Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość kaim_krzysztof

nie świecą światła stop

Polecane posty

Gość kaim_krzysztof

witam, prosze o pomoc bo nie świecą światła stop, nie jest to wina czujnika hamulca, bo jest sprawny, objawy - brak prądu we wtyczce przy czujniku, moze byc jakis bezpiecznik albo przekaźnik? gdzie go szukac? prosze o pomoc, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdz czy masz wszystkie bezpieczniki cale

widze ze po sasiedzku mieszkasz,ja z kietrza jestem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez patrykkietrz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaim_krzysztof

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no poblisku...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wszystkie bezpieczniki te pod kierownica sprawdzalem... i sa dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

moze kabel masz gdzies przetarty albo urwany.patrzyles ?? na cala wiazke ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaim_krzysztof

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie patrzylem, jeszcze... hmmm trza zobaczyc, narazie dzieki pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dobrze myślę ale podejrzewam że tak jest: jak sprawdzałeś prąd we wtyczce? bo we wtyczce to chyba nie ma napięcia i masy..? musisz miernikiem sprawdzać tak że masę bierzesz z karoseria a później sprawdzasz we wtyczce czy jest gdzieś napięcie, bo tak na chłopski rozum to jednym kablem dochodzi napięcie, czujnik się zwiera (naciskając pedał) i napięcie idzie dalej na lampy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

opel lubił sterowac wszystko masa, ale nie wiem jak jest ze swaitłami z tyłu. To podaj na druga strone przelacznika minus i patrz co sie dzieje.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a najlepiej to podmień czujnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaim_krzysztof

prad sprawdzalem zarowka, a mase jak mowiszx- z karoserii...i nie swieci, teraz prowizorycznie doprowadzilem zasilanie z zapalniczki i ze starym czujnikiem dziala, ale to tylko tak tymczasowo...a wszystkie kabelki sa cale...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj zewrzeć styki we wtyczce i zobacz, tylko na zapłonie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli bezpieczniki ok to tak jak kolega radzi wyzej czyli sprawdzic czujnik.Jesli nie to to pokolei po kablach szukac przetarcia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kaim_krzysztof

wszystkie kabelki sa całe...a jak styki polacze to tez nic...a moze sa jakies inne bezpieczniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ostatnio, tuż po wizycie auta w serwisie zauwazylem brak świateł stopu. Trudno powiedziec czy to na pewno wynikało z tej wizyty, bo w koncu jak często sprawdzamy czy nam sie stop świeci.

Czujnik pod hamulcem jest ok, tylko sygnału nie ma - jakas przerwa w kablach.

Któredy te kable idą? Czy jest możliwe, ze mechanik uwalił jakis kabel albo wtyczke jak grzebał w aucie? Jest jakis charakterystyczny punkt, w którym ten kabel często sie przerywa?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz kombi lub HB sprawdź wiązkę idącą do klapy, lewy górny róg, pod tą gumą często lubi się przecierac izolacja co doprowadza do zwarć. Jeżeli masz 3 swiatło stopu to może to być to.

Druga sprawa sprawdź bezpiecznik nr 38

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O, jest jeszcze zabawniej.

Bezpiecznik nr38 zniknął w tajemniczych okolicznościach. Po jego włożeniu stopy się świecą cały czas, bez wzgledu na to czy hamujemy czy nie (oczywiscie po wlaczeniu zapłonu).

Rzuciłem okiem na tę wiązkę, bo juz miałem z nia problemy (światło w bagażniku się nie gasiło) - ale jaki to ma związek ze światłami stopu? Tam jest nawet wtyczka którą rozłączyłem, ale światła stopu nie zgasły. Mam trzecie światło stopu, ale ono jest za tylną szybą, a nie na klapie bagażnika.

Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, odkurze temat bo mam podobny problem, chodzi o to iż nie świeci tyl tak wiec sprawdzilem wszystko po kolei a mianowicie bezpiecznik - cały, czujnik chyba wporządku bo - zwarłem na sztywno kabelkiem gniazda dwa od czujnika i niestety nadal światła nie swieciły - poszedlem tropem czy do czujnika dochodzi prąd i na minusie było prąd bo połączyłem gniazdo zapaliniczki z jednym z gniazd od czujnika stopu i zapaliło się tak wiec prad do czujnika dochodzi a przez to ze przy połączeniu na sztywno kablem obu gniazd nie swiecilo się nadal to domyslam sie ze nie tu jest problem. czyli pozostały kable bo oczywiscie sprawdzilem jeszcze zarówki i tez byly ok, Prosze powiedzcie mi gdzie szukac przetarc i gdzie wogole moge dojsc samemu do tych kabli i je przejrzec?? wiem ze w lewym gornym rogu klapy, ale czy tam nie idzie kabel do swiatla na klapie tylko? jezeli tak to co ma wspólnego to ze nie swięcą tylne oba? gdzie szukac do tych świateł przetarc albo złączek gdzie mogą zasniedziec styki.

bede wdzieczny za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź miernikiem a nie jakimś tam druciarskim sposobem, podepnij sondę plusową do wtyku od czujnika a drugą podepnij gdzieś pod masę i zobacz czy jest napięcie, jeżeli tak to zmostkuj kawałkiem kabla oba wtyki i sprawdź czy nadal jest napięcie, jeżeli będzie normalne 12V to znaczy że gdzieś jest przerwa, jeżeli spadnie do niskich wartości albo będzie 0 to znaczy że jest gdzieś zwarcie. Jak będzie zwarcie to odrazu zdejmij mostek. Następnie udaj się do klapy, wszystkie światła są połączone równolegle, przebicie na 3 świetle doprowadzi do odłączenia wszystkich, zacznij od sprawdzenia wiązki w klapie bo tu na ogół jest problem. Jeżeli tam nic nie będzie to musisz iść po ścieżkach aż do bezpieczników, kable idą wzdłuż lewego progu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

o f*ck brzmi ciężko, a w tej klapie to poprostu popatrzec na te kable na tym widocznym odcinku miedzy klapa a karoserią? i czy te kable w progu są jakos dostępne od dołu czy jak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tragedii nie ma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> może ciężko wyglądać jako tekst

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Masz combi lub hb? jeżeli tak to ściągnij gumę w której idzie wiązka, odciągnij ją na dół i zobacz co tam się dzieje. Kable do tyłu idą wewnątrz auta, pod plastykowym progiem. wystarczy go zdjąć. Co prawda żeby to zrobić trzeba wykręcić fotel

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Zacznij od wiązki do klapy bo tam na ogół jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mam HB, juz to zrobiłem z tym przegladem przy klapie ale bez pelnego wycięcia tej oslony gumowej kablowej bo o tym tez mysle zeby zobaczyc kable na calej ich dlugosci miedzy klapa a karoserią bo jak sięnawet na maxa sciagnie w jedna strone tą oslone to wg mnie nie widac calosci ale tak jak probowalem to nic tam nie bylo widac po srodku tych kabli, z jednej strony od strony klapy w 3 kablach były pęknięte osłony ale po zaizolowaniu ich nic się nie wydarzylo ciekawego wiec teraz muszę szukać dalej ale od czego zacząć. Mam wymontować fotel kierowcy i tam od srodka gdzies idzie ta cala wiązka kabli zeby bylo do nich dojscie i zeby mozna było ją obejżeć? Dodatkowo dodam ze jakis czas temu zdjolem to oswietlenie z klapy bo mi pękło i mam teraz tam zwisające dwa kabelki ale do tej pory nic to nie przeszkadzalo tak wiec mysle ze to takze nie przez nie.

Edytowano przez xbeer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz najpierw tak jak pisałem miernikiem napięcie na samej kości, następnie zmostkuj i sprawdź jeszcze raz. w pierwszej kolejności należy sprawdzić czego problem dokładnie dotyczy.Jak by przy zmostkowanym było dalej normalne napięcie 12V to podejdź do bagażnika i sprawdź bezpośrednio na wtyku żarówki czy jest napięcie.

Skąd dokładnie jesteś? z którego rejonu warszawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zwarłeś 2 kableki z czujnika stop i lampy nie zaświeciły, natomiast zaświeciły po podaniu +12V z zapalniczki na ten czujnik to moim zdaniem F38 (albo F36 nie pamiętam) masz do wymiany.

Chba że nie zrozumiałem i podałeś +12V na lampę bezpośrednio a nie na czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki 38 i 36 są ok.

Podałem z zapalniczki i wyszlo ze jest na minus.

a jestem ogolnie z północnej częsci z białołęki ale pracuje na aleji krakowskiej wiec mam kawałek do domu przez wawe a ty jestes gdzie w warszawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na ursynowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

udalo sie, wracając z roboty podjechalem do mechanika i gosc mi zrobił, okazalo sie gdzies bylo zwarcie ale dziwne jest to ze jak wczoraj patrzylem to bezpieczniki byly dobre a teraz jak gosc patrzyl to przepalalo non stop po wsadzeniu beziecznik. i bylo gdzies zwarcie ale powiem szczerze sam nie wiem gdzie bo go nie zrozumialem do konca - grunt ze jest juz zrobione, dzieki wielkie za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×