Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

problem z automatem


Guest radeo28
 Share

Recommended Posts

witam wszystkich! Mianowicie mam taki problem na zimnym silniku gdy ruszam wajcha biegów wyskakuje mi s i samochód po dodaniu gazu toczy sie,biegi jak załapie wchodza, naciepłym na ciepłym silniku z wjacha jest ok.

Edited by radeo28
Link to comment
Share on other sites

Uruchamia się tryb awaryjny i wtedy D to jest 4 bieg. Możesz ręcznie przełączać wtedy 1 to 1 bieg , 2 to 2 bieg itd.

Wracając do sedna sprawy sprawadź poziom oleju w skrzyni , kiedy go wymieniałeś?

Druga sprawa to możliwe że selektor jest porada jak to zrobić samemu: http://vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/10

Edited by Banana
Link to comment
Share on other sites

Uruchamia się tryb awaryjny i wtedy D to jest 4 bieg. Możesz ręcznie przełączać wtedy 1 to 1 bieg , 2 to 2 bieg itd.

Wracając do sedna sprawy sprawadź poziom oleju w skrzyni , kiedy go wymieniałeś?

Druga sprawa to możliwe że selektor jest porada jak to zrobić samemu: http://vectraklub.pl/index.php/advices/pokaz/10

olej wymieniałem jakies 2 miesiace temu po wymianie było tak samo

Edited by radeo28
Link to comment
Share on other sites

No bym stawiał selektor. Byś musiał pod komputer połączyć jak wejdzie w tryb awaryjne aby odczytać kod usterki i będziesz wtedy pewien.

Edited by Banana
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Jasiuvectra

To napewno selektor wystarczy go rozkręcić i wyczyścic :) ja miałęm podobnny problem ze swoja skrzynia automatyczną, wyskakiwał komunikat automatic getriebe i skrzynia była zmulona ruszało autko chyba z 3 biegu.Po wyczyszczeniu selektora wszystko jest OK zero problemów :) selektor znajduje sie pod łożem akumulatora,przyczyną niedziałania selektora jest stary smar który zasycha (twardnieje) i spreżynki w palcu nie są w stanie wypchnąć blaszek ktore stykają się ze ścieżkami na selektorze i wtedy źle odczytuje położenie wybieraka.Sam sobie zrobiłem to w domu więc chyba trudne nie jest :)

Link to comment
Share on other sites

O to dla mnie nowina :P czyli panowie powiedzcie czy dobrze rozumie zasadę działania automatu. Bez włącznego (S) 1 to 1, 2 to 1 i 2, 3 to 1 2 i 3, a D to wszystkie biegi. Zaś z włączonym (S) 1 to 1, 2 to tylko 2, a 3 to tylko 3?

Link to comment
Share on other sites

O to dla mnie nowina :P czyli panowie powiedzcie czy dobrze rozumie zasadę działania automatu. Bez włącznego (S) 1 to 1, 2 to 1 i 2, 3 to 1 2 i 3, a D to wszystkie biegi. Zaś z włączonym (S) 1 to 1, 2 to tylko 2, a 3 to tylko 3?

Kolego jak włączasz sam S w pozycji D to masz wszystki biegi tylko w trybie "sportowym" a jak Ci wywala automatik geribe i zapala sie S to skrzynia przechodzi w tryb awaryjny i autko rusza z 3 i tak zostaje

Link to comment
Share on other sites

No to że można przełączać miedzy 1 , 3 , 4 biegiem i D to jest w trybie awaryjnym bieg 4.

Przełączac ze idzie to wiem ( ze w tej sekwencji(bez 2) to idzie przyznaje nie wiedziałem) A co do D w AG (TA) to wszedzie mówią ze trzeci bieg (i z jazdy na tym biegu tez tak wychodzi, ale moze sie myle)

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze zapytam, czy można np. jadąc z góry wyrzucić z D na N a potem podczas jazdy znów na D? Nie chce próbować żeby skrzyni nie spieprzyć :)

Link to comment
Share on other sites

a jeszcze zapytam, czy można np. jadąc z góry wyrzucić z D na N a potem podczas jazdy znów na D? Nie chce próbować żeby skrzyni nie spieprzyć

Mam kumpla, który tak robił i twierdził, że to jest oszczędna jazda... a mnie to bardzo zdziwiło i wyraziłem swoje zdanie ale do niego nic nie trafia.

Osobiście wiem, że nie robi się tak. Ale czy to ma jakiś negatywny skutek dla automata tego tak naprawdę nigdy się nie dowiemy, bo nie koniecznie takie coś musi skrzynię rozwalić natychmiast...

Edited by KrisGW
Link to comment
Share on other sites

Tak samo słyszałem że nie powinno się tak robić , a zresztą po co , jaka to oszczędność , chyba tylko się tak wydaje. Tak samo jak na postoju , skrzynia sama się włącza w tryb pseudo luzu.

Może się nie znam ale jazda z górki na luzie nie jest chyba zbyt dobrym pomysłem , no chyba że chcesz spalić hamulce :P

Edited by Banana
Link to comment
Share on other sites

u kolegi wrzucającego na luz przy toczeniu sie automatem to chyba jeszcze pokutuje pereelowskie przyzwyczajenie ze niby na luzie sie oszczędza. Nic bardziej mylnego, poza tym nie wolno robić takich rzeczy - takie opinie uzyskalem czytając kiedys jakis art. w auto swiat. Podczas jazdy na luzie skrzynie nie jest smarowana i mozna ja zniczyc. Między innymi dlatego samochodów z automatami sie nie ciągnie na lince w razie awarii a jesli juz jest taka konieczność to nie szybciej niz 50 km/h i najkrótszym możliwym dystansie. Teraz czekam na potwierdzenie teorii od kogos kto ma ten fach w rękach:)

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

u kolegi wrzucającego na luz przy toczeniu sie automatem to chyba jeszcze pokutuje pereelowskie przyzwyczajenie ze niby na luzie sie oszczędza. Nic bardziej mylnego, poza tym nie wolno robić takich rzeczy - takie opinie uzyskalem czytając kiedys jakis art. w auto swiat. Podczas jazdy na luzie skrzynie nie jest smarowana i mozna ja zniczyc. Między innymi dlatego samochodów z automatami sie nie ciągnie na lince w razie awarii a jesli juz jest taka konieczność to nie szybciej niz 50 km/h i najkrótszym możliwym dystansie. Teraz czekam na potwierdzenie teorii od kogos kto ma ten fach w rękach:)

Z tego co mi wiadomo to można holować automaty, ale tylko po warunkiem że włączysz silnik. Oczywiście nie można jechać zbyt szybko i zbyt daleko, bo wszystko właśnie rozchodzi się o to smarowanie.

A tak na marginesie... czy po wyczyszczeniu selektora znika przeciąganie (czasami pojawiające się) biegu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu? czy te typy tak mają zawsze ?

Edited by KrisGW
Link to comment
Share on other sites

czekam na potwierdzenie teorii

potwierdzam

w razie awarii automat ma jechać na lawecie

dopuszcza się holowanie na dystansie nie dłuższym niż 50km - niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie, to w skrzyni nie ma ciśnienia

pracujący silnik wytwarza ciśnienie tylko w sprzęgle hydrokinetycznym, a reszta skrzyni pracuje praktycznie "na sucho", jedynie to co się rozbryzga

Ale czy to ma jakiś negatywny skutek dla automata tego tak naprawdę nigdy się nie dowiemy

to jest wiadome i znane

skrzynia się niszczy w ten sposób

to tak, jakbyś ją holował - nie ma ciśnienia nigdzie poza sprzęgłem, a kolega jest powiedziałbym niepoważny

automat ma coś na styl wolnego koła (znane z dwusuwów - wartburgi i inne pierdzące wynalazki) co powoduje, że prędkość silnika przekłada się na prędkość kół ale nie odwrotnie

tylko na biegu bezpośrednim mamy hamowanie silnikiem lub jeśli zablokujemy pogrzebaczem 3 lub 2 lub 1

NAWET jeśli by to było jak w manualu i byłaby opcja hamowania silnikiem, to pracując na jałowym silnik zużywa paliwo, a jeśli jest hamowanie silnikiem, to ECU odcina dopływ paliwa do ok. 1800-1600obr/min chyba że się depnie na gaz (od tego jest TPS podający info o otwarciu przepustnicy) - powyzej tej prędkości obrotowej po prostu nie podaje paliwa przy hamowaniu silnikiem

gdyby podawał, to ładne strzały w wydechu by były z niespalonego paliwa

czy po wyczyszczeniu selektora znika przeciąganie (czasami pojawiające się) biegu na zimnym silniku zaraz po odpaleniu?

nie

selektor podaje informację do komputera skrzyni w jakim trybie skrzynia pracuje, i czy wolno odpalić silnik (można przecież tylko na N lub P)

kwestia zmiany biegów (przeciąganie) to sprawa czujnika temperatury oleju w skrzyni i zawsze będzie na zimnym przeciągał, żeby silnik nie dostawał po grzbiecie

zimny silnik nie może być przeciążany - między innymi przez pałowanie do odcinki od razu po rozruchu rano, jazdę "na radiowóz" czzyli III bieg i 1200 obr/min itp

zimny silnik musi mieć odpowiednie obroty i o to właśnie dba komputer skrzyni - zarówno jak silnik jest zimny jak i ciepły

swoją drogą automat jest specyficzny, bo jeśli ktoś nie doświadczył, to żeby zawału nie dostał:

przy spadku temperatury do -30/-35*C możecie mieć myk polegający na tym, że po wrzuceniu biegu auto stoi a silnik wyje

nie ma sensu cokolwiek robić, tylko poczekać aż silnik pyrkając na jałowym troszkę się zagrzeje

między innymi po to jest dwusekcyjna chłodnica silnika, w której część jest wydzielona na chłodzenie oleju w automacie, a w zimę na jego podgrzanie

dexron w takiej temperaturze to prawie że galaretka - mniej więcej konsystencja kiślu

skrzynia nie da rady pracować z tak gęstym olejem i musi się on nieco zagrzać (od ciepła w układzie chłodzenia silnika)

Edited by ArKos72
Link to comment
Share on other sites

ArKos72 mistrzu, super to opisałeś, dzięki.

A powiedz mi czy przy wymianie oleju w skrzyni w mojej VB mogę zalać dextron zalecany dla tej skrzyni dowolnego producenta czy trzeba-powinno się lać tylko ten od GM... pytam bo gdzieś na forum ludzie sporo o tym pisali i chciałbym znać też Twoje zdanie.

A i jeszcze mi się przypomniało coś ze starych dobrych czasów co mnie do dziś zastanawia... a mianowicie kumpel miał senatora w automacie i czasami był delikatne szarpnięcia wyczuwalne... np jedziesz szybko, ściągasz nogę z gazu i auto lekko zwalnia i po chwili dodaje znowu troszkę gazu i pojawia się delikatne jakby szarpnięcie...

a druga sprawa to takie jakby delikatne szarpnięcia i to chyba tylko na rozgrzanym silniku jak na przykład wjeżdżałeś na parking zatrzymywałeś się i wrzucałeś wsteczny...

Kumpel coś mi mówił o tym jak zwróciłem mu na to uwagę, że może skrzynia jest już sfatygowana troszkę, ale powiem szczerze, że jeżdżąc różnymi autami dawało wyczuć się podobne objawy.

i jeszcze jedno śmieszne... spotkałem się z taki ludźmi, który wsiadają do auta z automatem (oczywiście tylko, żeby zerknąć co i jak w środku) i podczas tego oglądania potrafią wajchę przeciągnąć na wyłączonym silniku i jeszcze twierdzą, że tak można jak zwróci się im uwagę... mądre to ?

Edited by KrisGW
Link to comment
Share on other sites

A powiedz mi czy przy wymianie oleju w skrzyni w mojej VB mogę zalać dextron zalecany dla tej skrzyni dowolnego producenta czy trzeba-powinno się lać tylko ten od GM... pytam bo gdzieś na forum ludzie sporo o tym pisali i chciałbym znać też Twoje zdanie.

ja zawsze kupuję GM

dexron III konkretnie

różnica niewielka w porównaniu do sklepowych cen, a masz pewność co kupujesz

może skrzynia jest już sfatygowana troszkę

zapewne tak

należałoby zacząć od wymiany oleju

brudny olej utrudnia zamykanie elektrozaworów i stąd może się brać takie szarpanie

równie dobrze skrzynia może kończyć żywot, ale o tym dowiesz się dopiero jak wymienisz olej

spotkałem się z taki ludźmi, który wsiadają do auta z automatem (oczywiście tylko, żeby zerknąć co i jak w środku) i podczas tego oglądania potrafią wajchę przeciągnąć na wyłączonym silniku i jeszcze twierdzą, że tak można jak zwróci się im uwagę... mądre to ?

tu akurat skrzyni nic nie będzie

nie ma ciśnienia, nic w środku się nie porusza za wyjątkiem zapadek blokady mechanizmu różnicowego

selektor podaje informację do kompa i to komp uruchamia poszczególne elektrozawory

w starszych typach selektor był na jednej ośce z zaworem i ruszenie wajchą powodowało zamknięcie/otwarcie jakiegoś obiegu oleju w skrzyni, ale skoro brak ciśnienia to i szkoda zerowa

w nowszych typach skrzyń (vectra b juz tak ma) nie ruszysz pogrzebacza póki nie pójdzie napięcie ze świateł stopu czyli musisz hamulec nacisnąć

nikt już wajchą szarpał nie bedzie bo sie nie da :)

Link to comment
Share on other sites

w nowszych typach skrzyń (vectra b juz tak ma) nie ruszysz pogrzebacza póki nie pójdzie napięcie ze świateł stopu czyli musisz hamulec nacisnąć

nikt już wajchą szarpał nie bedzie bo sie nie da :)

muszę jutro z ciekawości sprawdzić czy u mnie tez tak jest , natomiast na pewno jest tak w Viki C u mojego ojca , jest nawet znaczek ze stopą na hamulcu miedzy P a R który świeci czerwonym światełkiem dopóki nie wciśnie się hamulca i wtedy wajcha zablokowana :D

Link to comment
Share on other sites

zapewne tak

należałoby zacząć od wymiany oleju

brudny olej utrudnia zamykanie elektrozaworów i stąd może się brać takie szarpanie

równie dobrze skrzynia może kończyć żywot, ale o tym dowiesz się dopiero jak wymienisz olej

Znaczy się, jak po wymianie oleju nie następuje poprawa to kiszka zaczyna się robić ?

A właśnie odnośnie jeszcze wymiany oleju... bo niektórzy to nie wymieniają tego oleju w skrzyni x czasu i jak wiadomo taki olej mało ciekawy jest później... i wtedy jak się samu w końcu wymieni taki syfny olej to warto za jakiś niedługi czas (np po dwóch miesiącach) zrobić jeszcze jedną wymianę? aby jak najbardziej odświeżyć olej...czy nie warto tak szybko?

w nowszych typach skrzyń (vectra b juz tak ma) nie ruszysz pogrzebacza póki nie pójdzie napięcie ze świateł stopu czyli musisz hamulec nacisnąć

nikt już wajchą szarpał nie bedzie bo sie nie da smile.gif

Nawet nie zwróciłem uwagi :D

Edited by KrisGW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP