Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pomoc przy wymianie tuleji tylniej belki


glowa
 Share

Recommended Posts

Witam, od pewnego czasu moje auto zaczeło mocno skrzypieć z tyłu po dokładnej analizie wynika iż przyczyną jest górna tulejka tylniej belki,skrzypi strasznie słychać nawet jak się do auta wsiada, dzwięk wyrażnie dochodzi z okolicy tych dwóch tulejek, próby smarowania itp nic nie dały...przeszukałem forum jednak za dużo nie znalazłem a potrzebuję pomocy bo chciałbym spróbować sam je wymienić, tylko nie wiem czy potrzebny będzie mi do tego ściągacz czy nie? i co należy rozebrać żeby je wyjąć? czy te belki poprzeczne muszę odkręcić od tuleji pływających...?generalnie potrzebna mi każda pomoc od A do Z jak to zrobić z góry dzięki

jeśli gdzieś jest już taki wątek proszę o link

pozdrawiam

0c5d088c540dc9f5m.jpg

Link to comment
Share on other sites

Podłącze się pod temat

Potrzebuje pomocy przy wymianie tulei pływającej wahacza tylnego prawego Viki B 1.6 16V

Dzięki za każdą pomoc

Link to comment
Share on other sites

Podłącze się pod temat

Potrzebuje pomocy przy wymianie tulei pływającej wahacza tylnego prawego Viki B 1.6 16V

Dzięki za każdą pomoc

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...=tuleje+wymiana

tu masz jak wygląda ściągacz. a o wymianie jest pełno na forum tylko poszukaj wiem że jak je wymienisz to dokręcić trzeba je jak samochód będzie stał na kołach i jak wyjmiesz wahacz to potem zbieżność musisz ustawić

Link to comment
Share on other sites

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...=tuleje+wymiana

tu masz jak wygląda ściągacz. a o wymianie jest pełno na forum tylko poszukaj wiem że jak je wymienisz to dokręcić trzeba je jak samochód będzie stał na kołach i jak wyjmiesz wahacz to potem zbieżność musisz ustawić

Ja szukam pomocy a nie porady :unsure: niestety nie jestem mechanikiem i nie znam się na tym :(

Link to comment
Share on other sites

ja się jeszcze zastanawiam czy da się wyjąć tylko te dwie belki poprzeczne w których są tuleje tak aby nie wyciągać całego tego ustrojstwa?? da się to zrobić taką metodą?

Link to comment
Share on other sites

Witajcie a ja wam proponuje żeby dać sobie spokój lepiej dać zrobić trzeba mieć czas i cierpliwość to nie takie łatwe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam wszystkich.

Jako że podobnych tematów jest tu na forum mnóstwo, podpinam się pod wątek z jednym zapytaniem. Mianowicie od jakiegoś czasu zaczęło mi trzeszczeć w tylnym zawieszeniu. Dwóch diagnostów w dwóch różnych stacjach nie potrafiło zlokalizować źródła, więc wziąłem się za to sam. Odkryłem, że wraz ze skrzypieniem, dolny wahacz z lewej strony wpada w drgania. Czy jest to ewidentnym znakiem, że wyrobiona jest tuleja na jednym z jego końców? Pytam, ponieważ będąc pod autem mam wrażenie, że trzeszczy z całkiem innego miejsca (łącznik stabilizatora) :blink:

Edited by Gilu
Link to comment
Share on other sites

Jeśli skrzypi to tuleja/tuleje pływające, jeśli puka to może być łącznik drążka stabilizatora albo guma drążka (pręta)...

Tuleje pływające najlepiej jest wymieniać wszystkie jednocześnie, poza tym najłatwiej na całkowicie zdjętym wahaczu wzdłużnym. Więcej roboty niż wymiana "na samochodzie" ale wierzcie, że idzie to wtedy szybciej i łatwiej.

Po wymianie tulejek - obowiązkowa geometria !!!

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za szybką odpowiedź.

Mimo wszystko spróbuje wymienić tylko tuleje na wspomnianym wahaczu bez jego demontażu. Może uda się uniknąć konieczności ustawiania geometrii. Poza tym trochę nie uśmiecha się wymieniać wszystkie tuleje zawieszenia z tyłu, bo jest ich tam trochę. <_<

Link to comment
Share on other sites

Po wymianie tulejek - obowiązkowa geometria !!!

co jesli się geometrii nie ustawi po wymianie tulei (mi wymienili 4 pływające i 2 główne tylko nie wiem w jaki z powyzszych sposobów). Czy to tylko kwestia ewentualnego nierównomiernego zuzycia opon?

Jak bardzo moze byc "rozregulowana" geometria po wymianie, mam na mysli czy to sa prawie niezauważalne odchyły? Np mi nie zarzuca na nierównosciach tyłu... Jak "sprawdzić" geometrię zeby zobaczyc czy jechac na geometrię?

Link to comment
Share on other sites

co jesli się geometrii nie ustawi po wymianie tulei (mi wymienili 4 pływające i 2 główne tylko nie wiem w jaki z powyzszych sposobów). Czy to tylko kwestia ewentualnego nierównomiernego zuzycia opon?

Jak bardzo moze byc "rozregulowana" geometria po wymianie, mam na mysli czy to sa prawie niezauważalne odchyły? Np mi nie zarzuca na nierównosciach tyłu... Jak "sprawdzić" geometrię zeby zobaczyc czy jechac na geometrię?

z tyłu ustawia się zbieżność jak wymieniałeś te duże tuleje to musisz zrobić zbieżnośc u mnie jak trzymałem kiere prosto to jechał mi w prawo

Link to comment
Share on other sites

Powtarzam - po wymianie tulejek geometria jest obowiązkowa !!!

Pamiętaj, że Vectrę robi się pod obciążeniem ( 2x70 kg, czyli kierowca i pasażer )...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP