Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
gary6

brak mocy przy ruszaniu

Recommended Posts

Witam , posiadam vectrę z 99r z silnikiem x18xe1 i mam następujący problemik. Otóż auto nie ma mocy przy ruszaniu, kiedy powiedzmy jadę bez gazu na pierwszym biegu i wcisnę pedal gazu auto reaguje dopiero po 3-4 sekundach. Przy ruszaniu muszę go kręcić tak powyżej 1,5tys obrotów zeby plynnie ruszyć. Przy niższych obrotach auto zaczyna szarpac i wygląda to tak jakbym uczyl sie dopiero nim jezdzic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bardzo ciężko jest ruszyć autem jak jest dosyć dobrze obciążone pod górkę, strasznie szarpie. Byłem u znajomego mechanika bo myślałem że to może sprzęgło ale mowił że jest w porządku. Wymieniłem świece na nowe ale to nie pomogło, nie pomogło też czyszczenie przepustnicy. Zastanawiałem się nad przepływomierzem, że może to jest przyczyną, ale odłączyłem go i auto może było troszkę mocniejsze ale i tak objaw tego zamulenia przy niskich obrotach występował. Zauważyłem że autko ma zamontowany nie oryginalny tłumik końcowy wydaje się mniejszy od tego oryginalnego czy to może być przyczyna tego zamulenia?? To co jeszcze zauważyłem to że jak silnik jest zimny to troszkę klekota ale jak się rozgrzeje jest ok, i jeszcze jedno przy powiedzmy 2 tys obrotów przy jezdzie na rownym gazie daje się usłyszeć dziwny dzwięk jakby przesuwającego się lasera w napedzie radia, ale dzwięk ten pojawia się tylko przy tych obrotach.To chyba wszystkie moje spostrzezenia.

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, moje pomysły już powoli się kończą a problemu nie mogę rozwiązać.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, na ten temat na forum bylo juz 1000 postów. Poszukaj dokladnie a znajdziesz.

Tłumik nic nie zmieni, a jelsi juz jest za mala srednica rury to moze byc deczko zamulony na wysokich obrotach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wysokimi obrotami nie mam problemów auto ciągnie jak potrzeba więc to raczej nie wina tłumika. Natomiast nie moge znaleść żadnego postu z podobnym problemem jak moj odnoszącym się do tego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gibson84

Poczytaj sobie o czujniku wałka rozrządu, ja bym sie kierował w tą strone.(ale to tylko sugestia)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie na niskich byl zamulony wymienilem swiece i przewody wn i jak reka odjal

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOlego tak jak pisalem swiece mam nowe a kabli to chyba nie mam, ponieważ w tym modelu jest taka wciskana cewka zapłonowa. A co do tego czujnika położenia wałka rozrządu to czy powinno mi pokazać jakiś błąd na tym komputzerze pokładowym czy dopiero jak na techa pojadę to pokaże??

Share this post


Link to post
Share on other sites

fakt nie ma kabli;)

a pali Ci sie kontrolka silnika? bledy sam mozesz skasowac jest porada jak to uczynic

Please login or register to see this link.

EDIT: oczywiscie zczytania bledow a nie skasowania;d

Edited by ble

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jest porada na wywoływanie kodów a nie kasowanie:)

To ze nie nia masz kabli moze swiadczyc ze padla Ci cewka zapłonwa (to nakladane na swiece).

Sprawdz błęd, moze zapisał sie jakis w pamięci.

Masz do sprawdzenia:

1. Cewka zapłonowa

2. czujnik wałka rozrządu

3. Zmierz sondy lambda

Czy na zimno silnik chodzi dobrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest gibson84

Co do tego czujnika wałka rozrządu to kontrolka sie zapaliła jak całkiem padł czujnik (straszny problem z odpaleniem)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pff, myslalem napisac zczytania a napisalem skasowania;d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego na zimno tj. po nocy jak odpalę silnik to slychać takie lekkie stukotanie jakby zaworki lekko grały i da się odczuć lekkie drgania jadąc powiedzmy 100km/h jakby koła były nie wyważone, ale jak silnik się już trochę nagrzeje tj ok 50*C i ogolnie pozniej po np 4h postojach takie coś nie wystepuje.Tylko z rana mi się to zdarza.

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czujnika wałka rozrządu i sondy lambda bez podłączania techa?? Ogólnie nie pokazują mi się żadne błędy na wyświetlaczu.

Czy mogę sam zczytać błedy w tym silniku, czytałem gdzieś na forum że tylko tech pozostaje??

I czy cewka bedzie pasowała od silnika x20xe ??

Edited by gary6

Share this post


Link to post
Share on other sites

W x20xe sa przewody jesli o to chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, założę się, że jak wskazówka temp. skoczy trochę do góry (silnik się rozgrzeje) auto zaczyna jechać normalnie.

"To co jeszcze zauważyłem to że jak silnik jest zimny to troszkę klekota ale jak się rozgrzeje jest ok" - skąd ja to znam????

Nie czytałeś - szukałeś dokładnie. Mam taki sam problem. Diagnoza - popychacze. Nie jeden na Forum już wymieniał lub (tak jak ja) będzie wymieniał.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

KOlego zarówno na ciepłym jak i na zimnym występuje ten brak mocy przy ruszaniu taka jakby wielka dziura .Czy Ty też masz takie zamulenie przy ruszaniu a poźniej już powiedzmy od 1500 obrotów autko ciągnie fajnie w całym zakresie do góry?? Zapomniałem dodać że mam założona instalacje lpg i objaw pojawia się zarówno na benzynie jak i na lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

U mnie jak tylko zwiększy się temperatura auto ma już moc, ale i tak nie jest rewelacyjnie (w porównaniu sprzed kilku tygodni wstecz). Faktycznie jak potrzebuje szybciej ruszyć muszę przycisnąć, ale wtedy silnik się dusi i popierduje niemiłosiernie.

Jaki olej zalewasz?.

To że masz instalkę lpg oznacza, że można śmiało wykluczyć inne rzeczy np. pompę paliwa, wtryski itp

Jedź na kompa niech Ci błędy sprawdzą. Zobaczysz co i jak.

Ja miałem błędy powiązane z czujnikiem spalania stukowego oraz z zapłonem.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja zalewam Mobil s 10w40, u mnie to jest tak ze jak ruszę z większych obrotów tak okolo 2 tys to zbiera się dobrze ale tak około 1,5 tys jak w miarę powoli puszcze sprzęglo to sie dusi obroty spadają do 500obr i jest takie wilkie nic przez 2-3 sekundy poczym auto zaczyna wkrecać się na obroty.Jest to troche dziwne tak jakby silnik nie miał siły uciągnąć auta, a dodam że wczesniej miałem viki z silnikiem 1.6i i tam nie było takich problemów z ruszaniem. Dziwi mnie ze komputer pokładowy nie pokazuje żadnych błędów tak samo kontrolka silnika się nie świeci. Musze jechać na tego techa ale nie wiem czy jeśli żadna kontrolka się nie pali to czy coś mi pokaże na tym techu. Nie mam zabardzo też skąd wziąść cewki zapłonowej na podmiankę żeby sprawdzić czy to nie jest czasem to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie musi się świecić check żeby były błędy. Jedź na kompa.

Dwa silniki X18XE1 ma na sprzedaż Grzechu72. Z tego co wiem ma cewki. Skontaktuj się z nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobne objawy, przyduszanie na mniejszych obrotach, zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku. Stawiam na cewkę (moduł DIS) i niedługo pewnie będę wymieniał (oryginał u Stachowiaka 375 zł).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tommilan

Witam. Czy udało się koledze znaleźć przyczynę zamulania przy ruszaniu ?? Mam ten sam silnik i ten sam problem od dłuższego czasu i żaden mechanik nic nie znalazł. W sumie listwy DIS u siebie nie wymieniałem (wymienione świece,przepustnica,egr, czujnik wałka rozrządu) ale przypadkowo nie podpiąłem przepływomierza przy rozbieraniu dolotu i okazało się że samochód normalnie odżył. Po prostu silnik nie zamula przy ruszaniu czy zimny czy ciepły, aż przyjemnie się jedzie. U mnie nawet przy zmianie biegów było tak że było czuć szarpnięcie, tak jak by silnik się przyduszał. Pisałeś że u Ciebie to nie bardzo pomogło ale jak masz gdzieś możliwość to spróbuj podmienić przepływke na 100 % sprawną. Ja właśnie czekam na nową. Zobaczymy jak będzie jeździł po wymianie, jak kiepsko to nie będę jej podłączał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">(żarcik)...teraz pewnie więcej pali i minimalnie słabszy, ale jaka przyjemność z jazdy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego ja jak u siebie odłączyłem przepływomierz tez dalo sie odczuć lepszą moc przy ruszaniu autko fajnie się zbierało i wogóle. Jestem ciekawy czy jak zamontujesz en nowy przepływomierz to auto bedzie dzialalo tak samo dobrze jak bez podpiętej przepływki.Dlatego prosiłbym cie abyś dał znać co i jak jak podepniesz już tą nową.Pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tommilan

Ja już przekląłem ten samochód, nikt nie może mi pomóc. Zamontowałem nowy przepływomierz. Na początku niby ok, pojeździłem ok 2 dni i jednak jest kibel. Samochód jak jest zimny czyli jak stoi w temperaturze ok 10 stopni jakiś czas, zapala idealnie, prawie na dotyk, chcę ruszyć (cyt.buuuuu) - przygasa,krztusi się, trzęsie itp. - wysprzęglam - gaz(2,5k obr) pisk opon -masakra, już nie powiem co się mi przydarzyło kilka razy na skrzyżowaniu,ale żyję. Jak wskazówka temp. minie niebieskie pole jest ok, płynnie rusza, bez szarpania. Appropos przepływomierza to bez niego jest lepiej ogólnie - samochód jest bardziej elastyczny ale na wysokich obrotach nie rozwija pełnej mocy. Nie wiem , może to że komputer przechodzi w stan awaryjny coś powoduje - nie wiem. Kupiłem przepływomierz firmy AutoLog - nie polecam - nawet wtyczka nie za bardzo pasuje-niby produkty tej firmy są ok,ale czego się spodziewać za 180 zł. Podmieniałem czujnik temp. silnika i to też nie to. Samochód robi tak na benzynie, na gaz(sekwencja OMVL) jak przejdzie to już jest ciepły. Kolektor wydechowy tez już wymieniałem. Przepustnice,egr,świece też. Czy ktoś może coś poradzić?? Skończyły mi się pomysły

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">((

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy sprawdziles cewke zapłonową jak mowili koedzy od poczatku?]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tommilan

Szczerze powiem że nie sprawdzałem ponieważ jest to praktycznie nie wykonalne, ponieważ w X18XE1 jest to moduł DIS. Można spróbował założyć nową, natomiast jeden z mechaników ją testował jadąc samochodem i sprawdzał (szczególnie na gazie to widać podobno), powiedział że to nie cewka. Nie wiem na ile to było wiarygodne i nie chciałbym zastępować następnego sprawnego elementu nowym. Miał ktoś podobny problem i przyczyna była cewka ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego, proponuje CI podjechanie na spot oddziałowy ktore odbywają sie co miesiąc, dogadaj sie z kims kto ma taki sam moduł i poporstu przełóż na chwile i przetestuj. Moim zdaniem tak uniekniesz kolejnych wydatków jesli wymiana okaze sie zbędna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...