Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
maliniak35

za niskie wolne obroty..

Recommended Posts

Witam,jak nie ten dział to z góry przepraszam.Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na moją bolączke...mianowicie moja vectrunia od jakiegoś czasu,trzyma za niskie obroty,np.dojazd do świateł,luz i skazówka staje na 700,obojętnie czy to lpg czy pb,czy zimny czy ciepły,krokowiec i przepustnica czyszczone,uszczelka nowa,dolot w 99%szczelny,poprostu już niewiem co może być przyczyną,czy to normalne,dodam że nic nie "faluje"poprostu sprzęgło na chwile spada na 900,i za moment spada na 700...miał ktoś taki przypadek??pomóżcie coś z tym zrobić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie wg mojego obrotomierza trzyma 700 obr i to normalka(silnik V6)

zalezy czy masz dobrze skalibrowany wskaznik obrotów...

mozesz to sprawdzic podłaczając auto do kompa i sprawdzić to opel scanerem

tam pokazuje obroty właściwe silnika ,,, porównaj sobie ze wskazówką?( często sie zdarza ze wskaźniki w oplu są mało precyzyjne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli nie jest to jakaś wada,z którą lepiej nie jeżdzić?dodam że silnik pracuje równiótko,nie telepie nim,ani całą budą..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

e to luz !!!!

jest ok jak najbardziej mozesz jezdzić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki kowalmarcinek,oczywiście przyciskiem,uspokoiłeś mnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też trzyma w okolicy 700 a czasami do 800 obr/min. Podobno da się zmienić wartośc wolnych obrotów techem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

V6 ma nizsze obroty jalowe i nie mozna jej porownywac do 4 rzedowki!

u mnie w X20XEV mam ustawione obroty na 810 badz 830,sprawdzane op-comem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

V6 moja ma nawet ok 500-600 obr

nawet zwróciłem uwagę na to jak wracałem wieczorkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

700 to normalne obroty. ja w swojej v6 mam ustawione 640 i jest git

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko z tego co widzę to V6 ma niższe obroty. Większa ilość cylindrów to częstszy zapłon. Nie mniej jednak jeśli nie trzęsie silnikiem to jest ok. Może tylko wskazówka oszukuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w V-ałkach zawsze były możliwe niższe obroty ze względu na lepsze wyważenie silnika

zawsze można sprawdzić kompem lub techem i ew. podnieść

a może przy okazji wyregulować wskazówkę

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja w swojej 1.8 16v tez miałem 700 rpm na jalowym

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic sie nie martw, poki obroty nie bądą falować lub spadną tak nisko ze będzie wpdac w wibracje jezdzij i niczym sie nie martw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zapewne tu jest pies pogrzebany - wskazówka może oszukiwać

jedź na kompa i sprawdź rzeczywiste obroty

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli wskazówka zaczyna falować to wina przeływomierza.miałem tak w swoim 1.8 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki wszystkim za podpowiedzi,podjade na kompa i sprawdze...pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Masz zawsze takie same obroty czy zimny czy ciepły silnik? Bo tak z pierwszego posta zrozumiałem? Jeśli tak to chyba to nie jest normalne. Jesli silnik jest ciepły to OK bo tak ma wielu w tym i ja, ale na zim,nym jest ok 900 obr./min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jest na zimnym 900 bo działa coś na zasadzie automatycznego ssania....

kolega napisał że na początku ma 900 a później ma 700...

wynika to z tego ze ssanie działa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Please login or register to see this quote.

No własnie nie bardzo. Tak ja to zrozumiałem. Jesli jest 900 to jak spada z obrotów. Najpierw na moment jest 900 a potem 700. Ale prędkość koło 900 jest utrzymywana kiedy auto toczy się na luzie. Kiedy staje to spada do 700. Ja w każdym bądź razie tak mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest tak,obydwaj macie racje,rano jak odpalam,to 1-2 min,jest 900,bo chodzi pompa,i spada na 700,na jeszcze zimnym,a na ciepłym,jak kolega zauważył dojazd do świateł,sprzęgło,koła sie toczą,jest 900,jak stane myk i 700,i ani drgnie..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest dnc

Może czujnik jest uwalony i daje złą temperaturę dla ECU i ten za szybko przełącza się na normalną pracę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie na zimnym jest 1200obr a później spada w okolice 800

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i to jest prawda..kasowałem błędy kompem i przy okazji sprawdziłem rzeczywiste obroty i...na obrotku 700 jak w morde dał,a na kompie 860

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> .tylko jak teraz to zrobić żeby to wyrównać??

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobrze założyć wskazówkę - porady są w tematach o zmianie tarcz zegarów.

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...