Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Płyn chłodniczy


Guest Daxter
 Share

Recommended Posts

Witam!

Kupiłem Vectrę A, 1.6 w benzynie jakis czas temu. Powoli zbliża się zima, a w zbiorniczku PODOBNO jest wlane borygo zmieszane z woda. Przed zima wypadałoby to wymienic, prawda? Wlac samo borygo. Chciałem sie poradzić jak spuscic stare borygo, jakie kupic nowe, ile to kosztuje i ile go wlac :)

Edited by Daxter
Link to comment
Share on other sites

Witam!

Kupiłem Vectrę A, 1.6 w benzynie jakis czas temu. Powoli zbliża się zima, a w zbiorniczku PODOBNO jest wlane borygo zmieszane z woda. Przed zima wypadałoby to wymienic, prawda? Wlac samo borygo. Chciałem sie poradzić jak spuscic stare borygo, jakie kupic nowe, ile to kosztuje i ile go wlac :)

no wiadomo ze jak zima idzie to sie nie leje wody do chlodnicy bo ja rozwali a tak wogole to kto widzial zeby kupywac plyn i mieszac go z woda :lol: karygodne zachowanie... skoro miales borygo to zalej borygo jest jeszce petrygo to jest praktycznie taki sam plyn tylko kolor ma inny i jest chyba nawet tanszy od borygo tak mi sie wydaje a ile lac no na zbiorniczku zapewne jest zaznaczone min i max to lej do rownego max i wtedy bedziesz wiedzial zaraz czy tez ci plyn z chlodnicy nie spier....

Link to comment
Share on other sites

Guest Jendras!

1 litr borygo kosztuje 9,20 na stacji na całą instalację pewnie zużyjesz 2-2,5litra tak mi sę wydaje.

Edited by Jendras_86
Link to comment
Share on other sites

1 litr borygo kosztuje 9,20 na stacji na całą instalację pewnie zużyjesz 2-2,5litra tak mi sę wydaje.

lepiej kupic cala banke 5 litrow petrygo i wyjdzie taniej tez zostanie troche w razie gdyby trzeba bylo dolac .... litrowe sa nie oplacalne przy takiej wymianie calosci plynu

Link to comment
Share on other sites

Teraz jeszzce oglądałem dokladnie ta chlodnice itd :) Czy napewno tym przewodem splynie cale borygo z calego ukladu? Bo jest on umiejscowiony dosc wysoko i nie wiem czy nic nie zostanie :/

Link to comment
Share on other sites

Nie lej tylko borygo ani petrygo!!!!!

Są to bardzo żrące środki i działają grgesywnie na elementy gumowe i uszczelki. Powoduja przedwczesna korozję. W skrajnych przypadkach powoduja wżery na uszczelce pod głowica.

Jak chcesz zrobić to dobrze to zlej stary płyn poprzez zdjecie dolnego przewodu z chłodnicy i zalej oryginałem GM (koncentrat 1l za 15zł). Rozrób koncentrat pół na pół z wodą destylowaną i nalej do połowy zbiorniczka wyrównawczego. Sciskaj ręka przwowy gumowe idące do chódnicy pulsacyjnie przy odkreconym zbiorniczku wyrówawczym wtedy odpowietrzysz układ. Zapal silnik rozgrzej go groche i przytrzymaj silnik na 3tys obr/min przez 10sekund przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym wtedy ukłąd bedzie całkowicie odpowietrzony.

Mozesz kiupic koncentrat febi 1,l za jakies 25zł.

Pojemnosc ukłądu chłodzenia to jak pamiętam niecałe 5 litrów.

Edited by Sołtys85
Link to comment
Share on other sites

No dobrze... Ale czy tym przewodem na 100% splynie mi wszystko z ukladu?

Może nie wszystko ale nie przypominam sobie o jakimkolwiek korku w bloku. To jest najniższy punkt w układzie i w zasadzie jedyne wyjście. Jak tak zrobisz na 100% bedzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jendras!
5-6L chyba chciałeś napisać :P

Szczerze? To nie wiem ile może wejść do całej instalacji ja dolałem 1 litr i akurat było dobrze, dlatego tak na oko walnąłem :) Chyba w błąd nie wprowadziłem :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Jendras!

Z ciekawości jak byłem przelotem na stacji spojrzałem na duże borygo (5L) 36zł :) temp zamarzania to chyba 35stopni i jest jeszcze jakiś EKO (droższy) ale oprócz tego że jest EKOlogiczny to nie wiem czym się różni.

Link to comment
Share on other sites

Sołtys dobrze radzi ! Zlej dziadostwo, takie nazwy jak petrygo i borygo kojarzą mi się z fiatem 125p i polonezem a'la Borewicz :lol: Kurcze ja jak kupiłem 3 lata temu Vikuchę z Włoch, to zlałem wszystko (ile można było zlać). Wiadomo, nie zejdzie co do kropli, ale sporo uleci. Ja tego nie robiłem, ale podobno stary sposób, to uszczelnić korek zbiorniczka i psiknąć kompresorem, to niby wyleci - ale ja tego nie robiłem. Kranika spustowego nie ma, więc nawet w książce piszą, że zdjąć najniższy punkt - czyli dolny wąż. Odpowietrza się sam układ, tylko trzeba doprowadzić do temp. otwarcia termostatu. ładnie syknie, dolać ostrożnie i gra muzyka :) Aha, co do produktu, to polecam koncentrat firmy ka2 cooler - w wiele chłodnic tym zalałem i auta śmigają.....

Link to comment
Share on other sites

ja używam koncentratu firmy KAGER. nie zawiodlem sie do tej pory. rozrabia sie pol na pol z woda destylowana i powiem szczerze byly tej zimy mrozy po okolo -35 stopni przy gruncie i nic . autko odpalalo i smigalo bez problemu :) a pare kropel starego badziewa ktore zostanie w silniku spokojnie wymiesza sie z tym co zalejesz ... tylko poczekaj troche zeby zlecialo wszystko do konca.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP