Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Łożysko poleciało ? - Luz na kole


Stillz
 Share

Recommended Posts

Witam.

Mam problem, dziś przekładając koła tył przód, co by ich zużycie było w miarę równomierne, troszkę się przeraziłem, na jednej tarczy z tyłu mam luz który obawia się tym, że popychając koło (czy samą tarcze) górą ma ono luz około 2mm co przy oponie jest to dość zauważalne, troszkę się przestraszyłem bowiem od razu mam w wyobraźni obraz jak mi odpada koło podczas jazdy, pytanie tylko teraz czy to łożysko ? nic mi innego nie przychodzi do głowy, jeśli to tak to jak w kwestii jego wymiany, dodam, że jeszcze w dodatku mam nie bębny a tarczo-bębny i nie te najczęściej stosowane w VA tylko takie gdzie łożysko jest wciskane w tarcze o ile mi wiadomo takie występowały w kadecie

tak to wygląda http://www.opel-shop.pl/images/ppp/tarcze....tyl.0569204.jpg

Kwestia wymiany łożyska, potrzebna jest do tego prasa itp ?

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Tak, to łożysko.

Ale nie panikuj. Jeśli jeszcze nie szumi/chuczy, to wystarczy je lekko dociągnąć.

Jest taka możliwość ale tylko w przedliftach, bo tam jest łożysko stożkowe.

Link to comment
Share on other sites

Tak, to łożysko.

Ale nie panikuj. Jeśli jeszcze nie szumi/chuczy, to wystarczy je lekko dociągnąć.

Jest taka możliwość ale tylko w przedliftach, bo tam jest łożysko stożkowe.

Troszkę poczytałem na forum

Więc podejrzewam, że problemem było za mało dokręcone łożysko ale z tego co piszesz to tak się kończy (wiem że to się nie dokręca do końca), 2 oczka dalej i wszystko znikło, pomimo wszystko zmieniłem łożysko na inne z zwykłego bębna wyglądały tak samo, wszystko złożyłem i jest idealnie, bieżnia raczej jest ok, zresztą wszystko się okaże.

Ogólnie jak ktoś to prosto opisał wymiana łożyska.

Demontaż Zacisku -> Kapselek -> Zawleczka -> Śruba -> Łożysko -> Śruba -> Zawleczka -> Kapselek -> Zacisk

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP