Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bolek

Opel Vectra B GL/CD 1,7 TD

Recommended Posts

Opel Vectra B GL/CD 1,7 TD (1995-1997)

SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem pośrednim do komory wirowej, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika X17DT (TC4EE1)

Średnica cylindra 79 mm

Skok tłoka 86 mm

Pojemność skokowa 1686 cm3

Stopień sprężania 22,0

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,85...3,45 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,15 MPa

Moc maksymalna 60 kW (82 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4400 obr/min

Moment maksymalny 168 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2400 obr/min

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny

Luz roboczy zaworów (na zimno)

- zawór ssący 0,15 mm

- zawór wydechowy 0,25 mm

Regulacja luzu zaworów / za pomocą podkładek regulacyjnych o zmiennej grubości

Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy oleju

- długość 1294,40 mm

- szerokość 25,4 mm

- liczba zębów 136

- naciąg / półautomatyczny, regulowany ustawieniem wstępnym napinacza

- wymiana / co 120 000 km lub co 8 lat

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem, w wersjach z klimatyzacją dwa wentylatory elektryczne sterowane dwoma termowyłącznikami

Termostat / dwustopniowy, umieszczony z prawej strony głowicy

- temperatura początku otwarcia

- zawór główny 86...90°C

- zawór dodatkowy 83...87°C

- temperatura pełnego otwarcia

- zawór główny 100°C

- zawór dodatkowy 100°C

- oznaczenie identyfikacyjne

- zawór główny 88

- zawór dodatkowy 85

Wentylator

- wersje bez klimatyzacji / jeden, elektryczny, sterowany termowyłącznikiem

umieszczonym z prawej strony chłodnicy

- wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, sterowane dwoma termowyłącznikami

umieszczonymi z prawej strony chłodnicy

- temperatura włączenia 100°C

- temperatura wyłączenia 95°C

Pompa cieczy chłodzącej / odśrodkowa, napędzana paskiem klinowym od wału korbowego razem z pompą wspomagania układu kierowniczego

Pasek klinowy

- szerokość 13,3 mm

- długość 916 mm

- ugięcie maksymalne 10 mm

- sprawdzanie naciągu / co 15 000 km

Korek zbiornika wyrównawczego / o oznaczeniu identyfikacyjnym 140

Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika

wyrównawczego 140...150 kPa

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju typu olej-ciecz chłodząca

Pompa oleju / wirnikowa, umieszczona z przodu kadłuba i napędzana paskiem zębatym napędu rozrządu

Ciśnienie oleju / w temperaturze 80°C

- minimalne na biegu jałowym 0,20 MPa

- maksymalne 0,39 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Purflux LS 705

Układ zasilania / wtryskowy, Bosch, z doładowaniem turbosprężarką i chłodzeniem powietrza doładowanego

Filtr paliwa / Knecht AWK 197 lub Purflux CS 197B

- odwadnianie filtru / co 15 000 km lub co 1 rok

- wymiana / co 30 000 km

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem

- wymiana / co 15 000 km

Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, Bosch NP VE 4/10 F 2300 R 365-1 lub Bosch NP VE 4/10 F 2200 R 365-5

Kolejność wtrysku (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2

Prędkość obrotowa biegu jałowego 830 ± 50 obr/min

Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego

(zimnego silnika) 975 ± 25 obr/min

Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5200 ± 100 obr/min

Ustawienie pompy / skok tłokorozdzielacza pompy 0,55 ± 0,05 mm w położeniu ZZ tłoka 1. cylindra

Wtryskiwacze / z rozpylaczami specjalnymi Pintaux

Rozpylacze / Bosch NP-DN0PDN 122

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza 14,2...16,2 MPa

Świece żarowe / BNGK Y 711 RS lub NGK CY03IIV

- rezystancja 0,9 W

Doładowanie / turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego

Turbosprężarka / IHI, zamocowana do kolektora wydechowego

Ciśnienie doładowania (przy 4400 obr/min) 72 kPa

Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze

PODWOZIE

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego, sterowane hydraulicznie

Średnica tarczy

- zewnętrzna 200 mm

- wewnętrzna 134 mm

Grubość okładziny 3,5 mm

Pompa sprzęgła / umieszczona na przedłużeniu pedału sprzęgła

Wyprzęgnik hydrauliczny sprzęgła / umieszczony w obudowie łożyska wyciskowego sprzęgła

Obwód hydrauliczny wyłączania sprzęgła / połączony z układem hamulcowym

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Typ F18WR

Przełożenia

- I bieg 3,58

- II bieg 1,87

- III bieg 1,23

- IV bieg 0,92

- V bieg 0,74

- bieg wsteczny 3,33

- przekładnia główna 3,74

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych trójramiennych od strony skrzynki przekładniowej i kulowych od strony kół, z masą wyrównoważającą na prawej półosi

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem hydraulicznym

Przekładnia kierownicza / zębatkowa, z zaworem rozdzielczym i siłownikiem integralnym

Przełożenie 16,5

Promień skrętu 5,34 m

Pompa wspomagania / hydrauliczna, łopatkowa, napędzana paskiem klinowym od wału korbowego razem z pompą cieczy chłodzącej

Ciśnienie zasilania

- koła skręcone maksymalnie 10,0 ± 0,5 MPa

- koła ustawione do jazdy prosto 0,2...0,5 MPa

Pasek klinowy / napędu pompy wspomagania

- naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel wynosi 450 N (pasek nowy) lub 250...300 N (pasek używany)

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 20 mm

Amortyzatory / gazowe teleskopowe dwustronnego działania

Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- zbieżność (regulowana) 1 ± 1 mm (0°10¢ ± 10¢)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1°05¢ ± 0°45¢

(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 3°50¢ ± 1°

(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 1°)

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Zawieszenie tylne / niezależne, wielowahaczowe (pojedyncze wahacze wleczone odgięte i podwójne wahacze poprzeczne), na sprężynach śrubowych współosiowych z amortyzatorami gazowymi teleskopowymi (kolumny resorujące) opartymi o wahacz wleczony, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 16 mm

Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- zbieżność (regulowana)

- do I 1996 1,6 ± 1 mm (0°16¢ ± 10¢)

- od I 1996 do II 1997 2,6 ± 1 mm (0°25¢ ± 10¢)

- od II 1997 2,8 ± 1 mm (0°27¢ ± 10¢)

- pochylenie koła (nieregulowane)

- do II 1997 -1°20¢ ± 35¢

- od II 1997 -1°27¢ ± 35¢

(dopuszczalna różnica między kołami lewym i prawym wynosi 35¢)

Piasta koła tylnego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym, z układem przeciwblokującym ABS typu 415

Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami wentylowanymi, Teves

Średnica zewnętrzna tarczy 256 mm

Grubość tarczy

- nominalna 24 mm

- minimalna po naprawie 22 mm

- minimalna dopuszczalna 21 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką podstawy) 17,5 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 7,5 mm

Średnica cylindra zacisku 52 mm

Hamulce kół tylnych / tarczowe, z zaciskiem stałym dwutłokowym i tarczami pełnymi, z bębnowymi mechanizmami hamulca awaryjnego wbudowanymi w tarcze hamulców tylnych

Średnica zewnętrzna tarczy 270 mm

Grubość tarczy

- nominalna 10 mm

- minimalna po naprawie 9 mm

- minimalna dopuszczalna 8 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką podstawy) 15,7 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką podstawy) 6,7 mm

Średnica cylindra zacisku 35 mm

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GM

Średnica tłoków 22,22 mm

Skok tłoków 36 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe

Średnica tłoka 225 mm

Wysokość kontrolna wystawania trzpienia urządzenia

wspomagającego 149,5 ± 0,5 mm

Pompa podciśnienia / łopatkowa, umieszczona za alternatorem i napędzana bezpośrednio od jego wałka

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na bębnowe mechanizmy hamulcowe umieszczone wewnątrz tarcz hamulców tylnych

Grubość minimalna dopuszczalna okładzin (bez szczęki) 1 mm

Układ przeciwblokujący / ABS typu 415, sterowany elektronicznie, zawierający:

- hydrauliczny zespół sterowania o ośmiu elektrozaworach zintegrowany z

elektronicznym urządzeniem sterującym o złączu 26-stykowym i pompą hydrauliczną

napędzaną elektrycznie,

- cztery czujniki prędkości kół,

- włącznik świateł hamowania,

- lampkę kontrolną

Czujniki prędkości kół / indukcyjne

- rezystancja 900...1760 W

Koła i ogumienie

Obręcze / 5,5 J 14 (stalowe) lub 6 J 14 (ze stopu lekkiego - wyposażenie dodatkowe wersji CD)

Ogumienie

- wersja GL / 175/70 R 14

- wersja CD / 185/70 R 14 lub 195/65 R 15 (wyposażenie dodatkowe)

Ciśnienie w ogumieniu

- obciążenie częściowe

- ogumienie 175/70 R 14

przód 0,25 MPa

tył 0,25 MPa

- ogumienie 185/70 R 14 i 195/65 R 15

przód 0,21 MPa

tył 0,21 MPa

- obciążenie całkowite

- ogumienie 175/70 R 14

przód 0,25 MPa

tył 0,31 MPa

- ogumienie 185/70 R 14 i 195/65 R 15

przód 0,22 MPa

tył 0,28 MPa

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

Akumulator / 12 V 74 A×h/400 A, minus na masie

Alternator

- wersje bez klimatyzacji / Hitachi 70 A

- wersje z klimatyzacją / Hitachi 100 A

Napięcie znamionowe 12 V

Pasek napędu alternatora / klinowy, napędzający także pompę cieczy chłodzącej

Pasek klinowy

- szerokość 13,3 mm

- długość 916 mm

- ugięcie maksymalne 10 mm

- sprawdzanie naciągu / co 15 000 km

Rozrusznik / Hitachi

Moc znamionowa 2 kW

Bezpieczniki

- wewnątrz nadwozia / 15 ´ (12 V, 10 A), 7 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A), 1 ´ (12 V,

40 A)

- w przedziale silnika / 1 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A), 4 ´ (12 V, 60 A), 1 ´ (12 V,

80 A)

o oznaczeniu kolorami:

- czerwonym 10 A

- żółtym 20 A

- zielonym 30 A

- pomarańczowym 40 A

Żarówki

- reflektorów

- światła mijania H1 55 W

- światła drogowe H7 55 W

- świateł pozycyjnych przednich 5 W

- świateł przednich przeciwmgłowych H3 55 W

- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W

- świateł hamowania 21 W

- świateł pozycyjnych tylnych 5 W

- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

- świateł cofania 21 W

- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W

Momenty dokręcania

- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 40 N×m

- 2. etap dokręcić o 60°...75°

- 3. etap dokręcić o 60°...75°

- pokryw łożysk wałka rozrządu 19 N×m

- pokryw łożysk korbowych (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 100°

- 3. etap dokręcić o 15°

- pokryw łożysk głównych 88 N×m

- koła zębatego wału korbowego 196 N×m

- koła zębatego wałka rozrządu 10 N×m

- koła zębatego pompy wtryskowej 69 N×m

- koła zębatego pompy oleju 44 N×m

- koła napinacza paska zębatego 19 N×m

- koła prowadzenia paska zębatego 76 N×m

- pompy wtryskowej do kadłuba 23 N×m

- pokrywy głowicy 8 N×m

- koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe, gwint pokryty specjalnym klejem)

- 1. etap 30 N×m

- 2. etap dokręcić o 45°...60°

- koła pasowego wału korbowego 20 N×m

- rozpylaczy do obsad wtryskiwaczy 45 N×m

- wtryskiwaczy do głowicy 50 N×m

- świec żarowych 20 N×m

- pokrywy termostatu 30 N×m

- obudowy termostatu 30 N×m

- korka spustu cieczy chłodzącej do kadłuba 39 N×m

- pompy cieczy chłodzącej do kadłuba 20 N×m

- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 10 N×m

- rozrusznika 38 N×m

- turbosprężarki do kolektora wydechowego 27 N×m

- kolektora wydechowego 24 N×m

- kolektora ssącego 24 N×m

- czujnika ciśnienia oleju 20 N×m

- korka spustu oleju silnika 78 N×m

- miski olejowej 10 N×m

- pokrywy pompy oleju (gwint pokryty specjalnym klejem) 10 N×m

- śrub kół 110 N×m

Masy

- własna

- wersja 4-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1350 kg

GL z klimatyzacją 1380 kg

CD z klimatyzacją 1408 kg

- wersja 5-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1365 kg

GL z klimatyzacją 1395 kg

CD z klimatyzacją 1423 kg

- całkowita

- wersja 4-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1810 kg

GL i CD z klimatyzacją 1840 kg

- wersja 5-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1825 kg

GL i CD z klimatyzacją 1855 kg

- maksymalna przyczepy niehamowanej 665 kg

- maksymalna przyczepy hamowanej

- wersje bez klimatyzacji 1100 kg

- wersje z klimatyzacją 900 kg

Pojemności

- zbiornik paliwa 70 dm3

- układ smarowania 5,0 dm3 (z filtrem)

- układ chłodzenia 6,8 dm3

- skrzynka przekładniowa 1,9 dm3

- układ hamulcowy i sterowania sprzęgła 0,4 dm3

- układ kierowniczy ze wspomaganiem ok. 1,4 dm3

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / olej napędowy

Olej silnikowy / CCMC G5/PD2, ACEA B3-96, SAE 5W 50, SAE 10W 40 lub SAE 10W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)

Olej przekładniowy / Opel 19 40 764, SAE 75W80 lub SAE 80W90, API GL4 (nie wymaga się okresowej wymiany)

Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Opel, stanowiąca zabezpieczenie do -30°C, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)

Płyn hamulcowy / SAE J 1703 DOT4, wymiana co 2 lata

Olej w układzie kierowniczym ze wspomaganiem / olej do przekładni automatycznych

typu Dexron II D, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (nie wymaga się okresowej wymiany)

Zużycie paliwa

- przy 90 km/h 4,6 dm3/100 km

- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 6,7 dm3/100 km

Prędkość maksymalna 175 km/h

Wymiary zewnętrzne samochodu Opel Vectra B w wersji czterodrzwiowej (1995-1997)

Please login or register to see this image.

vectra1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece żarowe / BNGK Y 711 RS lub NGK CY03IIV

- rezystancja 0,9

- wersja 4-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1350 kg

GL z klimatyzacją 1380 kg

CD z klimatyzacją 1408 kg

- wersja 5-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1365 kg

GL z klimatyzacją 1395 kg

CD z klimatyzacją 1423 kg

- całkowita

- wersja 4-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1810 kg

GL i CD z klimatyzacją 1840 kg

- wersja 5-drzwiowa

GL bez klimatyzacji 1825 kg

GL i CD z klimatyzacją 1855 kg

No to mam już wszystko o mojej Viki!!!!!

Dzięki bardzo!!

Jedynie dwie ( jak narazie) różnice widze. Ja mam świece 0,8

No i nie widze masy wersijii CD bez klimy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Ale i tak dużo mozna sie dowiedzieć!!

Dzięki za dobry Temat!!!!!!

Edited by cichyirl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle że sie przyda i podwieśić można by było

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Napewno odwiedze ten temat , tu nie raz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Też dołączam sie o podwieszenie Tematu!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...