Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Scooby

Problem z odpalaniem i obrotami

Recommended Posts

Miałem problem z kontrolką silnika - pod kompem wskazali mi czujnik wałka rozrządu. Był problem z odpalaniem na zimnym, na benzynie wysokie obroty w granicach 1200-1300, czasami po odpaleniu schodził z obrotów i gasł. Zakupiłem więc czujnik, zamontowałem i ... jest tak sobie.

Po pierwszym odpaleniu kontrolka zgasła od razu. Ale następnym razem, po odpaleniu paliła się dopóki nie dodałem troszkę gazu. Innym znowu razem po odpaleniu kontrolka się świeci do momentu przełączenia na gaz - wtedy gaszę silnik i odpalam znowu i kontrolka gaśnie od razu... czy to jest problem nieskasowanego błędu (aku było odłączone)?

aha i nadal bywa tak, że po rozpędzeniu się i mocniejszym przyhamowaniu auto gaśnie. Mam także dalsze problem z wahaniami obrotów. kur. same problemy...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

i jeszcze dodam to, że po odpaleniu gaśnie kontrolka. Przełączam na gaz. Potem wyłączam gaz - przechodzi na benzynę i kontrolka (silnik) zapala się ponownie. WTF??

Trzyma nadal wysokie obroty na benzynie, a na gazie jest całkiem okej.

Ja już zgłupiałem w tym momencie. Czy to ten silniczek krokowy?

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scooby mozesz sprawdzic silnik krokowy ale watpie zeby to bylo akurat to .... brat tak mial w golfie ze auto na gazie cykalo a na benzynie silnik lapal blad za kazdym razem i czasem na benie nie szlo ujechac :/ ale idzie kupic taki czujnik ktory sie podpina pod kompa silnika i po kazdym zgaszeniu auta i wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki sam kasyuje bledu poprostu robi tzw Re start resetuje kompa slyszalem tez ze ponoc w kompie sie jakis kabelek odczepia zlutowuje z innym i to dziala w ten sam sposob ale tego nie jestem pewien bo to jak na razie tylko pogloski.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edex, ale kontrolka to nie problem. Chodzi mi bardziej o pracę silnika. Bo z tego co czytam, to obroty powinny byc w granicach około 600?? A mi koło 1000 oscyluje czy to benzyna czy gaz (na gazie troszkę niżej)... więc coś jest nie tak. I problem z odpalaniem też nie powinien występować...

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, jakieś rady w temacie? Ja na prawdę już nie wiem co to może być za usterka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

na początek wyczyść krokowca i erg,na gazie jest ok bo masz pominiętego checka(tak mam i ja)stary myk gaziarzy,co do obrotów,to powinny oscylować w okolicy 900,a nie 600 bo wtedy trzęsie całą budą,np. u mnie stoją na 700(wejdz w mój profil tam jest moj temat o obrotach)a co do czujnika to wymieniłeś sam czujnik,czy z wtyczką i kawałkiem kabla?(zestaw naprawczy)zdarza sie ze czujnik jest ok a wina leży po stronie wtyczki..

kolego a na początek zczytaj błędy.

Please login or register to see this link.

to nic trudnego..

Edited by maliniak35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mi robiło podobnie - okazało się że najpierw padła listwa zapłonowa, później na kompie wywaliło błąd czujnika wałka rozrządu/czyjnika wału korbowego. Niestety tam gdzie sprawdzałem pokazało jasno - błędu tych czujników nie da się jednoznacznie zidentyfikować i szanse że się trafi są pół na pół. Najlepszy był zapis że check engine wcale nie musi pokazać błędu któregoś z tych czujników (jeździłem tak trzy tygodnie od kompa do kompa i dopiero ostatni wywalił błąd)

Wymieniłem pierwszy - nic nie dało, wymieniłem drugi - też nic dopóki nie odpiąłem aku na kilkanaście minut i nie dałem mu się później samemu zaprogramować

I też mi głupiał na benzynie na gazie jakoś jechał

Edited by wja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wystarczy odpiąć aku i zagra?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

miga kontrolka silnika,liczysz mignięcia i masz błąd..co do aku,to są na forum różne wersje,mi osobiście po wymianie sondy błędu nie usuneło,i pozostaje mi podłączenie do kompa i skasowanie,2 razy odłanczałem aki i nic..a co do izolacji na kablu od czujnika,podejżewam ze ktoś już wstawiał zestaw naprawczy..

a co do sprawdzenia wtyczki to poszukaj na forum,było o tym,jakie powinny być wartości..

Edited by maliniak35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka jest zatem twoja mysl? co to moze byc konkretnie? Bo auto bylo na kompie i blad wyskoczyl: czujnik polożenia walka rozrzadu... wymienilem wiec i potem takie akcje jak wyzej opisalem

PS. tasma izolacyjna byla przy samym plastiku wtyczki... wiec chyba nie byl to zestaw naprawczy, bo kawalek kabla to przynajmniej te 5 cm?

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosta diagnoza na czujnik,odpal auto i na benzynie gaz w podłoge,jak dojdzie do 4500 i dalej odciencie,to na bank coś z czujnikiem..

ps..http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=40916&hl=wymiana

i to poczytaj...

Edited by maliniak35

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gaz do dechy ale podczas jazdy czy na biegu jałowym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na postoju na jałowym..

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzilem auto. Normalnie ciągnie do końca, nie blokuje się przy 4,5 obrotów. Czyli czujnik wałka rozrządu sprawny, tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak,czujnik jak najbardziej ok..proponuje ci,sprawdz i wyczyść krokowca,przepustnice i zawór erg,po tym zabiegu powinno być dobrze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro w takim razie tym się zajmę i opiszę rezultaty, po zabiegach.

tymczasem podziekował za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

auto jest po czyszczeniu krokowca, egr i przepustnicy.

Jest poprawa, bo obroty są unormowane ale mechnik powiedział, że jakiś magnes przy krokowcu mu się nie podobał, że czasami nie łapał... po czyszczeniu jest lepiej wg niego/ ale co to za magnes?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozostaje mi problem problemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z odpalaniem... czyżby jeszcze akumulator do wymiany? Kilka minut przy otwartych drzwiach (świecące światełka w drzwiach) i aku pada. Czas na nowy?

PS. czasami gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (skrzynia automat)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shazownik

Witam,

Z tego co tu przeczytałem mam podobny problem.

Przed 3 dniami wymieniłem rozrząd. Do tego czasu było wszystko ok.

Potem...niestety jadąc po 15 minutach, czekając na światłach Viki zgasła, odpalam - gaśnie i tak 3 razy. Obory delikatnie falowały w granicy 900 i padały do zera. Dopiero dodadnie gazu ustatkowały pracę silnika.

Jak silnik jest zimny wszystko OK, jak złapie swoją temperaturę, na biegu jałowym, delikatnie falują, czasami potrafi zgaśnąć, odpalam i znów gaśnie, ale potem przechodzi. W najgorszym przypadku przy odpalenie obroty spadają do 500 albo wskakują na 1200 i powoli spadają.

Podpiełem pod kompa, wyskoczyły dwa błedy 0110 (czujnik temp. powietrza zasysanego) oraz 0100 (przepływom. powietrza masowy lub obj).

Mechanik poradził: albo czujnik ERG, albo czujnik wału korbowego (dziwne bo na komputerze nie wykazało) albo czujnik rozrzadu, albo silnik krokowy

Od czwgo zacząć ?? Poradzcie

Edited by shazownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

raczej miałbyś inny zestaw błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mamy inny problem. ponieważ u mnie na ciepłym jest wszystko okej. I odpala ładnie i dobrze obroty trzyma. Ale czasami gaśnie (rzadko,ale jednak)

Zubek, ale czy to przez aku mam problem z odpaleniem? Czy przez aku gaśnie mi czasami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ten zestaw błędów wygląd na nie podpięty przepływomierz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je*ie. Moja vectra nie trzyma obrotów. Gdy przyhamuję troszkę mocniej to mi schodzi z obrotów i gaśnie... Czy to ten krokowiec i jakiś ten magnesik?

Chyba ten silniczek odpowiada za bieg jałowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

on odpowiada za wolne obroty,a gaśnie na lpg czy pb??

Share this post


Link to post
Share on other sites

na LPG jezdze. i na LPG gasnie, ale na benzynie też się zdarzało jak dobrze pamietam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest shazownik

Please login or register to see this quote.

Krokowiec przeczyszczony i usterka zlikwidowana.

Chociaż w przyszłości będzie trzeba go wymienić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sczytałem błędy, oto kody:

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

0140 Brak sygnału sondy ? 2

1690 Lampka kontrolna układu

1600 Sterownik - uszkodzenie programu

wcześniej podobno mi gościu (mechanik) niby sondę podłączył, al tu widzę, że problem z sondą.

A pozostałe błędy to nie mam pojęcia.

Co naprawić, co sprawdzić, co zrobić?

Edited by Scooby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...