Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Guest daniel1966

1,9 CDTI stracił moc

Recommended Posts

Guest daniel1966

Samochód jest słaby, strasznie dymi na czarno byłem już w kilku warsztatach sprawdzili co jest tylko możliwe wszystko jest OK.jedyny błąd na kompie -- nieszczelność w ukladzie dolotowym powietrza -- sprawdzono go dokładnie pod tym kątem i nie można zlokalizować w/w usterki , dowiedziałem się że mam chyba COFNIĘTY LICZNIK Km/h o kilka tyś.Mam pytnie. Czy TO MOŻE POWODOWAĆ W/W USTERKI

Edited by hapko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktyczny stan licznika możesz odczytać za pomocą interfejsu OP-Com lub TECH-2. Jeśli masz nakręcone 700.000km to może już dymić.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślisz że sterownik silnika zajrzał pod maskę, zobaczył tam niesczelność i dla tego wyświetlił taki błąd?

ECU diagnozuje błędy na podstawie sygnałów z czujników i tyle.

Jak któryś nie działa tak jak powinien, albo zdarzy się usterka której za pomocą czujników nie można jednoznacznie określić, to Cie żadna dignostyka za rączkę do usterki nie zaprowadzi.

Potrzebny jest ktoś, kto się choć trochę zna i potrafi myśleć logicznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

Trzeci miesiąc walcze już z tą usterką w między czasie odwiedziłem już cztery warsztaty w tym ASO sprawdzono wszystko od strony mechanicznej , brano również pod uwagę usterkę czujników oraz zakłócenia elektromagnetyczne alternatora juz dalszych pomysłów? zabrakło - zakładając ten temat pomyślałem o cofniętym liczniku km. ponieważ niezgadzają mi się roczne przebiegi km w książce serwisowej przez pierwsze dwa lata samochód jeździł średnio ponad 50 tyś km a przez ostatni rok zrobił tylko 8 tyś km do tego samochód nie został wstawiony do komisu, lecz właściciel autokomisu odkupił go od poprzedniego użytkownika i może być, że w celu uatrakcyjnienia auta cofnął mu kilka tyś. następny przegląd mam za 10 dni. I teraz nie wiem czy to może mieć wpływ na moją usterkę, ewentualnie jakim sposobem został cofnięty licznik np. laptopem i programem z ciągnietym z internetu ( z wirusami )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twoj opis wskazuje faktycznie na nieszczelnosc w dolocie.

Doladowanie ucieka bokiem i auto bedzie kopcic bo dostaje za malo powietrza.

Wystarczy male pekniecie ktoregos weza lub intercoolera i wlasnie taki objaw bedzie.

Zeby znalezc nieszczelnosc potrzebne sa dwie osoby.

Jedna solidnie gazuje a druga nasluchuje syczenia (uciekajacego powietrza)

A stan licznika niezgodny z ECU zdaza sie bardzo czesto i nie jest to wina krecenia, wiele aut tak ma.

Poza tym jak ktos cofa licznik to np o 50-80-150 tys km a nie o kilka tys bo to nic nie zmienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To pewnie w każdym warsztacie sprawdzili.

Wina może być np. w samej turbinie, która nie doładowuje jak powinna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie byłbym taki pewny bo takie nieszczelności bardzo ciezko znalezc...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też czasami taki błąd wyskakuje i żeby znaleść nieszczelność odlączyłem przewód od turbo podłączyłem przewód z powietrzem i nabiłem ciśnienie 1 bara i nasłuchiwałem czy gdzieś nie syczy i znalazłem nieszczelnąść na kolektorze sącym tam gdzie wychodzi ośka do sterowanie klap ,zaznaczam że przy pracujący silniki niema szans żeby to znaleść

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest daniel1966

Please login or register to see this quote.

Od strony nieszczelności sprawdzano w kadżym warsztacie zdejmowano nawet przedni zderzak celem lepszego dojścia oraz brano na podnośnik ,chociaż nieszczelność może być minimalna- jutro jadę na sprawdzenie od strony elektroniki być może wgrają nowego softa pod warunkiem zlokalizowania usterki np. sterownik próbował dostosować się do nowych parametrów ( wadliwej bąc uszkodzonej części ) zabrakło mu pomysłów? i przełączył się w tryb awaryjny .

ps. myślę że te posty należy przenieść w dział silnika, wypowiedzi raczej nie mają nic wspólnego z licznikem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam podobny problem co założyciel tego tematu- jestem ciekawy czy udało mu się go rozwiązac?

W mojej Vectrze 2006rok 120KM zauważyłem znaczny spadek mocy na niskich obrotach, a powyżej 3tys. chodzi w miarę nieźle.. Po podłączeniu do kompa jedyny błąd to nieszczelność w ukladzie dolotowym powietrza.. Mechanik nie miał czasu żeby sprawdzić dokładnie szczelność układu, ale na pierwszy rzut oka wszystko ok, nieszczelności nie widać, turbina zaskakuje. Jestem umówiony w warsztacie na przyszły tydzień, ale może uda uzyskać się na forum jakieś wskazówki? Czy czyszczenie EGR może coś dać? (Jedyny błąd na techu to nieszczelność w ukladzie dolotowym powietrza..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli pekł wąż do intercoolera to czyszczenie EGRa raczej nie pomoże

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A taka nieszcelnosc mozesz zlokalizowac z pomoca drugiej osoby ktora bedzie Ci intensywnie deptac po gazie a Ty wkladasz glowe pod maske i nasluchujesz syczenia lub przykladasz reke do dolotu az wyczujesz dmuchanie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po raz kolejny to samo wystarczyło troszkę poczytać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W każdym 1.9 CDTI jeśli auto traci bardzo mocno i nagle moc a do tego pojawia się błąd nieszczelności w układzie dolotowym to na 100% przyczyną jest zablokowany zawór EGR. Po prostu tłoczek blokuje się w pozycji otwartej i całe powietrze doładowujące zamiast do komory spalania trafia poprzez rurkę EGR prosto do wydechu. Czasami pomaga czyszczenie EGRa a czasami konieczna jest wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj przygód ciąg dalszy..

Auto rano odpaliłem jak zwykle bez żadnych problemów(w garażu ok 10st), pojechałem załatwić parę spraw na mieście, zapalił się check, wróciłem do domu, stało na dworze ok. godzinę i wypadł mi wyjazd jakieś 30 km w jedną stronę. Przejechałem 15 km i autem zaczyna szarpać, jeszcze bardziej traci moc, wkońcu gaśnie..

Odpala na chwilę i znowu gaśnie, do domu auto wróciło na lawecie..

Co to może być? Złe paliwo? -tankuję tylko na markowych stacjach BP, Schell, a może filtr paliwa (ten ma ok 25kkm)? Może być EGR tak zawalony, że auto gaśnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może trzeba w końcu się zająć samochodem a nie jeździć do zajechania ? Masz już check więc jest podstawa do podjechania na kompa i zczytania błędów, przyczyn może być bardzo dużo a na razie danych do diagnozy na odległość żadnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gorzko

Ja tak się zastanawiam jak można wymieniać takie ważne rzeczy jak filtr paliwa (który kosztuje grosze) dopiero po 25-30 tyś kilometrów. Nie dziwie się że potem auta źle chodzą jak się ich regularnie nie serwisuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat do CDTI filtr paliwa do najtańszych nie należy, ale jak już kupiłeś konia to trzeba by kupić też owies żeby się koniowi nie zdechło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to filtr paliwa wymienia się co 30kkm, chyba, że się mylę? Dziś przywiozę mechanika i podepniemy techa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taa a wg tej samej instrukcji olej co 50 tys

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zdecydujesz się na tak długie przetrzymywanie oleju w silniku ? Bo ja na pewno nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co ile wymieniacie u siebie olej, filtry? Ja wymieniłem zaraz po zakupie a miała ok 30kkm od ostatniej wymiany...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Gorzko

Ja wymieniam u siebie co 10-15 tyś km, wszystkie filtry (łacznie z paliwa) olej itp... ewentualnie raz do roku jeśli nie zrobie takiego przebiegu. W każdym aucie tak robiłem i nigdy nie miałem problemów z zasyfieniem czegoś lub problemami ze smarowaniem przez stary olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oleje w pełni syntetyczne z odpowiednimi dodatkami spełniającymi wymagania longlife mają trochę inną trwałość niż mineralne. Nie twierdzę, że na luziku wytrzymują 50 czy 30 tys. ale wymaganie od innych wymiany co 10-15 tys. np. trzy razy w roku to lekka przesada. Nawet oleje nie longlife, ale full syntetyki w zwykłych samochodach (bez wydłużonych przebiegów między wymianami) mają zalecane wymiany przez producentów oleju na 15 tys, więc częstsza wymiana ma chyba średnio duży sens. A producentom oleju raczej powinno zależeć na dużej ilości sprzedawanego oleju. Mam jeszcze jedno pytanie: skoro zdarza Ci się robić przebiegi mniejsze niż 10-15 tys. rocznie i wymieniasz olej częściej niż raz w roku to czy trzymasz to auto w celach kolekcjonerskich? Ja wymieniam olej co 15-20 tys i też nigdy nie miałem problemu z zasyfieniem czegokolwiek. Istotniejsze jest chyba to gdzie się tankuje i jaki olej się leje (zwłaszcza źródło jego pochodzenia - można kupić np. Mobila w cenie Lotosu, ale jeśli ktoś wierzy, że w środku opakowania jest Mobil to chyba trąci to naiwnością).

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poprzednich autach olej z filtrami wymieniałem co 10-15kkm, Vectrą po wymianie w maju przejechałem 25kkm i myślałem, że skoro jest wymiana co 30 to tak będę wymieniał... Filtry już mam (oryginalne z serwisu), teraz lecę podłączyć pod kompa i zobaczymy co dalej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem u siebie podobne objawy. Zgadzam się tu z Jabolq- u mnie był to EGR- po wymianie inny samochód.

Tak na marginesie- ja też wymieniam u siebie olej co 30k lub dwa lata tak jak zaleca Opel. Wlewam syntetyk long life i wszystko jest ok. Wraz z wymianą oleju wymieniam też wszystkie filtry. Częściej wymieniam tylko filtry powietrza i kabinowy z węglem aktywnym bo raz w roku na wiosnę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też Ci gasł po odpaleniu po ok 2-3 sekundach?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest P

Ja olej wymieniam co 15t km. Pelen syntetyk + wszystkie filtry, oprocz f. paliwa. Ten wymieniam co 30t tkm. Z moich przebiegow wypada co trzy miechy olej i co pol roku filtr. W PL zawsze tankuje na BP (zwykly ON, czasem ultimate - zrobilem na tym okolo 200t km), za granica Shell (we wloszech BP ni ma, przebieg okoklo 60t km). Filtr jeszcze nigdy nie byl zabrudzony, ale jak sie jezdzi to koszt tego filtra jest marginalny, wiec wymieniam. EGR czyszony nigdy u mnie nie byl, a przed swietami chcialem to zrobic, ale nie bardzo bylo co czyscic. Wiec stawiam teorie, ze jakos paliwa + dobry olej (czesta wymiana), bardzo przeklada sie na problemy z EGR.

A co do teori o jakosci paliwa to chcialbym swoje wtryski zobaczyc jak wygladaja i jakie maja dawki korekcyjne...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...