Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
lilavati

Tuning w Vectrze B

Polecane posty

Witam po raz pierwszy klubowiczow,

Vectra B 1.6 16V '97 benzyniak

Wszystko oryginalne w silniku, przebieg 200 000.

Jak zwiekszyc w nim moc, co polecacie? Czasem wyprzedzanie z piecioma osobami w srodku staje sie ciezkie i chcialoby sie miec wiecej pod maska.

sprezarke, wydech, walki sportowe?

A moze X20XEV? Z czym wiaze sie taka wymiana? Cos jeszcze trzeba zmieniac?

Edytowano przez lilavati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Najtansza opcja to moim zdaniem bedzie jednak wymiana silnika na mocniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzedaj 1.6 - kup 2.5 - to najtańszy i najbardziej efektywny tuning. Poczytaj forum - nie jesteś pierwszy z tym pytaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najtańszy sposób na pozyskanie 20KM w Twoim silniku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez wityk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja miałem kolego 1.8 16v w automacie i teżwymieniłem się na 2.5 v6= ) i dopiero pozniej jak ci bedzie ciagle malo mozesz dalsze mody robić czyli np wsadzić 3.0 od omegi i takie tam inne modyfikacje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytalem o tym silniku 2.5 V6, ale przeraza mnie polykanie 15-20 litrow/100km.

Mysle o zmianie na 2.0 lub 2.2 - by polaczyc ekonomie z wydajnoscia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

12 l cykl mieszany-i co tu ma przerazać???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ile osob - tyle opinii.

Ty mowisz 12 litrow, znajomy ma i pali mu kolo 16-18, inne fora mowia 15.

Komu mam wierzyc? ; )

Edytowano przez lilavati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak kto jeździ. Przy butowaniu to 1.6 potrafi tyle spalić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja potrafie mieć ciężką nogę. x30xe potrafi mi spalić 22l/100km przy zmianie biegów między 6k a 7k obrotów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale w normalnej, dynamicznej jeździe po mieście pali mi 13-14l. W trasie 90km/h spalił mi 8.3l/100

Jak miałem x25xe to w mieście 12.7km, a w trasie przy jeździe 90km/h 7.2l

A możliwość szybkiego przyśpieszenia w dowolnej chwili bezcenna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość kileeer

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja to mówią, coś za coś, albo chcesz mieć buta albo ekonomię. A jak jedno i drugie to nie zawsze na zdrowie wyjdzie. Mam 1.6 ale jak bym tak bardzo chciał mieć buta w furce to 2.5 na pewno bym wybrał. Uważam ze nawet 15 na 2,5 to nie jest dużo bo moje 1.6 przy max dreptaniu 14 LPG sobie wciągnie. wiec .... ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dlaczego? te 12.7l miałem przy miejskiej dynamicznej jeździe, bez pałowania, ale dynamicznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o chiptuningu?

Mieszkam w pomorskiem, poleci ktos jakis serwis oferujacy taka usluge?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chiptuning silnika benzynowego bez turbo jest bezsensowny... Uzyskasz 1-3% przyrostu mocy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wróce na chwile do silnika 1.6...

moim zdaniem do vectry b nie powinni wogóle ogerowac takiego silnika bo jest on w tym autku wysilony....i dlatego spali nawet z 10 litrów...

mocy z niego nie ma...brakuje czasem tez przyspieszenia do wyprzedzania....

Oczywiście bez urazy dla właścicieli 1,6 ale napewno sami mi rację przyznają bo wiedzą jak ten silnik sobie radzi z "budą" Vectry

taki 1,8 16V to minimum do tego autka....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A zainstalowanie turbo wymaga wiele pracy i kosztow? Czytalem, ze trzeba ogolnie wzmacniac silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadza się zęby wytrzymał większe obciążenia.

ja kolego miałem 1.8 16 v w automacie i to potrafiło mi 13L na mieście spalić przy bardzo eko drivingu. a takie 2.5 v6 pali mi 12.5 L przy dynamicznej jeździe. na trasie zszedłem nawet do 7.0/100km przy jeździe 90-110km/h a jak pałuje go po mieście to i tak więcej jak 18 nie wychodzi. uwierz mi że wystarczy spokojna jazda tym autkiem i na mieście szalejesz. bo czy jest sens deptać auto do 100km/h w 8 sekund zapinając drugi bieg i później długo stać na światłach?? także według mnie jak ktoś pisze że jego najmniejsze spalanie tym silnikiem jest 15-16 litrów po mieście to są dwie opcje. Albo nie umie jeździć albo nie miał nigdy takiego silnika i to są jego mniemania że tyle powinien palić. Jedynym rozwiązaniem dla szybkiego auto i ekonomi jest 2.2 w dieslu do tego chip tuning i sobie jeździsz. tylko pytanie czy lubisz klekot diesla czy dźwięk v6 i zapach spalanej benzyny??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest...

Edytowano przez chemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz pozostać przy 1,6 to najlepsze rozwiązanie będzie takie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

A najtaniej sprzedaj 1,6 zanim zaczniesz do niej cokolwiek dokładać i kup 2,5. U mnie spalanie jak jeździ żona to max 11,5 po mieście, a jak ja, to nie przekracza 14-tu według komputera pokładowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wyobrazam sobie zeby 2.5v6 w VB palilo 22l/100km. Moje 6.0v8 pali 27l/100km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tez sobie nie wyobrazam takiego spalania. Mja v6 zadowowala sie w miescie max 12 litrami a jadąć spokojnie po miescie (wykorzystująć wolny pas np. zamiast hamowania lub hamowanie silnikiem) zejde spokojnie do 10. Tym silnikiem trzeba tylko nauczyc sie jezdzić i spalanie bedziesz mial na poziomie 1.8-2.0. 2 lata juz smigam swoją i pod wzgledem spalania jestem bardzo zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzisz i tutaj koledzy potwierdzają spalanie na mieście max 12-14 litrwó więc czego tu się bac?? a jak juz chcesz sie bawić to pogadaj z Miłym on chce sprzedać swój kolektor wydechowy ktory daje 20koni. sam byłem na hamowni i widziałem wykres. za całość chce 700zł i pomoże ci to zamontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przedzej juz sklanialbym sie do wymiany silnika na polecany przez Was 2.5 V6. Silnik mozna znalezc na allegro lecz sa to niepewne silniki.

Jezdze spokojnie, bardziej chodzi mi o dynamizm przy wyprzedzaniu, czasem mozna by wziac jakiegos bmw. ;-)

Znacie jakis dobry serwis w pomorskiem przekladajacy silniki i jakies orientacyjne koszta? Budzet mam okolo 6 klocka.

@aleksandermontana - z 'milym'? Raczej mi nie pomoze poniewaz nie jestem fanem grzebania w silniku, wole dac zaufanym ludziom.

Edytowano przez lilavati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To dołóż te 6 tyś ja sprzedasz swojego i kup V6 , bo jak ktoś już kiedyś pisał to na przekładkę silnika nie nie starczy ( tym bardziej że masz 1.6 )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ja chciałem robić przekładkę. to nie tylko że silnik zmienisz i jeździsz. musisz mieć po pierwsze zawieszenie od 2.5 v6 no bo cięższy silnik. zmienić hamulce żebyś to wyhamował z np 200km/h bo te od 1.6 to się potopią. jak hamulce większe to nowe piasty.jak piasty na 5 śrub to felgi czy tam stalówki. do tego sterowanie silnikiem,okablowanie może ci nie wytrzymać, nowy licznik i dochodzi kalibracja. więc jeśli masz dużo kasy i czasu i auto może stać w warsztacie podczas tych wszystkich przerubek to proszę bardzo. a no i jeszcze bym zapomniał o zmianie całego układu wydechowego plus zmiana skrzyni biegów = )

aaa no i wchodzi w grę jeszcze to że znajdziesz zdrowy silnik.

Także możesz wydać tutaj drugą wartość auta. jeśli udało by ci się sprzedać stare części od 1.6 to by było może około 5 000zł.

Mówię ci wydaj 700zł kup od Miłego ten kolektor i nie będziesz żałować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×