Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Jawaz

Stukanie w zawieszeniu

Polecane posty

witam, szukalem lecz nie znalazlem i postanowilem przestawic problem...

Wrocilem dzis z wypadu w gory... jezdzilo sie jak to w goach pod gorke i z gorki... po takiej przejazdzce pojawił sie problem...

Problem jest tego typu ze w przednim zawieszeniu (tak mi sie wydaje na 80%) cos wydaje metaliczne odgłosy.. ( bez znaczenia czy jedziemy z gory czy pod gore czy po plaskim... zawracajac na max. skreconych kolach tego nie slysze) cos jak bysmy wyginali metalowa rurke..auto sprawuje sie dobrze , tak jak powinno ale ten dzwiek z zawieszenia daje naprawde do myslenia.

Jesli ktos moglby pomoc to bylbym naprawde wdzieczny.

Pozdrawiam.

Edytowano przez zubek73
przenosze do zawiechy / zubek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

łączniki stabilizatora albo gumy stabilizatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moga to byc łączniki , włóz ręke z koło i spr.poruszać tym pionowym, jezeli sie ruszają to do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego ja mam własnie taki problem ze jak podjezdzam skosnie bądź prostopadle pod np.kraweznik który wystaje ok 3cm to cos mi stuka właśnie i z przodu i z tylu i jak kiedys tak złapałem z przedni stabilizator tak przypadkiem to on sie ruszał.....czy to daje mi znak ze jest juz wyrobiony i do wymiany????powinienen być sztywny i sie nie ruszac???? bardzo sie na tym nie znam....;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to ci daje znak ze skoro sie rusza to hałasuje i nadaje sie dawno do wymiany,

na nowym zozbaczysz jak ciezko poruszac tymi głwokami i jak to chodzi,a ztyłu to wiem co mzoesz meic ale za bardzo nei wytłłumcze bo jest tego pelno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no to napisz jakie to częsci są????tez stabilizator??? wyminiałem z tyłu gumy stabilizatora i tuleje....łączników nie ruszałem i moze to one tez stukają na dołkach....no chyuba ze to cos jeszcze innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli jest to głuchy stukot na wybojach to będą to albo łączniki drążka stabilizatora albo gumy drążka - uwaga, bo są tu 2 średnice, trzeba zmierzyć suwmiarką "fi" drążka.

Jeśli coś zgrzyta podczas na przykład podjeżdżania pod krawężnik - sprawdź czy przypadkiem nie pękła sprężyna amortyzatora (mógł nawet odpaść jej kawałek więc policz dobrze zwoje sprężyny z jednej i z drugiej strony). Może to być również jedna z poduszek silnika bądź łożysko czy wręcz cała poduszka (gniazdo) amortyzatora, to co siedzi w kielichu jak podniesiesz maskę.

Sprawdź też luzy wahacza dolnego - jest podparty w 3-ch miejscach - są dwie tuleje oraz 1 sworzeń na wahacz. Trzeba to zrobić na podnośniku i dla pewności dodatkowo na stojącym na kanale samochodzie. Niektóre luzy wychodzą na podniesionym, a niektóre na obciążonym pojeździe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jest to napewno stuknięcie takie własnie głuche stukniecie pod samochodem....zadnych zgrzytów nie słychac wiec chciałbym zeby to były łączniki stabilizatora......jaki to jest koszt???wymiany 4 łączników bo bym wymienił wszystkie cztery......a jak sprawdzic luz na drązkach kierowczniczych bez jezdy na trzepaki>>>czym to sie objawia podczas jazdy samochodem????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Luz na drążku kierowniczym oraz na sworzniach łączników drążka wyczujesz "na macanego" z kanału. Końcówkę drążka trzeba zdecydowanym, ale szybkim i krótkim ruchem próbować przechylać z jednej pozycji skrajnej w drugą. Tak samo z łącznikami drążka stabilizatora.

Możesz też podnieść samochód tak, aby przednie koła były w górze, jedna osoba chwyta za koło i szybkimi ruchami rusza kołem "na boki" czyli jak do skrętu. Jeśli podczas tych ruchów wyczujesz "przeskoki" to oznacza, że na końcówkach drążków jest luz i należy je wymienić. Druga osoba może trzymać rękę (dłoń) na końcówce i też powinna poczuć luz, który objawia się stukaniem.

Jeśli w ten sam sposób będziesz ruszał kołem ale w płaszczyźnie góra-dół i też będzie czuć luz to jest to oznaka wyrobionego sworznia wahacza, który też należy wymienić.

Ten sposób sprawdzania luzów jest raczej pewny, chociaż niekiedy powodem takiego zachowania może być luz na łożysku ale to objawia się dodatkowo innymi, zwłaszcza dźwiękowymi efektami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×