Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Glosny

Wywala bezpiecznik 20A (Żółty)

Polecane posty

Gość Glosny

Witam.

Dzis wydażyło sie cos dziwnego. Przejechałem przez prog zwalniajacy i zgaslo mi auto. Jak przekreciłem zaplon to zauwazyłem ze nie swieci sie check. I doszłem do tego ze wywaliło mi bezpiecznik ten co zaznaczyłem na zdjeciu żółty 20A. Reszta ktore tam sa to 60A i jest ich tam chyba z 5. Od czego jest ten bezpiecznik. Bo na pewno daje zasilanie na kom pokladowy. Co sie moglo stac ze mi on wywalił? Jeszcze dodam ze wymieniłem go i auto odpaliłem, ale jak pojechałem to po 15 km znowu to samo. Wie ktos moze gdzie ida przewody z tego bezpiecznika? Ma ktos moze jakis schematy gdzie bedzie uwzgledniony ten kabel zeby poszukac po nim czy czasem gdzies nie ociera i nie powoduje zwarcia, albo moze jakie uzadzenie ktore jest tez zasilane powoduje zwarcie. Ma ktos jakis pomysł gdzie czego szukac? Mam Silnik X18XE viki z '96

dziekuje za podpowiedzi.

pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez Glosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ja miałem taki sam kłpopot 2 tyg temu!!!

z tym ze u mnie za kazdą zmianą paliło go ponownie...

jak sie przepalił auto kreciło rozrusznikiem nie swiecil sie check i paliła sie lampka TC

ja miałem zwarcie w wiązce przewodów pod pomkpą abs(idą dwie grube wiązki)

kiedys milem awarie chłodnicy oleju i ciekło na te kable ze zbiornika wyrównawczego...

U Ciebie stawiam na moka i zawilgoconą wiązkę ,,, moze kiedys mileś tez wyciek ze zbiornika...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

one ida tak jakby pod akulumatorem do sciany grodziowej? a na jakiej wysokosci miałes to zwarcie? tam te te przewody ida w peszlu na ktorym to peszlu jest żółty pasek?

Edytowano przez Glosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

tak szczerze to jak poruszałem tą wiązka to palio bezpiecznik 20A (ten co u ciebie)

po "rozpruciu" wiązki nie znalazłem miejsca jakotakiego zwarcia...kable były całe w oleju, płynie chłodniczym....wytarłem do sucha i zaizolowałem

i narazie 2 tyg po kłopocie,,,,

oooo i sprawdz przekazniki fioletowe w skrzynce nad pompą abs'u.... te z nr 300 napisanym na czarno... ich zwarcie tez pali bezpiecznik

................................................................................

..................

zaraz zaraz u mnie tam jest bezpiecznik zielony 30A!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

ty masz silnik 2.6 a ja 1.8 i dlatego moze byc inny

powiem ci ja mam tak ze ja mam dwa przekazniki fioletowe i jeden brazowy. srawdzałem je sa dobre.

jutro bede meczył ta instalacje elektryczna i bede szukał co w niej jest nie tak. Ona przy scianie grodziowej jest jakos wpinana na wtyczne czy po prostu sobie przewody przechodzia?

dzieki za pomoc

ps.

4724560 to jest twoje gg? bo masz takie w opisie a jak sie na nie odezwałem to ktos inny sie odezwał a nie Ty. Moje to 9634541 jak mozesz to sie odezwij mam pare pytan

pozdro

Edytowano przez Glosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napewno masz jakieś zwarcie. Te bezpieczniki nie są opisane w popularnych źródłach, z których korzystamy bo raczej odpowiadają za wiele elementów i przeważnie powodem wywalania jest naruszenie którejś z głownych wiązek.

Moje przygody z 60A:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

dzis znalazłem cos takiego ze na przewodzie czerwonym idacym od bezpiecznika jest minus po przekreceniu zaplonu a na wejscie drugim jest plus( tak jak powinno byc gdyz idzie od akulumatora. (zdj 1) nastepnie ten przewod idzie w strone komupera ale po drodze łączy sie z 2 grubymi i jednym cienkim.(zdj 2) nastepnie 2 grybe wracaja do przekaźników a ten cienki idzie do kom pokladowego. I teraz mam pytanie czy ma ktos jakis schemat by sie dowiedziec za jakie podzespoly odpowiada ten kabel. Bo to wlasnie dalej gdziec na nim jest zwarcie.

pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znalazłem przypadek w astrze podobny... z tym ze tam wywaliło bezpiecznik 60A

cytat

"Witam!!

Niedawno kupilem Astre G II 1,7 DTI (Isuzu) 2000r, przyjechala z Holandii. Mam go od konca stycznia. Tydzien pozniej zauwazylem spadek zasilania a dzien pozniej samochod podczas jazdy zgasl. Wszystko wskazywalo na to ze akumulator sie rozladowal, ale po prostu nie mial ladowania i oznaczalo to ze padl alternator. Mechanik powiedzial, ze taki alternator 100A nie pada od tak sobie, tylko ze musi byc jakas przyczyna w elektryce. Alternator zostal wymieniony i podczas urochomienia po naprawie (w warszatcie) w nowym alternatorze padl wirnik. To zostalo tez wymienione. Podczas pracy (od razu po 1min od startu) alternator strasznie zaczynal sie grzac. Elekryk dokladnie przejrzal elekrtryke i powodem byl przekaznik głowny od napiecia wsp. elektryczno-hydraulicznego i dwa przewody instalacji (podczas specia spalal sie bezpiecznik 60A). To zostalo wymienione i okazalo sie jeszcze ze to wszyztko stalo sie od akumulatora (zaznacze ze byl nowy - poszedl do reklamacji, dwa dni temu go odebralem i na razie wszystko ok.)."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

troche pogrzebałem ale nie wiem czy w dobrym kierunku... Doszedłem do tego ze na tym czerwonym mam minus, bo sprawdziłem probowka. Ale wiem tez ze na tym minusie probowka troche slabiej swieci niz jak dam ja pod mase normalnie, wtedy swieci 2 razy bardziej. Rozpiołem wtyczke z ktorej przedwody ida do kompa i doszedłem do wniosku ze na 2 przewodach jest minus. Na jednym mocno (nr 1 na obrazku) a na drugim (nr 2 na obrazku). Tylko ze na tym drugim swieci tak slabo jak na tym czerwonym ktory wychodzi z kompa. Ale problem jest taki ze on jest oznczony jako czarny z białymi 2 paskami. A wczedzie gdzie nie wetkne sie w taki kabel z takimi kolorami to minus. Tylko ze na nich probowka swieci mocno a nie tak slabo jak na tym co go znalazłem. Reszta kabli z kompa wychodzi na silnik. Tam jeszcze nie szukałem zwarcia bo skupiłem sie na tym czarnym z białymi paskami. Macie jakis pomysł co dalej? Wogole to wiem ze ten czarny z białymi paskami wchodzi do wnetrza auta ale nie umiem go tam znalesc:( wiem ze na pewno skreca w prawo pod kierownica, bo wszystkie co skrecaja w prawo juz sprawdziłem....

pozdro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

powiedz mi jak auto zachowuje se po wyjeciu fioletowych przekazników???

włóż nowy bezpiecznik 20A (wyjmij dwa fioletowe przekazniki)

kontrolka tc gasnie

??????????

swieci olej , ladowanie , komputer, i auto z kluczykiem?????(standard)

auto kreci i nie odpala?????

Edytowano przez kowalmarcinek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

nic nie da wlozenie bezpiecznika bo sprawa wyglada tak ze na wejsciu bezpiecznika jest plus po akusiu a na wyjsciu jest minus bez wzgledu czy sa wlozone przekaxniki czy nie. Tylko taki troche slaby bo probowka swieci slabiej. tak normalnie wszystko jest auto kreci. ale nie ma checka. wiec nie ma iskry, paliwa itp

pozdro

Edytowano przez Glosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no jak minus słaby to szukaj dalej kurde klopot niezły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

szukałem dzis ale juz wysiadłem... nie wiem wlasnie co ma byc na tym przewodzie czarnym z białym paskiem... bo minus jest tak słaby jak na tym czerwonym.. a na czerwonym nie powinno byc nic!!!

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

skoro słaba masa ja stawiam na zwarcie przez wilgoc... jak te wiązki pod pompą abs'u????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na wejściu bezpiecznika masz plus a na wyjsciu minus to gdzieś Ci zwiera na masę prawdopodobnie przez wilgoć albo się coś przetarło, odepnij kable od absu i sprawdź czy dalej jest przebicie jeżeli tak to ruszaj delikatnie wiązką co chwilę sprawdzając, jak jest gdzieś w kablach to na pewno zauważysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Glosny jak tam walka ze zwarciem????

Wiadomo juz coś????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

narazi nic:( wiem jedno ze na wszystkich plusach ktore wychodza z kompa jest zwarcie i jest minus jutro bede ciał pokolej wszystkie kable dochodzace do kompa i patrzył kiedy zniknie to zwarcie. Jak zniknie to bede wiedział po jakim przewodzie szukac

pozdrawiam

Edytowano przez Glosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

witam

doszedłem do tego ze winny jest ten przekaźnik, a raczej to co od załącza. Bo gdy go nie ma to nie wybyja mi bezpiecznika. Przekaźnik jest dobry. Na wyjsci tego przekaźnika sa 2 przewody czerwone z niebieskim paskiem. Teraz mam pytanie, czy ktos wie czym on steruje? na pewno pompa paliwa ale czym jeszcze. Odlaczyłem pompe i dalej mi wywala bezpiecznik. Odłączyłem ten sterownik co jest na lewym nadkolu i tez nic, dalej wywala. Potrzebował bym sie dowiedziec co tam jeszcze jest sterowane? Bo ten wyzej załącza kompa a ten ponizej??

dziekuje za pomoc

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

jeden jest od pompy a drugi od wtryskiwaczy

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jawasaki1

Ten bezpiecznik to bezpiecznik zabezpieczający a bez niego pompa paliwa nie działa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

ale od niego wychadza dwa przewody i na pewno jesy od pompy? a wie ktos moze ktoredy ida przewody do pompy?

dokladnie? bo jak wloze ten przekaźnik na wyciagnietej wtyczce z pompy i sterownika wywala mi bezpiecznik..

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość jawasaki1

Schematy są w necie pamiętaj żebyś nie wsadzał większego niż 20A znajomy wsadził kumplowi 60 zamiast 20 i spaliła mu się cała wiązka główna GH3 czy coś takiego , a cena takiej wiązki w Oplu to 7 tyś. plus wymiana samochód skończył na złomie OSTRZEGAM PRZED WARSZTATEM NA ULICY OJCOWSKIEJ W WARSZAWIE PSEUDO SERWIS OPLA BEZ AUTORYZACJI tam dają takie rady

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Glosny

wlasnie nie umiem znalezc zadnego schematu:( moze ma ktos jakis na kompie?

wsadziłem 40 i tez momentalnie mi go spaliło:(

dzieki pozdarwiam

Edytowano przez Glosny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ja tez włozyłem 60A i spaliło mi wiązkę....

3 godzi i zregenerowana....zero uszkodzonych elementów...(sonda lambda)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Słabo szukasz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po lewej stronie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez JarekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×