Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ile ON wchodzi do baku


Guest wma
 Share

Recommended Posts

Wiem pewnie było, ale szukałem godzinę i szlag mnie trafił nic nie znalazłem.

Kontrolka rezerwy zaczęła migać przejechałem jeszcze ok. 25 km i dojechałem do stacji komputer pokazywał że przejadę jeszcze 20 km. I nalałem dokładnie 53,75 litra ON. Bez dolewania do samej góry. Pistolet w połowie w baku i do odbicia.

A i kiedyś jak próbowałem dolewać pod korek to lałem, podchodziło pod sam wierzch i potem opadało i tak kilka razy, a że była kolejka to nie próbowałem już dłużej. Niby nic nie ciekło.

Czy to normalne?

Link to comment
Share on other sites

często jest tak ze zapowietrza się zbiornik

u |Ciebie obstawiam niedrożny układ odpowietrzania zbiornika

chociaz wchodzi ok 60 litrów wiec prawie zmiesciłeś ta ilosc

Edited by kowalmarcinek
Link to comment
Share on other sites

to normalne, ile wejdzie dokladnie niewiem ale ponad 60 spoko, dosyc sporo wchodzi od odbicia mozna lac lac , ja pare razy zatankowalem pod korek

a druga sprawa gratuluje i podziwiam oraz wspólczuje twojej pompie szybciej powie NIE, mid pokazuje zasięg ale im mniej agresywnie tym ten zasieg sie zwieksza a pozatym w rzeczywistosci przeklamuje nawet jak amsz dobrze sklaibrowany to o okolo 0.2 lna kazde 100km , testujesz moc pompy czy kontrolki ;)

Edited by szczepan162
Link to comment
Share on other sites

to normalne, ile wejdzie dokladnie niewiem ale ponad 60 spoko, dosyc sporo wchodzi od odbicia mozna lac lac , ja pare razy zatankowalem pod korek

a druga sprawa gratuluje i podziwiam oraz wspólczuje twojej pompie szybciej powie NIE, mid pokazuje zasięg ale im mniej agresywnie tym ten zasieg sie zwieksza a pozatym w rzeczywistosci przeklamuje nawet jak amsz dobrze sklaibrowany to o okolo 0.2 lna kazde 100km , testujesz moc pompy czy kontrolki ;)

Na jakiej podstawie twierdzisz, że jeżdżenie na rezerwie bardziej obciąża pompę?

Link to comment
Share on other sites

Od kontrolki "komornika" zawsze leję do pełna około 50 ltr.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że jeżdżenie na rezerwie bardziej obciąża pompę?

Bo zassanie powietrza to brak smarowania i tym samym problemy typowe dla VP44.

Link to comment
Share on other sites

Bo zassanie powietrza to brak smarowania i tym samym problemy typowe dla VP44.

Ale przecież jak jest rezerwa to nie zasysa powietrza, dopiero jak rzeczywiście zabraknie paliwa to się zgodzę, ale wtedy dochodzi jeszcze problem odpowietrzenia. A to czy w baku jest 50 litrów czy 5 nie ma znaczenia.

A poza tym wydaje mi się że rezerwa zaczyna migać z dość dużym wyprzedzeniem. Z tego co wchodzi do baku to widać że jest tam sporo paliwa. Gdzieś czytałem że ktoś jeździł jeszcze mimo że komputer pokazywał że już nic nie przejedzie. Ja raczej nie będę próbował?

Link to comment
Share on other sites

Ale przecież jak jest rezerwa to nie zasysa powietrza, dopiero jak rzeczywiście zabraknie paliwa to się zgodzę, ale wtedy dochodzi jeszcze problem odpowietrzenia. A to czy w baku jest 50 litrów czy 5 nie ma znaczenia.

A poza tym wydaje mi się że rezerwa zaczyna migać z dość dużym wyprzedzeniem. Z tego co wchodzi do baku to widać że jest tam sporo paliwa. Gdzieś czytałem że ktoś jeździł jeszcze mimo że komputer pokazywał że już nic nie przejedzie. Ja raczej nie będę próbował?

dokładnie, zgadzam się, jak powietrze zssie to już nie jedziesz na rezerwie tylko na oparach:)

i w dodatku nie jedziesz a stajesz:)

pozdrawiam

hvast

Link to comment
Share on other sites

wystarczy że na takiej rezerwie 5litrów mocniej ruszych , zachamujesz i też powetrze dojdzie a poza tym brud który jest na dnie zbiornika. problemy sami możemy łatwo zrobić a póżniej POMOCY!!!! , STANĄŁEM!!!, NIE MOGĘ ZAPALIĆ !!! ITD.

sam kiedyś doprowadziłem do tego że miałem w baku może z 3 litry - wtedy komputer pokazał zasięg około 50 km w mieście kontrolka rezerwy zaczęła mrugać i na światłach trochę mocniej ruszyłem a za chwilę ........ stanąłem i nie mogłem zapalić - dopiero po kilku próbach zapalił. nigdy więcej rezerwy.

Co do ilości paliwa w baku sam nie wiem, raz czytalem że jest 65l a niekiedy znajduję informację że 61.

Edited by Darek.G
Link to comment
Share on other sites

a poza tym brud który jest na dnie zbiornika. problemy sami możemy łatwo zrobić

Raczej śmieci pływające na powierzchni paliwa, bo paliwo jest zasysane z dna zbiornika przez cały czas i to co na dnie już jest w filtrze, który to wszystko wyłapuje (chyba że jest dziurawy).

Link to comment
Share on other sites

wystarczy że na takiej rezerwie 5litrów mocniej ruszych , zachamujesz i też powetrze dojdzie a poza tym brud który jest na dnie zbiornika. problemy sami możemy łatwo zrobić a póżniej POMOCY!!!! , STANĄŁEM!!!, NIE MOGĘ ZAPALIĆ !!! ITD.

sam kiedyś doprowadziłem do tego że miałem w baku może z 3 litry - wtedy komputer pokazał zasięg około 50 km w mieście kontrolka rezerwy zaczęła mrugać i na światłach trochę mocniej ruszyłem a za chwilę ........ stanąłem i nie mogłem zapalić - dopiero po kilku próbach zapalił. nigdy więcej rezerwy.

Co do ilości paliwa w baku sam nie wiem, raz czytalem że jest 65l a niekiedy znajduję informację że 651.

A jaka w tym wypadku jest różnica czy mam 5 litrów w zbiorniku czy 10 litrów. Z tego co piszecie to wychodzi że powinno się jeździć cały czas na pełnym baku.

Link to comment
Share on other sites

w tym temacie http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=87124

podano ze 70litrów.

Wskaźnik wyskalowany jest o 60 plus jakies 10 rezerwy

Na pewno nie ma 70l. Kiedyś się zapomniałem i pojeździłem troszkę dłużej na rezerwie niż powinienem, wskazówka się położyła, po zatankowaniu weszło 54,...l

Czyli maksymalnie do mojego wchodzi 60l. Z reguły po zapaleniu się rezerwy gdy dojeżdżam do stacji wchodzi 50-52l.

Ale tez trzymam się reguły i nie jeżdżę na rezerwie, mam nieprzyjemne doświadczenia z Mondeo, które się zapowietrzyło.

Edited by 120
Link to comment
Share on other sites

Nominalnie zbiornik VB niezależnie od silnika i nadwozia mieści 60l. Po kombinacjach z odbijaniem można pewnie jeszcze z 5 upchnąć ale jeśli komuś wchodzi 70 to może warto zmienić stację.

Link to comment
Share on other sites

Nominalnie zbiornik VB niezależnie od silnika i nadwozia mieści 60l. Po kombinacjach z odbijaniem można pewnie jeszcze z 5 upchnąć ale jeśli komuś wchodzi 70 to może warto zmienić stację.

hahahahhahahah

Fakt z tymi stacjami to czasami są niezłe jaja.

Link to comment
Share on other sites

wejdzie 70 tylko musisz podlewarować auto jak do zmiany koła i spokojnie wejdzie 70l

dziwnie by to wygldalo jak bys na stacji dzwigal auto na lewarku przed tankowaniem

Link to comment
Share on other sites

wejdzie 70 tylko musisz podlewarować auto jak do zmiany koła i spokojnie wejdzie 70l

A jak później postawi się auto w poziomie, to co? Trzeba te pięć litrów ręce łapać czy jeździć trzeba jak low-rider z jednym kołem uniesionym :lol:

Link to comment
Share on other sites

Z tym 70 to rzeczywiście przesada. Mi najwiecej udało sie 61l. wlać pod korek 10 min. cykania pistoletem na stacji :P wzkazówka przed zatankowaniem wogule sie nie podnosiła. wiecej razy już nie zdarzyło mi sie wyjeżdzić paliwa. Teraz dużo wczesniej tankuje.

Link to comment
Share on other sites

A jak później postawi się auto w poziomie, to co? Trzeba te pięć litrów ręce łapać czy jeździć trzeba jak low-rider z jednym kołem uniesionym :lol:

oczywi ście trzeba stać z kanisterkiem

Link to comment
Share on other sites

Guest matek222

a zescie wymyslili z tym 65/70 Litrow... Z doswiadczenia wiem ze ciezko jest zatankowac wiecej jak 55L, i tak przy tylu trzeba wielokrotnie odbijac pistolet i czekac az piana opadnie... Czym wiecej piany tym mniej paliwa wejdzie, a piana sie robi od slabej jakosci paliwa i w momencie wpadania paliwa przy duzej predkosci do baku...

Link to comment
Share on other sites

a zescie wymyslili z tym 65/70 Litrow... Z doswiadczenia wiem ze ciezko jest zatankowac wiecej jak 55L, i tak przy tylu trzeba wielokrotnie odbijac pistolet i czekac az piana opadnie... Czym wiecej piany tym mniej paliwa wejdzie, a piana sie robi od slabej jakosci paliwa i w momencie wpadania paliwa przy duzej predkosci do baku...

Bioester nie pieni się w ogóle czyli musi być dobry. Ale masz racje ciężko zatankowac pod korek, nie wiem dlaczego ale w tym baku jest to szczególnie trudne.

Link to comment
Share on other sites

Guest matek222
Bioester nie pieni się w ogóle czyli musi być dobry. Ale masz racje ciężko zatankowac pod korek, nie wiem dlaczego ale w tym baku jest to szczególnie trudne.

w niemczech jak lalem ON na Shell prawie w ogole piany nie bylo i pod korek nie bylo problemu z zatankowaniem...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP