Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

chemik

Ile pali na biegu jałowym Z19DTH?

Polecane posty

Tak z ciekawości pytam - silnik Z19DTH, czyli 1,9 CDTI 150KM - ile to wam pali na luzie bez włączonej klimy i z klimą w trybie auto?

U mnie bez klimy i innych prądożernych bajerów (np. ogrzewanie tylnej szyby) to 0,7l/h... Jak włącze climatronic w tryb auto to 1,2l/h jeśli na dworze jest znacznie cieplej niz w aucie (oczywiście po ustabilizowaniu temperatury wewnątrz)...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mnie (z manualną skrzynią) wg komputera ~ 0,5 l/h bez klimy i 0,8 - 1,2 l z załączoną klimą (oczywiście po rozgrzaniu silnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

BC w mojej wiki pokazuje dokładnie tak samo (mówimy oczywiście o spalaniu na biegu jałowym podczas postoju).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość sQt

jak jeszcze mialem oryginalne radio to pokazywalo mi przy wlaczonej klimie 0,8 - 0,9 l/h (climatronic, 21*C/21*C, poziom 1)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie żebym się czepiał, ale z profilu wnika, że silnik masz inny niż Z19DTH.

1,2 l/h łyka jak sprężarka klimy pracuje z maksymalną wydajnością. Jak utrzymuje temperaturę parę stopni niższą niż na dworze to 0,8 - 0,9.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie mniej więcej tak samo czyli bez klimy w granicach 0,7-0,5 z klimą do 1,2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze... A teraz pytanie doprecyzowyjące - to 0,5-0,7l/h bez klimy to ile na prawdę jest?

U mnie jest stałe 0,7l/h, czasami spadnie dosłownie na chwilę do 0,5l/h... Powiedzmy tak na minutę obserwacji to jaka wartość jest najczęściej wyświetlana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie bez klimy wartości to 0,5 do 0,7 a mówiąc dokładniej jest tak , że wartości te skacza tzn nie ma tak ,że jest stała warotść nie wiem od czego to zalezy ,przez sek jest 0,5 i zaraz wzrasta do 0,7 i tak w kółko czasmi ustabilizuje sie na 0,6 nie jestem w stanie okreslicz czaslowo tej stabilizacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez klimy na stałe wyświetla się 0,5 l/h a czasami przeskoczy na 0,4 l/h (cały czas mowa o rozgrzanym silniku).

PS. Nie mam ogrzewanych siedzeń więc może mam słabszy alternator i przez to mniej łyka na wolnych obrotach?

Edytowano przez radeqs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie 0.9 bez klimy i ok 1.4 z klima. Tyle ze mam DPf wiec moze przez to wiecej ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzepol nie jedyny masz DPF

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wydaje mi się, że wartość od 0,7 do 0,5 jest uzależniona od ilości włączonych odbiorników. Nigdy się tak bardzo temu nie przyglądałem, ale 0,5 mam przy wyłączonych światłach i nawiewach na minimum oczywiście podgrzewane siedzenia i szyby również wyłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak... O światłach zapomniałem - zawsze włączone ksenony... Niby mało prądu ciągną, ale zawsze coś...

Sprawdzę jutro bez świateł... Z innych odbiorników to tylko radio zostaje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie 0,7 bez klimy ale włączone światła i radio a z klimą to 1,2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bez klimy po dluzszej jezdzie komp wskazuje 0,4 - 0,5

z klima 0,7 - 1,2

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mam DPF'a i moje spalanie bez klimy wynosi 0,4 - 0,5 l/h z załączonymi czy wyłączonymi światłami bez różnicy (a lampy mam H7 więc więcej prądu papają). Chciałem jedynie wspomnieć, że komputer zaniża mi spalanie o około 10% w porównaniu do dystrybutora na stacji - więc może stąd ten niski wynik. Chociaż +10% dalej nie daje 0,7 l/h.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bez zmian... 0,7l/h...

Dalczego pytam?

Po pierwsze ciekawość... I chęć porównania... Jak widać różnica między 0,5l/h i 0,7l/h to 40%... Mam odniesienie do VW passata (1,9 TDI 131KM na pompowtryskach) - tam spalanie waha się 0,8l/h bez klimy do 1l/h z klimą... Co prawda silniki podobne pojemnością, ale już ECU zupełnie inne i algorytmy wyliczania spalania chwilowego również...

Po drugie - moja VC w mieście przy bardzo dynamicznej jeździe bierze 10,5l/100km (wg. dystrybutora, gdyż wskazania wg BC to 10l/100km)... Jak czytam wątki o spalaniu to niektórzy w mieście mają 6l/100km (sny o potędze), ale najczęściej pojawiają się wartości około 8l/100km... Znajomi mówią "Nie butuj tak, to będzie mniej"... Przełamałem się i od 2 tygodni jeżdżę jak emeryt w kapeluszu - obroty nie przekraczają 2100rpm, jednak staram się aby nie były niższe niż 1500rpm (chwilowo w (_I_) mam dwumas i DPF)... I teraz najśmieszniejsze - BC pokazuje mi 11l/100km...

Ktoś ma jakis pomysł? Początkowo podejrzewałem lejące wtryski, ale wtedy szybko poleciałby mi PDF, a ja z nim żadnych problemów nie mam...

Edytowano przez chemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie z19dt bez klimy oscyluje 0,8-1,0L. z klimą 1,2-1,4L. a pali ok 8-9L. po mieście...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdzies pisano, ze te silniki lubia buta - oczywiscie bez przesady, ja jezdze w miescie pomiedzy 2000-3000, czesto utrzymyjac 2000. Spalanie 7,5-8,0.

But tutaj oznacza rozpedzanie sie w zakresie Nm a potem utrzymywanie obr na poczatku krzywej - teoretycznie to wlasnie 2000obr/min

Edytowano przez Supel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam napisz jaką BC pokazuje ci średnia prędkość przy tych 11l/100km bo to wygląda jak byś używał tylko jedynki i dwójki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chemik raczej bym się za bardzo nie przejmował takim spalaniem. Moje ostatnie obserwacje przy tankowaniu są podobne, kręcę się do pracy i spowrotem i na jednym zbiorniku dokładnie 55 litrach robię 600km czyli spalanie ponad 9 litrów a w korkach nie stoję bo na wichurze ich nie mam. Ostatni przejazd wakacyjny wynik 850km na 55 litrach czyli już spalanie 6,5 litra, ale starałem się jechać w miarę równo, ale też nie bałem się wyprzedzać. Jak widać rodzaj ruchu w jakim się poruszamy robi bardzo duże różnice jak sądzę te twoje 10 litrów wyskakuje we Wrocławskich korkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość januaryr

u mnie 0,5-0,6l/h na xenonach z klimą 1,2-1,3l/h na silniku nagrzaym .

Edytowano przez januaryr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chemik uważam że jak na warunki poruszania się po wrocławiu jest to normalny wynik , dla porównania :

W mieście + krótkie odcinki poza miastem spalanie ok.9.5 L /100

(robie niestety czasem b.krótkie odcinki ok.5km więc jeżdze na zimnym silnku )

Trasa , tutaj bardzo ładnie bo ok. 6.2 L

Ogólnie cała trasa na chorwacje i spowrotem w 4 osoby + dowalony bagażnik na włączonej klimie i jazda autostradami ok 170kmh + odcinki spokojniejsze ok.100kmh , średnie spalanie wyszło 7 litrów więc jak najbardziej akceptowalne.

A jeżeli chodzi o spalanie na jałowym to tak jak u reszty

0.4/0.5 bez klimy ok 0.8/1.2 z klimą światła i radio włączone w obu przypadkach.

Edytowano przez l4ska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może masz i rację... Do tego częsty zimny silnik - droga do i z pracy wynosi mnie łacznie 7,2km... Raptem 3 skrzyżowania...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×