Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
pudeleQ

Pochylone tylne koła

Recommended Posts

Witam. Mam taki oto problem: mam z tyłu pochylone koła, górą do środka. Tuleje pływające wymienione, tuleje głowne (te duże) wymienione. Zaraz po wymianie nadal były pochylone koła. Tuleje były robione rok temu. Z tulei zostały tylko te na wahaczach poprzecznych. I jeszcze jedna teoria, że któryś z wahaczy poprzecznych jest krzywy, zakładam, że jeżeli już, to ten górny, bo fabrycznie jest wygięty, to możliwe, że wygiął sie jeszcze bardziej.

Please login or register to see this link.

zdjęcie poglądowe. Nie wyczuwam raczej żadnych luzów gdy ruszam za piastę koła.

Czy to wskazuje jednak na tuleje wahaczy poprzecznych? Ew. czy ktoś mógłby podać długość obydwu wahaczy od początku pierwszej dziury montażowej do początku drugiej dziury montażowej?

Pozdrawiam

Krzysiek

Edited by pudeleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy w vectrach to fabrycznie"koła przypadkirm nie pochylają sie górą do środka"?w moim kombi są lekko pochylone..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

ja też mam pochylone,one tak mają też robiłem zbieżność i powiedział że mam tak pochylone bo mam sportowe zawieszenie czerwone sprężyny

Edited by ozi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie aż tak. Owszem, vectry mają tak fabrycznie, ale nawet jak byłem rok temu na zbieżności to mówili, że pochylenie jest poza skalą.

Też mam "sportowe" sprężyny. Kolor czerwony, lecz to nie irschmery. Są to sprężyny progresywne, długość 36 cm, mierzyłem jak ostatnio wymienialem amortyzatory. Ale widywałem vectry z niższym zawieszeniem i koła nie były aż tak pochylone.

Edited by pudeleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Moim zdaniem to jest Twoje złudzenie optyczne.

Jak masz obniżone zawieszenie, to normale że będziesz miał mocno pochylone.

Ja mam Vectrę ze sprężynami -30mm i też wyraźnie widać pochylenie.

Na geometrii też wyszło poza zakresem, bo urządzenie do pomiaru nie przewidują takich przeróbek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrób zdjęcie kolego tego swojego pochylenia i koledzy ci pokażą swoje zdjęci i będzie wszystko jasne = )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie tak napewno stoją przednie,tyłowi jakoś sie nie przyglądałem,jutro cykne fotki i porównasz sobie,myśle ze jest ok,aaa a nie tnie ci opon??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

totalna bzdura

tez mam -30 i normalnie ustawili geometrie w PL i w UK

tylko musi sie ten ktos znac na robocie

a nie kowala do auta dopuszczac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przednie u mnie są prościutko. Tylko tył tak stoi. Nie zauwazyłem żeby cieło opony. Tak samo są pochylone na letnich jak i na zimówkach.

Edited by pudeleQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A co Ci ustawili?

Kąt pochylenia?

To dopieru musiał byc kowal żeby wyregulować coś czego regulacju fabryka nie przewiduje.

Zbieżność Ci ustawili chłopie, bo tylko tyle można.

A co do mojego kowala, to był to duży i solidny serwis, a robili to na komputerowym sprzęcie.

Dostałem wydruk po regulacji. Widniało tam co było źle i co zostało ustawione...i tylko jakoś te kąty pozostały nie ruszone.

Acha. Jeśli uważasz że się mylę, to pokaż tutaj jakieś dowody na to że kąty się reguluje.

Bo takich tematów gdzie niektórzy sieją bajki na temat geometrii jest juz cała masa.

Edited by mcjezioro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypatrzylem sie tym fotkom i powiem ze jeszcze tak zle nie wyglada. Moja Astra F z 1993 miała podobne lub troszke wieksze pochylenie i tez mnie to zatanawiało czemu tak. Ale raz jak widziałem stara BMW to normalnie tak mozna było wnioskowac iz cała os była wygieta jak łuk. Zreszta wystarczy przypatrzec sie czasem nawet na te auta młodze i tez maja lekkie pochylenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to albo Tobie też się cos przywidzało, albo miałeś jakąć krzywą belkę.

W Astrze jest belka, jak w VA. Tam koła stoja tak samo niezależnie od obciążenia bo taka jest konstrukcja.

Koła tylne się pochylają przy obciążeniu, gdy mają wahacze. I to jest robione oczywiście celowo.

Edited by mcjezioro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest zdzis27

Popatrzylem na zdjecia i wedlug mnie to te katy jednak sa za duze.Katalogowo pochylenie powinno byc 1'55 ,a dopuszczalne +/- wynosi bodajze 10% ,a skoro sa za duze ,to jednak cos musi byc wygiete ,bo katow z tylu sie nie reguluje.

Najprostszy sposob na sprawdzenie ,to poprostu pojechac do dobrego warsztatu na geometrie i niech sprawdza ile konkretnie wynosi to pochylenie.

Chociaz tu wyglada ,ze obydwa kola sa pochylone mniej wiecej tak samo ,a np. u mnie lewe jest ok ,bo ma ok. 1'60 ,a drugie jest ciut ponad 2 ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dobrze pamiętam to u mnie było coś koło 3 stopni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a u mnie kurna na sznurek i ekierke

wez przestan siac farmazony

dziwne ze scinalo opony z tylu

a po regulacji nie scina

i nie ma to nic do zbieznosci

tylko do pochylenia kola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to pokaż jak sie reguluje kąt w vectrze z tyłu.

A cięło Ci opony bo miałeś żle zbieżność ustawioną.

Edited by slboss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ozi

z tyłu tylko ustawia sie zbierzność chociasz kąty pochylenia słyszałem że da sie tylko bardzo minimalnie i dlatego tylko jest zbieżność

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jasne.

Rozbierałem nieraz zawieszenie w niejednej VB i nie widziałem tam żadnej regulacji kątów.

Żaden diagnosta też nie widział.

Poza tym wszyscy piszą jednogłośnie że kątów sie nie ustawia.

A pan Gawlak dalej swoje.

Tak na marginesie - przyczyną ścinania opon jest zwykle zła zbieżność, bo wtedy oba koła jadą cały czas tak jakby były w zakręcie. Chyba jest to logiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co piszesz to by scieralo jedna strone

a nie od srodka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

na zawieszeniu jest regulacja mocowan wahaczy

tego nie widziales jak rozbierales

Edited by gawlak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gawlak, jeśli możesz to przybliż, gdzie jest regulacja mocowań wahaczy poprzecznych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo jak byłem na zbieżności i wspomniałem panu mechanikowi, że koła są pochylone to oznajmił mi, że nie ma tam żadnej regulacji, jedynie zbieżność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

regulacja mocowan wahaczy a nie wahaczy

widzisz roznice w tych wyrazeniach ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wszystko zawsze wiesz "najlepiej" ale teraz sie grubo mylisz.

zawieszenie nie jeden raz rozbierałem wlasnymi rekoma w "drobny mak" i jestem pewny, ze regulacji NIE MA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie,jeśli masz sportowe zawieszeni to masz inne kąty (w wectrach z przodu nie ma regulacji z przodu kątów,tylko dobry fachowiec wie jak je zmienić)

a jeśli robisz geometrię to tylko całego zawieszenia bo z tyłu jest regulacja wachaczy a z przodu można tylko wyregulować zbieżność i skorygować geometrię z tyłem9 robię tak co pół roku i wszystko gra. dodam że mam zawias irmiego i kąty z przodu znacznie odbiegają od fabrycznych czyli pochulają się górą do środka jak w każdym sportowym zawiasie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...