Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest radeo28

problem z automatem

Recommended Posts

Guest radeo28

witam wszystkich! Mianowicie mam taki problem na zimnym silniku gdy ruszam wajcha biegów wyskakuje mi s i samochód po dodaniu gazu toczy sie,biegi jak załapie wchodza, naciepłym na ciepłym silniku z wjacha jest ok.

Edited by radeo28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uruchamia się tryb awaryjny i wtedy D to jest 4 bieg. Możesz ręcznie przełączać wtedy 1 to 1 bieg , 2 to 2 bieg itd.

Wracając do sedna sprawy sprawadź poziom oleju w skrzyni , kiedy go wymieniałeś?

Druga sprawa to możliwe że selektor jest porada jak to zrobić samemu:

Please login or register to see this link.

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest radeo28

Please login or register to see this quote.

olej wymieniałem jakies 2 miesiace temu po wymianie było tak samo

Edited by radeo28

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bym stawiał selektor. Byś musiał pod komputer połączyć jak wejdzie w tryb awaryjne aby odczytać kod usterki i będziesz wtedy pewien.

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co doszedłeś co z ta skrzynią? Napisz co wyszło jak już się dowiesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jasiuvectra

To napewno selektor wystarczy go rozkręcić i wyczyścic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ja miałęm podobnny problem ze swoja skrzynia automatyczną, wyskakiwał komunikat automatic getriebe i skrzynia była zmulona ruszało autko chyba z 3 biegu.Po wyczyszczeniu selektora wszystko jest OK zero problemów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> selektor znajduje sie pod łożem akumulatora,przyczyną niedziałania selektora jest stary smar który zasycha (twardnieje) i spreżynki w palcu nie są w stanie wypchnąć blaszek ktore stykają się ze ścieżkami na selektorze i wtedy źle odczytuje położenie wybieraka.Sam sobie zrobiłem to w domu więc chyba trudne nie jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wtedy to jest 3 bieg tak dla sprostowania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

O to dla mnie nowina

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli panowie powiedzcie czy dobrze rozumie zasadę działania automatu. Bez włącznego (S) 1 to 1, 2 to 1 i 2, 3 to 1 2 i 3, a D to wszystkie biegi. Zaś z włączonym (S) 1 to 1, 2 to tylko 2, a 3 to tylko 3?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego jak włączasz sam S w pozycji D to masz wszystki biegi tylko w trybie "sportowym" a jak Ci wywala automatik geribe i zapala sie S to skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i autko rusza z 3 i tak zostaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki oskar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała poprawka zrzut z instrukcji:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mała poprawka do czego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to że można przełączać miedzy 1 , 3 , 4 biegiem i D to jest w trybie awaryjnym bieg 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przełączac ze idzie to wiem ( ze w tej sekwencji(bez 2) to idzie przyznaje nie wiedziałem) A co do D w AG (TA) to wszedzie mówią ze trzeci bieg (i z jazdy na tym biegu tez tak wychodzi, ale moze sie myle)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jeszcze zapytam, czy można np. jadąc z góry wyrzucić z D na N a potem podczas jazdy znów na D? Nie chce próbować żeby skrzyni nie spieprzyć

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam kumpla, który tak robił i twierdził, że to jest oszczędna jazda... a mnie to bardzo zdziwiło i wyraziłem swoje zdanie ale do niego nic nie trafia.

Osobiście wiem, że nie robi się tak. Ale czy to ma jakiś negatywny skutek dla automata tego tak naprawdę nigdy się nie dowiemy, bo nie koniecznie takie coś musi skrzynię rozwalić natychmiast...

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak samo słyszałem że nie powinno się tak robić , a zresztą po co , jaka to oszczędność , chyba tylko się tak wydaje. Tak samo jak na postoju , skrzynia sama się włącza w tryb pseudo luzu.

Może się nie znam ale jazda z górki na luzie nie jest chyba zbyt dobrym pomysłem , no chyba że chcesz spalić hamulce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Banana

Share this post


Link to post
Share on other sites

u kolegi wrzucającego na luz przy toczeniu sie automatem to chyba jeszcze pokutuje pereelowskie przyzwyczajenie ze niby na luzie sie oszczędza. Nic bardziej mylnego, poza tym nie wolno robić takich rzeczy - takie opinie uzyskalem czytając kiedys jakis art. w auto swiat. Podczas jazdy na luzie skrzynie nie jest smarowana i mozna ja zniczyc. Między innymi dlatego samochodów z automatami sie nie ciągnie na lince w razie awarii a jesli juz jest taka konieczność to nie szybciej niz 50 km/h i najkrótszym możliwym dystansie. Teraz czekam na potwierdzenie teorii od kogos kto ma ten fach w rękach:)

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z przedmówca słyszałem to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co mi wiadomo to można holować automaty, ale tylko po warunkiem że włączysz silnik. Oczywiście nie można jechać zbyt szybko i zbyt daleko, bo wszystko właśnie rozchodzi się o to smarowanie.

A tak na marginesie... czy po wyczyszczeniu selektora znika przeciąganie (czasami pojawiające się) biegu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu? czy te typy tak mają zawsze ?

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie

selektor podaje informację do komputera skrzyni w jakim trybie skrzynia pracuje, i czy wolno odpalić silnik (można przecież tylko na N lub P)

kwestia zmiany biegów (przeciąganie) to sprawa czujnika temperatury oleju w skrzyni i zawsze będzie na zimnym przeciągał, żeby silnik nie dostawał po grzbiecie

zimny silnik nie może być przeciążany - między innymi przez pałowanie do odcinki od razu po rozruchu rano, jazdę "na radiowóz" czzyli III bieg i 1200 obr/min itp

zimny silnik musi mieć odpowiednie obroty i o to właśnie dba komputer skrzyni - zarówno jak silnik jest zimny jak i ciepły

swoją drogą automat jest specyficzny, bo jeśli ktoś nie doświadczył, to żeby zawału nie dostał:

przy spadku temperatury do -30/-35*C możecie mieć myk polegający na tym, że po wrzuceniu biegu auto stoi a silnik wyje

nie ma sensu cokolwiek robić, tylko poczekać aż silnik pyrkając na jałowym troszkę się zagrzeje

między innymi po to jest dwusekcyjna chłodnica silnika, w której część jest wydzielona na chłodzenie oleju w automacie, a w zimę na jego podgrzanie

dexron w takiej temperaturze to prawie że galaretka - mniej więcej konsystencja kiślu

skrzynia nie da rady pracować z tak gęstym olejem i musi się on nieco zagrzać (od ciepła w układzie chłodzenia silnika)

Edited by ArKos72

Share this post


Link to post
Share on other sites

ArKos72 mistrzu, super to opisałeś, dzięki.

A powiedz mi czy przy wymianie oleju w skrzyni w mojej VB mogę zalać dextron zalecany dla tej skrzyni dowolnego producenta czy trzeba-powinno się lać tylko ten od GM... pytam bo gdzieś na forum ludzie sporo o tym pisali i chciałbym znać też Twoje zdanie.

A i jeszcze mi się przypomniało coś ze starych dobrych czasów co mnie do dziś zastanawia... a mianowicie kumpel miał senatora w automacie i czasami był delikatne szarpnięcia wyczuwalne... np jedziesz szybko, ściągasz nogę z gazu i auto lekko zwalnia i po chwili dodaje znowu troszkę gazu i pojawia się delikatne jakby szarpnięcie...

a druga sprawa to takie jakby delikatne szarpnięcia i to chyba tylko na rozgrzanym silniku jak na przykład wjeżdżałeś na parking zatrzymywałeś się i wrzucałeś wsteczny...

Kumpel coś mi mówił o tym jak zwróciłem mu na to uwagę, że może skrzynia jest już sfatygowana troszkę, ale powiem szczerze, że jeżdżąc różnymi autami dawało wyczuć się podobne objawy.

i jeszcze jedno śmieszne... spotkałem się z taki ludźmi, który wsiadają do auta z automatem (oczywiście tylko, żeby zerknąć co i jak w środku) i podczas tego oglądania potrafią wajchę przeciągnąć na wyłączonym silniku i jeszcze twierdzą, że tak można jak zwróci się im uwagę... mądre to ?

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tu akurat skrzyni nic nie będzie

nie ma ciśnienia, nic w środku się nie porusza za wyjątkiem zapadek blokady mechanizmu różnicowego

selektor podaje informację do kompa i to komp uruchamia poszczególne elektrozawory

w starszych typach selektor był na jednej ośce z zaworem i ruszenie wajchą powodowało zamknięcie/otwarcie jakiegoś obiegu oleju w skrzyni, ale skoro brak ciśnienia to i szkoda zerowa

w nowszych typach skrzyń (vectra b juz tak ma) nie ruszysz pogrzebacza póki nie pójdzie napięcie ze świateł stopu czyli musisz hamulec nacisnąć

nikt już wajchą szarpał nie bedzie bo sie nie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

muszę jutro z ciekawości sprawdzić czy u mnie tez tak jest , natomiast na pewno jest tak w Viki C u mojego ojca , jest nawet znaczek ze stopą na hamulcu miedzy P a R który świeci czerwonym światełkiem dopóki nie wciśnie się hamulca i wtedy wajcha zablokowana

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nawet nie zwróciłem uwagi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by KrisGW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...