpel miał senatora w automacie i czasami był delikatne szarpnięcia wyczuwalne... np jedziesz szybko, ściągasz nogę z gazu i auto lekko zwalnia i po chwili dodaje znowu troszkę gazu i pojawia się delikatne jakby szarpnięcie...

a druga sprawa to takie jakby delikatne szarpnięcia i to chyba tylko na rozgrzanym silniku jak na przykład wjeżdżałeś na parking zatrzymywałeś się i wrzucałeś wsteczny...

Kumpel coś mi mówił o tym jak zwróciłem mu na to uwagę, że może skrzynia jest już sfatygowana troszkę, ale powiem szczerze, że jeżdżąc różnymi autami dawało wyczuć się podobne objawy.

i jeszcze jedno śmieszne... spotkałem się z taki ludźmi, który wsiadają do auta z automatem (oczywiście tylko, żeby zerknąć co i jak w środku) i podczas tego oglądania potrafią wajchę przeciągnąć na wyłączonym silniku i jeszcze twierdzą, że tak można jak zwróci się im uwagę... mądre to ?

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tu akurat skrzyni nic nie będzie

nie ma ciśnienia, nic w środku się nie porusza za wyjątkiem zapadek blokady mechanizmu różnicowego

selektor podaje informację do kompa i to komp uruchamia poszczególne elektrozawory

w starszych typach selektor był na jednej ośce z zaworem i ruszenie wajchą powodowało zamknięcie/otwarcie jakiegoś obiegu oleju w skrzyni, ale skoro brak ciśnienia to i szkoda zerowa

w nowszych typach skrzyń (vectra b juz tak ma) nie ruszysz pogrzebacza póki nie pójdzie napięcie ze świateł stopu czyli musisz hamulec nacisnąć

nikt już wajchą szarpał nie bedzie bo sie nie da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

muszę jutro z ciekawości sprawdzić czy u mnie tez tak jest , natomiast na pewno jest tak w Viki C u mojego ojca , jest nawet znaczek ze stopą na hamulcu miedzy P a R który świeci czerwonym światełkiem dopóki nie wciśnie się hamulca i wtedy wajcha zablokowana

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nawet nie zwróciłem uwagi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez KrisGW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×