Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość vectra2000DTL

brak mocy po wymianie sterownika pompy

Polecane posty

Gość vectra2000DTL

Dzisiaj miałem naprawianą pompę tzn. padł sterownik i pompa została zregenerowana, auto odpaliło ale niestety nie działa obrotomierz i samochód jest bardzo słaby (układ podciśnienia sprawdzałem i jest szczelny). Cały czas się pali CHECK, błedy nie były kasowane. Jutro chce wykasować błędy, ale głownie zastanawia mnie fakt że obrotomierz nie działa (czasami drgnie do góry ale zaraz spada), wcześniej było wszystko ok. Czy nie działający obrotomierz może mieć coś wspólnego z pompą wtryskową ??? Tak jak pisałem wcześniej błędy nie były kasowane, jutro jade na komputer, ale nie mam pojęcia czy cos to pomoże.... Z góry dzięki za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niesprawny obrotomierz i brak mocy jednocześnie powiązane są najczęściej z czujnikiem obrotów wału korbowego. Nowy Bosch około 110zł u Stachowiaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

Ale czy mógł się ten czujnik od razu popsuć ? Przed wymianą sterownika było wszystko ok, tylko jak padał sterownik to max obrotów 3tys. a później już nie zapaliłem rano auta. Dlatego nie wiem czy może być to powiązane z pompą czy też nie... Auto jest bardzo słabe, prędkość to max 70km/h i ciężko jest ruszyć. Jeżeli jutro podłącze pod kompa to może mi wyświetlić błąd z tym czujnikiem czy też nie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może, nie skasuje się błąd do jutra

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

A czy na wolnych obrotach chodzi nierówno silnik i dymi na siwo gdy kontrolka check się pali?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

Na wolnych obrotach chodzi równo, nie kopci. Na luzie wkręca się na obroty, ale nie chce w ogóle ciągnąć i CHECK cały czas się pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

A gdzie w ogóle ten czujnik obrotów wału korbowego się znajduje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz przebieg fury tak z ciekawosci spytam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

Na liczniku przebieg mam 221tys. a jaki jest naprawdę to nie wiadomo... Co sugerujesz pytając się o przebieg ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zbieram info sobie na temat przebiegów i zywotnoscią pomp, mam jeszcz jedno pytanie odnośnie tego czy zdażało ci sie jezdzic na rezerwie i to czasami dosc sporo?

wiem ,ze w dtlu pompa pada rzadziej

Edytowano przez szczepan162

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli cały czas pali sie CHECK to normalne że auto pracuje w trybie awaryjnym i prawie żadnej mocy nie ma ratuje jak narazie zczytanie błedów bez tego można tylko wróżyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

szczepan162 Raz zdarzyło mi się jechać na rezerwie może z 10km na 12 tys. km co zrobiłem Vectrą

Bolek.Jutro jadę na usunięcie błędów po wymianie sterownika także będę coś więcej wiedział, tylko nie pokoi mnie bardzo ten nie działający obrotomierz czy on może mieć coś wspólnego z pompą itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zanim skasujesz te błedy spisz je i zapodaj tutaj coś wiecej bedzie można powiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

Okazało się jednak że był uszkodzony czujnik obrotów wału korbowego, wymieniłem na nowy Boscha oryginalny, zapłaciłem 79zł. Nareszcie auto chodzi jak należy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_cool.png" alt="B)">

ps. gdzie tak tanio go kupiłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A jesli tak to o czym to swiadczy?

dodatkowo na zimnym tuz po zaskoczeniu silnika /1s/ gasnie, ja sie chwile zagrzeje - kuleje ale chodzi....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

niech Ci ktoś dobrze odpowietrzy układ paliwowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo znowu zatrzesz nastawnik w pompie albo przegrzejesz tranzystor w sterowniku.

Edytowano przez DJ_Tomcat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vectra2000DTL

psx kupiłem taniej od kolegi z hurtowni, w intercarsie kosztuje 90zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafja

jeszcze nie przegrzalem ani nie zatarłem nastawnika. autko dostalo takich objawów jak wyzej, po nocy. wczesniej nie bylo klopotow z odpalaniem. tylko ze mi auto odpala od przekrecenia i gasnie jak zimne. nie musze krecic rozrusznikiem - czyli nie jest ./moim zdaniem/ zapowietrzone...

psx do czegos te objawy tobie pasują ?

dodam do tego ze troche dmucha spod korka wlewu oleju, no calkiem ladnie z reszta dmucha...

Edytowano przez rafja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak dmucha spod korka wlewu oleju to mogą puszczać (i puszczają zapewne) uszczelniacze zaworów... po prostu ciśnienie z cylindra/cylindrów częściowo idzie w górę silnika (do pokrywy zaworów i odmą z powrotem do wydechu/zasilania)...

Ktoś się chwalił, że można wymienić same uszczelniacze (gumowo-metalowe oringi - nie mylić z uszczelniaczami trawersów !!!) bez zdejmowania głowicy, może warto spróbować ? Chociaż to i tak półśrodek, bo zawory zapewne nie dolegają ściśle w gniazdach i stąd to wszystko...

Zobacz to :

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Piotreq

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Broda1984

Witam..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">..mam problem z autkiem..jest vectra 98r. 2.0 DTL..no i mam taki problem..samochód nie odpala jak jest zimny..odpali dopiero ja potraktuje go samostartem to wtedy bujnie i chodzi równo na wolnych obrotach..łapie maksymalnie 1200 - 1300 obr/min..wciśnięcie pedału gazu w podłoge powoduje galante klekotanie silnika i chce go wyrwać z ramy..po rozgrzaniu się to odpala normalnie ale po wciśnięciu gazu jest to samo..czy to jest awaria pompy wtrysku czy jakiegoś sterownika????..pomóżcie..

...i taka jeszcze ciekawostka..po odłączeniu czujnika położenia wału samochód normalnie odpal..moim zdaniem nie powinien odpalić..pomooooocy....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdy auto nie wkręca się na obroty to pompa do roboty. Miałem do samo, na hol odpalał, gdy ciepły też odpalił, na zimno nie dał rady, check się nie palił. Sterownik okazał się dobry, natomiast mechanicznie pompa się zacierała. Oby to było coś innego.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×