Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Teleś

pompa ABS z TC w dieslu

Polecane posty

Mam wielka prośbę. Szukam osób, którzy mają Vectrę B z silnikiem diesla i maja coś takiego jak kontrola trakcji (TC - Traction Colntrol). Wiem, że takie cudo miał kolega M_A_R_E_S jednak pozbył się już swojego dieselka. Kontrola trakcji jest powszechna w Vectrach z silnikami X20XEV, X25XE oraz Z22SE ale w dieslach już jest rzadkością.

Interesuje mnie założenie do swojego dieselka (Y22DTR) pompy obsługującej TC. To czego potrzebuje to informację jakie pompy mogą być zainstalowane w Vectrach B z silnikiem diesla. Moje poszukiwania w EPC doprowadziły mnie do przekonania, że we wszystkich Vectrach jest ten sam model pompy ABS... Więc albo tam na ten temat są bzdury albo ja nie umiem z tamtych informacji wyciągnąć poprawnych wniosków. (co jest chyba bardziej prawdopodobne).

Pomożecie?

Edytowano przez Teleś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega Studzik ma zdaje sie w swoim dtl-u TC widziałem w wyposarzeniu jego auta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teleś zastanów sie jeszcze ze dwa razy nad tym TC

Ten system w VB jest tak durny ze w niczym nie pomaga a jedynie utrudnia dynamiczne ruszenie zduszajac silnik gdy jest mokro...

Popytaj uzytkownikow a potwierdza moje słowa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ruszanie to się zgodzę, ale przy ekstramalnym pokonywaniu zakrętów zaczyna pomagać. No i nieoceniona pomoc po wjechaniu w głęboką kałużę.

Edytowano przez stachuwp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SEBA ma to chyba w swoim Y22DTR i z tego co wiem to chetnie by sie tego pozbyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Faktycznie, nie jest to rewelacja, ale jak na moje oko, to właśnie na mokrym asfalcie i na piasku pomaga.

Działa wtedy dosyć dobrze i spełnia swoją rolę, własnie płynnie dławiąc silnik i przyhamowując koła....bo o to przecież chodzi

Zaś na suchym asfalcie, przy próbie dynamicznego ruszenia jest porazka. Zaczyna po prostu mocno szarpać silnikiem i auto nie może się pozbierać - tak to działa w benzynówce.

Jednak poza tym, to moim zdaniem praktyczna przydatność tego ujawnia się zimą przy podjazdach pod górkę.

Świetnie wtedy wyrównuje prędkości kół, nie dopuszczając do zatrymania się auta przez zabuksowanie jednego koła.

A co do tematu, to wydaje mi się że EPC nie kłamie.

Sama pompa pewnie jest taka sama, tyle że Twój sterownik silnika może nie być przystosowany do współpracy z TC. I tu możesz mieć problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam i co ruszylo sie cos z ta kontrola trakcji w 2.2dti??

Witam i co ruszylo sie cos z montazem TC?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proponuję zbys napisał PW do autora posta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wysłałem na PW ale kolega mi nie odpisal nic mowi sie trudno///

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również pisałem PW i nie dostałem odpowiedzi - a pytałem w związku z tym, że nigdzie nikt mi nie potwierdził czy TC faktycznie w ogóle występowało w DTI-kach bo że przyciski się zdarzają na konsoli to wiem bo sam mam dołożony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TC występowało w dieslach na pewno. Rozmawiałem telefonicznie z kolegą M_A_R_E_S i potwierdził mi to. Dodatkowo rozmawiałem (tez telefonicznie) z innymi właścicielami Vectr diesel mających kontrolę trakcji.

Pomysł jest taki, żeby włożyć pompę ABS Bosch z 2,0 lub 2,5. Nie mam pewności że taka tam właśnie była ale jest nadzieja. Kiedyś podkładałem pompę z 2,6, do której musiałem robić przejściówki węży hydraulicznych ale niestety ta pompa nie działała wcale. Teraz (tak jak pisałem w PW) mam pompę ale nie mam czasu aby zająć się tym tematem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznijcie od tego że sterownik absu musi dogadywać się z ECU. 2.0 i 2.5 mają wspólne pompy, tylko zamiana wymaga przeprogramowania. Raczej tych nie można stosować do innych silników bo np. op-com ma tylko takie do wyboru. Być może można by to zrobić np. techem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli tak to ktora pompa bedzie najodpowiedniejsza??nie wiadomo jakie pompy byly montowane w VB dieslach 2.0 i 2.2 dti

i jak bedzie wygladac kwestia z przeprogamowaniem pompy pod dane auto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 2.0 nie było TC. Op-comem nie da sie zaprogramować pod diesla. Trzeba by szukać w opelscanerze albo w techu czy jest taka opcja. Podejrzewam że technicznie podeszła by każda pompa, problem tylko z programowaniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam wlasnie scannera ale kurde ten montaz mnie troche przeraza heh bo do starej wtyczki trzeba dołączyc jakies 3kabelki...szkoda ze nikt w klubie nie chce sie pozbyc TC ;0

w 2.0 nie ma>?kolega mares mial u siebuie w 2.0dti TC na zamowienie ponoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znajdź kogoś z TC niekoniecznie w dieslu i zobacz czy da się nim przeprogramować sterownik pod inny silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

scannerem bodajze sie nie da gdyz kolega kiedys przyjechal zebym mu przeprogramowal TC bo kupil chyba od automata czy jakos tak i nie moglem sie polaczyc z opcja programowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zostaje tylko tech. Ciekawe czy to ogarnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najprosciej byloby kupic z jakies diselka i wiesz po kolei wszystko przekladac eh ale tak dobrze to to chyba nie ma

pies wie czy pompa z abs z tc nie podeszlaby z vikic/signum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×