Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Ile pali na biegu jałowym Z19DTH?


chemik
 Share

Recommended Posts

Tak z ciekawości pytam - silnik Z19DTH, czyli 1,9 CDTI 150KM - ile to wam pali na luzie bez włączonej klimy i z klimą w trybie auto?

U mnie bez klimy i innych prądożernych bajerów (np. ogrzewanie tylnej szyby) to 0,7l/h... Jak włącze climatronic w tryb auto to 1,2l/h jeśli na dworze jest znacznie cieplej niz w aucie (oczywiście po ustabilizowaniu temperatury wewnątrz)...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak z ciekawości pytam - silnik Z19DTH, czyli 1,9 CDTI 150KM - ile to wam pali na luzie bez włączonej klimy i z klimą w trybie auto?

U mnie bez klimy i innych prądożernych bajerów (np. ogrzewanie tylnej szyby) to 0,7l/h... Jak włącze climatronic w tryb auto to 1,2l/h jeśli na dworze jest znacznie cieplej niz w aucie (oczywiście po ustabilizowaniu temperatury wewnątrz)...

Mnie (z manualną skrzynią) wg komputera ~ 0,5 l/h bez klimy i 0,8 - 1,2 l z załączoną klimą (oczywiście po rozgrzaniu silnika).

Link to comment
Share on other sites

Mnie (z manualną skrzynią) wg komputera ~ 0,5 l/h bez klimy i 0,8 - 1,2 l z załączoną klimą (oczywiście po rozgrzaniu silnika).

BC w mojej wiki pokazuje dokładnie tak samo (mówimy oczywiście o spalaniu na biegu jałowym podczas postoju).

Link to comment
Share on other sites

jak jeszcze mialem oryginalne radio to pokazywalo mi przy wlaczonej klimie 0,8 - 0,9 l/h (climatronic, 21*C/21*C, poziom 1)

Nie żebym się czepiał, ale z profilu wnika, że silnik masz inny niż Z19DTH.

1,2 l/h łyka jak sprężarka klimy pracuje z maksymalną wydajnością. Jak utrzymuje temperaturę parę stopni niższą niż na dworze to 0,8 - 0,9.

Link to comment
Share on other sites

Dobrze... A teraz pytanie doprecyzowyjące - to 0,5-0,7l/h bez klimy to ile na prawdę jest?

U mnie jest stałe 0,7l/h, czasami spadnie dosłownie na chwilę do 0,5l/h... Powiedzmy tak na minutę obserwacji to jaka wartość jest najczęściej wyświetlana?

Link to comment
Share on other sites

u mnie bez klimy wartości to 0,5 do 0,7 a mówiąc dokładniej jest tak , że wartości te skacza tzn nie ma tak ,że jest stała warotść nie wiem od czego to zalezy ,przez sek jest 0,5 i zaraz wzrasta do 0,7 i tak w kółko czasmi ustabilizuje sie na 0,6 nie jestem w stanie okreslicz czaslowo tej stabilizacji

Link to comment
Share on other sites

U mnie bez klimy na stałe wyświetla się 0,5 l/h a czasami przeskoczy na 0,4 l/h (cały czas mowa o rozgrzanym silniku).

PS. Nie mam ogrzewanych siedzeń więc może mam słabszy alternator i przez to mniej łyka na wolnych obrotach?

Edited by radeqs
Link to comment
Share on other sites

Trzepol nie jedyny masz DPF ;)

Wydaje mi się, że wartość od 0,7 do 0,5 jest uzależniona od ilości włączonych odbiorników. Nigdy się tak bardzo temu nie przyglądałem, ale 0,5 mam przy wyłączonych światłach i nawiewach na minimum oczywiście podgrzewane siedzenia i szyby również wyłączone.

Link to comment
Share on other sites

Tak... O światłach zapomniałem - zawsze włączone ksenony... Niby mało prądu ciągną, ale zawsze coś...

Sprawdzę jutro bez świateł... Z innych odbiorników to tylko radio zostaje...

Link to comment
Share on other sites

Też mam DPF'a i moje spalanie bez klimy wynosi 0,4 - 0,5 l/h z załączonymi czy wyłączonymi światłami bez różnicy (a lampy mam H7 więc więcej prądu papają). Chciałem jedynie wspomnieć, że komputer zaniża mi spalanie o około 10% w porównaniu do dystrybutora na stacji - więc może stąd ten niski wynik. Chociaż +10% dalej nie daje 0,7 l/h. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę jutro bez świateł...

Bez zmian... 0,7l/h...

Dalczego pytam?

Po pierwsze ciekawość... I chęć porównania... Jak widać różnica między 0,5l/h i 0,7l/h to 40%... Mam odniesienie do VW passata (1,9 TDI 131KM na pompowtryskach) - tam spalanie waha się 0,8l/h bez klimy do 1l/h z klimą... Co prawda silniki podobne pojemnością, ale już ECU zupełnie inne i algorytmy wyliczania spalania chwilowego również...

Po drugie - moja VC w mieście przy bardzo dynamicznej jeździe bierze 10,5l/100km (wg. dystrybutora, gdyż wskazania wg BC to 10l/100km)... Jak czytam wątki o spalaniu to niektórzy w mieście mają 6l/100km (sny o potędze), ale najczęściej pojawiają się wartości około 8l/100km... Znajomi mówią "Nie butuj tak, to będzie mniej"... Przełamałem się i od 2 tygodni jeżdżę jak emeryt w kapeluszu - obroty nie przekraczają 2100rpm, jednak staram się aby nie były niższe niż 1500rpm (chwilowo w (_I_) mam dwumas i DPF)... I teraz najśmieszniejsze - BC pokazuje mi 11l/100km...

Ktoś ma jakis pomysł? Początkowo podejrzewałem lejące wtryski, ale wtedy szybko poleciałby mi PDF, a ja z nim żadnych problemów nie mam...

Edited by chemik
Link to comment
Share on other sites

Bez zmian... 0,7l/h...

Dalczego pytam?

Po pierwsze ciekawość... I chęć porównania... Jak widać różnica między 0,5l/h i 0,7l/h to 40%... Mam odniesienie do VW passata (1,9 TDI 131KM na pompowtryskach) - tam spalanie waha się 0,8l/h bez klimy do 1l/h z klimą... Co prawda silniki podobne pojemnością, ale już ECU zupełnie inne i algorytmy wyliczania spalania chwilowego również...

Po drugie - moja VC w mieście przy bardzo dynamicznej jeździe bierze 10,5l/100km (wg. dystrybutora, gdyż wskazania wg BC to 10l/100km)... Jak czytam wątki o spalaniu to niektórzy w mieście mają 6l/100km (sny o potędze), ale najczęściej pojawiają się wartości około 8l/100km... Znajomi mówią "Nie butuj tak, to będzie mniej"... Przełamałem się i od 2 tygodni jeżdżę jak emeryt w kapeluszu - obroty nie przekraczają 2100rpm, jednak staram się aby nie były niższe niż 1500rpm (chwilowo w (_I_) mam dwumas i DPF)... I teraz najśmieszniejsze - BC pokazuje mi 11l/100km...

Ktoś ma jakis pomysł? Początkowo podejrzewałem lejące wtryski, ale wtedy szybko poleciałby mi PDF, a ja z nim żadnych problemów nie mam...

Gdzies pisano, ze te silniki lubia buta - oczywiscie bez przesady, ja jezdze w miescie pomiedzy 2000-3000, czesto utrzymyjac 2000. Spalanie 7,5-8,0.

But tutaj oznacza rozpedzanie sie w zakresie Nm a potem utrzymywanie obr na poczatku krzywej - teoretycznie to wlasnie 2000obr/min

Edited by Supel
Link to comment
Share on other sites

Bez zmian... 0,7l/h...

Dalczego pytam?

Po pierwsze ciekawość... I chęć porównania... Jak widać różnica między 0,5l/h i 0,7l/h to 40%... Mam odniesienie do VW passata (1,9 TDI 131KM na pompowtryskach) - tam spalanie waha się 0,8l/h bez klimy do 1l/h z klimą... Co prawda silniki podobne pojemnością, ale już ECU zupełnie inne i algorytmy wyliczania spalania chwilowego również...

Po drugie - moja VC w mieście przy bardzo dynamicznej jeździe bierze 10,5l/100km (wg. dystrybutora, gdyż wskazania wg BC to 10l/100km)... Jak czytam wątki o spalaniu to niektórzy w mieście mają 6l/100km (sny o potędze), ale najczęściej pojawiają się wartości około 8l/100km... Znajomi mówią "Nie butuj tak, to będzie mniej"... Przełamałem się i od 2 tygodni jeżdżę jak emeryt w kapeluszu - obroty nie przekraczają 2100rpm, jednak staram się aby nie były niższe niż 1500rpm (chwilowo w (_I_) mam dwumas i DPF)... I teraz najśmieszniejsze - BC pokazuje mi 11l/100km...

Ktoś ma jakis pomysł? Początkowo podejrzewałem lejące wtryski, ale wtedy szybko poleciałby mi PDF, a ja z nim żadnych problemów nie mam...

Witam napisz jaką BC pokazuje ci średnia prędkość przy tych 11l/100km bo to wygląda jak byś używał tylko jedynki i dwójki

Link to comment
Share on other sites

chemik raczej bym się za bardzo nie przejmował takim spalaniem. Moje ostatnie obserwacje przy tankowaniu są podobne, kręcę się do pracy i spowrotem i na jednym zbiorniku dokładnie 55 litrach robię 600km czyli spalanie ponad 9 litrów a w korkach nie stoję bo na wichurze ich nie mam. Ostatni przejazd wakacyjny wynik 850km na 55 litrach czyli już spalanie 6,5 litra, ale starałem się jechać w miarę równo, ale też nie bałem się wyprzedzać. Jak widać rodzaj ruchu w jakim się poruszamy robi bardzo duże różnice jak sądzę te twoje 10 litrów wyskakuje we Wrocławskich korkach.

Link to comment
Share on other sites

chemik raczej bym się za bardzo nie przejmował takim spalaniem. Moje ostatnie obserwacje przy tankowaniu są podobne, kręcę się do pracy i spowrotem i na jednym zbiorniku dokładnie 55 litrach robię 600km czyli spalanie ponad 9 litrów a w korkach nie stoję bo na wichurze ich nie mam. ...

Chemik uważam że jak na warunki poruszania się po wrocławiu jest to normalny wynik , dla porównania :

W mieście + krótkie odcinki poza miastem spalanie ok.9.5 L /100

(robie niestety czasem b.krótkie odcinki ok.5km więc jeżdze na zimnym silnku )

Trasa , tutaj bardzo ładnie bo ok. 6.2 L

Ogólnie cała trasa na chorwacje i spowrotem w 4 osoby + dowalony bagażnik na włączonej klimie i jazda autostradami ok 170kmh + odcinki spokojniejsze ok.100kmh , średnie spalanie wyszło 7 litrów więc jak najbardziej akceptowalne.

A jeżeli chodzi o spalanie na jałowym to tak jak u reszty

0.4/0.5 bez klimy ok 0.8/1.2 z klimą światła i radio włączone w obu przypadkach.

Edited by l4ska
Link to comment
Share on other sites

Witam napisz jaką BC pokazuje ci średnia prędkość przy tych 11l/100km bo to wygląda jak byś używał tylko jedynki i dwójki

Zapewniam cię, że używam biegów od 1 do 5... Ważniejsze są tu chyba obroty silnika, a te jak już wcześniej pisałem utrzymuję od punktu pracy turbiny do 2100rpm (przy jeździe w wersji "emeryt w kapeluszu")...

chemik raczej bym się za bardzo nie przejmował takim spalaniem.

Nie przejmuję się spalaniem tylko tylko anormalną różnicą między wersją "but w podłodze", a "emeryt w kapeluszu"

Chemik uważam że jak na warunki poruszania się po wrocławiu jest to normalny wynik

Może masz i rację... Do tego częsty zimny silnik - droga do i z pracy wynosi mnie łacznie 7,2km... Raptem 3 skrzyżowania...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP