Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wymiana wałków


Guest vectra2.5
 Share

Recommended Posts

Guest vectra2.5

witam czytalem gdzies na internecie notke o VB 2.5 o mocy 190km uzyskane dzieki wstawieniu walkól od silnika 3.0

jest to realne do wykonania ?? ma ktos to zrobione ?? jaki jest koszt wymiany i jak to sie sprawuje ?? duza zmiana w spalaniu??

dziekuje za odpowiedz

pozdrawiam z Torunia :):)

Link to comment
Share on other sites

A jak to się ma do x20xev bo też gdzieś słyszałem o 2.0 z wałkami od omegi 3.0 ale nie wiem jaki przyrost był

Nie realne do zrobienia... bo niby jak zamontować wałki od V6 do zwykłej czterocylindrówki - niemożliwe!!

BTW temat nadaje się do działu "tuning mechaniczny"

Edited by YaSIu
Link to comment
Share on other sites

Walki z 3.0 do 2.5 moga dac ok. 10KM bez strojenia. Zobacz sobie moje wykresy (kliknij fotki ponizej).

Warto wymienic podstawe kolektora na taka z 3.0 - wtedy powinno byc nawet wiecej. Ale realnie (bez wymiany sterownika lub indywidualnego strojenia) jest do wyciagniecia maksymalnie 15-18 koni. Tyle przynajmniej w praktyce mialy angielskie GSI (czyli 2.5 + walki + podstawa). Pomimo tego, ze w teorii mialy tyle co i500 (z tym, ze i500 ma inny sterownik i faktycznie podchodzi pod 200KM).

Modyfikacja wymaga... wymiany walkow. Dochodza uszczelniacze, ewentualnie uszczelki i moze nowy rozrzad przy okazji.

Link to comment
Share on other sites

Trzeba dodać, że podstawa od 3,0 nie pasuje do 2,5. Tworzy się uskok i trzeba rzeźbić. Ktoś wrzucał fotkę w miarę niedawno jak to wygląda.

edit: http://forum.vectraklub.pl/index.php?s=&am...st&p=938072 Tu jest fotka jak to wygląda. Niestety ale plug'n'play to to nie jest.

Edited by ozzy
Link to comment
Share on other sites

Trzeba dodać, że podstawa od 3,0 nie pasuje do 2,5. Tworzy się uskok i trzeba rzeźbić. Ktoś wrzucał fotkę w miarę niedawno jak to wygląda.

edit: http://forum.vectraklub.pl/index.php?s=&am...st&p=938072 Tu jest fotka jak to wygląda. Niestety ale plug'n'play to to nie jest.

Mylisz sie. Tak wlasnie jest w i500 i w GSI i dziala lepiej niz seria. Temat na dluzsza dyskusje.

Link to comment
Share on other sites

Przecież ewidentnie widać, że głowica x25xe jest źle spasowana z podstawą od x30xe.

Zdefiniuj slowo "zle"? Czy Twoim zdaniem powietrze porusza sie w dolocie w sposob uporzadkowany czy nieuporzadkowany? Wiesz co w obu tych przypadkach stanie sie, jesli bedzie "zle spasowana"?

Polecam doswiadczenia Irmschera i MSD ;) Obie firmy tak zle spasowaly i podnisoly moc o 20KM :P

Link to comment
Share on other sites

ale efekt lepszy :D

za ta cene nie bedzie lepszego przyrostu mocy i momentu obrotowego w V6 ;)

a czy latwiejsza ??

trwa niewiele dluzej jak sie zepniesz :)

Edited by gawlak
Link to comment
Share on other sites

szczerze to nie ma wiekszej roznicy miedzy 3,2 a 3,0

poza dostepnoscia tych silnikow

ja odpuscilem z jednego wzgledu

ceny przekraczaly 1000 funtow w UK

a 3.0 dostalem za 1/3 tego

Link to comment
Share on other sites

nie myle sie:) ile na 100 aut masz szybszych od x25xe?

moze u Ciebie ale tu w polsce wciaż srednia moc to ok 100 km.

Zaczynają tylko mieszać diesle momentem obrotowym:(

No ale odbieglem od tematu a sam bym chciał wiecem Nm i Km:)

ale nastepne auto bedzie juz w dieslu raczej

Edited by SNOWSURFER
Link to comment
Share on other sites

Juz kolego miales wczesniej - jak wyobrazasz sobie wlozyc walki z 6-cylindrowego silnika do 4-cylindrowego?

Do 2.0 musisz szukac ostrych walkow. Ale z doswiadczenia w 2.0 bardzo trudno podniesc moc i raczej lepiej dolozyc do V6. Ja tak zrobilem i zaluje tylko, ze tak pozno :) Bo troche kasy niepotrzebnie w 2.0 wlozylem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP