Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
rafałczarny

wysprzeglik( łożysko oporowe)

Polecane posty

Witam! tak jak napisałem w temcie mam prośbe do znawców . mam motor x20xev i skrzynie F18 i chyba czeka mnie wymiana wysprzęglika, jaki ma byc konkretnie to tej konfiguracji skrzynia -silnik. i wczoraj jadąc dłuższy odcinek (15km) na 5biegu pusciłem auto na chwile na luz po czym chciałem wbić 4 bieg i nie mogłem dopiero po parokrotnym naciśnięciu pedału sprzegła bieg wszedł i na najbliższym skrzyżowaniu powtórka to samo. jakoś dojechałem pod blok i zaglądam do silnika nic nie widać z góry , poziom płynu hamulcowego na łączeni zbiorniczka zaglądam pod spód a tu kapie płyn z połączenia silnika i skrzyni. Czy to już oznacza koniec wysprzeglika? dzisiaj dopiero popołudniu będe mugł cos więcej popatrzeć. Proszę o jakieś sugestie co sprawdzic i jakiego szukać konkretnie wysprzęglika .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bobek358

Najprawdopodobniej czeka Cię wymiana wysprzęglika najlepiej zadzwoń do Stachowiaka z Poznania i po numerach nadwozia dobiorą Ci odpowiedni wysprzęglik.

PS jak już wyciągniesz skrzynie to pomyśl też może o wymianie sprzęgła co by za jakiś czas znowu nie wyciągać skrzyni

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez bobek358

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło ( tarcza i docisk) był rok temu zmieniany przy robocie silnika. napisałem do Stachowiaka i podałem mu wszystkie dane auta, zobaczymy co odpisze. pod ten silnik były ponoć dwie skrzynie f18 i F23. wyczytałem że f18 ma wybierak drążkowy a F23 linki. czy czymś sie jeszcze różnia ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Przemo21

Jeżeli wsteczny wkładasz "strzykawka" i jak jedynkę to F18

Jak wsteczny jak "6" bieg to F23.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za objasnienie. czy łożyska oporowe będa się różniły w tych skrzyniach?

Co sądzicie o tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dwa pozostałe linki które dostałem od Stachowiaka powalaja mnie ceną na kolana

Edytowano przez rafałczarny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki że tak drążę ten temat, ale interesuje mnie połączenie tych dwóch elementów widocznych na zdjęciach zaznaczonych. jak są ze sobą połączone na wcisk czy skręcane. ponieważ obejrzałem skrzynie i z pod tego rozgałęźnika z odpowietrznikiem wypłyneły strużki płynu i sie troche rusza na boki i do góry. Możliwe że tam jest nieszczelność? Ktoś to rozbierał i wie jak to fizycznie wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zadaza sie nieszczelnosc na laczeniu tych dwoch przewodow

Przewod zewnetrzny zapinasz na krociec wystajacy ze skrzyni i zabezpieczasz go klamra w ksztalcie omegi zeby nie wyskoczyl.

Wazne aby plastik trzymajacy przewod/krociec w skrzyni byl sztywny i stabilny, bo gdy sie rusza moze latwo doprowadzic do rozszczelnienia w miejscu ich polaczenia.

A co do wysprzeglika to taki za 200zl zalozyl do siebie TomaszekGubin i za 2 tygodnie znow musial wyjmowac skrzynie...

Takze jak juz to tylko np Sachs lub LUK i zazwyczaj wymienia sie go razem z kpl sprzeglem bo jak widzisz nie wytrzymuje on wiele dluzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki hapko! jutro na spokojnie wszystko jeszcze przepatrze, oby to tylko rozszczelnienie bo ten płyn az tak silnie nie leci a pedał jest taki jakby sie zapowietrzał. kurcze takie oryginały zaczynaja sie powyżej 500 zł , myślałem nad używką ale może być tak jak z moim że padnie za niedługo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> . jeden forumowicz ma prawie nówke tylko że numery katalogowe nie pasuja do mojego. kupił taka używke ale z wiadomym przebiegiem. jak pomysle o wyciąganiu skrzyni to mnie juz trzęsie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Naprawde gra niewarta swieczki zeby wkladac badziew albo uzywke - za duzo roboty i kosztow

Ale zanim zdecydujesz sie na wymiane to sprawdz dokladnie czy to polaczenie sie nie rozszczelnilo bo objawy bardziej na to wskazuja.

Gdy strzeli wysprzeglik to sprzeglo znika calkiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy strzeli wysprzeglik to sprzeglo znika calkiem...

własnie to mnie ciekawiło czemu tak pedał wariuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jeszcze jeden element ktory powoduje wariacje pedalu sprzegla to pompa pod pedalem

potrafi puszczac gdy stoisz na biegu z wcisnietym sprzeglem i po np minucie sprzeglo zaczyna samo sklejac i auto rusza - problem z wysprzegleniem

po wysprzegleniu na luz i ponowym wcisnieciu sprzegla znow moze byc dobrze na jakis czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam problem. Dzisiaj troche pogrzebałem przy autku. przewód gumowy na trójniku był troche luźny i przepuszczał płyn . dokręciłem go i dla pewności odpowietrzyłem na trójniku. pedał w porządku, nie ucieka,twardawy ładnie sprzęgło bierze w połowie ale ... dalej lekko podcieka pomiędzy skrzynią i silnikiem ewidentnie płyn hamulcowy. może jeszcze przepuszcza na tym połączeniu pod trójnikiem? tam nie mogłem sie dostac bo chyba bym musiał rozpinać te rurki. poza tym nic więcej nie widać .zobacze jeszcze jutro ile ubędzie płynu i czy pedał nie będzie uciekał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość bobek358

Sprawdź czy na łączeniu tego gumowego przewodu z "bolcem" wystającym ze skrzynie nie jest mokro, jeśli nie to na 100% będzie to wysprzęglik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tam właśnie mi puszczało więc skręciłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja teraz założyłem wysprzęglik akusan za 200 zł po zniżkach w intercarsie . Jak na razie działa zobaczymy co dalej będzie z nim .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile juz na nim zrobiłeś km? Ja pisałem do Stachowiaka i odpisał że na te za 200zł ma częste reklamacje, chłopaki z forum tez je nie chwalą. znajomy ze sklepu motoryzacyjnego za 230 zł ma Topran. U Stachowiaka najtańszy firmowy LUK 575zł .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem założyłem dopiero . Zrobiłem może 3 km . Więc nie mam pojęcia co i jak . Jak na razie wysprzęgla .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjmiesz akumulator i jego podstawe, bedziesz mial o wiele lepszy dostep do przewodow sprzegla

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość guldo

witam podlacze sie do tematu. ubywa mi plynu, sprzeglo jest ale lapie na samym koncu i po puszczeniu 5 cm juz jedzie. reszta pedalu jest jakby zapowitrzona. a odpowitrzalem go. powiedzieli mi ze to wysprzeglik, no ale sprzeglo jes. wiec nie wiem juz co to???? jesli ktos wie to prosze o odpbo nie wiem czy kupic wysprzeglik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

skoro ubywa płynu to znajdz nieszczelność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie po zlikwidowaniu wycieku , z kreceniu pedał wrucił do normalnego stanu i płyn nie ubywa nie widze wycieków jak wczesniej. jeśli ci tyle płynu ubywa to musi być widać skąd wycieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość guldo

plyn kapie na dole na laczeniu pomiedzy skrzynia a silnikiem. no ALE poki dolewam plynu to sprzeglo jest ale na samym koncu pedalu mi lapie, bylem u znajomego mechanika i mowil ze to wysprzeglik puszcza, ale jeszcze lapie. wiec jak przeczytalem temat to sie zastanawiam czy to to czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to zupełnie jak mnie kapało, ale płyn ściekał do środka z tego trójnika co ma odpowietrznik i dochodzi do niego wążyk gumowy jest na górze skrzyni. u mnie akurat sie węzyk rozkręcił od trójnika. komuś ostatnio sie rozszczelniło to połączenie trójnika z wysprzęglikiem. tak że widzisz nie koniecznie musi to być wysprzęglik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie tak

akurat takie ogledziny niewiele dają

wymiana wysprzeglika to ostatecznosc ze wzgledu na najwyzsze koszty

proponuje najpierw przyjzec sie polaczeniu przewodu zewn z wewn

do wymiany masz wtedy

plastik mocujacy ma nr 6 79 544 i kosztuje 5zl w ASO

zawleczka ma nr 6 79 776 i kosztuje ok 3zl

oring na krociec ze skrzyni ma nr 6 79 622 i kosztuje ok 8zl

wydasz 15zl a mozesz wymienic to sam

jesli nie pomoze wtedy czeka Cie dokladniejsze sprawdzenie i ewentualnie demontaz skrzyni i wymiana wysprzeglika

tyle ze wysprzeglik najczesciej nagle rozszczelnia sie calkowicie, wylatuje plyn i wtedy sprzegla nie ma wcale

a powolne saczenie i zapowietrzanie to najczesciej nieszczelnosc na przewodach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość guldo

postaram sie to sprawdzic jutro, tylko jestem slaby w mechanice:)najlepsze dojscie bedzie po wyciagnieciu akumulatora i podstawki?? jak mozesz opisac min jak sie tam dostac?? srobuje tam zajzec jutro. bo kazdy mechanik co zajrzał to spojrzał na połaczenie silnika i skrzyni i od razu ze wysprzeglik. teraz powiem im co maja sprawdzic zanim sie wezma za wymiane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×