Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zawór nagrzewnicy


 Share

Recommended Posts

Witam!

Mam do was pytanie o ten zaworek podciśnieniowy od nagrzewnicy, załączony na zdjęciu, czy da sie go jakoś naprawić bo mi cieknie gdzieś ze środka przez 2 małe otworki z 2 stron... czy odrazu lepiej wymienić? jak to się fachowo nazywa i czy może mi ktoś sprawdzić ile kosztuje?

post-29528-1254144089_thumb.jpg

Edited by mar111
Link to comment
Share on other sites

Zawór nagrzewnicy. Trzeba nowy.

edit: Mi się z tego zaworu tak lało, że musiałem dolewać co kilka minut wodę w zbiornik. Na szrocie kupiłem go za bodajże 2 funty.

Wymiana bezproblemowa. Rozbierałem go i nie da się według mnie tego naprawić tak aby było szczelne i zaraz się nie rozpadło.

Edited by ozzy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Po prawej za silnikiem?

To gdzieś w pobliżu przewodów podciśnienia?

tak po prawej stronie obok serwa idzie przewód cienki od niego pod podszybie masz tam zdjęcie na górze jak wygląda wchodzi jeden i wychodza dwa grube przewody hgfhghg.th.jpg

Edited by ozi
Link to comment
Share on other sites

Guest tuptuś

Obadałem viki, za silnikiem mniej więcej po środku grodzi wchodzą dwa węże, domyślam się że są to przewody płynu do nagrzewnicy.

Jeden jest gorący jak viki się nagrzała a drugi cały czas zimny.

Czyżbym miał zapchaną nagrzewnicę?

Co do Twojego zdjęcia.

Widocznie u mnie nie ma takiego zaworu bo mam tam tylko węże z wpiętymi trójnikami.

Widać poprzedni właściciel wiedział lepiej niż konstruktorzy jak to rozwiązać :(

Edited by tuptuś
Link to comment
Share on other sites

Obadałem viki, za silnikiem mniej więcej po środku grodzi wchodzą dwa węże, domyślam się że są to przewody płynu do nagrzewnicy.

Jeden jest gorący jak viki się nagrzała a drugi cały czas zimny.

Czyżbym miał zapchaną nagrzewnicę?

posprawdzaj ten weżyk cienki on idzie tam gdzie masz filtr przeciwpyłkowy i jest tam taki zaworek co odtwiera i zasysa powietrze i następnie otwiera ten zawór od nagrzewnicy ja tak miałem i odpiołem ten przewód cienki potem podpiołem i zassało i działa

Link to comment
Share on other sites

tak dla ścisłości to nie jest prawa tylko lewa strona auta :) bo strony określamy zgodnie z kierunkiem jazdy (wiem - czepiam się ale....)

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

żeby zobaczyć ten zawór trzeba sie tam dobrze pochylić i najlepiej poświecić, co do wymiany to już troche zabawy i nerwów z oplowskimi opaskami które trzeba ścisnąć żabką (najlepiej szczypcami), i tu 2 metody wyciągniecia zaworu:

1: z pod auta najlepiej kanał podejście fatalne ale wykonalne

2: z pod maski od zewnątrz w lewą reke bierzesz szcypce (bo moja żabka jest za duża ;) ) i wkładasz za silnik z lwej strony a prawą ręke z prawej i nią przekrecasz lekko i podtrzymujesz zawór i zdejmujesz szczypcami opaski.

Link to comment
Share on other sites

żeby zobaczyć ten zawór trzeba sie tam dobrze pochylić i najlepiej poświecić, co do wymiany to już troche zabawy i nerwów z oplowskimi opaskami które trzeba ścisnąć żabką (najlepiej szczypcami), i tu 2 metody wyciągniecia zaworu:

1: z pod auta najlepiej kanał podejście fatalne ale wykonalne

2: z pod maski od zewnątrz w lewą reke bierzesz szcypce (bo moja żabka jest za duża ;) ) i wkładasz za silnik z lwej strony a prawą ręke z prawej i nią przekrecasz lekko i podtrzymujesz zawór i zdejmujesz szczypcami opaski.

ja robiłem to od góry i bezproblemu wiekszego robiłem to pod ASO bo mi przeciekał i musiałem odrazu zrobic to kombinerki i tez ściśniesz

Link to comment
Share on other sites

Guest tuptuś

Tylko z tego co widziałem u mnie nie ma tego zaworu, widocznie wszystko spięte jest na stałe :(

Potrzebowałbym dokładnego foto w pełni sprawnego fabrycznego połączenia żeby to doprowadzić do ładu i składu.

W poprzednia zimę ogrzewanie sprawowało się extra, latem nie zwracałem na to uwagi a teraz nędza :(

Link to comment
Share on other sites

Tylko z tego co widziałem u mnie nie ma tego zaworu, widocznie wszystko spięte jest na stałe :(

Potrzebowałbym dokładnego foto w pełni sprawnego fabrycznego połączenia żeby to doprowadzić do ładu i składu.

W poprzednia zimę ogrzewanie sprawowało się extra, latem nie zwracałem na to uwagi a teraz nędza :(

jak mo.ze nie być ?? może nie zauwazyłes go zrób zdjecie jak to u ciebie wygląda

Link to comment
Share on other sites

Guest tuptuś

Węże wychodzące z bloku silnika idą prosto do grodzi kabiny.

Poza trójnikami do parownika nic na nich więcej nie ma.

Wygląda to tak

_B164681.JPG

i tak..

_B164680.JPG

Poziom płynu na zimnym silniku lekko ponad zgrzew, na rozgrzanym troszkę przybywa ale niewiele.

Edited by tuptuś
Link to comment
Share on other sites

TO MOŻE JAK GAZ zakładali to ci wyrzucił to powinno byc w tym miejscu co tam masz widze jakies opaski zacoskowe b164681.th.jpg są to nie orginalne opaski on chyba wymontował to włozył jakiws rurki i przedłuzył jeden wąż do parownika

Edited by zubek73
nie cytujemy fotek - usuwam / zubek
Link to comment
Share on other sites

Guest tuptuś

Też mi się tak wydaje bo znalazłem plastikowy wężyk który prawdopodobnie powinien w ten zawór wchodzić a wisi luzem i nie jest niczym zakończony.

Jak znalazłem ten wężyk i popatrzyłem na te trójniki stwierdziłem to co Ty, gazownik wywalił bo pewnie nie mieścił się.

Najlepsze jest to że do tej pory ogrzewanie działało jak należy a teraz przestało.

I ten zimny wąż z podłączenia nagrzewnicy (jeden gorący i jeden zimny)

Może rozpiąć te węże i zrobić szeregowo silnik>nagrzewnica>parownik>silnik ?

EDYTA:

Dzisiaj już sobie podaruję grzebanie w aucie bo ciemno się zrobiło.

Dużo jest roboty żeby wymienić nagrzewnicę?

Robić samemu czy lepiej oddać do warsztatu?

Edited by tuptuś
Link to comment
Share on other sites

Też mi się tak wydaje bo znalazłem plastikowy wężyk który prawdopodobnie powinien w ten zawór wchodzić a wisi luzem i nie jest niczym zakończony.

Jak znalazłem ten wężyk i popatrzyłem na te trójniki stwierdziłem to co Ty, gazownik wywalił bo pewnie nie mieścił się.

Najlepsze jest to że do tej pory ogrzewanie działało jak należy a teraz przestało.

I ten zimny wąż z podłączenia nagrzewnicy (jeden gorący i jeden zimny)

Może rozpiąć te węże i zrobić szeregowo silnik>nagrzewnica>parownik>silnik ?

ja mam tak że wąż co wchodzi jeden do tego zaworu jest włożony trujnik na nim i idzie do parownika 788755262.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Czy ktoś się orientuje ile kosztuje ten zawór do X20XEV? Czy to jest ten sam zawór co zawór trójdrożny?

Od kiedy kupiłem samochód uciekał mi powoli płyn chłodniczy, jednak nie mogłem zlokalizować miejsca wycieku.

Dzisiaj uciekł mi calutki płyn, dobrze że jest mrozik bo przynajmniej widziałem gdzie para ucieka :)

Miejsce wycieku jest od strony filtra kabinowego, cieknie z takiego okrągłego zaworka.

Do VW T4 cena takiego to ok.80zł, mam nadzieję że do VB nie będzie droższy...

Edited by zubek73
łączę tematy / zubek
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP