Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

skubany_pl

Silnik 1.8 16V [Z18XER]

Polecane posty

Wyczytałem w dwóch niezależnych źródłach, że silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu (140KM) stosowanym m. in. w poliftowej VC jest niezalecany do gazowania z powodu braku hydraulicznych popychaczy zaworów i konieczności bardzo częstej regulacji luzu za pomocą płytek. Czy ktoś przybliży temat? W sumie wiele jest aut bez hydrauliki które na lpg śmigają bez problemów, niemal wszystkie japończyki chociażby...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Czy należy się tym przejmować, czy można zakładać gazownię bez obaw i po prostu pilnować przeglądów i regulacji?

Edytowano przez matrox

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KOlego u mnie w pracy jest gosc wynajmujacy tern pod warsztat gazowniczy. Rozgladalem za astra 1.8 wlasnie 140 km dla rodziców i gość mi powiedział ze bez problemu sie gazują.

Zaklada instalace za ok 2300 z jakimis porzadnymi wtryskiwaczami (nie znam sie na lpg) i specjalnie nie widze zeby wracali do niego na regulacje a jestem obok codziennie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niektórzy to i do hybrydy założą jak chcesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wtedy to byloby juz treefuel:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zalezy tez duzo od gazownikow bo np ja pojechalem zalozyc gaz to nawet vectre A 1.6 8V sp*****aczył

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> hehe ale jak z nim pogadalem inaczej to jakos zrobil. znajdz dobrych gaziarzy a napewno zrobia.

Edytowano przez hanek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dość tego OT

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ktoś jeszcze coś wie w opisanej sprawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem EPC i żadnych płytek nie widzę. Opel od dawna stosuje automatyczne kasowanie luzów, że nawet najstarsi Indianie nie pamiętają od kiedy. Sprawdzałem Z18XER i nie widzę żadnych płytek. Rozumiem obawy, ale to nie VVTI i nie ma co się bać. Z resztą dobra instalacja nie powoduje wypalania gniazd zaworów i Toyoty też można gazować. Opinie gazowników radzę nie słuchać bo często w ogóle nie znają się na silnikach i nie wiedzą jak działa silnik.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nowych silników opla nie można gazować

Począwszy od silnika Z16XEP/XER, Z18XER

silniki te nie mają hydraulicznej regulacji luzu zaworów i stosunkowo miękkie gniazda

początkowo GM dopuszczał montaż LPG i robiliśmy to w ASO dopóki nie wyszło że to porażka a głowice wytrzymóją ok. 30-50 tyś. to szybko się wycofał z montażu

na fiszce dołączonej przez pablo.see elementem regulującym jest część oznaczona (44) nie jestem pewien więc sprawdzę to jeszcze i jak by co to naniosę poprawke

Niektórzy gazownicy żeby zarobić parę złotych to gaz założyli by i do kosiarki a zbiornik zarzucili na plecy operatora

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . zaraz napisze ktoś, że można stosować lubrytyfikatory i inne cuda owszem można tylko, że na krótką metę, może faktycznie wydłuży to życie głowicy ale czy warto psuć sobie samochód dla paru złotych złudnych oszczędności, bo suma sumarum i tak wyjdzie drożej niż jazda na Pb

Edytowano przez kubik-wlkp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak info od samego źródło, to przepraszam. Jeżeli jest tak jak mówisz, to porażka prawdziwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem w EPC element 44 to szklanka do regulacji luzów zaworowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wielkie dzięki, o to mi chodziło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość labtec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sorki Panowie, ze odgrzewam stary temat, przyjąłem do wiadomości, ze XER sie nie gazuje. Jednak tak na chłopski rozum, jeżeli producent decyduje się i rezygnuje z hydraulicznych zaworów tak jak to było rozwiązane w słabszej 122konnej wersji , to chyba raczej jest pewien ze tych zawór nie będzie trzeba regulować a tym samym same gniazda powinny być jeszcze bardziej utwardzone i wytrzymałe niż miało to miejsce w starym typie silnika. A tutaj okazuje się że taki klops, to znaczyłoby że oplowi coś te gniazda nie wyszły, zamiast zastosować lepsze (czytaj) twardsze to jakaś miękką tandetę zamontowali. No bo ja innego wytłumaczenia nie widzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bo prawdopodobnie tak było taniej ze względu na technologię. Podobny pasztet z gniazdami dotyczy silników Forda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość labtec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a jak wygląda sprawa w insignii ? bo przeglądałem ofertę silnikowa to jest 1,8 140 ps, pytanie tylko czy tez XER, czy może już poprawiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też XER ale zamiast Z18XER jest A18XER , pewno spełnia nowsze normy spalin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość labtec

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no to super, to za chwile nie będzie co kupić z nowszych aut żeby potem zagazować. To tylko w skodzie i seacie 1,6 mpi 8V z głowica na nieśmiertelnych śrubach regulacyjnych zostanie :-( Edytowano przez labtec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma sensu pchać się w gazowanie takiej Viki bo wykończę silnik??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość XPIHb

prawdę mówiąc to nie ma co wróżyć z fusów

jak zagazyjesz pojeździsz to się przekonasz

mój znajomy zagazował viki C 2006 i jeździ to teraz bezproblemowo

tak że od kiedy zaczę to gazować auta są zwolennicy i przeciwnicy

a wszystko rozbija się o kasę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mlodyabc

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Własnie kazdy pisze co innego i prawde mówiąc nadal nei wiem czy mozna czy nie mozna gazowac tej 140 konnej jednostki zeby nie było problemów z gazikiem.

Miałbym prosbe czy mógłbys sie dowiedziec od znajomego jaką załozył instalację i jak długo juz jezdzi na gazie oraz jak wygląda spalanie. Z góry byłbym bardzo wdzieczny gdyz cięzko dotrzeć do osób które mają gaz w 1.8 140 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest kilka takich wystawionych na allegro i otomoto, możesz spróbować pogadać z właścicielem pod pretekstem kupna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To powiedzą, że na LPG chodzi lepiej jak na benzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Vectra C 2006 1.8 140 KM (Z18XER) instalacja VSI PRINS - jak dotąd 165 tys. na gazie, bez większych problemów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

napisz ile dałeś za prinsa i gdzie montaż (mało jest zakładów które go umieją dobrze założyć)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wujek zalozyl prinsa do swojego pontiac'a pojezdzil z 20 tys km i silniczek odmowil posluszenstwa. po kilku kilometrach jazdy przestawal palic na jeden cylinder i wydmuchalo uszczelke pod glowica, zaplacil za instalke 2100euro. samochod musial sprzedac bo naprawa sie nie oplacala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość vander87

zastanawiam sie nad zakupem VC z 1.8 140KM, i zagazowaniem jej - czy ktos z kolegow jezdzi takową, zagazowaną, i może powiedzieć jak się sprawuje? Bo w temacie widze rozważania czyto teoretyczne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×