Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
pudeleQ

Pochylone tylne koła

Polecane posty

Witam. Mam taki oto problem: mam z tyłu pochylone koła, górą do środka. Tuleje pływające wymienione, tuleje głowne (te duże) wymienione. Zaraz po wymianie nadal były pochylone koła. Tuleje były robione rok temu. Z tulei zostały tylko te na wahaczach poprzecznych. I jeszcze jedna teoria, że któryś z wahaczy poprzecznych jest krzywy, zakładam, że jeżeli już, to ten górny, bo fabrycznie jest wygięty, to możliwe, że wygiął sie jeszcze bardziej.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

zdjęcie poglądowe. Nie wyczuwam raczej żadnych luzów gdy ruszam za piastę koła.

Czy to wskazuje jednak na tuleje wahaczy poprzecznych? Ew. czy ktoś mógłby podać długość obydwu wahaczy od początku pierwszej dziury montażowej do początku drugiej dziury montażowej?

Pozdrawiam

Krzysiek

Edytowano przez pudeleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy w vectrach to fabrycznie"koła przypadkirm nie pochylają sie górą do środka"?w moim kombi są lekko pochylone..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

ja też mam pochylone,one tak mają też robiłem zbieżność i powiedział że mam tak pochylone bo mam sportowe zawieszenie czerwone sprężyny

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie aż tak. Owszem, vectry mają tak fabrycznie, ale nawet jak byłem rok temu na zbieżności to mówili, że pochylenie jest poza skalą.

Też mam "sportowe" sprężyny. Kolor czerwony, lecz to nie irschmery. Są to sprężyny progresywne, długość 36 cm, mierzyłem jak ostatnio wymienialem amortyzatory. Ale widywałem vectry z niższym zawieszeniem i koła nie były aż tak pochylone.

Edytowano przez pudeleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moim zdaniem to jest Twoje złudzenie optyczne.

Jak masz obniżone zawieszenie, to normale że będziesz miał mocno pochylone.

Ja mam Vectrę ze sprężynami -30mm i też wyraźnie widać pochylenie.

Na geometrii też wyszło poza zakresem, bo urządzenie do pomiaru nie przewidują takich przeróbek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrób zdjęcie kolego tego swojego pochylenia i koledzy ci pokażą swoje zdjęci i będzie wszystko jasne = )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak napewno stoją przednie,tyłowi jakoś sie nie przyglądałem,jutro cykne fotki i porównasz sobie,myśle ze jest ok,aaa a nie tnie ci opon??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

totalna bzdura

tez mam -30 i normalnie ustawili geometrie w PL i w UK

tylko musi sie ten ktos znac na robocie

a nie kowala do auta dopuszczac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przednie u mnie są prościutko. Tylko tył tak stoi. Nie zauwazyłem żeby cieło opony. Tak samo są pochylone na letnich jak i na zimówkach.

Edytowano przez pudeleQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A co Ci ustawili?

Kąt pochylenia?

To dopieru musiał byc kowal żeby wyregulować coś czego regulacju fabryka nie przewiduje.

Zbieżność Ci ustawili chłopie, bo tylko tyle można.

A co do mojego kowala, to był to duży i solidny serwis, a robili to na komputerowym sprzęcie.

Dostałem wydruk po regulacji. Widniało tam co było źle i co zostało ustawione...i tylko jakoś te kąty pozostały nie ruszone.

Acha. Jeśli uważasz że się mylę, to pokaż tutaj jakieś dowody na to że kąty się reguluje.

Bo takich tematów gdzie niektórzy sieją bajki na temat geometrii jest juz cała masa.

Edytowano przez mcjezioro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przypatrzylem sie tym fotkom i powiem ze jeszcze tak zle nie wyglada. Moja Astra F z 1993 miała podobne lub troszke wieksze pochylenie i tez mnie to zatanawiało czemu tak. Ale raz jak widziałem stara BMW to normalnie tak mozna było wnioskowac iz cała os była wygieta jak łuk. Zreszta wystarczy przypatrzec sie czasem nawet na te auta młodze i tez maja lekkie pochylenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No to albo Tobie też się cos przywidzało, albo miałeś jakąć krzywą belkę.

W Astrze jest belka, jak w VA. Tam koła stoja tak samo niezależnie od obciążenia bo taka jest konstrukcja.

Koła tylne się pochylają przy obciążeniu, gdy mają wahacze. I to jest robione oczywiście celowo.

Edytowano przez mcjezioro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość zdzis27

Popatrzylem na zdjecia i wedlug mnie to te katy jednak sa za duze.Katalogowo pochylenie powinno byc 1'55 ,a dopuszczalne +/- wynosi bodajze 10% ,a skoro sa za duze ,to jednak cos musi byc wygiete ,bo katow z tylu sie nie reguluje.

Najprostszy sposob na sprawdzenie ,to poprostu pojechac do dobrego warsztatu na geometrie i niech sprawdza ile konkretnie wynosi to pochylenie.

Chociaz tu wyglada ,ze obydwa kola sa pochylone mniej wiecej tak samo ,a np. u mnie lewe jest ok ,bo ma ok. 1'60 ,a drugie jest ciut ponad 2 ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to u mnie było coś koło 3 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a u mnie kurna na sznurek i ekierke

wez przestan siac farmazony

dziwne ze scinalo opony z tylu

a po regulacji nie scina

i nie ma to nic do zbieznosci

tylko do pochylenia kola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

to pokaż jak sie reguluje kąt w vectrze z tyłu.

A cięło Ci opony bo miałeś żle zbieżność ustawioną.

Edytowano przez slboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

z tyłu tylko ustawia sie zbierzność chociasz kąty pochylenia słyszałem że da sie tylko bardzo minimalnie i dlatego tylko jest zbieżność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jasne.

Rozbierałem nieraz zawieszenie w niejednej VB i nie widziałem tam żadnej regulacji kątów.

Żaden diagnosta też nie widział.

Poza tym wszyscy piszą jednogłośnie że kątów sie nie ustawia.

A pan Gawlak dalej swoje.

Tak na marginesie - przyczyną ścinania opon jest zwykle zła zbieżność, bo wtedy oba koła jadą cały czas tak jakby były w zakręcie. Chyba jest to logiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co piszesz to by scieralo jedna strone

a nie od srodka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

na zawieszeniu jest regulacja mocowan wahaczy

tego nie widziales jak rozbierales

Edytowano przez gawlak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gawlak, jeśli możesz to przybliż, gdzie jest regulacja mocowań wahaczy poprzecznych

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo jak byłem na zbieżności i wspomniałem panu mechanikowi, że koła są pochylone to oznajmił mi, że nie ma tam żadnej regulacji, jedynie zbieżność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

regulacja mocowan wahaczy a nie wahaczy

widzisz roznice w tych wyrazeniach ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

wszystko zawsze wiesz "najlepiej" ale teraz sie grubo mylisz.

zawieszenie nie jeden raz rozbierałem wlasnymi rekoma w "drobny mak" i jestem pewny, ze regulacji NIE MA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie,jeśli masz sportowe zawieszeni to masz inne kąty (w wectrach z przodu nie ma regulacji z przodu kątów,tylko dobry fachowiec wie jak je zmienić)

a jeśli robisz geometrię to tylko całego zawieszenia bo z tyłu jest regulacja wachaczy a z przodu można tylko wyregulować zbieżność i skorygować geometrię z tyłem9 robię tak co pół roku i wszystko gra. dodam że mam zawias irmiego i kąty z przodu znacznie odbiegają od fabrycznych czyli pochulają się górą do środka jak w każdym sportowym zawiasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×