Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zamek centralny od podstaw.


Guest Tomaszu
 Share

Recommended Posts

Witam,

Zakupiłem ostatnio dość popularny na allegro zestaw uniwersalnego zamka centalnego z pilocikiem.

Zestaw to kompletny zamek + sterownik wzbogacający o opcje osobnego otwierania klapy bagażnika, podłączenia pod kierunki itd...

Do zamka dołączony jest taki oto schemacik:

zamek.jpg

...i wszystko wygląda niby na proste.

Jednak chciałbym używać dołączonego sterownika. Schemat:

ster.jpg

Pytam, bo może ktoś z Was robił już coś takiego...

Jak połączyć sterownik z zamkiem? --> Myślę by użyć sterowania minusem z rysunku nr 3 na schemacie sterownika, wtedy biały i białoczarny dawałyby sygnał zamknij/otwórz do centralnego. Tylko gdzie się nimi wpiąć w centralny?

Ma ktoś pomysł?

Edited by Tomaszu
Link to comment
Share on other sites

Pytam, bo może ktoś z Was robił już coś takiego...

Jak połączyć sterownik z zamkiem? --> Myślę by użyć sterowania minusem z rysunku nr 3 na schemacie sterownika, wtedy biały i białoczarny dawałyby sygnał zamknij/otwórz do centralnego. Tylko gdzie się nimi wpiąć w centralny?

Ma ktoś pomysł?

Jesli zamierzasz polaczyc oba sterowniki razem, to ten "lepszy" laczysz tak jak w rys. 3, bierzesz kabelki czarny i bialo-czarny, i podlaczasz do bialego i brazowego w pierwszym sterowniku od silownikow. Ale musisz sprawdzic czy bialy jest zamknij czy otworz. To samo z brazowym.

Edited by Janus
Link to comment
Share on other sites

Jesli zamierzasz polaczyc oba sterowniki razem, to ten "lepszy" laczysz tak jak w rys. 3, bierzesz kabelki czarny i bialo-czarny, i podlaczasz do bialego i brazowego w pierwszym sterowniku od silownikow. Ale musisz sprawdzic czy bialy jest zamknij czy otworz. To samo z brazowym.

To chyba potwierdzasz moje przypuszczenia. :)

Może ktoś zakładał to się wypowie...?

Link to comment
Share on other sites

To chyba potwierdzasz moje przypuszczenia. :)

Może ktoś zakładał to się wypowie...?

Potwierdzam przedmówcę Janusa :) Łączyłem centralkę marki AMPIO i ma identyczne wyjścia. Obadaj czy masz impuls masy 1 sek i do przodu Tomaszu.

Link to comment
Share on other sites

Hm... no to odświeżam...

Centralny działa.... i z pilocika i z mastera. Są jednak problemy z tym sterownikiem... z podpięciem go do centralnego.

Na schemacie centralnego biały i brązowy to 'direction light' czyli wyjście na kierunki. Stąd i dioda i bezpiecznik na każdym z nich. <-- zgodnie ze schematem nie dałoby się więc w ogóle podłączać tego sterownika z centralnym. Czy dobrze myślę?

--> Skoro nie da się zgrać sterownika z centralnym to pewnie dałoby się połączyć przewody siłowników bezpośrednio do sterownika w konfiguracji sterowania plusem. A czemu plusem?? Tak pomyślałem, że: po pierwsze primo, łatwiej wtedy podłączyć inne siłowniki np w klapie - masa z klapy, plus ze sterownika; drugie primo to podłączenie kierunków - mam dwa przewody podające +12 do kierunków(lewy i prawy) w instalacji samochodu więc wystarczyłoby przez diody się w nie wpiąć. (Którą nóżką diody, w którą stronę by sygnał przy włączeniu kierunków/awaryjnych się nie cofał do sterownika?)

Mam nadzieje, że w miarę zrozumiale napisałem. ??

Edited by Tomaszu
Link to comment
Share on other sites

Hm... no to odświeżam...

Centralny działa.... i z pilocika i z mastera. Są jednak problemy z tym sterownikiem... z podpięciem go do centralnego.

Na schemacie centralnego biały i brązowy to 'direction light' czyli wyjście na kierunki. Stąd i dioda i bezpiecznik na każdym z nich. <-- zgodnie ze schematem nie dałoby się więc w ogóle podłączać tego sterownika z centralnym. Czy dobrze myślę?

Zle myslisz. Ze sterownika zamka masz bialy i brazowy na kierunki ALE masz tez bialy i brazowy wracajace ze sterownika typu master. Jesli tam wepniesz sie z dodatkowym sterownikiem skonfigurowanym wg rys. 3 (tak jak myslales), to bedziesz mial sterowanie zamka i kluczykiem i pilotem.

--> Skoro nie da się zgrać sterownika z centralnym to pewnie dałoby się połączyć przewody siłowników bezpośrednio do sterownika w konfiguracji sterowania plusem. A czemu plusem?? Tak pomyślałem, że: po pierwsze primo, łatwiej wtedy podłączyć inne siłowniki np w klapie - masa z klapy, plus ze sterownika; drugie primo to podłączenie kierunków - mam dwa przewody podające +12 do kierunków(lewy i prawy) w instalacji samochodu więc wystarczyłoby przez diody się w nie wpiąć. (Którą nóżką diody, w którą stronę by sygnał przy włączeniu kierunków/awaryjnych się nie cofał do sterownika?)

Mam nadzieje, że w miarę zrozumiale napisałem. ??

Silownik klapy mozesz podpiac jako trzeci silownik slave bezposrednio do centralnego zamka. Nie mozesz brac "masy" z klapy, poniewaz do kazdego silownika ida dwa przewody w ktorych naprzemiennie pojawiaja sie +/- lub -/+. Kierunki zalecam podlaczyc przez dodatkowy przekaznik i bezpiecznik. Dioda w samochodzie do zasilania kierunkow (prad okolo 4A) to malo fajny pomysl.

Link to comment
Share on other sites

Zle myslisz. Ze sterownika zamka masz bialy i brazowy na kierunki ALE masz tez bialy i brazowy wracajace ze sterownika typu master. Jesli tam wepniesz sie z dodatkowym sterownikiem skonfigurowanym wg rys. 3 (tak jak myslales), to bedziesz mial sterowanie zamka i kluczykiem i pilotem.

A o tym nie pomyślałem.... faktycznie, to logiczne...

Silownik klapy mozesz podpiac jako trzeci silownik slave bezposrednio do centralnego zamka. Nie mozesz brac "masy" z klapy, poniewaz do kazdego silownika ida dwa przewody w ktorych naprzemiennie pojawiaja sie +/- lub -/+. Kierunki zalecam podlaczyc przez dodatkowy przekaznik i bezpiecznik. Dioda w samochodzie do zasilania kierunkow (prad okolo 4A) to malo fajny pomysl.

Klapa: OK, no to dalej sterujemy minusem i mój sterownik ma opcje otwierania osobno samego siłownika właśnie np klapy. Rzuć okiem na schemat. W tym wypadku chyba nie będzie to zmienny +/- tylko stały + i sygnał - potrzebny w chwili otwarcia?

Podpowiedz, jak podłączyć kierunki przez przekaźnik? Chciałbym podłączyć do tego sterownika... na schemacie wyjście ma brązowym kabelkiem.

Wielkie dzieki! Już leci pomocnik.

Link to comment
Share on other sites

Podpowiedz, jak podłączyć kierunki przez przekaźnik? Chciałbym podłączyć do tego sterownika... na schemacie wyjście ma brązowym kabelkiem.

Hmm, masz wyjście jedno sterujące kierunkami, a kierunki - Prawy i Lewy :) zatem potrzebujesz trzy diody. Jedną między centralką a kierunkami a drugą między obiema kierunkami aby na przemian włączając lewy nie działał prawy i odwrotnie :) A także by włączając kierunek "prąd" nie cofał się do centralki. Na logikę biorąc, musisz patrzeć na kierunek zaporowy i przewodzenia diody by niczego nie uszkodzić. Tak jak ktoś pisał, na kierunki przychodzą dwie żarówki po 21W każda. Zatem masz 42W przy 12 V to jakieś 3,5~4A - stąd taka dioda ma być. Pamiętaj, by dać mocniejszą, gdybyś podpiął się z hakiem - wtedy z przyczepy dochodzi jeszcze jedna 21W :) 6A powinna wytrzymać.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, masz wyjście jedno sterujące kierunkami, a kierunki - Prawy i Lewy :) zatem potrzebujesz trzy diody. Jedną między centralką a kierunkami a drugą między obiema kierunkami aby na przemian włączając lewy nie działał prawy i odwrotnie :) A także by włączając kierunek "prąd" nie cofał się do centralki. Na logikę biorąc, musisz patrzeć na kierunek zaporowy i przewodzenia diody by niczego nie uszkodzić. Tak jak ktoś pisał, na kierunki przychodzą dwie żarówki po 21W każda. Zatem masz 42W przy 12 V to jakieś 3,5~4A - stąd taka dioda ma być. Pamiętaj, by dać mocniejszą, gdybyś podpiął się z hakiem - wtedy z przyczepy dochodzi jeszcze jedna 21W :) 6A powinna wytrzymać.

nie kapuje...

łopatologicznie: mam trzy kable do kierunków. Jeden to masa pozostałe dwa to plusy po jednym na stronę samochodu, lewą i prawą.

Jeśli ze sterownika mam wychodzący minus... no serio nie czaję...

wszystkie niezbędne kable mam wzdłuż progu od strony kierowcy... prawda?

[EDIT PO KILKU GODZINACH: ]

Dobra, chyba w końcu wiem o co biega :)

Poszperałem po necie i w końcu doszedłem do wniosku, że źle interpretuje schemat.

Przecież sterownik podaje + a nie jak myślałem do tej pory minus...

Skoro plus, to wystarczy w ten sposób podłączyć kierunki i powinno być ok? :

kierunki.jpg

Czy tak?

Pawełku? Jak i gdzie Ty chciałeś lutować trzecią diodę?

Edited by Tomaszu
Link to comment
Share on other sites

nie kapuje...

łopatologicznie: mam trzy kable do kierunków. Jeden to masa pozostałe dwa to plusy po jednym na stronę samochodu, lewą i prawą.

Jeśli ze sterownika mam wychodzący minus... no serio nie czaję...

wszystkie niezbędne kable mam wzdłuż progu od strony kierowcy... prawda?

[EDIT PO KILKU GODZINACH: ]

Dobra, chyba w końcu wiem o co biega :)

Poszperałem po necie i w końcu doszedłem do wniosku, że źle interpretuje schemat.

Przecież sterownik podaje + a nie jak myślałem do tej pory minus...

Skoro plus, to wystarczy w ten sposób podłączyć kierunki i powinno być ok? :

kierunki.jpg

Czy tak?

Pawełku? Jak i gdzie Ty chciałeś lutować trzecią diodę?

Tak, dobrze kumasz. Chyba mi się coś pomyliło. Kurcze miałem kiedyś jakiś schemat, który był na zasadzie trzech diod - ale z tego co narysowałeś, to dobrze. Tak powinno być. W ten sposób odseparujesz oba kierunki i będzie prąd płynął z centralki do kierunków. Tak, przewody masz w lewym progu, ale nie pamiętam kolorów przewodów. Jak masz schemat, to zajrzyj a jeśli nie, to na mojej stronce www.paluki.pl/vectra w dziale literatura masz schemat instalacji w pdf do pobrania.

Link to comment
Share on other sites

[...]Tak, przewody masz w lewym progu, ale nie pamiętam kolorów przewodów. Jak masz schemat, to zajrzyj a jeśli nie, to na mojej stronce www.paluki.pl/vectra w dziale literatura masz schemat instalacji w pdf do pobrania.

Wystarczy zajrzeć do lamp :)

Z tego co pamiętam to bało-czarny i zielono-czarny.

O ile uda mi się dzisiaj kupić diodki, to myślę że poprawie to wszystko dzisiaj :)

Pozdro i dzięki wszystkim zainteresowanym.

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy zajrzeć do lamp :)

Z tego co pamiętam to bało-czarny i zielono-czarny.

O ile uda mi się dzisiaj kupić diodki, to myślę że poprawie to wszystko dzisiaj :)

Pozdro i dzięki wszystkim zainteresowanym.

Nie ma za co, kup dobre diody przynajmniej 5A, koszt do 1.50/szt co by wytrzymały. Jak masz zamiar jeszcze ciągnąć przyczepę, to może nawet mocniejszą.

Link to comment
Share on other sites

Nie ma za co, kup dobre diody przynajmniej 5A, koszt do 1.50/szt co by wytrzymały. Jak masz zamiar jeszcze ciągnąć przyczepę, to może nawet mocniejszą.

... diodki jak się okazało w mojej okolicy to towar unikalny.... kupiłem w warsztacie RTV i hula... :D

Wszystkim zainteresowanym tematem dziękuję za wypowiedzi.

Można zamykać. I zostawić na przyszłość dla innych??

Zawsze chętnie podzielę się doświadczeniami :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Podepne sie w temat zeby nie zakladac nowego :D

A, jesli ja nie mam oryginalnego c\z i mam chec kupic z cala wiazka, to czy tylko polozyc wiazki popodlaczac silowniki itp. a w aucie bede mial gdzies gotowa kostke do podlaczenia zasilania od sterownika?

Czy musze kombinowac?

Edited by cineek25
Link to comment
Share on other sites

to mnie nie pocieszyles.

a do tej centralki to tylko 12 v idzie i z niej idzie dalej na wszystko?

Teoretycznie tak, zerknij sobie na schematy, dostępne w klubie lub na mojej stronie http://www.paluki.pl/vectra w dziale literatura. Generalnie do podstawowego działania centralnego to Ci wystarczy +12V oraz masa :) Ale popatrz na schemat

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomaszu
A, jesli ja nie mam oryginalnego c\z i mam chec kupic z cala wiazka, to czy tylko polozyc wiazki popodlaczac silowniki itp. a w aucie bede mial gdzies gotowa kostke do podlaczenia zasilania od sterownika?

Czy musze kombinowac?

kostki miał nie będziesz, ale sprawa jest na tyle prosta, że wystarczy wyciągnąć puszkę bezpieczników i wpiąć się w czerwony przewód idący do bezpiecznika F8. Tak podłączony przewód ciągniesz tam, gdzie zainstalujesz centralkę zamka. Masę podłącz najbliżej z blach auta. Pamiętaj by na kablu z puszki bezpieczników do centralki dołożyć bezpiecznik(15A starczy).

Link to comment
Share on other sites

a co myslicie o c\z z augi np. 80?

na powietrze?

czy beda silowniki pasowac?

Może i będą, ale pewnie pompki, mocowanie, sterowanie trzeba będzie przerobić. Kup oryginalny oplowski zestawik ze szrotu, siłowniki, wiązki masz na wymiar.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tomaszu
a co myslicie o c\z z augi np. 80?

na powietrze?

czy beda silowniki pasowac?

z tego co, widziałem w Audi 80 B4 1.9TDI, to pewnie nie zmieszczą się w drzwi... i problem z wężykami... centralka ogromna, nie wiadomo gdzie ją ukryć...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam serdecznie wszystkich użytkowników Vectra Klubu.

Kolego @Tomaszu mam do Ciebie prośbę mógł byś opisać co i jak podłączyłeś bo chce kupuić identyczną centralkę jak twoja czyli taką

http://www.allegro.pl/item811526013_sterow..._auta_bx10.html

Z tej centralki kiker wychodzi sporo kabli i za bardzo nie wiem jak podłączyć nową z tą starą centralkę .

W Viki centralnym steruje masa czy plus?

P.S Dobrze się sprawuje ??

Edited by Blesso
Link to comment
Share on other sites

Guest Tomaszu
Witam serdecznie wszystkich użytkowników Vectra Klubu.

Kolego @Tomaszu mam do Ciebie prośbę mógł byś opisać co i jak podłączyłeś bo chce kupuić identyczną centralkę jak twoja czyli taką

http://www.allegro.pl/item811526013_sterow..._auta_bx10.html

Z tej centralki kiker wychodzi sporo kabli i za bardzo nie wiem jak podłączyć nową z tą starą centralkę .

W Viki centralnym steruje masa czy plus?

P.S Dobrze się sprawuje ??

Hej witam,

Właściwie, to śledząc ten temat dowiedziałbyś się wszystkiego, ale szybko i konkrety:

Sprawa wygląda w sumie dość prosto.

Na początku musisz odszukać w przewodach, które idą do siłownika MASTER (takiego, co to możesz z niego wszystkie drzwi z klucza otworzyć), takie które odpowiadają za otwieranie oraz zamykanie zamka (po jednym na daną czynność, a więc dwa przewodziki)

Umieść ten sterownik możliwie blisko puszki bezpieczników i kolejno czytając ze schematu podłączaj:

przewód pomarańczowy: utnij, zaizoluj.

przewód biały: podłącz do przewodu z sygnałem zamykania, który znalazłeś przy masterze.

przewód żółty: połącz z żółto-czarnym i tak zlutowane przewody podłącz do możliwie najbliżej usytuowanej masy(blachy samochodu na przykład).

przewód pomarańczowo-czarny: utnij, zaizoluj.

przewód biało-czarny: podłącz do przewodu z sygnałem otwierania, który znalazłeś przy masterze.

przewód brązowy: odpowiada za miganie awaryjnymi. [ opiszę za chwilę ]

przewód czerwony: podłącz do zasilania +12V zza bezpiecznika F8.(stały prąd z aku).

przewód czarny: masa z możliwie najbliższego miejsca.

przewód czerwono-czarny: osobny impuls do otwierania bagażnika. [ opiszę za chwilę ]

Miganie awaryjnymi przy otwórz/zamknij:

Potrzebujesz dwie diody prostownicze minimum 6A ( ja użyłem 10A) które wlutujesz w układ w ten sposób:

kierunki.jpg

Przewody do kierunków znajdują się lewym progu. U mnie był to zielono-czarny i biało-czarny. W nie właśnie wlutuj końcówki diód.

Diody prostownicze są po to by prąd działał w jednym kierunku, więc trzeba je wlutować w odpowiednim kierunku.

Impuls do otwierania bagażnika:

Sygnał jest minusem, doprowadzasz więc do siłownika stały plus. I ten własnie minus ze sterownika - tyle

Wiem, że jest opcja osobnego tylko otwierania samej klapy. U siebie tego nie praktykuje.

W zasadzie tyle.

Jak coś, to pytaj.

Link to comment
Share on other sites

Mam dwa siłownika MASTER w lewych i prawych drzwiach do których idą następujące przewody patrząc na ,,podłączoną kostkę z góry".

LP patrząc z góry na podłączoną kostkę: 1 Czerwono-czarny, 2 Zielono -czarny, 3 Brązowo-czerwony, 4 Brązowo biały, 5 Brązowy, 6 Pusty(nie ma przewodu w kostce)

PP patrząc z góry na podłączoną kostkę: 1 Czerwono-czarny, 2 Zielono -czarny, 3 Pusty, 4 Brązowo-Biały, 5 Brązowy, 6 Czarno-niebieski

Do których przewodów się wpiąć tymi dwoma od sterownika czyli białym i biało-czarnym i gdzie ?? W drzwiach czy może gdzieś koło oryginalnej centralki ??

Tomaszu dzięki za post u góry sporo mi rozjaśnił :)

Edited by Blesso
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP