Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Domi99

wymiana turbiny

Recommended Posts

Guest Domi99

Witam

Turbina mi padła i mam zamiar kupić używkę z allegro.Zastanawiam się czy dam radę sam wymienić.Czy jest z tym jakiś problem?Ewentualnie czy zmianana turbiny powoduje jakieś błędy i świecenie checka?i najważniejsze czy są jakieś inne czynności towarzyszące przekładce tzn odpowietrzanie przewodów sterujacych turbina albo coś takiego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli masz trochę pojęcia to wymienisz. Możesz tylko dla pewności wypełnić kanały smarujące olejem. Mogą być problemy z odkręceniem śrub, szczególnie od strony wydechu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbosprężarkę dasz rady wymienić sam,

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale sporo się napocisz... lepiej to zrobic we dwoje. Proponował bym to zrobić na zimnym silniku i wymienić uszczelki przy7 olektorze wydechowym. Przed wymianą spryskaj jakimś penetratorem w sprayu wszystkie polączenia srubowe. I chyba najważniejsze kup turbinę z takim samym nr. jak na tabliczce znamionowej!!! Jeden klubowicz ,który być moze udzieli się w temacie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> stał się ofiarą niewiedzy. Gdy już turbinka była na miejscu to się okazało że jest ona do dtl-ki i niestety nia pasuje. Górny wylot/wyjście spalin w dtl-ce idzie na wprost a w dti skręca w prawo(stojąc pzodem do samochodu). Oczywiście pamiętaj o zalaniu oliwą turbo przed uruchomieniem.

Ps. To że niepasowało nie znaczyło wtedy że się nie dało tego przerobić... Ten klubowicz to wyjątkowo uparta sztuka.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdro Jenot

Edited by Jenot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śruby od strony wydechu urwiesz na 100 %. Kup w Oplu.

Przy kolektorze powinieneś mieć nakrętki miedziane, powinny przeżyć.

Momenty dokręcania - na życzenie.

Do turbo potrzebujesz z ASO uszczelkę i miedziane dwie małe podkładki, uszczelnienia obiegu oleju.

Ja na twoim miejscu bym regenerował, ale rób jak wolisz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moja tylko pożerała olej i czasem lekko słabła- zregenerowałem, opłacało mi się, bo robię 50 tyś km rocznie.

Kody błędów, checki po wymianie nie wystąpią (oczywiście akumulator odepnij przy wymianie), chyba że miałeś jakieś wcześniej błędy od turbosprężarki. Generalnie jak błąd nie występuje to jest tylko ślad że był z tym i tym problem a działa.

Pozaznaczaj sobie podciśnienia i przewody przy rozbiórce - gdzie co i do czego wpiąć do montażu, śrubki do osobnych worków, z kartką w środku od czego wykręcone - naprawdę dużo ułatwia.

Z wpuszczeniem oleju w turbo jest spory kłopot, my we trzech to robiliśmy, ciężko wchodzi, a obracać wirnikiem trzeba.

Użyliśmy strzykawki 5 ml i na chama wciskaliśmy 3-4 x pojemność strzykawki.

Po dwóch wlewach pociekło olejem z wylotu oleju turbosprężarki

Tutaj po krótce moja wymiana:

Please login or register to see this link.

Dodatkowo:

Ze strony TURBO-EXPRESS:

Please login or register to see this link.

Uwaga! Przed uruchomieniem turbosprężarki usunąć usterkę, która spowodowała konieczność przeprowadzenia naprawy lub wymiany turbosprężarki.

1. Wymień olej w silniku wraz z filtrem oleju.

2. Wymień filtr powietrza oraz usuń zanieczyszczenia z układu dolotowego.

3. Wstrzyknij około 20 cm3 czystego oleju silnikowego do środka korpusu turbosprężarki przez zasilający otwór olejowy. Podczas wstrzykiwania należy obracać wirnik w celu rozprowadzenia oleju wewnątrz turbiny./li>

4. Zamontuj turbosprężarkę do silnika z wykorzystaniem nowych uszczelek (nie dokręcać przewodu odprowadzającego olej turbosprężarki).

5. Napełnij olejem obwód smarowania turbosprężarki, obracając rozrusznikiem wał korbowy silnika, przy odłączonym zasilaniu cewki zaworu odcinającego pompy wtryskowej. (W przypadku silników niskoprężnych odłącz zasilanie cewki zapłonowej). Przerwanie ww. czynności powinno nastąpić w momencie pojawienia się świeżego oleju w otworze odprowadzającym olej z korpusu turbosprężarki.

6. Po wcześniejszym sprawdzeniu szczelności oraz drożności przewodu odprowadzającego olej połącz go z turbosprężarką.

7. Po uruchomieniu silnika pozostaw go co najmnie 30 sekund na biegu jałowym w celu napełnienia przewodów olejowych turbosprężarki.

PRZY MONTAŻU TURBOSPRĘŻARKI NIE MOŻNA UŻYWAĆ SILIKONÓW USZCZELNIAJĄCYCH.

Edited by Krystianos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...