Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest Glosny

Wywala bezpiecznik 20A (Żółty)

Recommended Posts

Guest Glosny

Witam.

Dzis wydażyło sie cos dziwnego. Przejechałem przez prog zwalniajacy i zgaslo mi auto. Jak przekreciłem zaplon to zauwazyłem ze nie swieci sie check. I doszłem do tego ze wywaliło mi bezpiecznik ten co zaznaczyłem na zdjeciu żółty 20A. Reszta ktore tam sa to 60A i jest ich tam chyba z 5. Od czego jest ten bezpiecznik. Bo na pewno daje zasilanie na kom pokladowy. Co sie moglo stac ze mi on wywalił? Jeszcze dodam ze wymieniłem go i auto odpaliłem, ale jak pojechałem to po 15 km znowu to samo. Wie ktos moze gdzie ida przewody z tego bezpiecznika? Ma ktos moze jakis schematy gdzie bedzie uwzgledniony ten kabel zeby poszukac po nim czy czasem gdzies nie ociera i nie powoduje zwarcia, albo moze jakie uzadzenie ktore jest tez zasilane powoduje zwarcie. Ma ktos jakis pomysł gdzie czego szukac? Mam Silnik X18XE viki z '96

dziekuje za podpowiedzi.

pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego ja miałem taki sam kłpopot 2 tyg temu!!!

z tym ze u mnie za kazdą zmianą paliło go ponownie...

jak sie przepalił auto kreciło rozrusznikiem nie swiecil sie check i paliła sie lampka TC

ja miałem zwarcie w wiązce przewodów pod pomkpą abs(idą dwie grube wiązki)

kiedys milem awarie chłodnicy oleju i ciekło na te kable ze zbiornika wyrównawczego...

U Ciebie stawiam na moka i zawilgoconą wiązkę ,,, moze kiedys mileś tez wyciek ze zbiornika...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

one ida tak jakby pod akulumatorem do sciany grodziowej? a na jakiej wysokosci miałes to zwarcie? tam te te przewody ida w peszlu na ktorym to peszlu jest żółty pasek?

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak szczerze to jak poruszałem tą wiązka to palio bezpiecznik 20A (ten co u ciebie)

po "rozpruciu" wiązki nie znalazłem miejsca jakotakiego zwarcia...kable były całe w oleju, płynie chłodniczym....wytarłem do sucha i zaizolowałem

i narazie 2 tyg po kłopocie,,,,

oooo i sprawdz przekazniki fioletowe w skrzynce nad pompą abs'u.... te z nr 300 napisanym na czarno... ich zwarcie tez pali bezpiecznik

................................................................................

..................

zaraz zaraz u mnie tam jest bezpiecznik zielony 30A!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

ty masz silnik 2.6 a ja 1.8 i dlatego moze byc inny

powiem ci ja mam tak ze ja mam dwa przekazniki fioletowe i jeden brazowy. srawdzałem je sa dobre.

jutro bede meczył ta instalacje elektryczna i bede szukał co w niej jest nie tak. Ona przy scianie grodziowej jest jakos wpinana na wtyczne czy po prostu sobie przewody przechodzia?

dzieki za pomoc

ps.

4724560 to jest twoje gg? bo masz takie w opisie a jak sie na nie odezwałem to ktos inny sie odezwał a nie Ty. Moje to 9634541 jak mozesz to sie odezwij mam pare pytan

pozdro

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napewno masz jakieś zwarcie. Te bezpieczniki nie są opisane w popularnych źródłach, z których korzystamy bo raczej odpowiadają za wiele elementów i przeważnie powodem wywalania jest naruszenie którejś z głownych wiązek.

Moje przygody z 60A:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

dzis znalazłem cos takiego ze na przewodzie czerwonym idacym od bezpiecznika jest minus po przekreceniu zaplonu a na wejscie drugim jest plus( tak jak powinno byc gdyz idzie od akulumatora. (zdj 1) nastepnie ten przewod idzie w strone komupera ale po drodze łączy sie z 2 grubymi i jednym cienkim.(zdj 2) nastepnie 2 grybe wracaja do przekaźników a ten cienki idzie do kom pokladowego. I teraz mam pytanie czy ma ktos jakis schemat by sie dowiedziec za jakie podzespoly odpowiada ten kabel. Bo to wlasnie dalej gdziec na nim jest zwarcie.

pozdrawiam

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazłem przypadek w astrze podobny... z tym ze tam wywaliło bezpiecznik 60A

cytat

"Witam!!

Niedawno kupilem Astre G II 1,7 DTI (Isuzu) 2000r, przyjechala z Holandii. Mam go od konca stycznia. Tydzien pozniej zauwazylem spadek zasilania a dzien pozniej samochod podczas jazdy zgasl. Wszystko wskazywalo na to ze akumulator sie rozladowal, ale po prostu nie mial ladowania i oznaczalo to ze padl alternator. Mechanik powiedzial, ze taki alternator 100A nie pada od tak sobie, tylko ze musi byc jakas przyczyna w elektryce. Alternator zostal wymieniony i podczas urochomienia po naprawie (w warszatcie) w nowym alternatorze padl wirnik. To zostalo tez wymienione. Podczas pracy (od razu po 1min od startu) alternator strasznie zaczynal sie grzac. Elekryk dokladnie przejrzal elekrtryke i powodem byl przekaznik głowny od napiecia wsp. elektryczno-hydraulicznego i dwa przewody instalacji (podczas specia spalal sie bezpiecznik 60A). To zostalo wymienione i okazalo sie jeszcze ze to wszyztko stalo sie od akumulatora (zaznacze ze byl nowy - poszedl do reklamacji, dwa dni temu go odebralem i na razie wszystko ok.)."

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

troche pogrzebałem ale nie wiem czy w dobrym kierunku... Doszedłem do tego ze na tym czerwonym mam minus, bo sprawdziłem probowka. Ale wiem tez ze na tym minusie probowka troche slabiej swieci niz jak dam ja pod mase normalnie, wtedy swieci 2 razy bardziej. Rozpiołem wtyczke z ktorej przedwody ida do kompa i doszedłem do wniosku ze na 2 przewodach jest minus. Na jednym mocno (nr 1 na obrazku) a na drugim (nr 2 na obrazku). Tylko ze na tym drugim swieci tak slabo jak na tym czerwonym ktory wychodzi z kompa. Ale problem jest taki ze on jest oznczony jako czarny z białymi 2 paskami. A wczedzie gdzie nie wetkne sie w taki kabel z takimi kolorami to minus. Tylko ze na nich probowka swieci mocno a nie tak slabo jak na tym co go znalazłem. Reszta kabli z kompa wychodzi na silnik. Tam jeszcze nie szukałem zwarcia bo skupiłem sie na tym czarnym z białymi paskami. Macie jakis pomysł co dalej? Wogole to wiem ze ten czarny z białymi paskami wchodzi do wnetrza auta ale nie umiem go tam znalesc:( wiem ze na pewno skreca w prawo pod kierownica, bo wszystkie co skrecaja w prawo juz sprawdziłem....

pozdro

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

powiedz mi jak auto zachowuje se po wyjeciu fioletowych przekazników???

włóż nowy bezpiecznik 20A (wyjmij dwa fioletowe przekazniki)

kontrolka tc gasnie

??????????

swieci olej , ladowanie , komputer, i auto z kluczykiem?????(standard)

auto kreci i nie odpala?????

Edited by kowalmarcinek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

nic nie da wlozenie bezpiecznika bo sprawa wyglada tak ze na wejsciu bezpiecznika jest plus po akusiu a na wyjsciu jest minus bez wzgledu czy sa wlozone przekaxniki czy nie. Tylko taki troche slaby bo probowka swieci slabiej. tak normalnie wszystko jest auto kreci. ale nie ma checka. wiec nie ma iskry, paliwa itp

pozdro

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no jak minus słaby to szukaj dalej kurde klopot niezły

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

szukałem dzis ale juz wysiadłem... nie wiem wlasnie co ma byc na tym przewodzie czarnym z białym paskiem... bo minus jest tak słaby jak na tym czerwonym.. a na czerwonym nie powinno byc nic!!!

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

skoro słaba masa ja stawiam na zwarcie przez wilgoc... jak te wiązki pod pompą abs'u????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli na wejściu bezpiecznika masz plus a na wyjsciu minus to gdzieś Ci zwiera na masę prawdopodobnie przez wilgoć albo się coś przetarło, odepnij kable od absu i sprawdź czy dalej jest przebicie jeżeli tak to ruszaj delikatnie wiązką co chwilę sprawdzając, jak jest gdzieś w kablach to na pewno zauważysz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glosny jak tam walka ze zwarciem????

Wiadomo juz coś????

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

narazi nic:( wiem jedno ze na wszystkich plusach ktore wychodza z kompa jest zwarcie i jest minus jutro bede ciał pokolej wszystkie kable dochodzace do kompa i patrzył kiedy zniknie to zwarcie. Jak zniknie to bede wiedział po jakim przewodzie szukac

pozdrawiam

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

witam

doszedłem do tego ze winny jest ten przekaźnik, a raczej to co od załącza. Bo gdy go nie ma to nie wybyja mi bezpiecznika. Przekaźnik jest dobry. Na wyjsci tego przekaźnika sa 2 przewody czerwone z niebieskim paskiem. Teraz mam pytanie, czy ktos wie czym on steruje? na pewno pompa paliwa ale czym jeszcze. Odlaczyłem pompe i dalej mi wywala bezpiecznik. Odłączyłem ten sterownik co jest na lewym nadkolu i tez nic, dalej wywala. Potrzebował bym sie dowiedziec co tam jeszcze jest sterowane? Bo ten wyzej załącza kompa a ten ponizej??

dziekuje za pomoc

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

jeden jest od pompy a drugi od wtryskiwaczy

Edited by zubek73

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jawasaki1

Ten bezpiecznik to bezpiecznik zabezpieczający a bez niego pompa paliwa nie działa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

ale od niego wychadza dwa przewody i na pewno jesy od pompy? a wie ktos moze ktoredy ida przewody do pompy?

dokladnie? bo jak wloze ten przekaźnik na wyciagnietej wtyczce z pompy i sterownika wywala mi bezpiecznik..

pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest jawasaki1

Schematy są w necie pamiętaj żebyś nie wsadzał większego niż 20A znajomy wsadził kumplowi 60 zamiast 20 i spaliła mu się cała wiązka główna GH3 czy coś takiego , a cena takiej wiązki w Oplu to 7 tyś. plus wymiana samochód skończył na złomie OSTRZEGAM PRZED WARSZTATEM NA ULICY OJCOWSKIEJ W WARSZAWIE PSEUDO SERWIS OPLA BEZ AUTORYZACJI tam dają takie rady

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Glosny

wlasnie nie umiem znalezc zadnego schematu:( moze ma ktos jakis na kompie?

wsadziłem 40 i tez momentalnie mi go spaliło:(

dzieki pozdarwiam

Edited by Glosny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

ja tez włozyłem 60A i spaliło mi wiązkę....

3 godzi i zregenerowana....zero uszkodzonych elementów...(sonda lambda)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Słabo szukasz

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po lewej stronie

Please login or register to see this link.

Edited by JarekS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...