Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Zielony929

przy 125km/h zapala sie kontrolka silnika i traci moc

Recommended Posts

Guest Zielony929

witam kupiłem niedawno vectre b 99r 2.0 diesel i przy predkosci okolo 125 km/h zapala sie kontrolka silnika i traci moc musze ja zgasic poczekac chwilke i jest wszystko ok az znowu dojde do 125 i dzieje sie to samo prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odczytywałeś jakieś błędy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest midget

Please login or register to see this quote.

To może być min. walnięty czujnik położenia wałka. Takie same objawy miało dwóch moich kuzynów w dwóch różnych autach. Ale oczywiście najpewniej odczytać błąd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kiedyś oglądałem jedną Vectrę w Gdańsku i właściciel miał zamontowany w niej jakiś inny przepływomierz, który podobno miał obniżać spalanie, o polegało to na odcięciu turbiny powyżej określonej prędkości.

Miałem okazję przejechać się tym autkiem i przy prędkości ok 120 km/h trafił moc i zapalała się kontrolka - niby to efekt tego przepływomierza

ps. masz granatowe kombi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pomyslowosc (bajkopisarstwo) sprzedajacych samochody nie zna granic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> To nie mogl po prostu nie jezdzic powyzej 120km/h?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:"> :lol:

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Pewnie sciema i po prostu mial cos sp*****zielone z silnikiem i/lub osprzetem, a nie jakies wlasne limitery

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Coś mi śmierdziało z tym przepływomierzem, ale koleś zarzekał się, że to właśnie tak działa i nawet zaoferował wymianę na nowy oryginalny przepływomierz gdybym się zdecydował na zakup, co dało mi trochę do myślenia, lecz jak to jest naprawdę z tą przepływką to nie wiem.

A autko sobie odpuściłem, bo ruda już równo na niej siedziała i dosyć mocno odrapana była, dzwon chyba też był.

Share this post


Link to post
Share on other sites

może to być brudny albo uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania turbiny. po zdjęciu pokrywy jest po prawej stronie taki płaski .... czujnik. wykręcić i przczyścić i spowrotem wkręcić - trzymają go dwie śrubki.

poza tym kolega miał podobny problem bo ten wyżej był mój . a więc brudny filtr paliwa. poprostu kupił samochód ale nie chciało mu się zmienić filtra paliwa. mial błąd p1220 ale po dokładnej diagnozie wyszło że pompa sprawna. , układ nie był zapowietrzony i ... skończyło się na filtrze!!!! taka blachostka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zielony929

już zamowilem interfejs jak odczytam błedy to dam znac co wykazalo dzieki za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewentualnie dziurawy wąż powietrza walącego z turbiny - między turbo a intercoolerem, lub ten kolejny - intercoolor - dolot.

Ja miałem wzdłuż pęknięty, ciężko było zauważyć, ale pośredni kodach błędu doszedłem (wskazywało na nieprawidłowości z powietrzem)

Gumowa wzmacniana rurka prawie 400 zł

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dobrze je obmacaj...

Edited by Krystianos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja miałem podobne objawy, po wymianie elektrozaworka sterującego turbiną wszystko się unormowało.

Check wyskakiwał przy około 140 km/godz., najgorsze było, że w 90% przypadków podczas wyprzedzania, a to już nie przelewki.

Wymieniłem elektrozawór i jest już ok...

Dla próby możesz zamienić miejscami elektrozaworek turbiny z elektrozaworkiem sterującym EGR ( koniecznie z tym !!! ), ale najpierw odczytaj błędy. Jeśli po zamianie wyskoczy inny błąd ( na przykład związany z EGR a nie było go wcześniej, za to ten, który był już się nie pojawia ) to odpowiedź masz jasną...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rogos

Panowie,

A dokładniej możecie wyjaśnić, w którym miejscu jest ten czujnik ciśnienia doładowania turbiny ??? Może ktoś podrzuci jakieś foto, będę wdzięczny.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest DIOODA

Ja też stawiam na elektrozawór.Ten którego szukasz jest po lewej stronie turbiny jakieś 20-30cm od niej stojąc przodem do komory silnika. Od egr jest na lewym błotniku, są tam dwa drugi jest od klapek zawirowań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kokuś

witam ja tez mam ten sam problem tylko u mnie elektrozawór jest ok;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aleksander1983

witam ja tez mam taki problem (2.2 dti vb 2001)przy 120 km\h włącza sie czek i przestaje turbo działać . wymieniłem przepływomierz ale nie oryginalny tylko zamiennik problem zniknął ale nie na długo bo na 4 biegu jak wcisne pedał gazu do spodu to po 4 ,5 sekundach dzieje sie to samo włącza sie czek i odłacza turbo. mam pytanie czy wina jest przepływomierza bo nie oryginalny? ( wężyki i złaczki sa całe) prosze o pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A błędy w ogóle odczytywałeś?

Jest to być może wina przepływomierza, zamienników nie warto kupować, bo są g**no warte.

Wina może również gdzie indziej leżeć, np. w układzie wtryskowym albo jakimś czujniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

może zapiekły się kierownice w turbinie?

odczytaj błąd (błędy), incz. ciężko zgadywać co jest nie tak z autem

Share this post


Link to post
Share on other sites

według mnie jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu...a co do przepływomierza lepiej kupić używany oryginał niż nowy zamiennik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie w tym przypadku...

Ja stawiam na elektrozaworek turbiny albo czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym...

Przepływomierz raczej nie, bo wariowałby w całym zakresie obrotów, silnik pracowałby "nerwowo", nierówno i zapewne w ogóle nie dałby się wkręcić na obroty...

Najpierw trzeba się podpiąć i sczytać błąd/błędy z pamięci ECU...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja też tak sądzę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale wróżek u nas niet :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aleksander1983

dzieki za podpowiedzi , bede wiedział mniej więcej gdzie patrzyc bo obecnie mieszkam za granica i w ostateczności jak ja nic nie zdziałam to pojade do serwisu opla , jak zrobie to dam znać pozdrówka i dieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zielony929

u mnie po odczytaniu bledów okazało sie ze to przepływomierz wymieniłem i jak reką odją pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zanim pojedziesz czujnik cisnienia w kolektorze mozesz sam wyczyscić, moze akurat trafisz w przyczyne i bedzie po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aleksander1983

we wtorek rano mam spotkanie w oplu to wieczorkiem dam znac co było dzieki pozdrówka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest aleksander1983

Witam , moja vectra zrobiona , okazało sie że to jednak przepływomierz ( zamienniki są do d*** niewiem dlaczego je wogóle sprzedaja) autko teraz jeździ tak jak powinno. Dodam jeszcze tylko że ta ''przyjemność ''dla opelka w serwisie opla kosztowała 333 euro(jazda próbna ,nowy przepływomierz ,podpięcie do kompa , wymiana ,i znowu jazda próbna)tyle dobrze ze to trwało jakies 2 godziny a nie jezdzenie po mechanikach i szukanie może to a może tamto . Wiec jak ktoś ma podobne objawy to przepływka do wymiany pozdrówka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Norbert85

Please login or register to see this quote.

Na 100% to jest zapchany zawór EGR miałem to samo dokładnie. Musisz go wymontować zeczyścić zamontować i wykasowac błędy z komputera, problem odejdzie tak szybko jak się pojawił. POzdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...