Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Domi99

wymiana turbiny

Polecane posty

Gość Domi99

Witam

Turbina mi padła i mam zamiar kupić używkę z allegro.Zastanawiam się czy dam radę sam wymienić.Czy jest z tym jakiś problem?Ewentualnie czy zmianana turbiny powoduje jakieś błędy i świecenie checka?i najważniejsze czy są jakieś inne czynności towarzyszące przekładce tzn odpowietrzanie przewodów sterujacych turbina albo coś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz trochę pojęcia to wymienisz. Możesz tylko dla pewności wypełnić kanały smarujące olejem. Mogą być problemy z odkręceniem śrub, szczególnie od strony wydechu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Turbosprężarkę dasz rady wymienić sam,

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale sporo się napocisz... lepiej to zrobic we dwoje. Proponował bym to zrobić na zimnym silniku i wymienić uszczelki przy7 olektorze wydechowym. Przed wymianą spryskaj jakimś penetratorem w sprayu wszystkie polączenia srubowe. I chyba najważniejsze kup turbinę z takim samym nr. jak na tabliczce znamionowej!!! Jeden klubowicz ,który być moze udzieli się w temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> stał się ofiarą niewiedzy. Gdy już turbinka była na miejscu to się okazało że jest ona do dtl-ki i niestety nia pasuje. Górny wylot/wyjście spalin w dtl-ce idzie na wprost a w dti skręca w prawo(stojąc pzodem do samochodu). Oczywiście pamiętaj o zalaniu oliwą turbo przed uruchomieniem.

Ps. To że niepasowało nie znaczyło wtedy że się nie dało tego przerobić... Ten klubowicz to wyjątkowo uparta sztuka.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdro Jenot

Edytowano przez Jenot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Śruby od strony wydechu urwiesz na 100 %. Kup w Oplu.

Przy kolektorze powinieneś mieć nakrętki miedziane, powinny przeżyć.

Momenty dokręcania - na życzenie.

Do turbo potrzebujesz z ASO uszczelkę i miedziane dwie małe podkładki, uszczelnienia obiegu oleju.

Ja na twoim miejscu bym regenerował, ale rób jak wolisz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Moja tylko pożerała olej i czasem lekko słabła- zregenerowałem, opłacało mi się, bo robię 50 tyś km rocznie.

Kody błędów, checki po wymianie nie wystąpią (oczywiście akumulator odepnij przy wymianie), chyba że miałeś jakieś wcześniej błędy od turbosprężarki. Generalnie jak błąd nie występuje to jest tylko ślad że był z tym i tym problem a działa.

Pozaznaczaj sobie podciśnienia i przewody przy rozbiórce - gdzie co i do czego wpiąć do montażu, śrubki do osobnych worków, z kartką w środku od czego wykręcone - naprawdę dużo ułatwia.

Z wpuszczeniem oleju w turbo jest spory kłopot, my we trzech to robiliśmy, ciężko wchodzi, a obracać wirnikiem trzeba.

Użyliśmy strzykawki 5 ml i na chama wciskaliśmy 3-4 x pojemność strzykawki.

Po dwóch wlewach pociekło olejem z wylotu oleju turbosprężarki

Tutaj po krótce moja wymiana:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Dodatkowo:

Ze strony TURBO-EXPRESS:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Uwaga! Przed uruchomieniem turbosprężarki usunąć usterkę, która spowodowała konieczność przeprowadzenia naprawy lub wymiany turbosprężarki.

1. Wymień olej w silniku wraz z filtrem oleju.

2. Wymień filtr powietrza oraz usuń zanieczyszczenia z układu dolotowego.

3. Wstrzyknij około 20 cm3 czystego oleju silnikowego do środka korpusu turbosprężarki przez zasilający otwór olejowy. Podczas wstrzykiwania należy obracać wirnik w celu rozprowadzenia oleju wewnątrz turbiny./li>

4. Zamontuj turbosprężarkę do silnika z wykorzystaniem nowych uszczelek (nie dokręcać przewodu odprowadzającego olej turbosprężarki).

5. Napełnij olejem obwód smarowania turbosprężarki, obracając rozrusznikiem wał korbowy silnika, przy odłączonym zasilaniu cewki zaworu odcinającego pompy wtryskowej. (W przypadku silników niskoprężnych odłącz zasilanie cewki zapłonowej). Przerwanie ww. czynności powinno nastąpić w momencie pojawienia się świeżego oleju w otworze odprowadzającym olej z korpusu turbosprężarki.

6. Po wcześniejszym sprawdzeniu szczelności oraz drożności przewodu odprowadzającego olej połącz go z turbosprężarką.

7. Po uruchomieniu silnika pozostaw go co najmnie 30 sekund na biegu jałowym w celu napełnienia przewodów olejowych turbosprężarki.

PRZY MONTAŻU TURBOSPRĘŻARKI NIE MOŻNA UŻYWAĆ SILIKONÓW USZCZELNIAJĄCYCH.

Edytowano przez Krystianos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×