Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jaki olej do Vb 2.0/2.2 dti???


Guest Zielony929
 Share

Recommended Posts

witam kupilem niedawno vb 2.0 dti mam 156tys przebieu i zastanawiam sie jaki olej zalac

Ja Polecam Castrol Magnatec Diesel 10W-40 według mnie naprawde dobry olej ja jestem włąsnie po wymianie i powiem szczerze ze nawet silnik inaczej ( lepiej) pracuje.

Link to comment
Share on other sites

Tematów o oleju jest tu trochę.

Generalnie półsysntetyk Castrol albo Mobil najlepiej z butelki lub w zaufanej stacji. Nigdy nie wiadomo co Ci mogą wlać pazerni mechanicy.

Link to comment
Share on other sites

A ja napisze inaczej jeśli masz prawdziwy przebieg to możesz rozważyć syntetyk, ale pod warunkiem że dużo jeździsz. Jeśli robisz rocznie przynajmniej 20000 km to lepiej wychodzi syntetyk. Rzadsze wymiany taniej i mniej kłopotu. No i olej lepszy.

Edited by wma
Link to comment
Share on other sites

Witam, ja również w swojej Vectrze muszę wymienić olej, ale nie wiem na jaki. Samochód był sprowadzony z niemiec i nie wiem na jakim oleju wcześniej jeździł. Przebieg mam prawie 182tyś., raczej wiarygodny.

Link to comment
Share on other sites

Witam, ja również w swojej Vectrze muszę wymienić olej, ale nie wiem na jaki. Samochód był sprowadzony z niemiec i nie wiem na jakim oleju wcześniej jeździł. Przebieg mam prawie 182tyś., raczej wiarygodny.

słóchaj ja tez miałem tak samo jak ty ze kupiłem auto a tak naprawde nie widziałem czym jest zalany ale gdzie sie nie pytałem to mówili Castrol Magnatec Diesel 10W-40 tzn własciciel mojego auta powiedział mi ze ma byc to 10W-40 i nic więcej a ze ja mam DTI to kupiłem sobie Castrol Magnatec Diesel 10W-40 i jestem bardzo zadowolony zresztą co tu pisac wymienisz to sie przekonasz :))

Link to comment
Share on other sites

A ja napisze tak że jak zakupiłem vici, miała na liczniku 142tyś.km i w książce serwisowej pisało że jeżdziła na 5w40 i taki zakupiłem mobila. Teraz auto ma prawie 220tyś.km i nadal taki zalewam. Wymianiam co 15tyś.km olej i wszystkie filtry. Na 15tyś.km dolewam ok 0.7L oleju.

Link to comment
Share on other sites

5W-40 to pełen syntetyk, 10W-40 to olej pół-syntetyczny, a co jeśli w moim aucie zalany jest mineralny? Mogę w takim układzie zalać pół-syntetyk?

To wszystko jest zalezne od kondycji silnika, normalnie nie zaleca sie przechodzenia z mineralnego na pół-syntetyk ale znam pare takich sytuacji że taka zmiana nie zaszkodziła. Wybór należy do Ciebie

Link to comment
Share on other sites

5W-40 to pełen syntetyk, 10W-40 to olej pół-syntetyczny, a co jeśli w moim aucie zalany jest mineralny? Mogę w takim układzie zalać pół-syntetyk?

Do silników Opla nie zaleca się oleju mineralnego w ogóle...

Link to comment
Share on other sites

Czyli mimo, że nie znam historii auta, na jakim jeździł oleju, to powinienem zalać pół-syntetyk mam rozumieć?

Tak.

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie przeszukiwać całego forum to zapytam tutaj ;) Ile litrów oleju wchodzi do Vectry? Bo raczej zdecyduje sie na Castrol, o którym pisaliście wyżej, tylko nie wiem ile litrów kupić, czy 5-tka starczy, czy więcej :P

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie przeszukiwać całego forum to zapytam tutaj ;) Ile litrów oleju wchodzi do Vectry? Bo raczej zdecyduje sie na Castrol, o którym pisaliście wyżej, tylko nie wiem ile litrów kupić, czy 5-tka starczy, czy więcej :P

Jeżeli masz diesel to 5L bedzie mało 5.5 wchodzi

Link to comment
Share on other sites

Żeby nie przeszukiwać całego forum to zapytam tutaj ;) Ile litrów oleju wchodzi do Vectry? Bo raczej zdecyduje sie na Castrol, o którym pisaliście wyżej, tylko nie wiem ile litrów kupić, czy 5-tka starczy, czy więcej :P

Dzięki :) to kupię 6L, będzie na dolewkę w razie czego :P

Link to comment
Share on other sites

Ja jeżdze na Castrol Edge 5W40 i nie narzekam a co do tego dolewania to kup lepiej 7 :) bo te 0,5 litra moze Ci nie starczyc:)

Na wymianę te 6L powinno starczyć, a jak będzie trzeba na dolewkę za jakiś czas to najwyżej się dokupi ;)

Hm... a gdybym zalał CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40?

Uniwersalny syntetyczny olej do silników wysokoprężnych

Efektywna ochrona zarówno starszych jak i najnowocześniejszych silników wysokoprężnych

Utrzymuje maksymalną czystość silnika poprzez zwalczanie niebezpiecznych osadów

Odpowiedni dla silników wyposażonych w pompowtryskiwacze oraz turbosprężarki i intercoolery

? Zwalcza szkodliwe osady w silniku, utrzymując go w czystości przez cały czas użytkowania

? Doskonale chroni silniki działające w systemie pompowtryskiwaczy

lub CASTROL EDGE SPORT 0W-40

Dla nowoczesnych silników z zapotrzebowaniem na oszczędną politykę paliwową

? Pomyślnie zdał Europejski Test Ekonomicznego Spalania

? Wydajny nawet w niskich temperaturach

? Dostarcza maksymalną moc i poprawia przyspieszenie

? Minimalizuje ilość spalin

Nie zaszkodziło by? :P Czy jednak najlepszym rozwiązaniem dla mojego auta będzie Castrol Magnatec 10-W40 pół-syntetyk?

Pytam, bo według tabeli na stronie Castrol wygląda to tak :P

Zalecany: Edge Sport 0W-40 (a) 5.5

Dobry: Magnatec Diesel 5W-40 B4

Dopuszczalny: Magnatec Diesel 10W-40 B3

Edited by Adasieczko
Link to comment
Share on other sites

Każda sroczka swój ogonek chwali...

Jeśli masz przebieg rzędu 200 000 km (to znaczy tyle wyświetla Ci licznik) to nie kombinuj i zalej półsyntetykiem.

Osobiście Castrolowi mówię nie. Lepszym olejem będzie Mobil S 10W-40 TD ( w opcji 4 + 1 ), bardzo dobrym olejem jest Total Quartz 7000 10W-40 Turbo Diesel, który sprzedawany jest w bańkach 5 litrowych.

I w sumie 5 litrów Ci wystarczy, bo cały układ olejowy wraz z filtrem ma pojemność 5,5 litra co oznacza, że musiałbyś zalewać taką ilością oleju całkowicie suchy silnik, a to przecież nie jest możliwe... Przy wymianie oleju i filtra, czy to przez korek w misce olejowej ( lubią się uszkadzać gwinty ) czy to przez wysysarkę ( to bardzo dobra opcja, jeśli robi się to dobrze to wyssane zostaną wszystkie brudy z dna miski olejowej, co tradycyjną metodą jest niemożliwe w takim stopniu ), po wymianie filtra i ponownym zalaniu silnika olejem w zasadzie nie powinno zmieścić się więcej jak 5 litrów pamiętając o zasadzie, że będzie tego oleju w 2/3 wysokości podziałki bagnetu.

Po zalaniu silnika olejem i uruchomieniu go na kilkanaście sekund, jak kontrolka ciśnienia zgaśnie, wyłącz silnik i odczekaj około 5 minut, dopiero teraz sprawdzaj poziom na bagnecie, bo tak się to robi... Powinno być w sam raz...

Link to comment
Share on other sites

Niedawno trochę kombinowałem z olejem . Kupując samochód sprzedający mówił że zalany byl olej 10w40 Mobil 1.Wszyscy tak mówią i tak też zrobiłem, kupiłem Mobil 1 10w40. Podczas pierwszej wymiany oleju nieszczęśliwie wykręciłem gwnit z miski olejowej razem z korkiem. Zeby to jaoś naprawić nagwintowałem otwór w misce do 16mm. i zakręciłem na specjalnej "dmuchanej" miedzianej podkładce. Uff udalo się :) 10kk minęło i związana z tym wymiana. I tym razem był problem z korkiem . Postanowiłem wkręcić korek na kleju i następnym razem wyssać olej z miski. Z racji oszczędnosci (czyt.mojej głupoty) zalałem castrolem 15w40. Ale że silnik wcześniej nie miał widocznych wyciekow po 6kk postanowiłem znów wrócić do półsyntetyka. Ruszyło mnie sumienie ;) . Pojechałem do znajomka i wyssaliśmy olej. Pierwsze silnik się dobrze rozgrzał i i poczekaliśmy jakieś 20min aż wszystko skapie do miski. Później zaczeliśmy odsysac . Robiliśmy to z przewami, tak żeby olej mógł splynąć dokładnie do końca. Wkład filtra wymieniony. Wlazło 5.5l , i na miarce jest 3/4 stanu.

Generalnie polecam odsysanie :) Pozdrawiam Jenot

Link to comment
Share on other sites

Co do syntetyka to tak jak napisałem wcześniej. Opłaca się zalać jak dużo jeździsz, ale jeśli twoje wymiany będą zależały nie od przebiegu a od czasu czyli będziesz wymieniał co rok to zalałbym półsyntetyk. No i zależy ile ci bierze tego oleju, zrób 1000 km na tym co masz i będziesz wiedział. Syntetyk czy półsyntetyk wydaje mi się że różnica jest tylko w szybkości zużycia czyli utraty parametrów. Ja mogę dodać że u siebie jak kupiłem samochód to zmieniłem półsyntetyk na syntetyk i niewiele się zmieniło ile brał tyle bierze. Jeżdżę teraz na Mobil 0W-40.

Link to comment
Share on other sites

Dobra nie będę kombinował i zaleję pół-syntetykiem, ale troche mi namieszaliście, bo już planowałem kupić Castrol, a niektórzy jak widzę chwalą i Mobil i Total Quartz :D Może Shell, a może Elf? :P Wyrażajcie dalej swoje opinie na temat danego oleju, jakie odczucia, a ja sie na któryś zdecyduję. :P

Edited by Adasieczko
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP