Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lilavati

Tuning w Vectrze B

Recommended Posts

Witam po raz pierwszy klubowiczow,

Vectra B 1.6 16V '97 benzyniak

Wszystko oryginalne w silniku, przebieg 200 000.

Jak zwiekszyc w nim moc, co polecacie? Czasem wyprzedzanie z piecioma osobami w srodku staje sie ciezkie i chcialoby sie miec wiecej pod maska.

sprezarke, wydech, walki sportowe?

A moze X20XEV? Z czym wiaze sie taka wymiana? Cos jeszcze trzeba zmieniac?

Edited by lilavati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najtansza opcja to moim zdaniem bedzie jednak wymiana silnika na mocniejszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzedaj 1.6 - kup 2.5 - to najtańszy i najbardziej efektywny tuning. Poczytaj forum - nie jesteś pierwszy z tym pytaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najtańszy sposób na pozyskanie 20KM w Twoim silniku

Please login or register to see this link.

Edited by wityk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja miałem kolego 1.8 16v w automacie i teżwymieniłem się na 2.5 v6= ) i dopiero pozniej jak ci bedzie ciagle malo mozesz dalsze mody robić czyli np wsadzić 3.0 od omegi i takie tam inne modyfikacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytalem o tym silniku 2.5 V6, ale przeraza mnie polykanie 15-20 litrow/100km.

Mysle o zmianie na 2.0 lub 2.2 - by polaczyc ekonomie z wydajnoscia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

12 l cykl mieszany-i co tu ma przerazać???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ile osob - tyle opinii.

Ty mowisz 12 litrow, znajomy ma i pali mu kolo 16-18, inne fora mowia 15.

Komu mam wierzyc? ; )

Edited by lilavati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy jak kto jeździ. Przy butowaniu to 1.6 potrafi tyle spalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja potrafie mieć ciężką nogę. x30xe potrafi mi spalić 22l/100km przy zmianie biegów między 6k a 7k obrotów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale w normalnej, dynamicznej jeździe po mieście pali mi 13-14l. W trasie 90km/h spalił mi 8.3l/100

Jak miałem x25xe to w mieście 12.7km, a w trasie przy jeździe 90km/h 7.2l

A możliwość szybkiego przyśpieszenia w dowolnej chwili bezcenna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kileeer

Please login or register to see this quote.

Ja to mówią, coś za coś, albo chcesz mieć buta albo ekonomię. A jak jedno i drugie to nie zawsze na zdrowie wyjdzie. Mam 1.6 ale jak bym tak bardzo chciał mieć buta w furce to 2.5 na pewno bym wybrał. Uważam ze nawet 15 na 2,5 to nie jest dużo bo moje 1.6 przy max dreptaniu 14 LPG sobie wciągnie. wiec .... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlaczego? te 12.7l miałem przy miejskiej dynamicznej jeździe, bez pałowania, ale dynamicznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co myslicie o chiptuningu?

Mieszkam w pomorskiem, poleci ktos jakis serwis oferujacy taka usluge?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiptuning silnika benzynowego bez turbo jest bezsensowny... Uzyskasz 1-3% przyrostu mocy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

wróce na chwile do silnika 1.6...

moim zdaniem do vectry b nie powinni wogóle ogerowac takiego silnika bo jest on w tym autku wysilony....i dlatego spali nawet z 10 litrów...

mocy z niego nie ma...brakuje czasem tez przyspieszenia do wyprzedzania....

Oczywiście bez urazy dla właścicieli 1,6 ale napewno sami mi rację przyznają bo wiedzą jak ten silnik sobie radzi z "budą" Vectry

taki 1,8 16V to minimum do tego autka....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zainstalowanie turbo wymaga wiele pracy i kosztow? Czytalem, ze trzeba ogolnie wzmacniac silnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgadza się zęby wytrzymał większe obciążenia.

ja kolego miałem 1.8 16 v w automacie i to potrafiło mi 13L na mieście spalić przy bardzo eko drivingu. a takie 2.5 v6 pali mi 12.5 L przy dynamicznej jeździe. na trasie zszedłem nawet do 7.0/100km przy jeździe 90-110km/h a jak pałuje go po mieście to i tak więcej jak 18 nie wychodzi. uwierz mi że wystarczy spokojna jazda tym autkiem i na mieście szalejesz. bo czy jest sens deptać auto do 100km/h w 8 sekund zapinając drugi bieg i później długo stać na światłach?? także według mnie jak ktoś pisze że jego najmniejsze spalanie tym silnikiem jest 15-16 litrów po mieście to są dwie opcje. Albo nie umie jeździć albo nie miał nigdy takiego silnika i to są jego mniemania że tyle powinien palić. Jedynym rozwiązaniem dla szybkiego auto i ekonomi jest 2.2 w dieslu do tego chip tuning i sobie jeździsz. tylko pytanie czy lubisz klekot diesla czy dźwięk v6 i zapach spalanej benzyny??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest...

Edited by chemik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli chcesz pozostać przy 1,6 to najlepsze rozwiązanie będzie takie:

Please login or register to see this link.

A najtaniej sprzedaj 1,6 zanim zaczniesz do niej cokolwiek dokładać i kup 2,5. U mnie spalanie jak jeździ żona to max 11,5 po mieście, a jak ja, to nie przekracza 14-tu według komputera pokładowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wyobrazam sobie zeby 2.5v6 w VB palilo 22l/100km. Moje 6.0v8 pali 27l/100km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tez sobie nie wyobrazam takiego spalania. Mja v6 zadowowala sie w miescie max 12 litrami a jadąć spokojnie po miescie (wykorzystująć wolny pas np. zamiast hamowania lub hamowanie silnikiem) zejde spokojnie do 10. Tym silnikiem trzeba tylko nauczyc sie jezdzić i spalanie bedziesz mial na poziomie 1.8-2.0. 2 lata juz smigam swoją i pod wzgledem spalania jestem bardzo zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzisz i tutaj koledzy potwierdzają spalanie na mieście max 12-14 litrwó więc czego tu się bac?? a jak juz chcesz sie bawić to pogadaj z Miłym on chce sprzedać swój kolektor wydechowy ktory daje 20koni. sam byłem na hamowni i widziałem wykres. za całość chce 700zł i pomoże ci to zamontować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedzej juz sklanialbym sie do wymiany silnika na polecany przez Was 2.5 V6. Silnik mozna znalezc na allegro lecz sa to niepewne silniki.

Jezdze spokojnie, bardziej chodzi mi o dynamizm przy wyprzedzaniu, czasem mozna by wziac jakiegos bmw. ;-)

Znacie jakis dobry serwis w pomorskiem przekladajacy silniki i jakies orientacyjne koszta? Budzet mam okolo 6 klocka.

@aleksandermontana - z 'milym'? Raczej mi nie pomoze poniewaz nie jestem fanem grzebania w silniku, wole dac zaufanym ludziom.

Edited by lilavati

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dołóż te 6 tyś ja sprzedasz swojego i kup V6 , bo jak ktoś już kiedyś pisał to na przekładkę silnika nie nie starczy ( tym bardziej że masz 1.6 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego ja chciałem robić przekładkę. to nie tylko że silnik zmienisz i jeździsz. musisz mieć po pierwsze zawieszenie od 2.5 v6 no bo cięższy silnik. zmienić hamulce żebyś to wyhamował z np 200km/h bo te od 1.6 to się potopią. jak hamulce większe to nowe piasty.jak piasty na 5 śrub to felgi czy tam stalówki. do tego sterowanie silnikiem,okablowanie może ci nie wytrzymać, nowy licznik i dochodzi kalibracja. więc jeśli masz dużo kasy i czasu i auto może stać w warsztacie podczas tych wszystkich przerubek to proszę bardzo. a no i jeszcze bym zapomniał o zmianie całego układu wydechowego plus zmiana skrzyni biegów = )

aaa no i wchodzi w grę jeszcze to że znajdziesz zdrowy silnik.

Także możesz wydać tutaj drugą wartość auta. jeśli udało by ci się sprzedać stare części od 1.6 to by było może około 5 000zł.

Mówię ci wydaj 700zł kup od Miłego ten kolektor i nie będziesz żałować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...