Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Metaliczne brzęczenie z katalizatora


 Share

Recommended Posts

Witam,

Zauważyłem dzisiaj na kanale że dziwnie mi brz eczy katalizator w środku.

Jest to metaliczny dźwię, przy dodaniu gazu nasila się.

Domyślam się że pokruszyła się porcelanka w środku.

Czy to ma wpływ na pracę silnika i spalanie?

Link to comment
Share on other sites

najprawdopodobniej kat ci sie juz sypie no to raczej niema nic wspolnego z praca silnika ani spalaniem ja w swojej jak kupilem to juz jakis cwaniaczek kata rozebral i mialem tylko obudowe przykrecona bez siatek a juz nie wspominajac o porcelance doslownie pusty i zamiast tego wrzucilem strumienice ta sama cena a lepiej spaliny wyrzuca i silnik lepiej pracuje. Od tego nic sie nie stanie tylko im dluzej bedziesz na tym jezdzil bedzie sie bardziej kruszyl i glosniej trzaskal i wtedy juz napewno Cie bedzie to denerwowalo i sam bedziesz chcial go wymienic...

Link to comment
Share on other sites

TAk też mi się wydawało.

W poprzednim aucie miałem też rozwalony kat. i machanik wstawił mi jakiś tłumik (chyba strumienice) i muszę przyznać że samochód głośniej pracował, był wtedy metaliczny dźwięk.

Znalazłem na allegro uniwersalne kat. bosala i może to jest wyjście?

Ps. znacie może stronkę sklepu z takimi żeczami?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Taki kat trzeba jak najszybciej wywalić. Jak się ceramika posypie może zatkać wydech i staniesz na trasie. Koleżka tam miał w astrze. Najpierw zrobiła się słaba aż stanęła mu w ogóle. Tłumiki montowane zamiast kata na pewno nie są cichsze . Bedze raczej ciut głośniej ale to zdecydowanie tańsze rozwiązanie ale czy lepsze <_< ...? Strumienicy nie polecam. Trzeba dobrze ja dobrać i zamontować w odpowiednim miejscu co nie jest wcale takie łatwe. W miejscu kata często więcej zaszkodzi niż pomoże.

Link to comment
Share on other sites

a więc tak....przerabiałem ten problem u siebie...

usuwając katalizator i wstawiając wszystko inne ale nie katalizator nie będzie ciszej. Ja wspawałem rurę i jest delikatnie głośniej niż z katalizatorem ale nie ma wielkiej różnicy, zakładając strumienicę będzie głośniej i to sporo, będzie taki pomruk....najlepiej wsadzić katalizator później wsadzić rurę a na końcu strumienicę - jeszcze zależy co kto chce osiągnąć

@aro - a czemu rura ma nie być dobra? co się może stać? oprócz tego że jest ciut głośniej i norma spalin jest na pewno wyższa to raczej nic więcej się nie stanie...

Link to comment
Share on other sites

Juz tłumaczę. Ja w swojej viki też nie ma kata tylko sama rurę. Chodzi o to ze kat odbiera bardzo dużą temperaturę i jeżeli go nie ma to cale to gorąca uderza w kolejne tłumiki i skraca ich żywotność. Tłumik przelotowy to ciut leprze rozwiązanie bo to on głównie oberwie i w niedalekiej przyszłości zamierzam takowy wstawić zamiast samej rurki. Tak doradzał mi koleś u ktorego wymieniam wydechy już uuuuuuuuuu :huh: dużo autek było wiec chyba można mu wierzyć. Zresztą o tej temperaturze bez kata gadali kiedyś na tvn turbo więc coś w tym chyba jest.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

No wiec cos powiem, wielu moze sie nie zgodzic, ale Ci co maja cos pojecia poza wyczytanymi artykułami beda wiedzieli o co chodzi.

Otoz, strumiennice, jak to fajnie brzmi, szkoda tylko ze potencjalni kupcy na allegro kupujac takie cudo w cenie 50zł mysla ze cos im to da, ale wielkie rozczarowanie jest wtedy gdy ktos naprawde liczy na przyrost, baa, chocby na brak straty po usunieciu kata, no i wtey jedzie na hamownie, i co sie okazuje, ze brakuje mu kilku/kilkunastu koni do serii, a co mowic o ponad serii.

Strumiennica zda egzamin ale dobrana do układu wydechowego i kompleksowo zrobionego pod auto, a nie wstawie strumiennice tu bo jest miejsce, tlumik przelotowy i ma byc lepiej, otoz nie jest lepiej a gozej, kaleczymy tylko nasz silnik i układ wydechowy, dodatkowo za to płacac.

Katalizator ma za zadanie utrzymac pewne cisnienie w układzie wydechowym, co przekłada sie na taki a nie inny moment obrotowy w dolnym zakresie obrotow, wywalajac go tracimy na poczatek kilka niutkow w dole i w całosci pare koni, strumiennica niczego tu nie polepszy bo niby jak, poprzez zawirowanie? to sa bajki wyczytane i wypisane przez idiottow sprzedajacych to na allegro.

Tym samym powinno byc lepiej jak wywalimy wszystkie tłumiki, bedzie brak oporow, no ale inzynierowie nie sa idiotami, i nie dali kata tylko po to zeby czyscił spaliny i odbierał moc silnikowi.

Nie bede wiecej tłumaczył, bo kto chce to kupi to cos i załozy, powiem ze silnik 2.0 16V 150KM, bez kata i z katem wypłuł 6KM i nie pamietam dobrze ok 12Nm mniej bez kata.

Katalizator BOSAL zamiennik kosztuje ok 200-300zł, i gwarantuje ze bedziecie bardziej zadowoleni po jego montazu niz po załozeniu g... czyt strumiennicy.

Link to comment
Share on other sites

No wiec cos powiem, wielu moze sie nie zgodzic, ale Ci co maja cos pojecia poza wyczytanymi artykułami beda wiedzieli o co chodzi.

Otoz, strumiennice, jak to fajnie brzmi, szkoda tylko ze potencjalni kupcy na allegro kupujac takie cudo w cenie 50zł mysla ze cos im to da, ale wielkie rozczarowanie jest wtedy gdy ktos naprawde liczy na przyrost, baa, chocby na brak straty po usunieciu kata, no i wtey jedzie na hamownie, i co sie okazuje, ze brakuje mu kilku/kilkunastu koni do serii, a co mowic o ponad serii.

Strumiennica zda egzamin ale dobrana do układu wydechowego i kompleksowo zrobionego pod auto, a nie wstawie strumiennice tu bo jest miejsce, tlumik przelotowy i ma byc lepiej, otoz nie jest lepiej a gozej, kaleczymy tylko nasz silnik i układ wydechowy, dodatkowo za to płacac.

Katalizator ma za zadanie utrzymac pewne cisnienie w układzie wydechowym, co przekłada sie na taki a nie inny moment obrotowy w dolnym zakresie obrotow, wywalajac go tracimy na poczatek kilka niutkow w dole i w całosci pare koni, strumiennica niczego tu nie polepszy bo niby jak, poprzez zawirowanie? to sa bajki wyczytane i wypisane przez idiottow sprzedajacych to na allegro.

Tym samym powinno byc lepiej jak wywalimy wszystkie tłumiki, bedzie brak oporow, no ale inzynierowie nie sa idiotami, i nie dali kata tylko po to zeby czyscił spaliny i odbierał moc silnikowi.

Nie bede wiecej tłumaczył, bo kto chce to kupi to cos i załozy, powiem ze silnik 2.0 16V 150KM, bez kata i z katem wypłuł 6KM i nie pamietam dobrze ok 12Nm mniej bez kata.

Katalizator BOSAL zamiennik kosztuje ok 200-300zł, i gwarantuje ze bedziecie bardziej zadowoleni po jego montazu niz po załozeniu g... czyt strumiennicy.

Jest w tym sporo prawdy, ale strumienice są używane nagminnie w sporcie motorowym-i chodzi właśnie o dobranie odpowiedniej sztuki do odpowiedniego układu wydechowego.

A inżynierowie nie są idiotami, ale niemalże zawsze zostawiają pewnien margines dla osób, które chcą modyfikować odpowiednie parametry samochodu.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Cały temat na temat odradzania wstawiania strumienic ...

Dodatkowo link do mojego postu, który może trochę Ci wyjaśni dlaczego lepiej kupić kata :)

Link to comment
Share on other sites

Oczywiści jestem zdecydowany na katalizator, tylko cięzko będzie kupić dobry nie zapchany itp. oryginalny używany, a jeśli chodzi o zamiennik to nie wiem jakie parametry powinien mieć. Wydaje mi się że musi mieć taką samą średnicę rury i taką samą długość porcelanki w środku.

Zna ktoś te parametry?

Link to comment
Share on other sites

Chciałem Ci poszukać wymiarów, ale nie mogę znaleźć :/ ... mam dla ciebie inną propozycję - poszukaj gdzieś na necie osobę, która ma do sprzedania katalizator do 2.2 DTI i napisz do niej (poproś ją) o podanie Ci jego dokładnych wymiarów (podaj jakie chcesz) podając powód, że chcesz go kupić, ale wsadzić do silnika 2.0 i nie wiesz czy ci podejdzie :P :27: :37:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Odkopie troche temat.

Mianowicie też ostatnio słysze trzaski dochodzące z układu wydechowego i czasem metaliczne brzmienie gdy mam np. zapięte R i trzymam na hamulcu, poza tym nieraz czuć smród coś ala zgniłe jajo :D , więc stawiam że to KAT. Teraz jak myślicie co bedzie lepsze:

1. Otwarcie puszki, wyjęcie wkładu i zamontowanie pospawanej puszki

2. Wstawienie rurki zamiast kata.

No i sprawa nr 2, niedługo szykuje mi sie tłumik końcowy do wymiany. Jaki polecacie? Nie koniecznie musi być seryjny ale w cenie tak mysle do 180zł żeby nie szaleć ;)

Dzieki za porady

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kolego niedawno wymieniłem ten nieszczęsny brzęczący kat i okazało się że miałem właśnie wyjęty środek i pospawaną puszkę. Więc jeśli chcesz słyszeć jak ja rano wystawiając samochód z garażu brzęczenie to możesz tak zrobić.

Kupiłem używany oryginalny katalizator za 200zł i po problemie!!!

Ps. końcowy też mi się kończy i zastanawiałem się nad używanym irmiego...

Nie wiem tylko czy te używane są coś warte i czy są głośniejsze?

Link to comment
Share on other sites

To jak z tłumikeim, poleci ktoś coś? ;)

Tłumików jest multum ... zależny kto co chce - ryczący wydech, lekki pomruk, cichy delikatny ... allegro.pl i szukasz co ci podpasuje ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest maurycy

koledzy gdzie jest wybity numer katalizator w vectra b 1.8 16 rok. prod. 1998r?

p.s. podobna jest gdzieś tam numer

Edited by maurycy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP