Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
glowa

pomoc przy wymianie tuleji tylniej belki

Polecane posty

Witam, od pewnego czasu moje auto zaczeło mocno skrzypieć z tyłu po dokładnej analizie wynika iż przyczyną jest górna tulejka tylniej belki,skrzypi strasznie słychać nawet jak się do auta wsiada, dzwięk wyrażnie dochodzi z okolicy tych dwóch tulejek, próby smarowania itp nic nie dały...przeszukałem forum jednak za dużo nie znalazłem a potrzebuję pomocy bo chciałbym spróbować sam je wymienić, tylko nie wiem czy potrzebny będzie mi do tego ściągacz czy nie? i co należy rozebrać żeby je wyjąć? czy te belki poprzeczne muszę odkręcić od tuleji pływających...?generalnie potrzebna mi każda pomoc od A do Z jak to zrobić z góry dzięki

jeśli gdzieś jest już taki wątek proszę o link

pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

witam nie wymieniałem tego ale masz tu zdjęcie jak to wygląda,ściągacz chyba musisz mieć

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat

Potrzebuje pomocy przy wymianie tulei pływającej wahacza tylnego prawego Viki B 1.6 16V

Dzięki za każdą pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

tu masz jak wygląda ściągacz. a o wymianie jest pełno na forum tylko poszukaj wiem że jak je wymienisz to dokręcić trzeba je jak samochód będzie stał na kołach i jak wyjmiesz wahacz to potem zbieżność musisz ustawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja szukam pomocy a nie porady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_unsure.png" alt=":unsure:"> niestety nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłanczam się pod prośbę kolegi "głowa" bo terz się nad tym zastanawiałem bo u mnie okropnie zaczeło skrzypieć od strony pasażera z tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja się jeszcze zastanawiam czy da się wyjąć tylko te dwie belki poprzeczne w których są tuleje tak aby nie wyciągać całego tego ustrojstwa?? da się to zrobić taką metodą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie a ja wam proponuje żeby dać sobie spokój lepiej dać zrobić trzeba mieć czas i cierpliwość to nie takie łatwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Jako że podobnych tematów jest tu na forum mnóstwo, podpinam się pod wątek z jednym zapytaniem. Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęło mi trzeszczeć w tylnym zawieszeniu. Dwóch diagnostów w dwóch różnych stacjach nie potrafiło zlokalizować źródła, więc wziąłem się za to sam. Odkryłem, że wraz ze skrzypieniem, dolny wahacz z lewej strony wpada w drgania. Czy jest to ewidentnym znakiem, że wyrobiona jest tuleja na jednym z jego końców? Pytam, ponieważ będąc pod autem mam wrażenie, że trzeszczy z całkiem innego miejsca (łącznik stabilizatora)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Edytowano przez Gilu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli skrzypi to tuleja/tuleje pływające, jeśli puka to może być łącznik drążka stabilizatora albo guma drążka (pręta)...

Tuleje pływające najlepiej jest wymieniać wszystkie jednocześnie, poza tym najłatwiej na całkowicie zdjętym wahaczu wzdłużnym. Więcej roboty niż wymiana "na samochodzie" ale wierzcie, że idzie to wtedy szybciej i łatwiej.

Po wymianie tulejek - obowiązkowa geometria !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Mimo wszystko spróbuje wymienić tylko tuleje na wspomnianym wahaczu bez jego demontażu. Może uda się uniknąć konieczności ustawiania geometrii. Poza tym trochę nie uśmiecha się wymieniać wszystkie tuleje zawieszenia z tyłu, bo jest ich tam trochę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

co jesli się geometrii nie ustawi po wymianie tulei (mi wymienili 4 pływające i 2 główne tylko nie wiem w jaki z powyzszych sposobów). Czy to tylko kwestia ewentualnego nierównomiernego zuzycia opon?

Jak bardzo moze byc "rozregulowana" geometria po wymianie, mam na mysli czy to sa prawie niezauważalne odchyły? Np mi nie zarzuca na nierównosciach tyłu... Jak "sprawdzić" geometrię zeby zobaczyc czy jechac na geometrię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

z tyłu ustawia się zbieżność jak wymieniałeś te duże tuleje to musisz zrobić zbieżnośc u mnie jak trzymałem kiere prosto to jechał mi w prawo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam - po wymianie tulejek geometria jest obowiązkowa !!!

Pamiętaj, że Vectrę robi się pod obciążeniem ( 2x70 kg, czyli kierowca i pasażer )...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

geometria to co innego niż zbieżność prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Taka sama różnica jak między imbusem a ampulem...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_laugh.png" alt=":lol:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×