Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
michnik

mulasty silnik oraz blad 0130

Recommended Posts

witam

Vectra B 1,8 X18XE z sekwencja kme 1997 160kkm przebiegu

ostatnio mialem problemy z odpalaniem nie wywalalo zadnych bledow wiec wymienilem swiece, mialem ngk i sie dziwilem, ze by padly po 20tys. km?? no ale na przekor sobie wymienilem przewody na sentech i swiece beru troche to pomoglo, ale dalej nie bylo to palenie idealne, na odpalenie trzeba bylo zeby ja pokrecil z sekunde do dwoch/trzech i odpalala nie gasla ostatnio zaczal sie zapalac check ale po paru sekundach gasl lub po wylaczeniu silnika i wlaczeniu ponownym dzialo sie to raz na dwa tygodnie wiec olewalem sprawe az do teraz bo check sie pali raz moze na tydzien, ale silnik stal sie teraz mulowaty jak wczesniej przed problemami zwawiutko ciagnal tak teraz zachowuje sie jakby jeszcze ciagnal woz z kartoflami za soba wczoraj nawet mi sam zgasl na biegu jalowym a dzis jak gdyby nigdy nic check sie nie swieci obroty trzyma tylko ze muli :/ wiec sprawdzilem bledy pokazalo ze sterownik jeszcze trzyma w pamieci blad 0130 czyli sonda ale mysle ze to wina gazu takze nie przejmuje sie ta sonda, wczesniej tez mi sie zdarzyl taki blad moze raz na pol roku instalacje mam od trzech lat takze mysle ze sonda jest ok stawiam na czujnik walka rozrzadu ale nie chce wydac niepotrzebnie kasy tak jak na zbedne przewody :/ sprawdzilem rezystancje na stykach czujnika walka rozrzadu i z tego co wiem to powinno to tak wygladac:

- między stykami "A" i "C" - 13,4 Ohm, mam 7,3 Ohma

- między stykami "A" i "B" - 0,6 Ohm, mam 0,7 Ohma

- między stykami "B" i "C" - 12,9 Ohm, mam 7,2 Ohma

aha i jeszcze zaczela wiecej palic jak wczesniej bylo okolo 8 litrow tak teraz jest 9 do 9,5 litra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

pomozcie bo sam juz nie wiem, sens jest kupic nowy czujnik skoro nie wywala mi jego bledu?? a moze to katalizator powoduje mulenie??

Edited by michnik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie rozumiem - masz błąd sondy a szukasz niewiadomo czego na siłę. Robiłeś pomiary sondy? Jak nie to zrób. Tym bardziej że masz objawy (muł, spalanie)

Czujnik wałka rozrządu raczej powoduje błąd... ale nie 0130.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, na pewno nie jest to czujnik wałka.

Czujnik działa na zasadzie oddziaływania magnetycznego i działa w układzie 0-1 nie ma nic pośrednio.Czyli jeżeli jest sprawny to uruchomisz silnik a jeżeli jest uszkodzony to możesz kręcić kręcić i nic z tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy

Sama nazwa wskazuje na sondę a ty piszesz "nie przejmuje się tą sondą" więc dlaczego twierdzisz że to wina gazu?

O co kaman ? Zrób jak zubek napisał i nic nie kombinuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jak ja zmierzyc?? bo szukalem na forum i nic nie znalazlem jak wpiac sie pod kable sondy?? mam je rozizolowac czy jest inny sposob??, jeszcze znalazlem druga rzecz tzn. mam rozwalony ten elastyczny lacznik co jest zaraz za sonda a przed katalizatorem od strony kata ta plecionka sie odczepila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opis pomiaru sondy jest zarówno na forum, jak i w necie - poszukaj dokładniej.

Ale najpierw wymień ten łącznik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wymienilem lacznik elastyczny czyli ta plecionke jakis tydzien temu i bledow juz nie wywala, natomiast zdarzyło mi sie wczoraj ze jak sie ja wysprzegla zmieniajac bieg obroty spadaja do 500 a potem zaraz wskakuja na normalne 700 i tak juz je trzymała potem i tak za kazda zmiana biegu przez jakies 10 km, jak juz wracalem bylo ok co to moze byc dodam ze bledow nie wywala :/ dzis normalnie sie zachowuje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Borysewicz

Witam. Miałem podobnie. Tylko u mnie nie wywalało żadnego błedu. Był mułowaty, dużo jarał pojechałem do dobrego warsztatu i się okazało że ma rozsterowany silnik (komp zwariował). Teraz jest wspaniale. Jkby ktoś z Wrocławia albo okolic szukał mechaniora od opla to na ul. Przemkowskiej 24. Tanio nie jest ale po trzech fachowcach tylko oni wyczaili co boli moją Pszczołe. Bzyka jak złoto. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozwiazalem problem spadajacych obrotow przez pol sekundy do 500 potem wracajacych do normy okolo 700obr dzialo sie tak tylko na gazie, po wymianie filtrow, wymianie pocacej uszczelki pod kopulka zaworow, przeczyszczeniu przepustnicy, sprawdzeniu dolotu dalej pozostawal problem okazalo sie ze listwa Valtek niedomaga i dwa wtryski leja, powodowalo to bledy sondy co dziwne to objawem tego byly wlasnie te wachniecia na obrotach i wieksze spalanie okolo 1litra gazu, dzis bylem u gazownikow i skasowali mnie na 80zl za regeneracje listwy ale z tego co widzialem to wsadzili tylko nowe sprezynki trzpienie zalozyli stare, gdzie komplet naprawczy na allegro kosztuje 9zl na jeden wtrysk, ale to zobaczylem dopiero teraz :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...