Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mar111

Zawór nagrzewnicy

Polecane posty

Witam!

Mam do was pytanie o ten zaworek podciśnieniowy od nagrzewnicy, załączony na zdjęciu, czy da sie go jakoś naprawić bo mi cieknie gdzieś ze środka przez 2 małe otworki z 2 stron... czy odrazu lepiej wymienić? jak to się fachowo nazywa i czy może mi ktoś sprawdzić ile kosztuje?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawór nagrzewnicy. Trzeba nowy.

edit: Mi się z tego zaworu tak lało, że musiałem dolewać co kilka minut wodę w zbiornik. Na szrocie kupiłem go za bodajże 2 funty.

Wymiana bezproblemowa. Rozbierałem go i nie da się według mnie tego naprawić tak aby było szczelne i zaraz się nie rozpadło.

Edytowano przez ozzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Zawór nagrzewnicy poszukaj na allegro tanio są.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK dzieki chłopaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Da się to badziewko wymienić samemu?

Gdzieś to na wierzchu jest czy trzeba całe podszybie rozbierać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie samemu.

Pochylasz się nad silnikiem i z tyłu silnika, bardziej po prawej stronie powinieneś to zobaczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Po prawej za silnikiem?

To gdzieś w pobliżu przewodów podciśnienia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak po prawej stronie obok serwa idzie przewód cienki od niego pod podszybie masz tam zdjęcie na górze jak wygląda wchodzi jeden i wychodza dwa grube przewody

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Obadałem viki, za silnikiem mniej więcej po środku grodzi wchodzą dwa węże, domyślam się że są to przewody płynu do nagrzewnicy.

Jeden jest gorący jak viki się nagrzała a drugi cały czas zimny.

Czyżbym miał zapchaną nagrzewnicę?

Co do Twojego zdjęcia.

Widocznie u mnie nie ma takiego zaworu bo mam tam tylko węże z wpiętymi trójnikami.

Widać poprzedni właściciel wiedział lepiej niż konstruktorzy jak to rozwiązać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez tuptuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

posprawdzaj ten weżyk cienki on idzie tam gdzie masz filtr przeciwpyłkowy i jest tam taki zaworek co odtwiera i zasysa powietrze i następnie otwiera ten zawór od nagrzewnicy ja tak miałem i odpiołem ten przewód cienki potem podpiołem i zassało i działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak dla ścisłości to nie jest prawa tylko lewa strona auta

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo strony określamy zgodnie z kierunkiem jazdy (wiem - czepiam się ale....)

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żeby zobaczyć ten zawór trzeba sie tam dobrze pochylić i najlepiej poświecić, co do wymiany to już troche zabawy i nerwów z oplowskimi opaskami które trzeba ścisnąć żabką (najlepiej szczypcami), i tu 2 metody wyciągniecia zaworu:

1: z pod auta najlepiej kanał podejście fatalne ale wykonalne

2: z pod maski od zewnątrz w lewą reke bierzesz szcypce (bo moja żabka jest za duża

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) i wkładasz za silnik z lwej strony a prawą ręke z prawej i nią przekrecasz lekko i podtrzymujesz zawór i zdejmujesz szczypcami opaski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja robiłem to od góry i bezproblemu wiekszego robiłem to pod ASO bo mi przeciekał i musiałem odrazu zrobic to kombinerki i tez ściśniesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w moim X16XEL to podejście jest naprawde kiepskie...

Edytowano przez mar111

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Tylko z tego co widziałem u mnie nie ma tego zaworu, widocznie wszystko spięte jest na stałe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Potrzebowałbym dokładnego foto w pełni sprawnego fabrycznego połączenia żeby to doprowadzić do ładu i składu.

W poprzednia zimę ogrzewanie sprawowało się extra, latem nie zwracałem na to uwagi a teraz nędza

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jak mo.ze nie być ?? może nie zauwazyłes go zrób zdjecie jak to u ciebie wygląda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Węże wychodzące z bloku silnika idą prosto do grodzi kabiny.

Poza trójnikami do parownika nic na nich więcej nie ma.

Wygląda to tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

i tak..

_B164680.JPG

Poziom płynu na zimnym silniku lekko ponad zgrzew, na rozgrzanym troszkę przybywa ale niewiele.

Edytowano przez tuptuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

TO MOŻE JAK GAZ zakładali to ci wyrzucił to powinno byc w tym miejscu co tam masz widze jakies opaski zacoskowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

są to nie orginalne opaski on chyba wymontował to włozył jakiws rurki i przedłuzył jeden wąż do parownika

Edytowano przez zubek73
nie cytujemy fotek - usuwam / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

i sprawdx przy filtrze kabinowym z boku jest taki zaworek od niego powinien isć cienki wężyk do tego zaworu od nagrzewnicy zobacz gdzie on jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość tuptuś

Też mi się tak wydaje bo znalazłem plastikowy wężyk który prawdopodobnie powinien w ten zawór wchodzić a wisi luzem i nie jest niczym zakończony.

Jak znalazłem ten wężyk i popatrzyłem na te trójniki stwierdziłem to co Ty, gazownik wywalił bo pewnie nie mieścił się.

Najlepsze jest to że do tej pory ogrzewanie działało jak należy a teraz przestało.

I ten zimny wąż z podłączenia nagrzewnicy (jeden gorący i jeden zimny)

Może rozpiąć te węże i zrobić szeregowo silnik>nagrzewnica>parownik>silnik ?

EDYTA:

Dzisiaj już sobie podaruję grzebanie w aucie bo ciemno się zrobiło.

Dużo jest roboty żeby wymienić nagrzewnicę?

Robić samemu czy lepiej oddać do warsztatu?

Edytowano przez tuptuś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja mam tak że wąż co wchodzi jeden do tego zaworu jest włożony trujnik na nim i idzie do parownika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś się orientuje ile kosztuje ten zawór do X20XEV? Czy to jest ten sam zawór co zawór trójdrożny?

Od kiedy kupiłem samochód uciekał mi powoli płyn chłodniczy, jednak nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku.

Dzisiaj uciekł mi calutki płyn, dobrze że jest mrozik bo przynajmniej widziałem gdzie para ucieka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miejsce wycieku jest od strony filtra kabinowego, cieknie z takiego okrągłego zaworka.

Do VW T4 cena takiego to ok.80zł, mam nadzieję że do VB nie będzie droższy...

Edytowano przez zubek73
łączę tematy / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu masz z allegro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu masz ten zaworek, cena śmieszna a i wymiana potrwa z 10 minut.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki panowie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Leci pomocnik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×