Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest damian17td

Viki 17td i źle działający wentylator

Recommended Posts

Guest damian17td

Wiatam jestem od tygodnia zadowolonym posiadaczem vectry B 1,7 TD isuzu i mam mały problem.Przeczytałem już podobne wątki mogłbym się podpiąć pod podobne usterki ale nie dokońca mam takie same objawy.Mianowowicie chodzi mi o wentylator który raz się załacza a raz nie i nie chodzi tu wcale o wysoką temperaturę wody.Pierwszy bieg wentylatora załącza mi się odrazu po minięciu wskazowki 82 stopni nie denerwowało by mnie to wcale gdyby po wyłaczeniu silnika pracował przez chwile albo sie całkowicie się wyłaczał.Po wyłaczeniu auta pomimo temperatury tych 82-90 stopni wentylator pracuje 3minuty i wyłacza ,pozniej załaczy sie na minute i wyłaczy na chwile pozniej włacza na 20 sekund i tak dopoki nie spadnie do niskiej temeratury (oczywiscie czasy właczań i wyłaczan sa różne) a akumulatorek sie rozładowuje.stawiam na czujnik który jest przy chlodnicy 4 pin że jest uszkodzony , dodam że sprawdzałem załaczanie sie pierwszego i drugiego biegu wentylatora na krotko i obydwa biegi działają.Tak samo w czasie jazdy zauważam kiedy włacza sie wentylator i chłodzi do 82 stopni zaraz temperatura rosnie do 94 i spada do 87 i tak wacha sie przez cala droge.Głupi rozum podpowiada mi że czujnik jest padniety i raz załacza i raz nie ten wentylator ale wolałbym przeczytac opinie innych uzytkownikow zanim dokonam zakupu i wymiany...

Edited by damian17td

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym obstawiał któryś przekaźnik pod maską (niewiem który dokładnie odpowiada za wentylator w tym silniku)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damian17td

Please login or register to see this quote.

przekaźniki sa w skrzyneczce przy akumulatorze,ale gdzies wyczytałem że jak działa wentylator jak na krótko połącze kable we wtyczce to cała elektryka bedzie wporządku

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby sprawdzić czujnik to poprostu po wyłączeniu silnika jeśli wentylator będzie chodził wyciągnij wtyczkę z tego czujnika, jeśli wentylator stanie to masz sprawcę, jeżeli nie, to jeśli masz klimę to jest jeszcze jeden czujnik (klimy) który włącza wentylator, znajduje się on przy dole chłodnicy pod akumulatorem albo tak jak napisał Zubek, któryś z przekaźników przy akumulatorze nawala

ps. kiedyś za taki czujnik czteropinowy dałem 140 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest damian17td

Please login or register to see this quote.

klimy nie mam,a tak jak piszesz jak zdejme wtyczkę z czujnika wentylator staje ale czy to wlasnie nie powinno tak byc jak wyciagam wtyczke to wentylator staje bo przeciez nie dostaje wtedy zadnego imuplsu od czujnika ?coraz bardziej mysle o wymianie tego czujnika tylko szukałem takiego w necie i jak narazie nie znalazłem 4 pinowego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

Miałem podobny problem. Posiadam autko z tym samym silniczkiem. Tylko, że u mnie objawiało sie to troszkę gorzej. Mianowicie autko niemiłosiernie się gotowało po przejechaniu 2-3km i jazdy do 3tys obrotów temperatura płynu chłodzącego sięgała 100 stopni(!!!!). A wentylatora słychać nie było wgl. Zacząłem wiec dłubać (cały tydzien walki!!). Pierwsze co wpadło do głowy to uszczelka pod głowicą, ale dym z rury czarny jak smoła wiec to wykluczało głowice. wymieniłem termostat odziwo nie pomogło. Zabrałem się za czujnik temperatury i tu zaczęły sie fanaberie! Wentylator jak sie nie załączał tak sie nie załączał i już będąc w stanie mega złości włączyłem przycisk klimatyzacji!!! i zadziałało!! Ktoś mądry w Belgi podłączył wentylator do przycisku klimy. W sumie mi to nie przeszkadza bo układ klimy mam nieszczelny i w taki sposób sam załączam wentylator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak powinno być, że jak wyciągniesz wtyczkę to wentylator staje ale gdyby nie stanął to znaczyłoby, że któryś z przekaźników szwankuje albo może jakiś kabel który idzie z tego czujnika jest przetarty i styka do masy, czyli sprawa raczej się rozwiązała - do wymiany czujnik

tak myślę, to może zanim kupisz nowy czujnik,to pozamieniać kable we wtyczce, czyli ten z pierwszegu biegu kabel dać na drugi bieg czujnika, itd. wtedy kabel z trzeciegu biegu i pierwszy bieg czujnika zostaną wolne, efekt będzie taki, że trochę później się będą włączały wentylatory ale przynajmniej akumulatora Ci nie rozładuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak jest oryginalnie podłączone, że po włączeniu klimy włączają się wentylatory

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ale z ciebie wynalazca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

nikt źle nie podpiął. Tak ma być. Jak włącza sie klime załaczają sie obydwa wentylatory.

Wiec usterkę dalej masz. W twoim przypadku sprawdziłbym przekażniki.

Ja akurat mam podobny problem z grzaniem sie (podobnie jak tetley1'owi, grzeje sie szybko pod 100C).Tylko Kole 100C załącza sie went na 2gi bieg odrazu. Pierwszego ni ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

wynalazca zemnie żaden

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> puki co klima służy mi do chłodzenia silnika nie mnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> aha co do grzania się silnika, silnik gotowal sie aż tak ze płyn wylatywał z pod korka wiec wymieniłem korek i jak ręką odjął

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a co to znaczy jak ręką odjął? tzn juz sie nie grzeje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

nie silniczek trzyma elegancko temperature 85-90stopni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jeszcze jedno pytanko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

ale wentylator durś ci łazi? czy tak bez wenta ładnie trzymie temperaturkę?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

bez wentylatora i temperatura idealna jak widać sam korek może pomóc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> koszt 15zł (zamiennik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dzięki.

cięzko troche mi przychodzi myślenie, że to tylko kwesta korka. Tobie pomogło, ale nie wiem czy w moim przypadku bedzie tam samo. Spróbuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

o ile mi wiadomo (jestem laikiem w dziedzinie motoryzacji) ale korek w sobie tagze posiada termostat prawda?? jezeli korek jest nieszczelny to temperatura tagze skacze, warto sprobowac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

czasami proste rozwiazania sa najbardziej trafne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

to nie jest tak. korek ma w sobie zaworek ciśnieniowy, jak jest za wysokie ciśnienie poprostu otwiera sie.

Może two kwesta samego ciśnienia w układzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

no dobrze to jak to Tobie sie grzeje tak samo bo widze ze masz podobny objaw jak ja czy płyn krązy w pełnym obiegu?? bo jak jest mały obieg to Twoj wentylator schłodzi tylko silnik i ominie chlodnice...niewiem czy dobrze pisze ale na chlopski rozum tak to powinno wygladac...popraw mnie jezeli jestem w bledzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

mały obieg jest do czasu zagrzania, potem termostat sie otwiera i idzie ciepełko do chłodnicy na której sa czujniki które właczają wentylator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

no dobrze jezeli wiec Tobie sie tez szybko gotuje to moze masz uszkodzony termostat?? plyn nie dociera do chlodnicy i silnik momentalnie sie gotuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u mnie termostat działa dobrze. po rozgrzaniu i chłodnica jest rozgrzana.

U mnie raczej to wina braku pierwszego biegu wentylatora, który powinien załączyć sie przy ok 90c. A u mnie nie załacza sie, tylko przy 100C odrazu 2gi bieg.

W korkach szybko podchaodzi 100 i oscylujew granicach 95-100. jak jade dłużej ze stała prędkością i malymi obrotami, silniczek ładnie sie schładza do 85.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

widac niepotrzebnie wymieniłem termostat bo chlodnice tez miałem ciepłą (ale jak termostat sie zblokowal i przepuszca tylko małą część płynu??) mnie widac ratuja klima ktora chlodzi nie mnie a silnik

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak by ci sie zablokował termostat w pozycji otwartej, to bardzo długo by ci sie zagrzewał silnik. Jakby ci sie zablokował w pozycji powiedzmy środkowej to chłodnica nie była by aż gorąca.

ja tez mam klimę (sprawną) i w ekstremalnych sytuacjach ratuje sie włączeniem jej. Ale nie daje mi to spokoju, ze coś jest nie tak. Innym tempratura grzecznie wisi na 90C a u mnie d*** blada.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tetley1

no dobrze ja wymieniłem tą kostke w chłodnicy (czujnik) i tez nic? czyzby cos z przewodami?? bo na krotko mi 1-2 bieg dziala jakas propozycja inna??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...