Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość klekocix

"Brzdęk" przy skręcaniu

Polecane posty

Gość klekocix

Witam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ostatnio zaczyna mi brakować siły do Viki...

Ale do rzeczy. Jakiś czas temu byłem na przeglądzie zawieszenia na stacji diagnostycznej.

Spowodowane było to dziwnym dźwiękiem "brzdęk"przy skręcaniu kierownicą.

Pojawia się on i przy staniu autem na postoju i przy jeździe gdy skręca się mocniej kierownicą.

Tak jakby jakiś element metalowy naprężał się a następnie "strzelał" wydając metaliczno-sprężynujący dźwięk.

Sprawność zawieszenia przód to 72 i 68% bodajże czyli przyzwoicie.

Diagnosta sprawdził również całe zawieszenie widoczne od spodu auta i stwierdził że wszystko jest w dobrym stanie.

Jedynym "ale" było to, że na szarpakach sprawdzając prawe przednie koło coś bardzo waliło w kielichu mcpersona.

Diagnosta stwierdził, że to jest zapewne łożysko mcpersona albo poduszka.

Pojechałem do mechanika, gdzie przedstawiłem mu całą sprawę mówiąc gdzie waliło na szarpakach tylko nie mówiąc co stwierdził diagnosta.

On również stwierdził że winne zapewne są łożyska lub poduszki mcpersonów.

Zakupiłem łożyska Reuville (o ile dobrze pamiętam nazwę) oraz poduszki Femforder.

Części zakupiłem na prawą i lewą stronę.

Mechanik założył mi je po czym wszystko było dobrze...przez godzinę jazdy.

Następnie znów usłyszałem ten dźwięk "brzdęk" jak wcześniej i naprawdę nie wiem co robić...

Słyszę go jak dawniej przy skręcaniu tak w prawo jak i w lewo.

Znów się łożyska zjechały albo poduszki?

Kaplica na max

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie bylo podobnie jak miałem ułamane sprężyny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a to przypadkiem nie przegub...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jak wygląda taka ułamana sprężyna? Czy jest możliwość stwierdzić to jak wygląda gołym okiem? A jeśli nie to kto może to zbadać i stwierdzić że jest ułamana? Mechanik który mi zdejmował i zakładał poduchy i łożyska nic nie mówił że coś jest ułamane (a może się poprostu nie przyglądał temu...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno by zauważył jakby była ułamana. Widać to gołym okiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hmm ale przegub jak strzela to takie głuche "pyk" robi, głośne lub ciche (tak miałem przynajmniej w Tico jak mi przegub strzelał)? A u mnie dźwięk jest metaliczny...

Zresztą przy spokojnej jeździe i małym przebiegu auta raczej ciężko żeby przegub poleciał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość klekocix

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może to naprowadzi Was, kiedyś żona akurat jak zjeżdżałem z krawężnika patrzyła na przednie prawe koło. Ja usłyszałem ten "brzdęk" ona natomiast mi powiedziała że dziwnie koło jakoś podskoczyło (precyzyjniej nie umiała tego ująć).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjedz do niego, niech zdejmie jeszcze raz kolume i zobaczy, nie wierze w to za bardzo ale może ponownie poleciała poduszka.

A gumy wahacza w jakim stanie.

Ogólnie to sprawdź jeszcze amorki metodą domową bo na diagnostyce może pokazywać że jest ok a okazuje się ze są do wymiany, ja miałem tak u siebie, pokazywał mi że norma a jak go zdjąłem i wcisnąłem to już sam nie wyszedł.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stan przy błotniku kilka krotnie bujnij autem i zobacz czy przestanie się "kiwać" po 1-2 ugięciach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Jarson

U mnie pękła sprężyna przy samym kielichu i na stacji amorki wyszły dobrze, a mechanik niczego nie zauważył, tylko rozłożył ręce mówiąc "nie wiem"

Podnieś autko, zdejmij koło i dokładnie obejrzyj. Przy założonym kole nie zawsze widać dokładnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mechanik ściągał mu łożyska więc musiał zdjąć całkowicie sprężynę a w tedy zapewne by zauważył że coś z nią jest nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po tym co opisujesz to wygląda 100% na łożysko mcpersona, może coś jest zle poskładane. Stań przy kole przy którym strzela i niech ktoś ci skreca kierownicą, jak zobaczysz że spreżyna nie skreca płynnie tylko przeskakuje to trzeba rozebrać jeszcze raz łożysko i sprawdzić je.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam!

I jak, udało się usunąć brzdęk przy skręcaniu? Ja mam dokladnie to samo. Juz wiem, ze jest to lewa przednia kolumna, ale nie wiem co w niej dokladnie. Co to bylo w Twoim przypadku?

Bede wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam!

I jak udalo sie dojsc przyczyny?? Interesuje mnie to, bo mam to samo i jade do mechaniora za 3 dni i wolalbym miec jakas "teorie"...

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja bym opstawiał przeguby jak przy skręcie strzela podnioes samochód i obracaj kołem na skręconej kierownicy i na w prost ustawionej,jak przegub to samemu idzie wymienić chyba że nie masz wogóle pojęcia o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przeciez bylo, ze na postoju sie to tez dzieje....

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a weź jak samochód stoi naciskaj na maske i bujaj samochodem jak bedzie strzelac to można wyeliminowac przegub w tedy szukac cos przy kolumnie moze mechanik cos źle złożył.najlepiej to zrób geometrie i potem zobaczysz czy tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Przy naciskaniu i bujaniu nic nie halasuje, tylko podczas skrecania kierownica. Mechanik dobrze zlozyl, od 2 lat nikt mojej zawiechy nie rozkladal.

Pozdro

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kołcz

klekocix przyjedz na najblizszy spot to tego posłucham. ja obstawiam łozysko macpersona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździłem VB miałem podobny objaw i dopiero przy wymianie zawieszenia z przodu wyszło na jaw że peknięta była ta poduszka na górnym mocowaniu amortyzatora i o tą własnie nierównośc zaczepiała sie sprężyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość renes

Ja miałem identyczny przypadek w poprzednim aucie w megance,a mianowicie puściły spawy na kielichu w amorku i przy mocny skreceniu przeskakiwał wraz z sprężyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam podobny problem w swojej Viki B X18XE1. Od jakiegoś czasu słyszę metaliczny brzęk przy skręcaniu głównie w prawo, czy to ze startu czy w czasie jazdy. Wymieniłem w obu kołach sworznie, końcówki drążków i poduszki amortyzatorów po czym mechanik ustawił mi zbierzność ....tyle ze teraz to strach jeździć! Kierownica drży jak szalona, auto ciągnie na prawo, przy większej prędkości trochę się uspokaja ale nadal muszę pilnować kiery. Rozebrałem prawą stronę aż doszedłem do piasty i przegubu ....w miejscu gdzie przegub wchodzi w zwrotnice zauważyłem delikatne podtarcie ów przegubu i czerwony nalot w formie proszku ...zapewne od temperatury i wilgoci ....ale luzów nadal nie ma poza normalnym poruszaniem półosią lewo prawo. Złożyłem całość z powrotem i ze złości potraktowałem z buta oponę ...brzękło podobnie jak w czasie jazdy. Łapię za ramiona alufelgi i przy silniejszym szarpaniu daje się wyczuć spory luz tak jakby metalowa część przegubu waliła w łożysko lub zwrotnice. Nie wiem czy brać się za wymianę przegubu czy może łożysko ...i czy i jak da się je wymienić??? ...szukam fachowca na terenie Lublina ....bo młotkiem to każdy potrafi. Pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co piszesz to wychodzi że masz wyrobioną piaste, na początek sprawdz dokrecenie łożyska, a o mechanika to zaglądni na Lubelski topik i poszukaj zakładu polecnego, albo zapytaj bezpośrednio na koziołkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość osmark

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cieply kotlecik:

Winne byly poduszki i lozyska amortyzatorow. Po wymianie wszystko smiga i juz nic nie stuka. Poduszki oryginalne praktycznie rozsypaly mi sie w rekach...po 295kkm

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

osmark

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Janusz Kulesza

Witam serdecznie

No cóż.....byłem u mechaniorka (niech go boska ręka broni przede mną....na marginesie chciał mi zakosić sprężyny, ale chłop miał problem...bo na jego nieszczęście były czerwone i sam je kupowałem...a pokazał mi zardzewiałe czarne i stwierdził że są do wymiany....jestem z Białegostoku jakby coś to na priv podam adres gdzie nie jeździć) wymieniłem dwa łożyska na amorkach , amorki , spręzynki ok , jeden przegub,,,, i zaczęło się dziwne strzelanie przy skręcaniu w prawo....zarówno na postoju jaki i w czasie jazdy......generalnie jest jakiś problem z sprężynami.....tak sądzę....podobno nie można tego źle zamontować...ale nie jestem przekonany.....w piątek będę rozbierał....zawieszenie ,,,to zobaczę co i jak i dam znać...pozdrawiam

janusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×