Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Jawaz

Stukanie w zawieszeniu

Recommended Posts

witam, szukalem lecz nie znalazlem i postanowilem przestawic problem...

Wrocilem dzis z wypadu w gory... jezdzilo sie jak to w goach pod gorke i z gorki... po takiej przejazdzce pojawił sie problem...

Problem jest tego typu ze w przednim zawieszeniu (tak mi sie wydaje na 80%) cos wydaje metaliczne odgłosy.. ( bez znaczenia czy jedziemy z gory czy pod gore czy po plaskim... zawracajac na max. skreconych kolach tego nie slysze) cos jak bysmy wyginali metalowa rurke..auto sprawuje sie dobrze , tak jak powinno ale ten dzwiek z zawieszenia daje naprawde do myslenia.

Jesli ktos moglby pomoc to bylbym naprawde wdzieczny.

Pozdrawiam.

Edited by zubek73
przenosze do zawiechy / zubek

Share this post


Link to post
Share on other sites

łączniki stabilizatora albo gumy stabilizatora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moga to byc łączniki , włóz ręke z koło i spr.poruszać tym pionowym, jezeli sie ruszają to do wymiany

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego ja mam własnie taki problem ze jak podjezdzam skosnie bądź prostopadle pod np.kraweznik który wystaje ok 3cm to cos mi stuka właśnie i z przodu i z tylu i jak kiedys tak złapałem z przedni stabilizator tak przypadkiem to on sie ruszał.....czy to daje mi znak ze jest juz wyrobiony i do wymiany????powinienen być sztywny i sie nie ruszac???? bardzo sie na tym nie znam....;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ci daje znak ze skoro sie rusza to hałasuje i nadaje sie dawno do wymiany,

na nowym zozbaczysz jak ciezko poruszac tymi głwokami i jak to chodzi,a ztyłu to wiem co mzoesz meic ale za bardzo nei wytłłumcze bo jest tego pelno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to napisz jakie to częsci są????tez stabilizator??? wyminiałem z tyłu gumy stabilizatora i tuleje....łączników nie ruszałem i moze to one tez stukają na dołkach....no chyuba ze to cos jeszcze innego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli jest to głuchy stukot na wybojach to będą to albo łączniki drążka stabilizatora albo gumy drążka - uwaga, bo są tu 2 średnice, trzeba zmierzyć suwmiarką "fi" drążka.

Jeśli coś zgrzyta podczas na przykład podjeżdżania pod krawężnik - sprawdź czy przypadkiem nie pękła sprężyna amortyzatora (mógł nawet odpaść jej kawałek więc policz dobrze zwoje sprężyny z jednej i z drugiej strony). Może to być również jedna z poduszek silnika bądź łożysko czy wręcz cała poduszka (gniazdo) amortyzatora, to co siedzi w kielichu jak podniesiesz maskę.

Sprawdź też luzy wahacza dolnego - jest podparty w 3-ch miejscach - są dwie tuleje oraz 1 sworzeń na wahacz. Trzeba to zrobić na podnośniku i dla pewności dodatkowo na stojącym na kanale samochodzie. Niektóre luzy wychodzą na podniesionym, a niektóre na obciążonym pojeździe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jest to napewno stuknięcie takie własnie głuche stukniecie pod samochodem....zadnych zgrzytów nie słychac wiec chciałbym zeby to były łączniki stabilizatora......jaki to jest koszt???wymiany 4 łączników bo bym wymienił wszystkie cztery......a jak sprawdzic luz na drązkach kierowczniczych bez jezdy na trzepaki>>>czym to sie objawia podczas jazdy samochodem????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Luz na drążku kierowniczym oraz na sworzniach łączników drążka wyczujesz "na macanego" z kanału. Końcówkę drążka trzeba zdecydowanym, ale szybkim i krótkim ruchem próbować przechylać z jednej pozycji skrajnej w drugą. Tak samo z łącznikami drążka stabilizatora.

Możesz też podnieść samochód tak, aby przednie koła były w górze, jedna osoba chwyta za koło i szybkimi ruchami rusza kołem "na boki" czyli jak do skrętu. Jeśli podczas tych ruchów wyczujesz "przeskoki" to oznacza, że na końcówkach drążków jest luz i należy je wymienić. Druga osoba może trzymać rękę (dłoń) na końcówce i też powinna poczuć luz, który objawia się stukaniem.

Jeśli w ten sam sposób będziesz ruszał kołem ale w płaszczyźnie góra-dół i też będzie czuć luz to jest to oznaka wyrobionego sworznia wahacza, który też należy wymienić.

Ten sposób sprawdzania luzów jest raczej pewny, chociaż niekiedy powodem takiego zachowania może być luz na łożysku ale to objawia się dodatkowo innymi, zwłaszcza dźwiękowymi efektami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...