Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Odcinka przy 5000 obortów


certino
 Share

Recommended Posts

Witam. Czy może mi ktoś rozszyfrować jak pomierzyc tą rezystancję:

Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu zaworów wydechowych

- napięcie zasilania (styk „A”) 12 V

- rezystancja

- między stykami „A” i „C” 6,8 W

- między stykami „A” i „B” Ľ W

- między stykami „B” i „C” Ľ W

Bo nie do końca wiem co oznacza to L, bo W to jak sie domyślam chodzi o ohm.

Edited by certino
Link to comment
Share on other sites

odepnij wtyczke

zmierz rezystancje między tymi pinami tylko od strony czujnika miedzy A - B , A - C, B - C i napisz co ci wyszło

Link to comment
Share on other sites

Na 14 jestem umówiony z mechanikiem. Mierzyłem czujnik położenia wałka i między wszystkimi pinami ( wszystkie kombinacje) rezystancja nieskończoność.

Link to comment
Share on other sites

czyli coś z nim nie tak bo z tego schematu wynika że miedzy A-C powinno być 6,8 (?ohm) a miedzy pozostałymi nieskończoność.

Link to comment
Share on other sites

Też mi się właśnie tak wydaje. Ale nic jak już jestem umówiony na tego techa to pojadę, zobaczymy co tam mi powiedzą. O sytuacji będę na bieżąco informował.

Link to comment
Share on other sites

Byłem na komputerze, znalazł mi błędy te które sobie odczytałem sam, które wynikły z odpinania sondy lambda i czujnika wału korbowego na włączonym silniku. Po skasowaniu jest nadal to samo. Powiedzieli że nie mają oprogramowaniem możliwości sprawdzenia poszczególnych czujników, tylko błędy, skasowali 50 zł i tyle :( I co dalej z tym robić ?? :(

Teraz udało się do 5.5 tys. go wykręcić ale ani obrotu dalej (żeby nie było niejasności przed kasowaniem błędów, po kasowaniu też niby na jałowym do tych 5.5 udaje mu się jakoś dojść).

Edited by certino
Link to comment
Share on other sites

trochę się spóźniłem ale sprawdzałem rezystancja miedzy wszystkimi pinami wynosi nieskończoność. A sprawdzałeś ten tłumik? odepnij go i zobacz, może kat się wypalił i zapchał tłumik...

Link to comment
Share on other sites

Tak. Najgorsze jest to że zrobiło się to z dnia na dzień :( We wtorek wracałem w nocy z wawy wszystko ok, w środę do auta i lipa. Szkoda że nie da się modułu sprawdzić samemu :(

Link to comment
Share on other sites

Kompresja sprawdzona ok. Byłem na kolejnym komputerze, podglądali czujniki, powiedzili wszystko ok. Ręce rozłożyli i stwierdzili że nie mają pojęcia co się dzieje :( A auto do 4,5 - 5 tys i maks 140 na godzinę. Rozkładam ręce i nie mam już sił :(

A jeszcze apropo sondy. Jak będzie zachowywało się napięcie na sondzie gdy silnik działa na jałowym na paliwie przy temp około 90 stopni. Czy będzie oscylowało ?? Na pomiarach stało w miejscu 367 mV, oni powiedzieli że musi stać bo się ruszy jak się doda gazu dopiero. I jaka mieszanka będzie podawana gdy odepniemy sondę ?? Bogata czy biedna ??

Edited by certino
Link to comment
Share on other sites

Sonda zmieniona. Silnik troszkę lepiej się zbiera, ale nadal nie to co było. ale przynajmniej teraz spaliny pachną jak spaliny a nie gazem czy paliwem w zależności od zasilania. Ale auto nadal odcina przy 5000, podczas przyspieszania czasami poszarpuje lekko. Ja już nie mam pomysłów :( Żebym miał jeszcze od kogo podmienić kable + moduł to bym podmienił na sprawdzenie ale wszyscy znajomi mają albo większe silniki albo diesle :(

Link to comment
Share on other sites

Problem z modułem żeby skąś pożyczyć to ecu to już w ogóle masakra.

Najgorsze że 200 zł już poszło na mechaników którzy nic nie zrobili :( Bo sondy nie liczę bo i tak trzeba było z czasem ją wymienić.

A jeśli chodzi o te błędy to że było czysto nie znaczy że komp nie łapie, bo jak odpiąłem czujnik wału to od razu złapał check, tak samo od egr po odpięciu od razu check.

Dziwne bo dziś przez jakieś 30-40 sek zachowywał się dobrze i kręcił do poprawnej odcinki gdzieś 6800, a po tej krótkiej chwili znowu to samo :(

Edited by certino
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP