Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Arris_Van_K

Vectra B 2.0 DTI 16V i Biodiesel??

Polecane posty

Gość Arris_Van_K

Witam Vectromanów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

czy sa jakies przeciwskazania odnosnie Biodiesla? mam dostep do niemieckiej ropy? i tu wlasnie moja niepewnosc? bo jak to bio, to czy moja viki moze sie rozchorowac?

i tak zupelnie przy okazji:

w instrukcji napisane jest ze plynu chlodzacego ma byc nieco powyzej znaku KALT, ale strzalka jest duzo nizej niz w mojej viki ten napis... u mnie napis jest mniej wiecej przy gornej krawedzi tej strzalki

wiec sam juz nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i jeszcze jedno male pytanko?

czy to prawda ze Vectra ma lancuszek rozrzadu? jest to viki z 1999r 2.0 DTI kombi wersja sport (klimatronic, alu 16", kubelkowe fotele, el. szyby, el i podgrzewane lusterka....)

Edytowano przez Arris_Van_K

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Biodiesel

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i inne

2. Lej na zimnym z centymetr nad zgrzew zbiorniczka (tam dochodzi strzałka - napis jest nieważny)

3. Ma łańcuch

o wszystkim już było - używaj wyszukiwarki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Arris_Van_K

za duzo sie nie dowiedzialem.. kazdy tam pisze o frytkach :/ a sa tam posty z 2008r

a mi chodzi o niemiecki disel, ktory w przeliczeniu na zlotowki wynosi ponad 8zl!! a zawsze niemiecki paliwo jest jakosciowo lepsze od naszego... chcialnbym aby ktos doniosl sie do tej mojej sytuacji, ktos kto ma odpowiednia wiedze:)

dzieki koledzy!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość matek222

a jaki jest w tym paliwie % dodatek BIO i czego jest te paliwo, rzepak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Arris_Van_K

no wlasnie za bardzo tego nie wiem.

jest to diesel tankowany do TIRa na niemieckiej stacji benzynowej. tata kolegi jezdzi na tirach i zawsze mu cos skapnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Olej roślinny

Istnieją również instalacje umożliwiająca zasilanie pojazdów olejem roślinnym. W hurtowniach spożywczych można nabyć to nietypowe źródło energii za cenę znacznie korzystniejszą niż ogólnie używane w tym celu paliwa.

Zalety:

* koszt oleju roślinnego (wyłączając koszty akcyzowe) to poniżej 0.70 EUR za litr, co przy ciągle rosnącej cenie oleju napędowego staje się coraz bardziej opłacalną opcją,

* możliwość wykorzystania przepalonego oleju z restauracji i stołówek po wcześniejszym odfiltrowaniu stałych zanieczyszczeń

* aktywizacja terenów rolniczych,

* demonopolizacja rynku paliw, czego skutkiem może być dalsze obniżenie cen paliw,

* mniejsza emisja zanieczyszczeń do atmosfery ze względu na obniżony poziom siarki w produktach pochodzenia roślinnego, ponadto nie odprowadza się dodatkowych gazów cieplarnianych do atmosfery ze względu na zamknięty obieg węgla w procesie (dwutlenek węgla powstały w wyniku spalania mieszanki zostanie wykorzystany przez rośliny do wytworzenia nowego oleju roślinnego, natomiast w przypadku spalania paliw kopalnych ilość dwutlenku węgla w atmosferze rośnie w skali globalnej)

* nie jest wymagane przerabianie instalacji paliwowej silnika, jeżeli korzystamy z oleju roślinnego domieszkowanego specjalnymi środkami zmniejszającymi lepkość, lub oleju roślinnego przetworzonego na drodze chemicznej do estrów kwasów tłuszczowych (czyli do tzw. bio-diesla), w takiej sytuacji ze względu na unikalne właściwości czyszczące i smarujące przygotowanej w ten sposób mieszanki, możliwe jest zwiększenie żywotności silnika

Wady:

* większe spalanie na 100 km ze względu na nieznacznie niższą kaloryczność olejów roślinnych w porównaniu z olejem napędowym,

* w przypadku wykorzystania 100% mieszanki oleju roślinnego konieczne jest wykonanie dodatkowej instalacji obejmującej m.in. wymianę przewodów paliwowych na przewody o większej średnicy oraz system ogrzewania oleju roślinnego co najmniej do temp. 70 stopni C (dla silnika typu turbo-diesel nawet do 120 stopni C) przed wtryskiem do komory spalania, gdyż w temperaturze pokojowej ciecz ta jest bardzo lepka, co uniemożliwia utworzenie mieszanki palnej paliwa i tlenu, w takiej sytuacji uruchomienie silnika odbywa się na normalnym oleju napędowym znajdującym się w osobnym zbiorniku, a po zagrzaniu silnika dopiero można przełączyć zasilanie na olej roślinny

* chcąc używać olejów roślinnych w zgodzie z obowiązującym prawem należy dodatkowo opłacić podatek akcyzowy, wynoszący ok. 1,90 PLN za każdy litr, co obecnie dyskwalifikuje oleje roślinne jako konkurencyjne paliwo napędowe, korzystanie z olejów roślinnych bez opłacenia akcyzy może w przypadku kontroli zakończyć się mandatem lub/i postępowaniem karno-skarbowym.

Coraz częściej zastanawiam się nad wlewaniem tego do Viki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Czemu nigdzie nie można znaleźć testów takich silników napędzanych olejem roślinnym. Z tego co słyszałem w krajach bardziej rozwiniętych jak Niemcy olej roślinny wchodzi w rutynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość matek222

a to Cie nie martwi??

* w przypadku wykorzystania 100% mieszanki oleju roślinnego konieczne jest wykonanie dodatkowej instalacji obejmującej m.in. wymianę przewodów paliwowych na przewody o większej średnicy oraz system ogrzewania oleju roślinnego co najmniej do temp. 70 stopni C (dla silnika typu turbo-diesel nawet do 120 stopni C)

Edytowano przez matek222

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Arris_Van_K

wlasnie wlalem 25literkow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zobaczymy czy jest jakas roznica

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moj kumpel do A3 leje caly czas i wszystko gra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×