Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest klekocix

"Brzdęk" przy skręcaniu

Recommended Posts

Guest klekocix

Witam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Ostatnio zaczyna mi brakować siły do Viki...

Ale do rzeczy. Jakiś czas temu byłem na przeglądzie zawieszenia na stacji diagnostycznej.

Spowodowane było to dziwnym dźwiękiem "brzdęk"przy skręcaniu kierownicą.

Pojawia się on i przy staniu autem na postoju i przy jeździe gdy skręca się mocniej kierownicą.

Tak jakby jakiś element metalowy naprężał się a następnie "strzelał" wydając metaliczno-sprężynujący dźwięk.

Sprawność zawieszenia przód to 72 i 68% bodajże czyli przyzwoicie.

Diagnosta sprawdził również całe zawieszenie widoczne od spodu auta i stwierdził że wszystko jest w dobrym stanie.

Jedynym "ale" było to, że na szarpakach sprawdzając prawe przednie koło coś bardzo waliło w kielichu mcpersona.

Diagnosta stwierdził, że to jest zapewne łożysko mcpersona albo poduszka.

Pojechałem do mechanika, gdzie przedstawiłem mu całą sprawę mówiąc gdzie waliło na szarpakach tylko nie mówiąc co stwierdził diagnosta.

On również stwierdził że winne zapewne są łożyska lub poduszki mcpersonów.

Zakupiłem łożyska Reuville (o ile dobrze pamiętam nazwę) oraz poduszki Femforder.

Części zakupiłem na prawą i lewą stronę.

Mechanik założył mi je po czym wszystko było dobrze...przez godzinę jazdy.

Następnie znów usłyszałem ten dźwięk "brzdęk" jak wcześniej i naprawdę nie wiem co robić...

Słyszę go jak dawniej przy skręcaniu tak w prawo jak i w lewo.

Znów się łożyska zjechały albo poduszki?

Kaplica na max

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie bylo podobnie jak miałem ułamane sprężyny .

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to przypadkiem nie przegub...?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

A jak wygląda taka ułamana sprężyna? Czy jest możliwość stwierdzić to jak wygląda gołym okiem? A jeśli nie to kto może to zbadać i stwierdzić że jest ułamana? Mechanik który mi zdejmował i zakładał poduchy i łożyska nic nie mówił że coś jest ułamane (a może się poprostu nie przyglądał temu...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno by zauważył jakby była ułamana. Widać to gołym okiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Hmm ale przegub jak strzela to takie głuche "pyk" robi, głośne lub ciche (tak miałem przynajmniej w Tico jak mi przegub strzelał)? A u mnie dźwięk jest metaliczny...

Zresztą przy spokojnej jeździe i małym przebiegu auta raczej ciężko żeby przegub poleciał...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest klekocix

Please login or register to see this quote.

Może to naprowadzi Was, kiedyś żona akurat jak zjeżdżałem z krawężnika patrzyła na przednie prawe koło. Ja usłyszałem ten "brzdęk" ona natomiast mi powiedziała że dziwnie koło jakoś podskoczyło (precyzyjniej nie umiała tego ująć).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej podjedz do niego, niech zdejmie jeszcze raz kolume i zobaczy, nie wierze w to za bardzo ale może ponownie poleciała poduszka.

A gumy wahacza w jakim stanie.

Ogólnie to sprawdź jeszcze amorki metodą domową bo na diagnostyce może pokazywać że jest ok a okazuje się ze są do wymiany, ja miałem tak u siebie, pokazywał mi że norma a jak go zdjąłem i wcisnąłem to już sam nie wyszedł.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Stan przy błotniku kilka krotnie bujnij autem i zobacz czy przestanie się "kiwać" po 1-2 ugięciach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Jarson

U mnie pękła sprężyna przy samym kielichu i na stacji amorki wyszły dobrze, a mechanik niczego nie zauważył, tylko rozłożył ręce mówiąc "nie wiem"

Podnieś autko, zdejmij koło i dokładnie obejrzyj. Przy założonym kole nie zawsze widać dokładnie.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanik ściągał mu łożyska więc musiał zdjąć całkowicie sprężynę a w tedy zapewne by zauważył że coś z nią jest nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tym co opisujesz to wygląda 100% na łożysko mcpersona, może coś jest zle poskładane. Stań przy kole przy którym strzela i niech ktoś ci skreca kierownicą, jak zobaczysz że spreżyna nie skreca płynnie tylko przeskakuje to trzeba rozebrać jeszcze raz łożysko i sprawdzić je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

Witam!

I jak, udało się usunąć brzdęk przy skręcaniu? Ja mam dokladnie to samo. Juz wiem, ze jest to lewa przednia kolumna, ale nie wiem co w niej dokladnie. Co to bylo w Twoim przypadku?

Bede wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

Witam!

I jak udalo sie dojsc przyczyny?? Interesuje mnie to, bo mam to samo i jade do mechaniora za 3 dni i wolalbym miec jakas "teorie"...

Pozdro

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

ja bym opstawiał przeguby jak przy skręcie strzela podnioes samochód i obracaj kołem na skręconej kierownicy i na w prost ustawionej,jak przegub to samemu idzie wymienić chyba że nie masz wogóle pojęcia o tym

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

Przeciez bylo, ze na postoju sie to tez dzieje....

Pozdro

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

Please login or register to see this quote.

a weź jak samochód stoi naciskaj na maske i bujaj samochodem jak bedzie strzelac to można wyeliminowac przegub w tedy szukac cos przy kolumnie moze mechanik cos źle złożył.najlepiej to zrób geometrie i potem zobaczysz czy tak samo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

Przy naciskaniu i bujaniu nic nie halasuje, tylko podczas skrecania kierownica. Mechanik dobrze zlozyl, od 2 lat nikt mojej zawiechy nie rozkladal.

Pozdro

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kołcz

klekocix przyjedz na najblizszy spot to tego posłucham. ja obstawiam łozysko macpersona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jeździłem VB miałem podobny objaw i dopiero przy wymianie zawieszenia z przodu wyszło na jaw że peknięta była ta poduszka na górnym mocowaniu amortyzatora i o tą własnie nierównośc zaczepiała sie sprężyna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest renes

Ja miałem identyczny przypadek w poprzednim aucie w megance,a mianowicie puściły spawy na kielichu w amorku i przy mocny skreceniu przeskakiwał wraz z sprężyną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam podobny problem w swojej Viki B X18XE1. Od jakiegoś czasu słyszę metaliczny brzęk przy skręcaniu głównie w prawo, czy to ze startu czy w czasie jazdy. Wymieniłem w obu kołach sworznie, końcówki drążków i poduszki amortyzatorów po czym mechanik ustawił mi zbierzność ....tyle ze teraz to strach jeździć! Kierownica drży jak szalona, auto ciągnie na prawo, przy większej prędkości trochę się uspokaja ale nadal muszę pilnować kiery. Rozebrałem prawą stronę aż doszedłem do piasty i przegubu ....w miejscu gdzie przegub wchodzi w zwrotnice zauważyłem delikatne podtarcie ów przegubu i czerwony nalot w formie proszku ...zapewne od temperatury i wilgoci ....ale luzów nadal nie ma poza normalnym poruszaniem półosią lewo prawo. Złożyłem całość z powrotem i ze złości potraktowałem z buta oponę ...brzękło podobnie jak w czasie jazdy. Łapię za ramiona alufelgi i przy silniejszym szarpaniu daje się wyczuć spory luz tak jakby metalowa część przegubu waliła w łożysko lub zwrotnice. Nie wiem czy brać się za wymianę przegubu czy może łożysko ...i czy i jak da się je wymienić??? ...szukam fachowca na terenie Lublina ....bo młotkiem to każdy potrafi. Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co piszesz to wychodzi że masz wyrobioną piaste, na początek sprawdz dokrecenie łożyska, a o mechanika to zaglądni na Lubelski topik i poszukaj zakładu polecnego, albo zapytaj bezpośrednio na koziołkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest osmark

Please login or register to see this quote.

Cieply kotlecik:

Winne byly poduszki i lozyska amortyzatorow. Po wymianie wszystko smiga i juz nic nie stuka. Poduszki oryginalne praktycznie rozsypaly mi sie w rekach...po 295kkm

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

osmark

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Janusz Kulesza

Witam serdecznie

No cóż.....byłem u mechaniorka (niech go boska ręka broni przede mną....na marginesie chciał mi zakosić sprężyny, ale chłop miał problem...bo na jego nieszczęście były czerwone i sam je kupowałem...a pokazał mi zardzewiałe czarne i stwierdził że są do wymiany....jestem z Białegostoku jakby coś to na priv podam adres gdzie nie jeździć) wymieniłem dwa łożyska na amorkach , amorki , spręzynki ok , jeden przegub,,,, i zaczęło się dziwne strzelanie przy skręcaniu w prawo....zarówno na postoju jaki i w czasie jazdy......generalnie jest jakiś problem z sprężynami.....tak sądzę....podobno nie można tego źle zamontować...ale nie jestem przekonany.....w piątek będę rozbierał....zawieszenie ,,,to zobaczę co i jak i dam znać...pozdrawiam

janusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...