Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

skubany_pl

Silnik 1.8 16V [Z18XER]

Recommended Posts

Wyczytałem w dwóch niezależnych źródłach, że silnik 1.8 ze zmiennymi fazami rozrządu (140KM) stosowanym m. in. w poliftowej VC jest niezalecany do gazowania z powodu braku hydraulicznych popychaczy zaworów i konieczności bardzo częstej regulacji luzu za pomocą płytek. Czy ktoś przybliży temat? W sumie wiele jest aut bez hydrauliki które na lpg śmigają bez problemów, niemal wszystkie japończyki chociażby...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> Czy należy się tym przejmować, czy można zakładać gazownię bez obaw i po prostu pilnować przeglądów i regulacji?

Edited by matrox

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOlego u mnie w pracy jest gosc wynajmujacy tern pod warsztat gazowniczy. Rozgladalem za astra 1.8 wlasnie 140 km dla rodziców i gość mi powiedział ze bez problemu sie gazują.

Zaklada instalace za ok 2300 z jakimis porzadnymi wtryskiwaczami (nie znam sie na lpg) i specjalnie nie widze zeby wracali do niego na regulacje a jestem obok codziennie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niektórzy to i do hybrydy założą jak chcesz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtedy to byloby juz treefuel:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zalezy tez duzo od gazownikow bo np ja pojechalem zalozyc gaz to nawet vectre A 1.6 8V sp*****aczył

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> hehe ale jak z nim pogadalem inaczej to jakos zrobil. znajdz dobrych gaziarzy a napewno zrobia.

Edited by hanek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dość tego OT

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ktoś jeszcze coś wie w opisanej sprawie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejrzałem EPC i żadnych płytek nie widzę. Opel od dawna stosuje automatyczne kasowanie luzów, że nawet najstarsi Indianie nie pamiętają od kiedy. Sprawdzałem Z18XER i nie widzę żadnych płytek. Rozumiem obawy, ale to nie VVTI i nie ma co się bać. Z resztą dobra instalacja nie powoduje wypalania gniazd zaworów i Toyoty też można gazować. Opinie gazowników radzę nie słuchać bo często w ogóle nie znają się na silnikach i nie wiedzą jak działa silnik.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowych silników opla nie można gazować

Począwszy od silnika Z16XEP/XER, Z18XER

silniki te nie mają hydraulicznej regulacji luzu zaworów i stosunkowo miękkie gniazda

początkowo GM dopuszczał montaż LPG i robiliśmy to w ASO dopóki nie wyszło że to porażka a głowice wytrzymóją ok. 30-50 tyś. to szybko się wycofał z montażu

na fiszce dołączonej przez pablo.see elementem regulującym jest część oznaczona (44) nie jestem pewien więc sprawdzę to jeszcze i jak by co to naniosę poprawke

Niektórzy gazownicy żeby zarobić parę złotych to gaz założyli by i do kosiarki a zbiornik zarzucili na plecy operatora

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> . zaraz napisze ktoś, że można stosować lubrytyfikatory i inne cuda owszem można tylko, że na krótką metę, może faktycznie wydłuży to życie głowicy ale czy warto psuć sobie samochód dla paru złotych złudnych oszczędności, bo suma sumarum i tak wyjdzie drożej niż jazda na Pb

Edited by kubik-wlkp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak info od samego źródło, to przepraszam. Jeżeli jest tak jak mówisz, to porażka prawdziwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdziłem w EPC element 44 to szklanka do regulacji luzów zaworowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wielkie dzięki, o to mi chodziło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest labtec

Please login or register to see this quote.

sorki Panowie, ze odgrzewam stary temat, przyjąłem do wiadomości, ze XER sie nie gazuje. Jednak tak na chłopski rozum, jeżeli producent decyduje się i rezygnuje z hydraulicznych zaworów tak jak to było rozwiązane w słabszej 122konnej wersji , to chyba raczej jest pewien ze tych zawór nie będzie trzeba regulować a tym samym same gniazda powinny być jeszcze bardziej utwardzone i wytrzymałe niż miało to miejsce w starym typie silnika. A tutaj okazuje się że taki klops, to znaczyłoby że oplowi coś te gniazda nie wyszły, zamiast zastosować lepsze (czytaj) twardsze to jakaś miękką tandetę zamontowali. No bo ja innego wytłumaczenia nie widzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo prawdopodobnie tak było taniej ze względu na technologię. Podobny pasztet z gniazdami dotyczy silników Forda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest labtec

Please login or register to see this quote.

a jak wygląda sprawa w insignii ? bo przeglądałem ofertę silnikowa to jest 1,8 140 ps, pytanie tylko czy tez XER, czy może już poprawiony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też XER ale zamiast Z18XER jest A18XER , pewno spełnia nowsze normy spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest labtec

Please login or register to see this quote.

no to super, to za chwile nie będzie co kupić z nowszych aut żeby potem zagazować. To tylko w skodzie i seacie 1,6 mpi 8V z głowica na nieśmiertelnych śrubach regulacyjnych zostanie :-( Edited by labtec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nie ma sensu pchać się w gazowanie takiej Viki bo wykończę silnik??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest XPIHb

prawdę mówiąc to nie ma co wróżyć z fusów

jak zagazyjesz pojeździsz to się przekonasz

mój znajomy zagazował viki C 2006 i jeździ to teraz bezproblemowo

tak że od kiedy zaczę to gazować auta są zwolennicy i przeciwnicy

a wszystko rozbija się o kasę

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest mlodyabc

Please login or register to see this quote.

Własnie kazdy pisze co innego i prawde mówiąc nadal nei wiem czy mozna czy nie mozna gazowac tej 140 konnej jednostki zeby nie było problemów z gazikiem.

Miałbym prosbe czy mógłbys sie dowiedziec od znajomego jaką załozył instalację i jak długo juz jezdzi na gazie oraz jak wygląda spalanie. Z góry byłbym bardzo wdzieczny gdyz cięzko dotrzeć do osób które mają gaz w 1.8 140 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest kilka takich wystawionych na allegro i otomoto, możesz spróbować pogadać z właścicielem pod pretekstem kupna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To powiedzą, że na LPG chodzi lepiej jak na benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Vectra C 2006 1.8 140 KM (Z18XER) instalacja VSI PRINS - jak dotąd 165 tys. na gazie, bez większych problemów.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz ile dałeś za prinsa i gdzie montaż (mało jest zakładów które go umieją dobrze założyć)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wujek zalozyl prinsa do swojego pontiac'a pojezdzil z 20 tys km i silniczek odmowil posluszenstwa. po kilku kilometrach jazdy przestawal palic na jeden cylinder i wydmuchalo uszczelke pod glowica, zaplacil za instalke 2100euro. samochod musial sprzedac bo naprawa sie nie oplacala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vander87

zastanawiam sie nad zakupem VC z 1.8 140KM, i zagazowaniem jej - czy ktos z kolegow jezdzi takową, zagazowaną, i może powiedzieć jak się sprawuje? Bo w temacie widze rozważania czyto teoretyczne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...