Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość daniel1966

1,9 CDTI stracił moc

Polecane posty

Gość daniel1966

Samochód jest słaby, strasznie dymi na czarno byłem już w kilku warsztatach sprawdzili co jest tylko możliwe wszystko jest OK.jedyny błąd na kompie -- nieszczelność w ukladzie dolotowym powietrza -- sprawdzono go dokładnie pod tym kątem i nie można zlokalizować w/w usterki , dowiedziałem się że mam chyba COFNIĘTY LICZNIK Km/h o kilka tyś.Mam pytnie. Czy TO MOŻE POWODOWAĆ W/W USTERKI

Edytowano przez hapko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktyczny stan licznika możesz odczytać za pomocą interfejsu OP-Com lub TECH-2. Jeśli masz nakręcone 700.000km to może już dymić.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślisz że sterownik silnika zajrzał pod maskę, zobaczył tam niesczelność i dla tego wyświetlił taki błąd?

ECU diagnozuje błędy na podstawie sygnałów z czujników i tyle.

Jak któryś nie działa tak jak powinien, albo zdarzy się usterka której za pomocą czujników nie można jednoznacznie określić, to Cie żadna dignostyka za rączkę do usterki nie zaprowadzi.

Potrzebny jest ktoś, kto się choć trochę zna i potrafi myśleć logicznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel1966

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Trzeci miesiąc walcze już z tą usterką w między czasie odwiedziłem już cztery warsztaty w tym ASO sprawdzono wszystko od strony mechanicznej , brano również pod uwagę usterkę czujników oraz zakłócenia elektromagnetyczne alternatora juz dalszych pomysłów? zabrakło - zakładając ten temat pomyślałem o cofniętym liczniku km. ponieważ niezgadzają mi się roczne przebiegi km w książce serwisowej przez pierwsze dwa lata samochód jeździł średnio ponad 50 tyś km a przez ostatni rok zrobił tylko 8 tyś km do tego samochód nie został wstawiony do komisu, lecz właściciel autokomisu odkupił go od poprzedniego użytkownika i może być, że w celu uatrakcyjnienia auta cofnął mu kilka tyś. następny przegląd mam za 10 dni. I teraz nie wiem czy to może mieć wpływ na moją usterkę, ewentualnie jakim sposobem został cofnięty licznik np. laptopem i programem z ciągnietym z internetu ( z wirusami )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twoj opis wskazuje faktycznie na nieszczelnosc w dolocie.

Doladowanie ucieka bokiem i auto bedzie kopcic bo dostaje za malo powietrza.

Wystarczy male pekniecie ktoregos weza lub intercoolera i wlasnie taki objaw bedzie.

Zeby znalezc nieszczelnosc potrzebne sa dwie osoby.

Jedna solidnie gazuje a druga nasluchuje syczenia (uciekajacego powietrza)

A stan licznika niezgodny z ECU zdaza sie bardzo czesto i nie jest to wina krecenia, wiele aut tak ma.

Poza tym jak ktos cofa licznik to np o 50-80-150 tys km a nie o kilka tys bo to nic nie zmienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To pewnie w każdym warsztacie sprawdzili.

Wina może być np. w samej turbinie, która nie doładowuje jak powinna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie byłbym taki pewny bo takie nieszczelności bardzo ciezko znalezc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie też czasami taki błąd wyskakuje i żeby znaleść nieszczelność odlączyłem przewód od turbo podłączyłem przewód z powietrzem i nabiłem ciśnienie 1 bara i nasłuchiwałem czy gdzieś nie syczy i znalazłem nieszczelnąść na kolektorze sącym tam gdzie wychodzi ośka do sterowanie klap ,zaznaczam że przy pracujący silniki niema szans żeby to znaleść

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość daniel1966

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Od strony nieszczelności sprawdzano w kadżym warsztacie zdejmowano nawet przedni zderzak celem lepszego dojścia oraz brano na podnośnik ,chociaż nieszczelność może być minimalna- jutro jadę na sprawdzenie od strony elektroniki być może wgrają nowego softa pod warunkiem zlokalizowania usterki np. sterownik próbował dostosować się do nowych parametrów ( wadliwej bąc uszkodzonej części ) zabrakło mu pomysłów? i przełączył się w tryb awaryjny .

ps. myślę że te posty należy przenieść w dział silnika, wypowiedzi raczej nie mają nic wspólnego z licznikem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jestem tu nowy i mam podobny problem co założyciel tego tematu- jestem ciekawy czy udało mu się go rozwiązac?

W mojej Vectrze 2006rok 120KM zauważyłem znaczny spadek mocy na niskich obrotach, a powyżej 3tys. chodzi w miarę nieźle.. Po podłączeniu do kompa jedyny błąd to nieszczelność w ukladzie dolotowym powietrza.. Mechanik nie miał czasu żeby sprawdzić dokładnie szczelność układu, ale na pierwszy rzut oka wszystko ok, nieszczelności nie widać, turbina zaskakuje. Jestem umówiony w warsztacie na przyszły tydzień, ale może uda uzyskać się na forum jakieś wskazówki? Czy czyszczenie EGR może coś dać? (Jedyny błąd na techu to nieszczelność w ukladzie dolotowym powietrza..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pekł wąż do intercoolera to czyszczenie EGRa raczej nie pomoże

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

A taka nieszcelnosc mozesz zlokalizowac z pomoca drugiej osoby ktora bedzie Ci intensywnie deptac po gazie a Ty wkladasz glowe pod maske i nasluchujesz syczenia lub przykladasz reke do dolotu az wyczujesz dmuchanie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny to samo wystarczyło troszkę poczytać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

W każdym 1.9 CDTI jeśli auto traci bardzo mocno i nagle moc a do tego pojawia się błąd nieszczelności w układzie dolotowym to na 100% przyczyną jest zablokowany zawór EGR. Po prostu tłoczek blokuje się w pozycji otwartej i całe powietrze doładowujące zamiast do komory spalania trafia poprzez rurkę EGR prosto do wydechu. Czasami pomaga czyszczenie EGRa a czasami konieczna jest wymiana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj przygód ciąg dalszy..

Auto rano odpaliłem jak zwykle bez żadnych problemów(w garażu ok 10st), pojechałem załatwić parę spraw na mieście, zapalił się check, wróciłem do domu, stało na dworze ok. godzinę i wypadł mi wyjazd jakieś 30 km w jedną stronę. Przejechałem 15 km i autem zaczyna szarpać, jeszcze bardziej traci moc, wkońcu gaśnie..

Odpala na chwilę i znowu gaśnie, do domu auto wróciło na lawecie..

Co to może być? Złe paliwo? -tankuję tylko na markowych stacjach BP, Schell, a może filtr paliwa (ten ma ok 25kkm)? Może być EGR tak zawalony, że auto gaśnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba w końcu się zająć samochodem a nie jeździć do zajechania ? Masz już check więc jest podstawa do podjechania na kompa i zczytania błędów, przyczyn może być bardzo dużo a na razie danych do diagnozy na odległość żadnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gorzko

Ja tak się zastanawiam jak można wymieniać takie ważne rzeczy jak filtr paliwa (który kosztuje grosze) dopiero po 25-30 tyś kilometrów. Nie dziwie się że potem auta źle chodzą jak się ich regularnie nie serwisuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat do CDTI filtr paliwa do najtańszych nie należy, ale jak już kupiłeś konia to trzeba by kupić też owies żeby się koniowi nie zdechło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to filtr paliwa wymienia się co 30kkm, chyba, że się mylę? Dziś przywiozę mechanika i podepniemy techa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taa a wg tej samej instrukcji olej co 50 tys

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zdecydujesz się na tak długie przetrzymywanie oleju w silniku ? Bo ja na pewno nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co ile wymieniacie u siebie olej, filtry? Ja wymieniłem zaraz po zakupie a miała ok 30kkm od ostatniej wymiany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Gorzko

Ja wymieniam u siebie co 10-15 tyś km, wszystkie filtry (łacznie z paliwa) olej itp... ewentualnie raz do roku jeśli nie zrobie takiego przebiegu. W każdym aucie tak robiłem i nigdy nie miałem problemów z zasyfieniem czegoś lub problemami ze smarowaniem przez stary olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Oleje w pełni syntetyczne z odpowiednimi dodatkami spełniającymi wymagania longlife mają trochę inną trwałość niż mineralne. Nie twierdzę, że na luziku wytrzymują 50 czy 30 tys. ale wymaganie od innych wymiany co 10-15 tys. np. trzy razy w roku to lekka przesada. Nawet oleje nie longlife, ale full syntetyki w zwykłych samochodach (bez wydłużonych przebiegów między wymianami) mają zalecane wymiany przez producentów oleju na 15 tys, więc częstsza wymiana ma chyba średnio duży sens. A producentom oleju raczej powinno zależeć na dużej ilości sprzedawanego oleju. Mam jeszcze jedno pytanie: skoro zdarza Ci się robić przebiegi mniejsze niż 10-15 tys. rocznie i wymieniasz olej częściej niż raz w roku to czy trzymasz to auto w celach kolekcjonerskich? Ja wymieniam olej co 15-20 tys i też nigdy nie miałem problemu z zasyfieniem czegokolwiek. Istotniejsze jest chyba to gdzie się tankuje i jaki olej się leje (zwłaszcza źródło jego pochodzenia - można kupić np. Mobila w cenie Lotosu, ale jeśli ktoś wierzy, że w środku opakowania jest Mobil to chyba trąci to naiwnością).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W poprzednich autach olej z filtrami wymieniałem co 10-15kkm, Vectrą po wymianie w maju przejechałem 25kkm i myślałem, że skoro jest wymiana co 30 to tak będę wymieniał... Filtry już mam (oryginalne z serwisu), teraz lecę podłączyć pod kompa i zobaczymy co dalej..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem u siebie podobne objawy. Zgadzam się tu z Jabolq- u mnie był to EGR- po wymianie inny samochód.

Tak na marginesie- ja też wymieniam u siebie olej co 30k lub dwa lata tak jak zaleca Opel. Wlewam syntetyk long life i wszystko jest ok. Wraz z wymianą oleju wymieniam też wszystkie filtry. Częściej wymieniam tylko filtry powietrza i kabinowy z węglem aktywnym bo raz w roku na wiosnę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też Ci gasł po odpaleniu po ok 2-3 sekundach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość P

Ja olej wymieniam co 15t km. Pelen syntetyk + wszystkie filtry, oprocz f. paliwa. Ten wymieniam co 30t tkm. Z moich przebiegow wypada co trzy miechy olej i co pol roku filtr. W PL zawsze tankuje na BP (zwykly ON, czasem ultimate - zrobilem na tym okolo 200t km), za granica Shell (we wloszech BP ni ma, przebieg okoklo 60t km). Filtr jeszcze nigdy nie byl zabrudzony, ale jak sie jezdzi to koszt tego filtra jest marginalny, wiec wymieniam. EGR czyszony nigdy u mnie nie byl, a przed swietami chcialem to zrobic, ale nie bardzo bylo co czyscic. Wiec stawiam teorie, ze jakos paliwa + dobry olej (czesta wymiana), bardzo przeklada sie na problemy z EGR.

A co do teori o jakosci paliwa to chcialbym swoje wtryski zobaczyc jak wygladaja i jakie maja dawki korekcyjne...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×