Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mar111

Zawór nagrzewnicy

Recommended Posts

Witam!

Mam do was pytanie o ten zaworek podciśnieniowy od nagrzewnicy, załączony na zdjęciu, czy da sie go jakoś naprawić bo mi cieknie gdzieś ze środka przez 2 małe otworki z 2 stron... czy odrazu lepiej wymienić? jak to się fachowo nazywa i czy może mi ktoś sprawdzić ile kosztuje?

Please login or register to see this attachment.

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór nagrzewnicy. Trzeba nowy.

edit: Mi się z tego zaworu tak lało, że musiałem dolewać co kilka minut wodę w zbiornik. Na szrocie kupiłem go za bodajże 2 funty.

Wymiana bezproblemowa. Rozbierałem go i nie da się według mnie tego naprawić tak aby było szczelne i zaraz się nie rozpadło.

Edited by ozzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie Zawór nagrzewnicy poszukaj na allegro tanio są.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK dzieki chłopaki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Da się to badziewko wymienić samemu?

Gdzieś to na wierzchu jest czy trzeba całe podszybie rozbierać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdecydowanie samemu.

Pochylasz się nad silnikiem i z tyłu silnika, bardziej po prawej stronie powinieneś to zobaczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Po prawej za silnikiem?

To gdzieś w pobliżu przewodów podciśnienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

tak po prawej stronie obok serwa idzie przewód cienki od niego pod podszybie masz tam zdjęcie na górze jak wygląda wchodzi jeden i wychodza dwa grube przewody

Please login or register to see this link.

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Obadałem viki, za silnikiem mniej więcej po środku grodzi wchodzą dwa węże, domyślam się że są to przewody płynu do nagrzewnicy.

Jeden jest gorący jak viki się nagrzała a drugi cały czas zimny.

Czyżbym miał zapchaną nagrzewnicę?

Co do Twojego zdjęcia.

Widocznie u mnie nie ma takiego zaworu bo mam tam tylko węże z wpiętymi trójnikami.

Widać poprzedni właściciel wiedział lepiej niż konstruktorzy jak to rozwiązać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by tuptuś

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

posprawdzaj ten weżyk cienki on idzie tam gdzie masz filtr przeciwpyłkowy i jest tam taki zaworek co odtwiera i zasysa powietrze i następnie otwiera ten zawór od nagrzewnicy ja tak miałem i odpiołem ten przewód cienki potem podpiołem i zassało i działa

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak dla ścisłości to nie jest prawa tylko lewa strona auta

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo strony określamy zgodnie z kierunkiem jazdy (wiem - czepiam się ale....)

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby zobaczyć ten zawór trzeba sie tam dobrze pochylić i najlepiej poświecić, co do wymiany to już troche zabawy i nerwów z oplowskimi opaskami które trzeba ścisnąć żabką (najlepiej szczypcami), i tu 2 metody wyciągniecia zaworu:

1: z pod auta najlepiej kanał podejście fatalne ale wykonalne

2: z pod maski od zewnątrz w lewą reke bierzesz szcypce (bo moja żabka jest za duża

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) i wkładasz za silnik z lwej strony a prawą ręke z prawej i nią przekrecasz lekko i podtrzymujesz zawór i zdejmujesz szczypcami opaski.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

ja robiłem to od góry i bezproblemu wiekszego robiłem to pod ASO bo mi przeciekał i musiałem odrazu zrobic to kombinerki i tez ściśniesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

w moim X16XEL to podejście jest naprawde kiepskie...

Edited by mar111

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Tylko z tego co widziałem u mnie nie ma tego zaworu, widocznie wszystko spięte jest na stałe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Potrzebowałbym dokładnego foto w pełni sprawnego fabrycznego połączenia żeby to doprowadzić do ładu i składu.

W poprzednia zimę ogrzewanie sprawowało się extra, latem nie zwracałem na to uwagi a teraz nędza

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

jak mo.ze nie być ?? może nie zauwazyłes go zrób zdjecie jak to u ciebie wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Węże wychodzące z bloku silnika idą prosto do grodzi kabiny.

Poza trójnikami do parownika nic na nich więcej nie ma.

Wygląda to tak

Please login or register to see this image.

i tak..

_B164680.JPG

Poziom płynu na zimnym silniku lekko ponad zgrzew, na rozgrzanym troszkę przybywa ale niewiele.

Edited by tuptuś

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

TO MOŻE JAK GAZ zakładali to ci wyrzucił to powinno byc w tym miejscu co tam masz widze jakies opaski zacoskowe

Please login or register to see this link.

są to nie orginalne opaski on chyba wymontował to włozył jakiws rurki i przedłuzył jeden wąż do parownika

Edited by zubek73
nie cytujemy fotek - usuwam / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

i sprawdx przy filtrze kabinowym z boku jest taki zaworek od niego powinien isć cienki wężyk do tego zaworu od nagrzewnicy zobacz gdzie on jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tuptuś

Też mi się tak wydaje bo znalazłem plastikowy wężyk który prawdopodobnie powinien w ten zawór wchodzić a wisi luzem i nie jest niczym zakończony.

Jak znalazłem ten wężyk i popatrzyłem na te trójniki stwierdziłem to co Ty, gazownik wywalił bo pewnie nie mieścił się.

Najlepsze jest to że do tej pory ogrzewanie działało jak należy a teraz przestało.

I ten zimny wąż z podłączenia nagrzewnicy (jeden gorący i jeden zimny)

Może rozpiąć te węże i zrobić szeregowo silnik>nagrzewnica>parownik>silnik ?

EDYTA:

Dzisiaj już sobie podaruję grzebanie w aucie bo ciemno się zrobiło.

Dużo jest roboty żeby wymienić nagrzewnicę?

Robić samemu czy lepiej oddać do warsztatu?

Edited by tuptuś

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

ja mam tak że wąż co wchodzi jeden do tego zaworu jest włożony trujnik na nim i idzie do parownika

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś się orientuje ile kosztuje ten zawór do X20XEV? Czy to jest ten sam zawór co zawór trójdrożny?

Od kiedy kupiłem samochód uciekał mi powoli płyn chłodniczy, jednak nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku.

Dzisiaj uciekł mi calutki płyn, dobrze że jest mrozik bo przynajmniej widziałem gdzie para ucieka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miejsce wycieku jest od strony filtra kabinowego, cieknie z takiego okrągłego zaworka.

Do VW T4 cena takiego to ok.80zł, mam nadzieję że do VB nie będzie droższy...

Edited by zubek73
łączę tematy / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz z allegro

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz ten zaworek, cena śmieszna a i wymiana potrwa z 10 minut.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki panowie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Leci pomocnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...