Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

nie świecą światła stop


Guest kaim_krzysztof
 Share

Recommended Posts

Guest kaim_krzysztof

witam, prosze o pomoc bo nie świecą światła stop, nie jest to wina czujnika hamulca, bo jest sprawny, objawy - brak prądu we wtyczce przy czujniku, moze byc jakis bezpiecznik albo przekaźnik? gdzie go szukac? prosze o pomoc, pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

witam, prosze o pomoc bo nie świecą światła stop, nie jest to wina czujnika hamulca, bo jest sprawny, objawy - brak prądu we wtyczce przy czujniku, moze byc jakis bezpiecznik albo przekaźnik? gdzie go szukac? prosze o pomoc, pozdrawiam

sprawdz czy masz wszystkie bezpieczniki cale

widze ze po sasiedzku mieszkasz,ja z kietrza jestem ;)

Edited by patrykkietrz
Link to comment
Share on other sites

Guest kaim_krzysztof
sprawdz czy masz wszystkie bezpieczniki cale

widze ze po sasiedzku mieszkasz,ja z kietrza jestem ;)

no poblisku...:) wszystkie bezpieczniki te pod kierownica sprawdzalem... i sa dobre

Link to comment
Share on other sites

Guest kaim_krzysztof
moze kabel masz gdzies przetarty albo urwany.patrzyles ?? na cala wiazke ??

nie patrzylem, jeszcze... hmmm trza zobaczyc, narazie dzieki pozdro

Link to comment
Share on other sites

nie wiem czy dobrze myślę ale podejrzewam że tak jest: jak sprawdzałeś prąd we wtyczce? bo we wtyczce to chyba nie ma napięcia i masy..? musisz miernikiem sprawdzać tak że masę bierzesz z karoseria a później sprawdzasz we wtyczce czy jest gdzieś napięcie, bo tak na chłopski rozum to jednym kablem dochodzi napięcie, czujnik się zwiera (naciskając pedał) i napięcie idzie dalej na lampy :P

Link to comment
Share on other sites

opel lubił sterowac wszystko masa, ale nie wiem jak jest ze swaitłami z tyłu. To podaj na druga strone przelacznika minus i patrz co sie dzieje.

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Guest kaim_krzysztof

prad sprawdzalem zarowka, a mase jak mowiszx- z karoserii...i nie swieci, teraz prowizorycznie doprowadzilem zasilanie z zapalniczki i ze starym czujnikiem dziala, ale to tylko tak tymczasowo...a wszystkie kabelki sa cale...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Witam,

Ostatnio, tuż po wizycie auta w serwisie zauwazylem brak świateł stopu. Trudno powiedziec czy to na pewno wynikało z tej wizyty, bo w koncu jak często sprawdzamy czy nam sie stop świeci.

Czujnik pod hamulcem jest ok, tylko sygnału nie ma - jakas przerwa w kablach.

Któredy te kable idą? Czy jest możliwe, ze mechanik uwalił jakis kabel albo wtyczke jak grzebał w aucie? Jest jakis charakterystyczny punkt, w którym ten kabel często sie przerywa?

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli masz kombi lub HB sprawdź wiązkę idącą do klapy, lewy górny róg, pod tą gumą często lubi się przecierac izolacja co doprowadza do zwarć. Jeżeli masz 3 swiatło stopu to może to być to.

Druga sprawa sprawdź bezpiecznik nr 38

Link to comment
Share on other sites

O, jest jeszcze zabawniej.

Bezpiecznik nr38 zniknął w tajemniczych okolicznościach. Po jego włożeniu stopy się świecą cały czas, bez wzgledu na to czy hamujemy czy nie (oczywiscie po wlaczeniu zapłonu).

Rzuciłem okiem na tę wiązkę, bo juz miałem z nia problemy (światło w bagażniku się nie gasiło) - ale jaki to ma związek ze światłami stopu? Tam jest nawet wtyczka którą rozłączyłem, ale światła stopu nie zgasły. Mam trzecie światło stopu, ale ono jest za tylną szybą, a nie na klapie bagażnika.

Jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

witam, odkurze temat bo mam podobny problem, chodzi o to iż nie świeci tyl tak wiec sprawdzilem wszystko po kolei a mianowicie bezpiecznik - cały, czujnik chyba wporządku bo - zwarłem na sztywno kabelkiem gniazda dwa od czujnika i niestety nadal światła nie swieciły - poszedlem tropem czy do czujnika dochodzi prąd i na minusie było prąd bo połączyłem gniazdo zapaliniczki z jednym z gniazd od czujnika stopu i zapaliło się tak wiec prad do czujnika dochodzi a przez to ze przy połączeniu na sztywno kablem obu gniazd nie swiecilo się nadal to domyslam sie ze nie tu jest problem. czyli pozostały kable bo oczywiscie sprawdzilem jeszcze zarówki i tez byly ok, Prosze powiedzcie mi gdzie szukac przetarc i gdzie wogole moge dojsc samemu do tych kabli i je przejrzec?? wiem ze w lewym gornym rogu klapy, ale czy tam nie idzie kabel do swiatla na klapie tylko? jezeli tak to co ma wspólnego to ze nie swięcą tylne oba? gdzie szukac do tych świateł przetarc albo złączek gdzie mogą zasniedziec styki.

bede wdzieczny za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź miernikiem a nie jakimś tam druciarskim sposobem, podepnij sondę plusową do wtyku od czujnika a drugą podepnij gdzieś pod masę i zobacz czy jest napięcie, jeżeli tak to zmostkuj kawałkiem kabla oba wtyki i sprawdź czy nadal jest napięcie, jeżeli będzie normalne 12V to znaczy że gdzieś jest przerwa, jeżeli spadnie do niskich wartości albo będzie 0 to znaczy że jest gdzieś zwarcie. Jak będzie zwarcie to odrazu zdejmij mostek. Następnie udaj się do klapy, wszystkie światła są połączone równolegle, przebicie na 3 świetle doprowadzi do odłączenia wszystkich, zacznij od sprawdzenia wiązki w klapie bo tu na ogół jest problem. Jeżeli tam nic nie będzie to musisz iść po ścieżkach aż do bezpieczników, kable idą wzdłuż lewego progu.

Link to comment
Share on other sites

o f*ck brzmi ciężko, a w tej klapie to poprostu popatrzec na te kable na tym widocznym odcinku miedzy klapa a karoserią? i czy te kable w progu są jakos dostępne od dołu czy jak?

Link to comment
Share on other sites

Tragedii nie ma :) może ciężko wyglądać jako tekst :)

Masz combi lub hb? jeżeli tak to ściągnij gumę w której idzie wiązka, odciągnij ją na dół i zobacz co tam się dzieje. Kable do tyłu idą wewnątrz auta, pod plastykowym progiem. wystarczy go zdjąć. Co prawda żeby to zrobić trzeba wykręcić fotel :). Zacznij od wiązki do klapy bo tam na ogół jest problem.

Link to comment
Share on other sites

Mam HB, juz to zrobiłem z tym przegladem przy klapie ale bez pelnego wycięcia tej oslony gumowej kablowej bo o tym tez mysle zeby zobaczyc kable na calej ich dlugosci miedzy klapa a karoserią bo jak sięnawet na maxa sciagnie w jedna strone tą oslone to wg mnie nie widac calosci ale tak jak probowalem to nic tam nie bylo widac po srodku tych kabli, z jednej strony od strony klapy w 3 kablach były pęknięte osłony ale po zaizolowaniu ich nic się nie wydarzylo ciekawego wiec teraz muszę szukać dalej ale od czego zacząć. Mam wymontować fotel kierowcy i tam od srodka gdzies idzie ta cala wiązka kabli zeby bylo do nich dojscie i zeby mozna było ją obejżeć? Dodatkowo dodam ze jakis czas temu zdjolem to oswietlenie z klapy bo mi pękło i mam teraz tam zwisające dwa kabelki ale do tej pory nic to nie przeszkadzalo tak wiec mysle ze to takze nie przez nie.

Edited by xbeer
Link to comment
Share on other sites

Zobacz najpierw tak jak pisałem miernikiem napięcie na samej kości, następnie zmostkuj i sprawdź jeszcze raz. w pierwszej kolejności należy sprawdzić czego problem dokładnie dotyczy.Jak by przy zmostkowanym było dalej normalne napięcie 12V to podejdź do bagażnika i sprawdź bezpośrednio na wtyku żarówki czy jest napięcie.

Skąd dokładnie jesteś? z którego rejonu warszawy?

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zwarłeś 2 kableki z czujnika stop i lampy nie zaświeciły, natomiast zaświeciły po podaniu +12V z zapalniczki na ten czujnik to moim zdaniem F38 (albo F36 nie pamiętam) masz do wymiany.

Chba że nie zrozumiałem i podałeś +12V na lampę bezpośrednio a nie na czujnik.

Link to comment
Share on other sites

bezpieczniki 38 i 36 są ok.

Podałem z zapalniczki i wyszlo ze jest na minus.

a jestem ogolnie z północnej częsci z białołęki ale pracuje na aleji krakowskiej wiec mam kawałek do domu przez wawe a ty jestes gdzie w warszawie?

Link to comment
Share on other sites

udalo sie, wracając z roboty podjechalem do mechanika i gosc mi zrobił, okazalo sie gdzies bylo zwarcie ale dziwne jest to ze jak wczoraj patrzylem to bezpieczniki byly dobre a teraz jak gosc patrzyl to przepalalo non stop po wsadzeniu beziecznik. i bylo gdzies zwarcie ale powiem szczerze sam nie wiem gdzie bo go nie zrozumialem do konca - grunt ze jest juz zrobione, dzieki wielkie za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP