Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Dziwny dźwięk


Scooby
 Share

Recommended Posts

witam

mam taki problem, że podczas jazdy słuchać jakby z tyłu (nie jestem w stanie określić strony) dudniło. Dudnienie (jakby ziemniaki) nasila się przy prędkości około 30 km/h. Nie zależnie czy hamuje, czy dopiero się rozpędzam, więc z hamulcami moim zdaniem za wiele do czynienia nie ma... i co to może być?

Link to comment
Share on other sites

dudnienie czy pukanie jak pukanie to sprawdź tuleje, amory,stabilizatory, jeżeli jednak buczenie to obstawiam łożysko. kółko do góry delikatnie nim obracaj i sprawdzaj czy nie ma luzu.

Link to comment
Share on other sites

nie jest to pukanie, ponieważ dźwięk jest stały - jest to dudnienie (nie potrafię dokładnie określić brzmienia, jestem słaby z onomatopei :) ) w każdym razie jest takie dziwne, i dźwięku tego być nie powinno.

Druga sprawa - nie potrafię stwierdzić luzu na kole, bo nie wiem po czym to poznać :)

jakieś rady? :)

Link to comment
Share on other sites

onomatopei :)

trudne slowo :)

podnies auto i jak sprobuj energicznie szarpac za kolo trzymajac je na godzinie 12 i 6 oraz 3 i 9 (ale tak zeby auto ci z podnosnika nie spadlo)

dodatkowo krec kolem powoli i staraj sie je rozkrecaac coraz szybciej to bedziesz slyszal szum jak lozysko pada

Link to comment
Share on other sites

Czyli obstawiam łożysko, podnosisz koło na lewarku delikatnie je przekręcasz i przy tym trzymając z obu stron poszarpujesz kołem to znaczy powiedzmy lewa ręka do siebie a prawa od siebie i patrzysz czy koło się przesuwa symetrycznie do ruchów rąk, czy też stoi w miejscu. Jak nie masz wprawy doświadczenia to lepiej podjedz do jakiegoś mechanika sprawdzi Ci to pewnie za darmo

Link to comment
Share on other sites

droga impreza to łożysko?

wymienia się jedno czy wszystkie?

jak się układają ceny i jakiej firmy polecacie? (o ile są jakieś firmowe)

Link to comment
Share on other sites

Wymieniasz cala piaste (jak mnie pamiec nie myli bo kiedys o tym czytałem)

Firma skf :)

Ps.bylo niedawno w sprzedam nowa piasta wlasnie skf i cena byla atrakcyjna :)

Link to comment
Share on other sites

atrakcyjna to 50 zł? czy 200? :)

właśnie sprawdziłem lewe koło. I tam przy poruszaniu kola nic się nie działo, ledwo drgnęło :)

natomiast kiedy je rozhulałem słyszalny był dźwięk obcierania, ale dość cicho, dlatego myślę, że nie byłoby to słyszalne podczas jazdy (ale ja się nie znam)

dźwięk ten powtarzał się systematycznie (im szybciej koło tym większa częstotliwość obcierania).

Sprawdzę jeszcze prawe, ale w lewym nic nie dudni, tylko obciera (i chyba to nie jest też tarcza z klockami)... co to więc?

Link to comment
Share on other sites

Jak nie wiesz co boli auto a nie masz wiedzy technicznej to lepiej zamiast wymieniac czesci w ciemno bedzie podjechanie na diagnostyke :D

Tam Ci powiedza co i jak :)

Link to comment
Share on other sites

Jak dla to albo wyje Ci opona albo padło Ci łożysko, możesz to sprawdzić tak jak pisałem wyżej.

Łożysko dobrej firmy to koszt ok 300 pln i raczej nie warto oszczędzać.

Edited by JarekS
Link to comment
Share on other sites

po sprawdzeniu prawego okazuje się, że również nic nie dudni.

Powiedzcie mi jeszcze, czy klocki o tarczę zawsze trą?

Bo prawe to już gorzej tym metalicznym dźwiękiem zajeżdża :)

300zł??:o :o :o

PS. w ofercie jest piasta 4x100 a ja mam 5 srub (x110?)

Edited by Scooby
Link to comment
Share on other sites

tak jak pisałem. Dźwięk nasila się najbardziej przy 30 km/h i nie ważne czy hamuję czy się rozpędzam, także jestem w ... kropce :)

dla pewności jednak się przejadę i wsłucham...

Wiecie co, być może, że są to klocki. Przy większej prędkości tarcie jest tak szybkie, że dźwięk ucieka, a znowu przy niskiej, jest tak wolne, że go niesłychać i być może te 30 km/h to jest ta granica, gdzie ten dźwięk jest najbardziej słyszalny. Ale szczerze mówiąc zgłupiałem totalnie. I poprostu dam na warsztat pod kątem klocków. Choć przy puszczeniu kierownicy podczas hamowania, nie znosi ani na lewo ani na prawo.

Edited by Scooby
Link to comment
Share on other sites

jednak są to łożyska :/ KUUUUR... i obie strony tył. Krzyknęli 450 zl za część :o

http://moto.allegro.pl/item725501623_lozys...tra_5_srub.html

http://moto.allegro.pl/item749350513_piast...ra_abs_5sr.html ->maxgear

czy takie coś sie nada?

może polecicie coś co będzie na dłużej śmigać bez problemowo?

http://moto.allegro.pl/item735529810_lozys...l_saab_5sr.html

Firma Stachowiak MAXGEAR. Zda się to?

Edited by Scooby
Link to comment
Share on other sites

Jaki jest wiek auta? NIe wiem ale wydaje mi się, że łożyska tak szybko i prosto ni e padają.

U Taty w aucie był bardzo podobny odgłos, raczej buczenia, huczenia i też wszyscy mówili, ze to są łożyska (wymiana tylko z piastą). Okazało się, ze to były.... opony! Po prostu twarde Pirelli P6000 powoli kończyły się, a że dodatkowo były starawe to taki był efekt. Możliwe, że doszło jeszcze wyząbkowanie spowodowane nie do końca nowymi tulejami.

Moja rada - potwierdź jeszcze czy to na pewno są łożyska, bo to najprościej wymienić mechanikowi.

Poza tym pisałeś, że coś jakby trze, bo zmienia się częstotliwość odgłosu razem z szybkością obracania się koła. A może to hamulec ręczny - bęben. Sprawdzałeś go?

Link to comment
Share on other sites

ja sprzedałem Vectre przy przebiegu ponad 230 tyś i łożyska jeszcze od nowości w niej były :)

Link to comment
Share on other sites

Może ktoś z was jest z Kostrzyna nad Odrą? :) To by mógł spojrzeć.

w każdym razie. Mechanik dzisiaj mi powiedział, że są to łożyska.

mam 227 tys przebiegu i rok 96. Mam 17" BBSy.

Jak więc mam sprawdzić czy to łożyska czy nie? Skoro mechanik tak mówi?

Tak na wszelki wypadek poradźcie mi jakieś komplety łożysk z piastami.

PS. co do bębna, to nie sprawdzałem, bo się nie znam. Ale powiedziałem mechanikowi, żeby zobaczył na klocki i tarcze. Jego odpowiedź brzmiała: tarcze i klocki w super stanie.

I że niby to nie ręczny, bo z tego co mówił (to osobne jest hamowanie dla nożnego a osobne dla ręcznego) jest też dobry.

Edited by Scooby
Link to comment
Share on other sites

U mnie łożyska padły przy przebiegu 146 tysi więc nie ma reguły.

Daj ogłoszenie w regionalnym forum, może któś się odezwie i Ci jeszcze sprawdzi.

Napisz jeszcze jak ten monter to ocenił ze to łożyska.

Jak masz kupować to osobiście polecam zakup którejś z tych firm FEBI lub SKF nawet bardziej skłaniał bym się ku tej drugiej. Z własnego doświadczenia wiem że nie opłaca się kupować tych tańszych, ja sam zlisiłem się na oszczędność 140 pln i po 17 tys wymieniałem ponownie. A gwarancje to sobie można w duXX wsadzić. W uzasadnieniu dostałem że zła ekspoatacja :) nie wiem co oni przez to rozumieli :lol: :lol: :lol: ale nie ważne. Lepiej wydać raz konkretnie ale mieć święty spokój na bardzo długo.

Link to comment
Share on other sites

Monter najpierw przejechał się ze mną, potem podobno rozebrał koła i tak stwierdził ;]

ale wydaje mi się, że to prawda, bo sam mi powiedział, że łożyska trzeba wymienić z piastą.

Ja może i bym kupił te najdroższe, ale nie mam tyle siana :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

O ja Cie pierdziele. Zabuliłem 300 zł za łożyska i 100 zł za robociznę i co... ? I g**no :/ dalej ten sam dźwięk... Jak ja się wkur**łem jak usłyszałem ten sam dźwięk po wyjechaniu z warsztatu. Normalnie się zagotowałem. Pojechałem spowrotem i fachowiec kazał mi podjechać w poniedziałek... ciekawe czy przyzna się do błędu, czy będzie mi wciskał, że i tak były do wymiany... Jak się okaże, że to nie to, to będę mu kazał zamontować spowrotem stare i oddać 100 zł za robociznę.

Fachowcy kur..

a tak do rzeczy... co to w takim razie będzie, skoro to nie łożyska?

Edited by Scooby
Link to comment
Share on other sites

ja obstawiam wyząbkowana jest opona. bo mam tak samo ze najbardziej słychac przy 30km/h

zdjecia pokazuja o co mi chodzi

pozdrawiam

post-14745-1255179022_thumb.jpg

post-14745-1255179032_thumb.jpg

Edited by Glosny
Link to comment
Share on other sites

to za****ście, wymieniłem najdroższą rzecz w aucie tak dla jaj?:)

poważnie, to jest kur** chore...

ale sprawdze to. zmienie opony na zimowe i sprawdze.

Link to comment
Share on other sites

najczesciej dzieje sie to na oponie od srodka samochodu. Przejedz reką w jedna strone po zewnetrznych zebach opony a potem w druga i jesli poczujesz ze w jedna strone idzie latwiej a w druga czujesz ze wystaja takie małe zabki i opona nie jest idealnie głatka to wiesz co słyszysz.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

no to już wiem co słysze...

Sprawdziłem tak jak kazałeś i zgadza się. do przodu idzie gładko a do tyłu czuję "ząbki".

Jak w tej sytuacji rozmawiać z mechanikiem?

PS. Glośny kurde!! Nie mogłeś wcześniej zajrzeć? :)

no to mam w takim razie do sprzedania nowe łożyska firmy MAXGEAR na 5 śrub, albo używane firmy SKF.

Co lepiej sprzedać?

Edited by Scooby
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP