Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Migająca żółta kontrolka auta z kluczykiem-- auto nie odpala


Guest Lorkovsky
 Share

Recommended Posts

Guest Lorkovsky

Nigdzie na forum nie mogłem znaleźć precyzyjnej odpowiedzi na moje pytanie.

Kilka razy zdarzyło mi się że po przekręceniu kluczyka zapaliła się żółta kontrolka auta z kluczykiem i migała, auto w ogóle nie kręci nie odpala. Dopiero ponowne wyłączenie zapłonu i przekręcenie powoduje że auto odpala.

Co mogło ulec awarii i jak to naprawić oraz mniej więcej jakie koszty są z tym związane. Wyczytałem gdzieś że to może być kwestia imobilaizera ale niestety nie jestem pewny tego.

Link to comment
Share on other sites

W VC awaria immo ma inną ikonkę - z kłódką ale skoro nie odpala to nie wykluczone, że to problem z immo.

Podłącz kompa i zczytaj błędy to się dowiesz dokładniej.

Link to comment
Share on other sites

Kolega ma astre H więc nie posiada wyświetlacza tylko właśnie kontrolkę autka z kluczykiem. Miganie tej kontrolki oznacza właśnie błąd immo i po podłaczeniu kompa taki błąd odczyta. Nie wiem czy to nie jest jakiś oólny problem w astrach bo mój brat w AH z identycznym silnikiem też tak miewa od czasu do czasu, wkłada kluczyk do stacyjki kilka razy mignie autko z kluczykiem i odpala

Link to comment
Share on other sites

ja po resecie ECU w mojej VC nie mialem auta z klodka tylko wlasnie migajacy klucz, powod - niezaprogramowany immobiliser, po zaprogramowaniu kontrolka odrazu zniknela i autko odpalilo :)

Link to comment
Share on other sites

sprawdź na drugim kluczyku jeślil problem pojawi się ponownie to procedura przewiduje

1-przeprogramować CIM

jeśli to nie pomoże

2-wymienić CIM :(

tyczy się A-H i V-C

w tych pierwszych to ostatnio plaga :angry:

pocieszające jest tylko to że CIMy staniały z ok.1900 na ok. 450 pln. :D

Edited by kubik-wlkp
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

dziś i mi sie przytrafiło miganie ikony auta z kluczykiem ,

nie wiem czy to może być imo bo tak to chyba by auto z kłódką było a nie auto z kluczykiem,

po podpięciu pod kompa mam błąd występujący :

U2103-00 brak komunikacji z magistralą CAN (duza szybkosc)

po ponownym włożeniu kluczyka autko odpaliło bez problemu, co oznacza ten błąd jak go naprawić??

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem podobnie. Zapaliła sie ikonka auta z kłódką i też nich chciało odpalić. Problem wystąpił po kilku godzinnym ładowaniu akumulatora prostownikiem. Wyciąganie i wkładanie kluczyka nic nie dawało. Ustąpiło dopiero po odłączeniu klem od akumulatora i złączeniu ich na minutę ze sobą. Samo odłączenie klemy nic nie dawało. Nie wiem co to spowodowało ale może sposób pozbycia się tego pomoże.

Teraz jak ładuję akumulator odłączam klemę

Link to comment
Share on other sites

Było autko z kluczem przy tym błędzie i był to błąd w silniku

Błąd był chwilowy jak go wykasowałeś nie powraca to wszystko jest ok (czasami takie kwiatki przy tych temperaturach lubią się wysypywać coś nie połączy i błąd gotowy)

I mam szklaną kulę i powiedz że trafiłem :woot:

A jak nie trafiłem i błąd powraca to jesteś kolego w d*p** u murzyna a dlaczego to masz poniżej

U2103 - Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN.

Uszkodzone części składowe:

Moduł sterujący, który ustalił kod problemu

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

dokładnie i ja miałem po ładowaniu prostownikiem i nie odłączałem go od autka ....

ale u mnie pisze ze wystepuje choć po wykasowaniu nie sprawdzałem bo się spieszyłem....

Link to comment
Share on other sites

To tak jak pisałem jak błąd powraca (a jak piszesz że występuje to raczej go nie usuniesz)

A jak nie trafiłem i błąd powraca to jesteś kolego w d*p** u murzyna a dlaczego to masz poniżej

U2103 - Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN.

Uszkodzone części składowe:

Moduł sterujący, który ustalił kod problemu

Potwierdz tylko czy masz silnik 19 cdti

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

tak mam 1.9 CDTI DTL,

ale co do błędu to mam

U2103-00 brak komunikacji z magistralą CAN (duza szybkosc)

(występuje)

a nie ten

U2103 - Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN

Link to comment
Share on other sites

tak mam 1.9 CDTI DTL,

ale co do błędu to mam

U2103-00 brak komunikacji z magistralą CAN (duza szybkosc)

(występuje)

a nie ten

U2103 - Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN

U2103-00 brak komunikacji z magistralą CAN (duza szybkosc)

(występuje)

To jest Zakłócenie działania wewnętrznego modułu sterownika CAN

i tak jak pisałem jak się nie da skasować i oprócz niego nie ma więcej błędów to do wymiany Moduł sterujący, który ustalił kod problemu a u ciebie ustalił ten problem silnik czyli ECU

Ale to jest według tisa a tis czasem głupoty podaje tak więc jak pojedziesz pewno do serwisu ASO to ci zaproponują wymianę ECU a może być co inne . Szukaj dobrego elektryka a jak rozwiążesz problem to napisz co było bo tu już raczej nikt ci nie pomoże z tym błędem

Ja osobiście zawiodłem się na tisie jak w bixenonach wyświetlił się błąd brak kalibracji ecu i też pisało wymiana sterownika a trza było tylko skalibrować bixenony

Na twoim miejscu sprawdził bym can co idzie do silnika czy przewód gdzieś się nie przetarł ale nie wiem czy silnik jest połączony tylko z szyną can duza szybkosc bo jak tak to byś nie weszedł nawet opcomem w ecu

Jeszcze jest taka opcja że coś się zawiesił komp spróbuj odpiąć aku na parę minut i wtedy sczytaj błędy czy czsem nie ustąpi ten błąd (a tak poza tym oprócz tego że ci wyświetla błąd w opcomie coś dzieje się z autkiem nie tak czy tylko błąd masz w opcomie)

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

tak jak pisałem wcześniej 1raz nie chciało auto w ogóle odpalić po ładowaniu prostownikiem bez wyjmowania akumulatora,

tylko migała ikona auta z kluczem. Po wyjęciu i ponownym włożeniu auto odpaliło bezproblemowo.

Podpoiłem pod kompa i wywaliło mi ten błąd.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj jeszcze raz odpiąć i podpiąć aku tylko zostaw na dłużej odpięty jak to nie pomoże to szukaj dobrego elektryka ale podejrzenie że uwalony jest ecu

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

Spróbuj jeszcze raz odpiąć i podpiąć aku tylko zostaw na dłużej odpięty jak to nie pomoże to szukaj dobrego elektryka ale podejrzenie że uwalony jest ecu

teraz bedzie ten pierwszy raz jak odpne aku bo wczesniej go nie odpinałem:)

jak uwalony ecu to jakich kosztów można się spodziewać??

Link to comment
Share on other sites

Jak nie pomoże odpięcie aku to sprawdz czy kable maja przejście od can a są na zdjęciach poniżej [CAN (duza szybkosc) jest to 2 kable biały i zielony skręcony razem biały niby ma robić za ekranowanie zielonego i oba mają mieć przejście)

K8WT0.jpg

ipsg.jpg

sprawdz do sterownika silnika przejście

lOUuD.jpg

3cOo.jpg

Jak jest przejście to jedna diagnoza ta co wyżej ecu do wymiany

Link to comment
Share on other sites

dzięki wielkie sprawdzę jak tylko będę miał chwile czasu bo na razie jak ja nie jeżdżę to kobieta i niema jak sie Vectorem zająć..

najpierw podepne pod kompa i sprawdze czy ten błąd nadal występuje bo jak odpalam auto to nie mam ikony auka z kluczem przy odpalaniu samochodu

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Witam,

Mam dokładnie ten sam problem co kolega Larkovsky, kontrolka auta z kluczem świeci się światłem ciągłym, stało się to podczas normalnej jazdy i auto zgasło.

Nie kręci rozrusznikiem. Czy to faktycznie jest przyczyna w ECU. i jeszcze jedno pytanie, czy to prawda że ECU w astrach H wychodziły z jakąś usterką?

Link to comment
Share on other sites

pod komp podłącz bo bez tego nie ruszysz z tematem i nie musi być to wina ecu (sama kontrolka oznacza usterkę silnika)

Edited by xpirat
Link to comment
Share on other sites

oto wynik:

http://imageshack.us.../22/astras.jpg/

Czy mogę prosić o rozpiskę wtyczek w bcm-ie?

Sprawdzę czy dochodzi tam w ogóle zasilanie...

Ostatnio przedziewałem przewody przez grodz po lewej stronie obok wiązki, było tam bardzo ciasno i zastanawiam się czy czasami czegoś tam nie uszkodziłem.

Edited by mareksmd
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP