Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
LLukaszewicz

Metaliczne brzęczenie z katalizatora

Polecane posty

Witam,

Zauważyłem dzisiaj na kanale że dziwnie mi brz eczy katalizator w środku.

Jest to metaliczny dźwię, przy dodaniu gazu nasila się.

Domyślam się że pokruszyła się porcelanka w środku.

Czy to ma wpływ na pracę silnika i spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobniej kat ci sie juz sypie no to raczej niema nic wspolnego z praca silnika ani spalaniem ja w swojej jak kupilem to juz jakis cwaniaczek kata rozebral i mialem tylko obudowe przykrecona bez siatek a juz nie wspominajac o porcelance doslownie pusty i zamiast tego wrzucilem strumienice ta sama cena a lepiej spaliny wyrzuca i silnik lepiej pracuje. Od tego nic sie nie stanie tylko im dluzej bedziesz na tym jezdzil bedzie sie bardziej kruszyl i glosniej trzaskal i wtedy juz napewno Cie bedzie to denerwowalo i sam bedziesz chcial go wymienic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

TAk też mi się wydawało.

W poprzednim aucie miałem też rozwalony kat. i machanik wstawił mi jakiś tłumik (chyba strumienice) i muszę przyznać że samochód głośniej pracował, był wtedy metaliczny dźwięk.

Znalazłem na allegro uniwersalne kat. bosala i może to jest wyjście?

Ps. znacie może stronkę sklepu z takimi żeczami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na allegro tłumiki przelotowe montowane zamiast katalizatora.

Na aukcjach piszą że są cichsze od strumienicy ale czy są cichsze od katalizatora?

Czy ktoś zna odpowiedź?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki kat trzeba jak najszybciej wywalić. Jak się ceramika posypie może zatkać wydech i staniesz na trasie. Koleżka tam miał w astrze. Najpierw zrobiła się słaba aż stanęła mu w ogóle. Tłumiki montowane zamiast kata na pewno nie są cichsze . Bedze raczej ciut głośniej ale to zdecydowanie tańsze rozwiązanie ale czy lepsze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<"> ...? Strumienicy nie polecam. Trzeba dobrze ja dobrać i zamontować w odpowiednim miejscu co nie jest wcale takie łatwe. W miejscu kata często więcej zaszkodzi niż pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a więc tak....przerabiałem ten problem u siebie...

usuwając katalizator i wstawiając wszystko inne ale nie katalizator nie będzie ciszej. Ja wspawałem rurę i jest delikatnie głośniej niż z katalizatorem ale nie ma wielkiej różnicy, zakładając strumienicę będzie głośniej i to sporo, będzie taki pomruk....najlepiej wsadzić katalizator później wsadzić rurę a na końcu strumienicę - jeszcze zależy co kto chce osiągnąć

@aro - a czemu rura ma nie być dobra? co się może stać? oprócz tego że jest ciut głośniej i norma spalin jest na pewno wyższa to raczej nic więcej się nie stanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Juz tłumaczę. Ja w swojej viki też nie ma kata tylko sama rurę. Chodzi o to ze kat odbiera bardzo dużą temperaturę i jeżeli go nie ma to cale to gorąca uderza w kolejne tłumiki i skraca ich żywotność. Tłumik przelotowy to ciut leprze rozwiązanie bo to on głównie oberwie i w niedalekiej przyszłości zamierzam takowy wstawić zamiast samej rurki. Tak doradzał mi koleś u ktorego wymieniam wydechy już uuuuuuuuuu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> dużo autek było wiec chyba można mu wierzyć. Zresztą o tej temperaturze bez kata gadali kiedyś na tvn turbo więc coś w tym chyba jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

możliwe, że tak...ale taki problem to nie problem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Usuń ten katalizator, wstaw strumienicę i po sprawie. Wcale nie musi być głośniej, a spaliny szybciej wydostaną się z układu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wiec cos powiem, wielu moze sie nie zgodzic, ale Ci co maja cos pojecia poza wyczytanymi artykułami beda wiedzieli o co chodzi.

Otoz, strumiennice, jak to fajnie brzmi, szkoda tylko ze potencjalni kupcy na allegro kupujac takie cudo w cenie 50zł mysla ze cos im to da, ale wielkie rozczarowanie jest wtedy gdy ktos naprawde liczy na przyrost, baa, chocby na brak straty po usunieciu kata, no i wtey jedzie na hamownie, i co sie okazuje, ze brakuje mu kilku/kilkunastu koni do serii, a co mowic o ponad serii.

Strumiennica zda egzamin ale dobrana do układu wydechowego i kompleksowo zrobionego pod auto, a nie wstawie strumiennice tu bo jest miejsce, tlumik przelotowy i ma byc lepiej, otoz nie jest lepiej a gozej, kaleczymy tylko nasz silnik i układ wydechowy, dodatkowo za to płacac.

Katalizator ma za zadanie utrzymac pewne cisnienie w układzie wydechowym, co przekłada sie na taki a nie inny moment obrotowy w dolnym zakresie obrotow, wywalajac go tracimy na poczatek kilka niutkow w dole i w całosci pare koni, strumiennica niczego tu nie polepszy bo niby jak, poprzez zawirowanie? to sa bajki wyczytane i wypisane przez idiottow sprzedajacych to na allegro.

Tym samym powinno byc lepiej jak wywalimy wszystkie tłumiki, bedzie brak oporow, no ale inzynierowie nie sa idiotami, i nie dali kata tylko po to zeby czyscił spaliny i odbierał moc silnikowi.

Nie bede wiecej tłumaczył, bo kto chce to kupi to cos i załozy, powiem ze silnik 2.0 16V 150KM, bez kata i z katem wypłuł 6KM i nie pamietam dobrze ok 12Nm mniej bez kata.

Katalizator BOSAL zamiennik kosztuje ok 200-300zł, i gwarantuje ze bedziecie bardziej zadowoleni po jego montazu niz po załozeniu g... czyt strumiennicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest w tym sporo prawdy, ale strumienice są używane nagminnie w sporcie motorowym-i chodzi właśnie o dobranie odpowiedniej sztuki do odpowiedniego układu wydechowego.

A inżynierowie nie są idiotami, ale niemalże zawsze zostawiają pewnien margines dla osób, które chcą modyfikować odpowiednie parametry samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem zainteresowany kupnem tego katalizatora ale nie wiem czy będzie pasował ( średnica itp.).

Co sądzicie o tym kacie?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały temat na temat odradzania wstawiania strumienic ...

Dodatkowo link do mojego postu, który może trochę Ci wyjaśni dlaczego lepiej kupić kata

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiści jestem zdecydowany na katalizator, tylko cięzko będzie kupić dobry nie zapchany itp. oryginalny używany, a jeśli chodzi o zamiennik to nie wiem jakie parametry powinien mieć. Wydaje mi się że musi mieć taką samą średnicę rury i taką samą długość porcelanki w środku.

Zna ktoś te parametry?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem Ci poszukać wymiarów, ale nie mogę znaleźć :/ ... mam dla ciebie inną propozycję - poszukaj gdzieś na necie osobę, która ma do sprzedania katalizator do 2.2 DTI i napisz do niej (poproś ją) o podanie Ci jego dokładnych wymiarów (podaj jakie chcesz) podając powód, że chcesz go kupić, ale wsadzić do silnika 2.0 i nie wiesz czy ci podejdzie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> :27:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_37.gif" alt=":37:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkopie troche temat.

Mianowicie też ostatnio słysze trzaski dochodzące z układu wydechowego i czasem metaliczne brzmienie gdy mam np. zapięte R i trzymam na hamulcu, poza tym nieraz czuć smród coś ala zgniłe jajo

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> , więc stawiam że to KAT. Teraz jak myślicie co bedzie lepsze:

1. Otwarcie puszki, wyjęcie wkładu i zamontowanie pospawanej puszki

2. Wstawienie rurki zamiast kata.

No i sprawa nr 2, niedługo szykuje mi sie tłumik końcowy do wymiany. Jaki polecacie? Nie koniecznie musi być seryjny ale w cenie tak mysle do 180zł żeby nie szaleć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dzieki za porady

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego niedawno wymieniłem ten nieszczęsny brzęczący kat i okazało się że miałem właśnie wyjęty środek i pospawaną puszkę. Więc jeśli chcesz słyszeć jak ja rano wystawiając samochód z garażu brzęczenie to możesz tak zrobić.

Kupiłem używany oryginalny katalizator za 200zł i po problemie!!!

Ps. końcowy też mi się kończy i zastanawiałem się nad używanym irmiego...

Nie wiem tylko czy te używane są coś warte i czy są głośniejsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale ogólnie bardzo dzwięk się znienia?

P.S. Nie mam garażu :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie. Na zimnym silniku tylko słyszałem, ale po założeniu kata jest ciszej!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak z tłumikeim, poleci ktoś coś?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tłumików jest multum ... zależny kto co chce - ryczący wydech, lekki pomruk, cichy delikatny ... allegro.pl i szukasz co ci podpasuje ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość maurycy

koledzy gdzie jest wybity numer katalizator w vectra b 1.8 16 rok. prod. 1998r?

p.s. podobna jest gdzieś tam numer

Edytowano przez maurycy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×