Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Zielony929

przy 125km/h zapala sie kontrolka silnika i traci moc

Polecane posty

Gość Zielony929

witam kupiłem niedawno vectre b 99r 2.0 diesel i przy predkosci okolo 125 km/h zapala sie kontrolka silnika i traci moc musze ja zgasic poczekac chwilke i jest wszystko ok az znowu dojde do 125 i dzieje sie to samo prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczytywałeś jakieś błędy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość midget

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To może być min. walnięty czujnik położenia wałka. Takie same objawy miało dwóch moich kuzynów w dwóch różnych autach. Ale oczywiście najpewniej odczytać błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kiedyś oglądałem jedną Vectrę w Gdańsku i właściciel miał zamontowany w niej jakiś inny przepływomierz, który podobno miał obniżać spalanie, o polegało to na odcięciu turbiny powyżej określonej prędkości.

Miałem okazję przejechać się tym autkiem i przy prędkości ok 120 km/h trafił moc i zapalała się kontrolka - niby to efekt tego przepływomierza

ps. masz granatowe kombi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Pomyslowosc (bajkopisarstwo) sprzedajacych samochody nie zna granic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> To nie mogl po prostu nie jezdzic powyzej 120km/h?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Pewnie sciema i po prostu mial cos sp*****zielone z silnikiem i/lub osprzetem, a nie jakies wlasne limitery

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Coś mi śmierdziało z tym przepływomierzem, ale koleś zarzekał się, że to właśnie tak działa i nawet zaoferował wymianę na nowy oryginalny przepływomierz gdybym się zdecydował na zakup, co dało mi trochę do myślenia, lecz jak to jest naprawdę z tą przepływką to nie wiem.

A autko sobie odpuściłem, bo ruda już równo na niej siedziała i dosyć mocno odrapana była, dzwon chyba też był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może to być brudny albo uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny. po zdjęciu pokrywy jest po prawej stronie taki płaski .... czujnik. wykręcić i przczyścić i spowrotem wkręcić - trzymają go dwie śrubki.

poza tym kolega miał podobny problem bo ten wyżej był mój . a więc brudny filtr paliwa. poprostu kupił samochód ale nie chciało mu się zmienić filtra paliwa. mial błąd p1220 ale po dokładnej diagnozie wyszło że pompa sprawna. , układ nie był zapowietrzony i ... skończyło się na filtrze!!!! taka blachostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zielony929

już zamowilem interfejs jak odczytam błedy to dam znac co wykazalo dzieki za rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie dziurawy wąż powietrza walącego z turbiny - między turbo a intercoolerem, lub ten kolejny - intercoolor - dolot.

Ja miałem wzdłuż pęknięty, ciężko było zauważyć, ale pośredni kodach błędu doszedłem (wskazywało na nieprawidłowości z powietrzem)

Gumowa wzmacniana rurka prawie 400 zł

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dobrze je obmacaj...

Edytowano przez Krystianos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja miałem podobne objawy, po wymianie elektrozaworka sterującego turbiną wszystko się unormowało.

Check wyskakiwał przy około 140 km/godz., najgorsze było, że w 90% przypadków podczas wyprzedzania, a to już nie przelewki.

Wymieniłem elektrozawór i jest już ok...

Dla próby możesz zamienić miejscami elektrozaworek turbiny z elektrozaworkiem sterującym EGR ( koniecznie z tym !!! ), ale najpierw odczytaj błędy. Jeśli po zamianie wyskoczy inny błąd ( na przykład związany z EGR a nie było go wcześniej, za to ten, który był już się nie pojawia ) to odpowiedź masz jasną...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rogos

Panowie,

A dokładniej możecie wyjaśnić, w którym miejscu jest ten czujnik ciśnienia doładowania turbiny ??? Może ktoś podrzuci jakieś foto, będę wdzięczny.

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość DIOODA

Ja też stawiam na elektrozawór.Ten którego szukasz jest po lewej stronie turbiny jakieś 20-30cm od niej stojąc przodem do komory silnika. Od egr jest na lewym błotniku, są tam dwa drugi jest od klapek zawirowań.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokuś

witam ja tez mam ten sam problem tylko u mnie elektrozawór jest ok;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aleksander1983

witam ja tez mam taki problem (2.2 dti vb 2001)przy 120 km\h włącza sie czek i przestaje turbo działać . wymieniłem przepływomierz ale nie oryginalny tylko zamiennik problem zniknął ale nie na długo bo na 4 biegu jak wcisne pedał gazu do spodu to po 4 ,5 sekundach dzieje sie to samo włącza sie czek i odłacza turbo. mam pytanie czy wina jest przepływomierza bo nie oryginalny? ( wężyki i złaczki sa całe) prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A błędy w ogóle odczytywałeś?

Jest to być może wina przepływomierza, zamienników nie warto kupować, bo są g**no warte.

Wina może również gdzie indziej leżeć, np. w układzie wtryskowym albo jakimś czujniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

może zapiekły się kierownice w turbinie?

odczytaj błąd (błędy), incz. ciężko zgadywać co jest nie tak z autem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

według mnie jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu...a co do przepływomierza lepiej kupić używany oryginał niż nowy zamiennik...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie w tym przypadku...

Ja stawiam na elektrozaworek turbiny albo czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym...

Przepływomierz raczej nie, bo wariowałby w całym zakresie obrotów, silnik pracowałby "nerwowo", nierówno i zapewne w ogóle nie dałby się wkręcić na obroty...

Najpierw trzeba się podpiąć i sczytać błąd/błędy z pamięci ECU...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja też tak sądzę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale wróżek u nas niet :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aleksander1983

dzieki za podpowiedzi , bede wiedział mniej więcej gdzie patrzyc bo obecnie mieszkam za granica i w ostateczności jak ja nic nie zdziałam to pojade do serwisu opla , jak zrobie to dam znać pozdrówka i dieki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Zielony929

u mnie po odczytaniu bledów okazało sie ze to przepływomierz wymieniłem i jak reką odją pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zanim pojedziesz czujnik cisnienia w kolektorze mozesz sam wyczyscić, moze akurat trafisz w przyczyne i bedzie po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aleksander1983

we wtorek rano mam spotkanie w oplu to wieczorkiem dam znac co było dzieki pozdrówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość aleksander1983

Witam , moja vectra zrobiona , okazało sie że to jednak przepływomierz ( zamienniki są do d*** niewiem dlaczego je wogóle sprzedaja) autko teraz jeździ tak jak powinno. Dodam jeszcze tylko że ta ''przyjemność ''dla opelka w serwisie opla kosztowała 333 euro(jazda próbna ,nowy przepływomierz ,podpięcie do kompa , wymiana ,i znowu jazda próbna)tyle dobrze ze to trwało jakies 2 godziny a nie jezdzenie po mechanikach i szukanie może to a może tamto . Wiec jak ktoś ma podobne objawy to przepływka do wymiany pozdrówka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Norbert85

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Na 100% to jest zapchany zawór EGR miałem to samo dokładnie. Musisz go wymontować zeczyścić zamontować i wykasowac błędy z komputera, problem odejdzie tak szybko jak się pojawił. POzdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×