Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
certino

Odcinka przy 5000 obortów

Recommended Posts

Witam. Czy może mi ktoś rozszyfrować jak pomierzyc tą rezystancję:

Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów wydechowych / hallotronowy, umieszczony przy kole zębatym wałka rozrządu zaworów wydechowych

- napięcie zasilania (styk „A”) 12 V

- rezystancja

- między stykami „A” i „C” 6,8 W

- między stykami „A” i „B” Ľ W

- między stykami „B” i „C” Ľ W

Bo nie do końca wiem co oznacza to L, bo W to jak sie domyślam chodzi o ohm.

Edited by certino

Share this post


Link to post
Share on other sites

rezystancje mierzymy w Omach (omega) a (W)- to są waty. Skąd ci to wyszło L i W?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co zacytowałem jest z tematu

Please login or register to see this link.

I nie potrafię tego rozszyfrować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

odepnij wtyczke

zmierz rezystancje między tymi pinami tylko od strony czujnika miedzy A - B , A - C, B - C i napisz co ci wyszło

Share this post


Link to post
Share on other sites

mar111 macie ten sam silnik więc może Ty też pomierz dla porównania

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

czekam na kolege co mu wyjdzie i z chęcią mu pomoge i to sprawdze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I bardzo słusznie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, bardzo ładnie z Twojej strony

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 14 jestem umówiony z mechanikiem. Mierzyłem czujnik położenia wałka i między wszystkimi pinami ( wszystkie kombinacje) rezystancja nieskończoność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli coś z nim nie tak bo z tego schematu wynika że miedzy A-C powinno być 6,8 (?ohm) a miedzy pozostałymi nieskończoność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mi się właśnie tak wydaje. Ale nic jak już jestem umówiony na tego techa to pojadę, zobaczymy co tam mi powiedzą. O sytuacji będę na bieżąco informował.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ide zachwile czujnik podciśnienia czyścić to ci to zmierze przy okazji i powiem jak jest u mnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem na komputerze, znalazł mi błędy te które sobie odczytałem sam, które wynikły z odpinania sondy lambda i czujnika wału korbowego na włączonym silniku. Po skasowaniu jest nadal to samo. Powiedzieli że nie mają oprogramowaniem możliwości sprawdzenia poszczególnych czujników, tylko błędy, skasowali 50 zł i tyle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> I co dalej z tym robić ??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz udało się do 5.5 tys. go wykręcić ale ani obrotu dalej (żeby nie było niejasności przed kasowaniem błędów, po kasowaniu też niby na jałowym do tych 5.5 udaje mu się jakoś dojść).

Edited by certino

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę się spóźniłem ale sprawdzałem rezystancja miedzy wszystkimi pinami wynosi nieskończoność. A sprawdzałeś ten tłumik? odepnij go i zobacz, może kat się wypalił i zapchał tłumik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kata brak, jest tłumik przelotowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dolot cały szczelny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Najgorsze jest to że zrobiło się to z dnia na dzień

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> We wtorek wracałem w nocy z wawy wszystko ok, w środę do auta i lipa. Szkoda że nie da się modułu sprawdzić samemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompresja sprawdzona ok. Byłem na kolejnym komputerze, podglądali czujniki, powiedzili wszystko ok. Ręce rozłożyli i stwierdzili że nie mają pojęcia co się dzieje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> A auto do 4,5 - 5 tys i maks 140 na godzinę. Rozkładam ręce i nie mam już sił

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

A jeszcze apropo sondy. Jak będzie zachowywało się napięcie na sondzie gdy silnik działa na jałowym na paliwie przy temp około 90 stopni. Czy będzie oscylowało ?? Na pomiarach stało w miejscu 367 mV, oni powiedzieli że musi stać bo się ruszy jak się doda gazu dopiero. I jaka mieszanka będzie podawana gdy odepniemy sondę ?? Bogata czy biedna ??

Edited by certino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli się okaże że to ECU jest zepsute to mam na sprzedaż

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale na ecu nic nie wskazuje że coś z nim nie tak. Zastanawia mnie ta sonda jak ma się zachowywać ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bo często nie nic po nim nie widać że jest uszkodzone tylko podaje i odczytuje błędne dane z czujników...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale sondę mierzyłem multimetrem również i tez pomiary są do niczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonda zmieniona. Silnik troszkę lepiej się zbiera, ale nadal nie to co było. ale przynajmniej teraz spaliny pachną jak spaliny a nie gazem czy paliwem w zależności od zasilania. Ale auto nadal odcina przy 5000, podczas przyspieszania czasami poszarpuje lekko. Ja już nie mam pomysłów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Żebym miał jeszcze od kogo podmienić kable + moduł to bym podmienił na sprawdzenie ale wszyscy znajomi mają albo większe silniki albo diesle

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej jakby bylo jakies ecu na podmianke

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wtedy bylo by wiadomo co i jak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem z modułem żeby skąś pożyczyć to ecu to już w ogóle masakra.

Najgorsze że 200 zł już poszło na mechaników którzy nic nie zrobili

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Bo sondy nie liczę bo i tak trzeba było z czasem ją wymienić.

A jeśli chodzi o te błędy to że było czysto nie znaczy że komp nie łapie, bo jak odpiąłem czujnik wału to od razu złapał check, tak samo od egr po odpięciu od razu check.

Dziwne bo dziś przez jakieś 30-40 sek zachowywał się dobrze i kręcił do poprawnej odcinki gdzieś 6800, a po tej krótkiej chwili znowu to samo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by certino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ktoś jakiś pomysł ? Wsyztsko co możliwe posprawdzane i nadal nic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Zaczyna mnie już ten samochód irytować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...