Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Bilu5

na gazie pracuje bez problemu a na benzynie jest lipa

Recommended Posts

Witam. Mam Vectre b 2.5 w gazie. Mój problem wygląda następująco:

Ogólnie na benzynie jest słabsze auto niż na gazie, na pierwszym i drugim biegu obrotomierz dochodzi do 6500obr a już na trzecim biegu dochodzi do 5000obr i później wogóle nie chce iść. Gdy rozpędzę auto obojętnie na jakim biegu do co najmniej 2500obr a po chwili puszcze na chwile nogę z gazu i natychmiat dodam gaz to jest straszna dziura (muli) i po chwili znowu ciągnie. Gdy jadę na niskich obrotach (1200- 1800) nawet na jedynce (choć mniej jest to odczuwalne na tak niskim biegu) nagle wcisnę pedał gazu do końca to jest muł a jak lekko popuszcze pedał to tak jakby lepiej ciągnął.

Oczywiście na lpg jest wszystko ok. Instalacja landi renzo omegas.

Teraz to co sprawdziłem:

Olej wymieniony, filtr benzyny i paliwa, świece, przewody, no i dziś byłem na regulacji i gościu powiedział że wszystko jest ok. Odłączałem nawet klemę na noc i wtedy próbowałem na benzynie i bez zmian. sprawdzałem napięcia i rezystancje na wtryskach i wszędzie takie same (minimalne różnice). wczoraj wykręciłem wentylek na przewodzie paliwowym i wkręciłem manometr i odpaliłem, gazowałem i ciśnienie cały czas takie same czyli 320kPa. check mi się nie zapala na odpalonym silniku, a gdy sprawdziłem błędy to pokazuje mi za każdym razem ten błąd co w każdej V-ce niby jest..

Nie mam siły już szukać sam więc piszę do was z prośbą pomocy dla mojej Viki.

Pozdrawiam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt mi nie pomoże?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marco23m

a czyściłeś silnik krokowy ?

mam takie same objawy jak ty, tylko jam mam VB 1.8, mialem wyczyścić ten silniczek ale jakoś nie moge się zebrać, spróbuj wyczyścić i podziel się wrażeniami

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to jest jak sie w ogole nie jezdzi na benzynie. 99% zapchane wtryski a nie silnik krokowy. Albo sciagamy listwe wtryskową i czyscimy wtryski albo dodatek do paliwa do czyszczenia wrtysków prestone, stp albo cos znanego i jezdzimy na benzynce. Wtryski chłodzi benzyna a jak nie podawane jest paliwo to przeciez w skutek spalania gazu osadza sie jakis tam nagar na wtryskach tak samo... wiele tego juz bylo na forum... jak chcesz jezdzic na benzynie spokojnie to na 5000 tys km powinno sie przejechac bak paliwa.

Edited by SNOWSURFER

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie koniecznie musza byc zapchane wtryski silnik jezdzony na gazie to i komputer sie od uczyl od benzyny i poprostu przezucajac na benzyne lapie bląd skasuj bledy i odpal na benie i sie przejedz jesli to bedzie to .. to idzie kupic taki modul ktory podpina sie pod komputer i po kazdym wyciagnieciu kluczyka ze stacyjkli komputer sie resetuje tzw czysci bledy i powinno byc ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

krokowy czyściłem ale nie pomogło.. wtryski wątpię żeby były zapchane bo dawałem stp do czyszczenia wtrysków i jeździłem jakieś 30litrów non stop, a poza tym to zanim silnik się nagrzeje to przejeżdżam kilka kilometrów na benzynie.

Co do tego że komputer uczy sie od kompa z gazu to już pisałem, że byłem na regulacji i że odłączałem kleme na noc i że nic nie dało to..

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie nie ma żadnych błędów po przełączaniu i tak powinno być. Spróbuj może pojeździć na benzynie tak ze 100 km, najlepiej trochę ostrzej. Może coś z sondami? Spróbuj przemierzyć. Może ktoś napisze jak powinny normalnie pracować

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie jakby mi ktoś podał w jakich zakresach mają pracować to byłoby super bo sprawdziłbym sobie je jutro..

A mam pytanie odnośnie układu wydechowego.. Czy on może robić takie problemy na benzynie a na gazie może być ok? Bo wiem że jest nieszczelność w okolicy katalizatora a środkowego tłumika (dokładnie nie wykryłem w którym miejscu ale w tych okolicach) ale nie jest to duża nieszczelność, jak przygazuję tak ostrzej to tylko ją słychać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bilu sprawdz czy masz wogole podlaczone kable do sondy od lpg bo czasem sie trafia takie magiki od gazu ze nie chce im sie podlaczac pod sonde to tez czasem wrzucaja na waz regulacje reczna taie pokretelko i wtedy tak tez sie dzieje

Share this post


Link to post
Share on other sites

W instalacji sekwencyjnej landi renzo omegas nie ma takiej śruby... A sonda jest podpięta bo pokazywała wartości na kompie u gazownika.

Po drugie sondę może tylko zastąpić emulator sondy co w sekwencyjnych wtryskach nie występuje.. Śruba o której mówisz występowała w starszych instalacjach, a zamiast tej śruby w bardziej rozwiniętych instalacjach gazowych są wstawiane silniczki krokowe na wąż.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś chciałbym sprawdzić moje sondy ale nie wiem w które przewody się wpiąć i czy to są sondy 5V?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dziś u gościa na kompie i obie sondy pracują w zakresie od 0,092 do 0,947V tylko w tym samym momencie nie miały takich samych wartości ale to normalne bo inne spalanie jest w jednym rzędzie cylindrów a inne w drugim..

Tylko jedno mnie zdziwiło bo myślałem że są to sondy 5V a to się okazało że to są 1V.

Gościu mi powiedział że wszystko jest ok, że błędów nie ma i wszystko jest dobrze.. Zasugerował że może ktoś chciał zwiększyć moc i grzebał przy mapach wtrysku ale nie znał się i tak zostawił..

to ja już nie wiem co może być nie tak:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mierzyłem u siebie miernikiem i chodziło w okolicach 0.5V na obydwóch sondach. W takim razie mam uwalone obydwie sondy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn na wolnych obrotach pracowały mi od 0,1 do ok 0,6V a jak przygazowałem do 2000obr i trzymałem tak to pokazywało nawet 0,9V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie u mnie pracowały tylko na 0.5 i na wolnych i na szybszych. Może ktoś będzie wiedział jak to powinno wyglądać

Share this post


Link to post
Share on other sites

zależy jakimmiernikiem to mieżyłeś. Jeśli takim za 10zł to nie brał bym tych wskazań wogule pod uwagę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm. a jak pokazują większą wartość to znaczy że mieszanka jest uboga czy bogata? Bo jak odpalę i zaraz chcę ruszyć to ma muła i muszę wcisnąć pedał do końca i wtedy zbiera się i zbiera na tej jedynce ale jak popuszczę lekko nogę z gazu to tak jakby odżywały konie pod maską. I mi wygląda na to że dostaje mój silnik za dużo powietrza a za mało paliwa, tzn powietrza dobrze ale mało paliwa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miernik nie jest za dobry ale i tak nie powinno chyba tak stać cały czas. dexter23pl, wiesz może czy da się to obejrzeć ab-comem? Jeśli tak to jak i jak to powinno wyglądać? U mnie sprawa wygląda podobnie jak u Bilu5, tzn. tak jak by dostawał za mało paliwa jeśli wciśnie się za dużo gazu. Dopiero od 4tys. można w podłogę. Z tym że u mnie jest tak na benzynie i lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by było za mało gazu i za dużo powietrza to była by w tedy za uboga i by powodowało to przy gwałtownym ruszaniu strzały w dolocie. Wydaje mi się że im bogatsza mieszanka to napięcie na sondzie powinno byc coraz yższe.

Lecz dla pewności niech się także ktoś inny wypowie.

ab-coma nigdy nie używałem niestety to niewiem.

Najlepiej podłączyć się pod zainstalowany sterownik od LPG i tam jest podgląd sondy. Chyba że instalka jest na śrubę to wtedy niestety nie ma takiej możliwości.

Edited by dexter23pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam sekwencję więc raczej o strzałach nie ma mowy. Mi się wydaje że jednak jest za mała dawka przy większych ilościach powietrza bo jak się puści gaz do połowy to jest dosłownie strzał w plecy a dźwięk silnika jest właśnie taki jak przy ubogej mieszance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może tak być jak piszesz. w taim razie podłącz się pod sterownik od LPG i tam jest podgląd pracy sondy.

Kiedyś znajomy miał taki sam silnik i zaożył sekwencje gazu Ciekłego, źle to bardzo jeździło aż w końcu strzeliło mu w jednym kolektorze i wyrwało mu jedną pokrywę czy kolektor że urwało szpilki z głowicy. Troche się mechanik nagimnastykował ale naprawił. Po zjebce w warsztacie LPG w końcu mu to ustawili jak należy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli sugerujesz że mamy źle ustawiony gaz?

A jeśli odłączę klemę na noc to powinno być ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłączenie nic nie da. Jak sie połączysz z kompem od lpg wszystko bedzie wiadomo co nie domaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko u mnie było już tak przed założeniem gazu. Po założeniu żadnych zmian ale chyba cały czas stopniowo się pogarsza, chociaż może mi się zdawać

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w takim razie instalacja LPG może posłużyć do odczytu jak działa sonda. Nie zaszkodzi sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...