Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Arris_Van_K

Vectra B 2.0 DTI 16V i Biodiesel??

Recommended Posts

Guest Arris_Van_K

Witam Vectromanów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

czy sa jakies przeciwskazania odnosnie Biodiesla? mam dostep do niemieckiej ropy? i tu wlasnie moja niepewnosc? bo jak to bio, to czy moja viki moze sie rozchorowac?

i tak zupelnie przy okazji:

w instrukcji napisane jest ze plynu chlodzacego ma byc nieco powyzej znaku KALT, ale strzalka jest duzo nizej niz w mojej viki ten napis... u mnie napis jest mniej wiecej przy gornej krawedzi tej strzalki

wiec sam juz nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

i jeszcze jedno male pytanko?

czy to prawda ze Vectra ma lancuszek rozrzadu? jest to viki z 1999r 2.0 DTI kombi wersja sport (klimatronic, alu 16", kubelkowe fotele, el. szyby, el i podgrzewane lusterka....)

Edited by Arris_Van_K

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Biodiesel

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

i inne

2. Lej na zimnym z centymetr nad zgrzew zbiorniczka (tam dochodzi strzałka - napis jest nieważny)

3. Ma łańcuch

o wszystkim już było - używaj wyszukiwarki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arris_Van_K

za duzo sie nie dowiedzialem.. kazdy tam pisze o frytkach :/ a sa tam posty z 2008r

a mi chodzi o niemiecki disel, ktory w przeliczeniu na zlotowki wynosi ponad 8zl!! a zawsze niemiecki paliwo jest jakosciowo lepsze od naszego... chcialnbym aby ktos doniosl sie do tej mojej sytuacji, ktos kto ma odpowiednia wiedze:)

dzieki koledzy!

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest matek222

a jaki jest w tym paliwie % dodatek BIO i czego jest te paliwo, rzepak??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arris_Van_K

no wlasnie za bardzo tego nie wiem.

jest to diesel tankowany do TIRa na niemieckiej stacji benzynowej. tata kolegi jezdzi na tirach i zawsze mu cos skapnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Olej roślinny

Istnieją również instalacje umożliwiająca zasilanie pojazdów olejem roślinnym. W hurtowniach spożywczych można nabyć to nietypowe źródło energii za cenę znacznie korzystniejszą niż ogólnie używane w tym celu paliwa.

Zalety:

* koszt oleju roślinnego (wyłączając koszty akcyzowe) to poniżej 0.70 EUR za litr, co przy ciągle rosnącej cenie oleju napędowego staje się coraz bardziej opłacalną opcją,

* możliwość wykorzystania przepalonego oleju z restauracji i stołówek po wcześniejszym odfiltrowaniu stałych zanieczyszczeń

* aktywizacja terenów rolniczych,

* demonopolizacja rynku paliw, czego skutkiem może być dalsze obniżenie cen paliw,

* mniejsza emisja zanieczyszczeń do atmosfery ze względu na obniżony poziom siarki w produktach pochodzenia roślinnego, ponadto nie odprowadza się dodatkowych gazów cieplarnianych do atmosfery ze względu na zamknięty obieg węgla w procesie (dwutlenek węgla powstały w wyniku spalania mieszanki zostanie wykorzystany przez rośliny do wytworzenia nowego oleju roślinnego, natomiast w przypadku spalania paliw kopalnych ilość dwutlenku węgla w atmosferze rośnie w skali globalnej)

* nie jest wymagane przerabianie instalacji paliwowej silnika, jeżeli korzystamy z oleju roślinnego domieszkowanego specjalnymi środkami zmniejszającymi lepkość, lub oleju roślinnego przetworzonego na drodze chemicznej do estrów kwasów tłuszczowych (czyli do tzw. bio-diesla), w takiej sytuacji ze względu na unikalne właściwości czyszczące i smarujące przygotowanej w ten sposób mieszanki, możliwe jest zwiększenie żywotności silnika

Wady:

* większe spalanie na 100 km ze względu na nieznacznie niższą kaloryczność olejów roślinnych w porównaniu z olejem napędowym,

* w przypadku wykorzystania 100% mieszanki oleju roślinnego konieczne jest wykonanie dodatkowej instalacji obejmującej m.in. wymianę przewodów paliwowych na przewody o większej średnicy oraz system ogrzewania oleju roślinnego co najmniej do temp. 70 stopni C (dla silnika typu turbo-diesel nawet do 120 stopni C) przed wtryskiem do komory spalania, gdyż w temperaturze pokojowej ciecz ta jest bardzo lepka, co uniemożliwia utworzenie mieszanki palnej paliwa i tlenu, w takiej sytuacji uruchomienie silnika odbywa się na normalnym oleju napędowym znajdującym się w osobnym zbiorniku, a po zagrzaniu silnika dopiero można przełączyć zasilanie na olej roślinny

* chcąc używać olejów roślinnych w zgodzie z obowiązującym prawem należy dodatkowo opłacić podatek akcyzowy, wynoszący ok. 1,90 PLN za każdy litr, co obecnie dyskwalifikuje oleje roślinne jako konkurencyjne paliwo napędowe, korzystanie z olejów roślinnych bez opłacenia akcyzy może w przypadku kontroli zakończyć się mandatem lub/i postępowaniem karno-skarbowym.

Coraz częściej zastanawiam się nad wlewaniem tego do Viki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Czemu nigdzie nie można znaleźć testów takich silników napędzanych olejem roślinnym. Z tego co słyszałem w krajach bardziej rozwiniętych jak Niemcy olej roślinny wchodzi w rutynę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest matek222

a to Cie nie martwi??

* w przypadku wykorzystania 100% mieszanki oleju roślinnego konieczne jest wykonanie dodatkowej instalacji obejmującej m.in. wymianę przewodów paliwowych na przewody o większej średnicy oraz system ogrzewania oleju roślinnego co najmniej do temp. 70 stopni C (dla silnika typu turbo-diesel nawet do 120 stopni C)

Edited by matek222

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arris_Van_K

wlasnie wlalem 25literkow

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

zobaczymy czy jest jakas roznica

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> moj kumpel do A3 leje caly czas i wszystko gra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...