Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Scooby

Problem z odpalaniem i obrotami

Polecane posty

Miałem problem z kontrolką silnika - pod kompem wskazali mi czujnik wałka rozrządu. Był problem z odpalaniem na zimnym, na benzynie wysokie obroty w granicach 1200-1300, czasami po odpaleniu schodził z obrotów i gasł. Zakupiłem więc czujnik, zamontowałem i ... jest tak sobie.

Po pierwszym odpaleniu kontrolka zgasła od razu. Ale następnym razem, po odpaleniu paliła się dopóki nie dodałem troszkę gazu. Innym znowu razem po odpaleniu kontrolka się świeci do momentu przełączenia na gaz - wtedy gaszę silnik i odpalam znowu i kontrolka gaśnie od razu... czy to jest problem nieskasowanego błędu (aku było odłączone)?

aha i nadal bywa tak, że po rozpędzeniu się i mocniejszym przyhamowaniu auto gaśnie. Mam także dalsze problem z wahaniami obrotów. kur. same problemy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

i jeszcze dodam to, że po odpaleniu gaśnie kontrolka. Przełączam na gaz. Potem wyłączam gaz - przechodzi na benzynę i kontrolka (silnik) zapala się ponownie. WTF??

Trzyma nadal wysokie obroty na benzynie, a na gazie jest całkiem okej.

Ja już zgłupiałem w tym momencie. Czy to ten silniczek krokowy?

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Scooby mozesz sprawdzic silnik krokowy ale watpie zeby to bylo akurat to .... brat tak mial w golfie ze auto na gazie cykalo a na benzynie silnik lapal blad za kazdym razem i czasem na benie nie szlo ujechac :/ ale idzie kupic taki czujnik ktory sie podpina pod kompa silnika i po kazdym zgaszeniu auta i wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki sam kasyuje bledu poprostu robi tzw Re start resetuje kompa slyszalem tez ze ponoc w kompie sie jakis kabelek odczepia zlutowuje z innym i to dziala w ten sam sposob ale tego nie jestem pewien bo to jak na razie tylko pogloski.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Edex, ale kontrolka to nie problem. Chodzi mi bardziej o pracę silnika. Bo z tego co czytam, to obroty powinny byc w granicach około 600?? A mi koło 1000 oscyluje czy to benzyna czy gaz (na gazie troszkę niżej)... więc coś jest nie tak. I problem z odpalaniem też nie powinien występować...

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jakieś rady w temacie? Ja na prawdę już nie wiem co to może być za usterka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na początek wyczyść krokowca i erg,na gazie jest ok bo masz pominiętego checka(tak mam i ja)stary myk gaziarzy,co do obrotów,to powinny oscylować w okolicy 900,a nie 600 bo wtedy trzęsie całą budą,np. u mnie stoją na 700(wejdz w mój profil tam jest moj temat o obrotach)a co do czujnika to wymieniłeś sam czujnik,czy z wtyczką i kawałkiem kabla?(zestaw naprawczy)zdarza sie ze czujnik jest ok a wina leży po stronie wtyczki..

kolego a na początek zczytaj błędy.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

to nic trudnego..

Edytowano przez maliniak35

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

mi robiło podobnie - okazało się że najpierw padła listwa zapłonowa, później na kompie wywaliło błąd czujnika wałka rozrządu/czyjnika wału korbowego. Niestety tam gdzie sprawdzałem pokazało jasno - błędu tych czujników nie da się jednoznacznie zidentyfikować i szanse że się trafi są pół na pół. Najlepszy był zapis że check engine wcale nie musi pokazać błędu któregoś z tych czujników (jeździłem tak trzy tygodnie od kompa do kompa i dopiero ostatni wywalił błąd)

Wymieniłem pierwszy - nic nie dało, wymieniłem drugi - też nic dopóki nie odpiąłem aku na kilkanaście minut i nie dałem mu się później samemu zaprogramować

I też mi głupiał na benzynie na gazie jakoś jechał

Edytowano przez wja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wystarczy odpiąć aku i zagra?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miga kontrolka silnika,liczysz mignięcia i masz błąd..co do aku,to są na forum różne wersje,mi osobiście po wymianie sondy błędu nie usuneło,i pozostaje mi podłączenie do kompa i skasowanie,2 razy odłanczałem aki i nic..a co do izolacji na kablu od czujnika,podejżewam ze ktoś już wstawiał zestaw naprawczy..

a co do sprawdzenia wtyczki to poszukaj na forum,było o tym,jakie powinny być wartości..

Edytowano przez maliniak35

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest zatem twoja mysl? co to moze byc konkretnie? Bo auto bylo na kompie i blad wyskoczyl: czujnik polożenia walka rozrzadu... wymienilem wiec i potem takie akcje jak wyzej opisalem

PS. tasma izolacyjna byla przy samym plastiku wtyczki... wiec chyba nie byl to zestaw naprawczy, bo kawalek kabla to przynajmniej te 5 cm?

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

prosta diagnoza na czujnik,odpal auto i na benzynie gaz w podłoge,jak dojdzie do 4500 i dalej odciencie,to na bank coś z czujnikiem..

ps..http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=40916&hl=wymiana

i to poczytaj...

Edytowano przez maliniak35

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gaz do dechy ale podczas jazdy czy na biegu jałowym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na postoju na jałowym..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem auto. Normalnie ciągnie do końca, nie blokuje się przy 4,5 obrotów. Czyli czujnik wałka rozrządu sprawny, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak,czujnik jak najbardziej ok..proponuje ci,sprawdz i wyczyść krokowca,przepustnice i zawór erg,po tym zabiegu powinno być dobrze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jutro w takim razie tym się zajmę i opiszę rezultaty, po zabiegach.

tymczasem podziekował za pomoc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

auto jest po czyszczeniu krokowca, egr i przepustnicy.

Jest poprawa, bo obroty są unormowane ale mechnik powiedział, że jakiś magnes przy krokowcu mu się nie podobał, że czasami nie łapał... po czyszczeniu jest lepiej wg niego/ ale co to za magnes?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozostaje mi problem problemu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z odpalaniem... czyżby jeszcze akumulator do wymiany? Kilka minut przy otwartych drzwiach (świecące światełka w drzwiach) i aku pada. Czas na nowy?

PS. czasami gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (skrzynia automat)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość shazownik

Witam,

Z tego co tu przeczytałem mam podobny problem.

Przed 3 dniami wymieniłem rozrząd. Do tego czasu było wszystko ok.

Potem...niestety jadąc po 15 minutach, czekając na światłach Viki zgasła, odpalam - gaśnie i tak 3 razy. Obory delikatnie falowały w granicy 900 i padały do zera. Dopiero dodadnie gazu ustatkowały pracę silnika.

Jak silnik jest zimny wszystko OK, jak złapie swoją temperaturę, na biegu jałowym, delikatnie falują, czasami potrafi zgaśnąć, odpalam i znów gaśnie, ale potem przechodzi. W najgorszym przypadku przy odpalenie obroty spadają do 500 albo wskakują na 1200 i powoli spadają.

Podpiełem pod kompa, wyskoczyły dwa błedy 0110 (czujnik temp. powietrza zasysanego) oraz 0100 (przepływom. powietrza masowy lub obj).

Mechanik poradził: albo czujnik ERG, albo czujnik wału korbowego (dziwne bo na komputerze nie wykazało) albo czujnik rozrzadu, albo silnik krokowy

Od czwgo zacząć ?? Poradzcie

Edytowano przez shazownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

raczej miałbyś inny zestaw błędów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mamy inny problem. ponieważ u mnie na ciepłym jest wszystko okej. I odpala ładnie i dobrze obroty trzyma. Ale czasami gaśnie (rzadko,ale jednak)

Zubek, ale czy to przez aku mam problem z odpaleniem? Czy przez aku gaśnie mi czasami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ten zestaw błędów wygląd na nie podpięty przepływomierz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja je*ie. Moja vectra nie trzyma obrotów. Gdy przyhamuję troszkę mocniej to mi schodzi z obrotów i gaśnie... Czy to ten krokowiec i jakiś ten magnesik?

Chyba ten silniczek odpowiada za bieg jałowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

on odpowiada za wolne obroty,a gaśnie na lpg czy pb??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na LPG jezdze. i na LPG gasnie, ale na benzynie też się zdarzało jak dobrze pamietam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość shazownik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Krokowiec przeczyszczony i usterka zlikwidowana.

Chociaż w przyszłości będzie trzeba go wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sczytałem błędy, oto kody:

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l

0140 Brak sygnału sondy ? 2

1690 Lampka kontrolna układu

1600 Sterownik - uszkodzenie programu

wcześniej podobno mi gościu (mechanik) niby sondę podłączył, al tu widzę, że problem z sondą.

A pozostałe błędy to nie mam pojęcia.

Co naprawić, co sprawdzić, co zrobić?

Edytowano przez Scooby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×