Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Felgi stalowe na zimę


Shinneko
 Share

Recommended Posts

Witam.

Jako że zima zbliża się dużymi krokami zastanawiam się nad kupnem felg stalowych. I teraz mam pytanie do kogoś kto ma rabaty w OPLU za ile może kupić felgi o numerze: 10 02 187.

A do wszystkich mam pytanie jak bardzo sól szkodzi felgom. A może chemik zrobił by jakiś mały wykładzik :)

I jeszcze jedno pytanie czy opony 215/55/16 wejdą na tą felgę czy raczej kupić 7J R16

Edited by Shinneko
Link to comment
Share on other sites

Fele to mozna uzywane kupic,tymbardziej stalowe :) Jest masa angoli rozebranych na czesci :)

Co do wykladu z chemi to nie dam bo az tak obeznany nie jestem ale poprostu sol wzera sie w felge(utlenia aluminum??)

I niszczy ja wizualnie :)

Link to comment
Share on other sites

Fabrycznie pod tą oponę 6,5J r16 ET39

Nie wiem po co chcesz to kupować w ASO (Felga strukturalna - 316,03zł/szt.)

Nawet jak ktoś ma z 15% zniżki to i tak wychodzi ok 270/szt - dodaj do tego kołpaki...

a na allegro oryginał GM - 160zł

http://moto.allegro.pl/item724728104_felga...a_jak_alus.html

http://moto.allegro.pl/item717441513_felga...szprychowe.html

kołpaki też znajdziesz

http://www.allegro.pl/search.php?string=16...6&country=1

85-90zł

a w ASO ponad 100

Edited by zubek73
Link to comment
Share on other sites

Tak się tylko zastanawiam czy jest sens kupować te felgi. Te zwykłe wyglądają solidniej (więcej wytrzymają). A wiadomo jak jest w zimę, czasem dziury się nie zobaczy.

Link to comment
Share on other sites

160 zł za felgę strukturalną + 85 zł za kołpak = 245zł...

Ja wolałbym albo "zwykłe" stalówki (wersja tańsza) albo najtańsze alufelgi (wersja ciut droższa)...

Link to comment
Share on other sites

Jezdze zima na alu i nic sie nie dzieje...dla mnie to mega bzdura, ze sol wyzera alu felgi.....zreszta rozmawialem z profesorem chemii i powiedzial, ze sol nie dziala negatywnie na aluminium....

3 sezony i felga po umyciu wyglada jak nowka:

980d7c6d7cfc0a15m.jpg

Link to comment
Share on other sites

tak naprawdę mało kto odróżnia ten zestaw od alusów

No właśnie. Z wyglądu każdy myśli że to alusy, a ma zalety felg stalowych. Kumple ode mnie z pracy zadali mi kiedyś pytanie: Ty to chyba sr... pieniędzmi, że w zimie jeździsz na alufelgach. Do póki nie ściągniesz kołpaka, to jak ktoś nie wie, nie ma większych szans na zorientowanie się, że to nie alusy. Szczerze polecam!

PS. Kilka tygodnie temu był opis używanych astr H w auto świecie. Zdjęcie i tekst pod nim: Alufelga Opla ładne, ale wymagają dbania i co na fotce? Oczywiście felgi strukturalne. Jak dla mnie genialny wynalazek GM.

Pozdrawiam

Edited by radeqs
Link to comment
Share on other sites

dla mnie to mega bzdura, ze sol wyzera alu felgi.....zreszta rozmawialem z profesorem chemii i powiedzial, ze sol nie dziala negatywnie na aluminium....

Oj, w uproszczeniu ci powiedzial... Ale blisko prawdy...

Jeśli chodzi o alufelgi na zimę to ich przydatność jest taka sama jak felg stalowych...

Jak zarysujesz lakier na feldze stalowej to w tym miejscu będzie korodować... A jak zacznie korodować na całego to pojawią się wżery perforacyjne i zacznie sie łuszczyć...

Jak zarysujesz lakier na feldze aluminowej, to w tym miejscu będzie korodować, lecz inaczej niż stalowa - po prostu zacznie czernieć... Felga straci swoje walory ozdobne (ale bez przesady - dalej będzie ładniejsza od stalówki gdyż czernienie będzie tylko miejscowe), ale żadne wżery ani parchy sie nie porobią...

Link to comment
Share on other sites

Oj, w uproszczeniu ci powiedzial... Ale blisko prawdy...

Jeśli chodzi o alufelgi na zimę to ich przydatność jest taka sama jak felg stalowych...

Jak zarysujesz lakier na feldze stalowej to w tym miejscu będzie korodować... A jak zacznie korodować na całego to pojawią się wżery perforacyjne i zacznie sie łuszczyć...

Jak zarysujesz lakier na feldze aluminowej, to w tym miejscu będzie korodować, lecz inaczej niż stalowa - po prostu zacznie czernieć... Felga straci swoje walory ozdobne (ale bez przesady - dalej będzie ładniejsza od stalówki gdyż czernienie będzie tylko miejscowe), ale żadne wżery ani parchy sie nie porobią...

Zapomnieliście o jednym drobnym szczególe. Jeśli na lodzie wyniesie Was lekko z drogi i przywalicie stalową felgą o krawężnik lub wpadniecie w dziurę i ją lekko zdeformujecie, to bez problemu można ją "wyklepać". Z aluminium nie będzie już tak różowo.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zapomnieliście o jednym drobnym szczególe. Jeśli na lodzie wyniesie Was lekko z drogi...

Ja nie zapomniałem... Wiem, że jeśli mnie wyniesie to nie lekko, tylko całkiem mocno, a wtedy nie będzie juz znaczenia na jakich felgach było auto...

A na poważnie - jest to jakiś aspekt do przemyślenia... Aczkolwiek dla mnie żaden argument...

Link to comment
Share on other sites

jak dla mnie to wiocha sa te kolpaki ktore imituja felgi:), zastanawiam sie czemu cos takiego zostalo wymyslone <_< , na zime nic nie przebije czarnej stalowki i to bez kolpaka :D, fele alu tez przeciez mozna prostowac, nawet spawac:).Dyskusja co jest lepsze alu czy stal na zime?hmm... wiadomo ze rozprawa alu-stal nie zakonczy sie tak szybko, bo tyle ilu nas tu jest, tyle pewnie znajdzie sie pogladow:)

Ja jestem za stalusami:)

Edited by Irmi
Link to comment
Share on other sites

jak dla mnie to wiocha sa te kolpaki ktore imituja felgi:), zastanawiam sie czemu cos takiego zostalo wymyslone <_< , na zime nic nie przebije czarnej stalowki i to bez kolpaka :D, fele alu tez przeciez mozna prostowac, nawet spawac:).Dyskusja co jest lepsze alu czy stal na zime?hmm... wiadomo ze rozprawa alu-stal nie zakonczy sie tak szybko, bo tyle ilu nas tu jest, tyle pewnie znajdzie sie pogladow:)

Ja jestem za stalusami:)

de gustibus non est disputandum :P

Link to comment
Share on other sites

Guest djmothek

jak masz alu polerowana bez zabezpieczenia dobrym lakierem to bieda alusom ale jak orginalne to jezdzij i sie nie martw;)

co do stali to jest to tak ze zawsze jakis kamien zarysuje stalofele i rdza sie dostanie... no nie ma sily rdza musi byc.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ja jestem za stalówkami. Po pierwsze primo jakoś szkoda mi rozciągania tych opon podczas zakładania i zdejmowania. Może to nie ma znaczenia dla opony ale kiedyś w mojej oponie kolesiowi który mi przekładał oponę pękł drut, nie wiem czy gumiarz d***, czy opona d*** fakt jest taki że musiałem drugą kupić. Drugie primo to koszt przełożenia opony z wyważeniem to jest ok 15PLN x 4 koła daje nam 60 PLN 2 razy w roku to 120PLN. Jeżeli samochodem jeździmy 3 lata to mamy 360PLN + czas na wizytę. W tej cenie można poszukać używanych stalówek w dobrym stanie ( ja takowe znalazłem). Teraz koła leżą sobie w garażu przychodzi zima kilka chwil i mam przełożone. B)

Link to comment
Share on other sites

Drugie primo to koszt przełożenia opony z wyważeniem to jest ok 15PLN x 4 koła daje nam 60 PLN 2 razy w roku to 120PLN. Jeżeli samochodem jeździmy 3 lata to mamy 360PLN + czas na wizytę. W tej cenie można poszukać używanych stalówek w dobrym stanie ( ja takowe znalazłem).

Jeśli masz czujniki ciśnienia to jeszcze dorzuć 4 x 403zł (za nowe w ASO) lub 4 x 250 zł za używki...

Link to comment
Share on other sites

i po kilku takich przekładkach bez wyważania możesz mieć nie 360 a 4 opony w plecy

E tam, nie ma co przesadzać :) . We wcześniejszym samochodzie tak robiłem przez 3 lata. Miałem 4 nowe zimówki toyo na stalówkach i po 3 latach bez wyważania jakoś nie się nic nie zepsuło opony wyglądały jak po normalnym zużyciu, żadnych guzów żadnego trzepania kierownicą po przełożeniu. Kwestia regulacji ciśnienia po założeniu i heja w drogę do końca sezonu B) potem alu i lato. Czujników nie mam więc u mnie tylko kwestia felg.

pozdr

Link to comment
Share on other sites

ja tam w poprezednim oplu mialem 10 lat felgi oryginalne opla. Musze powiedziec ze to dobra czesc marki opel.

Co roku 2 razy zmieniane opony, I gdybym ich nie porysowal sam - wygladaja jak nowe ( tyle ze u innego wlasciciela) :)

Tak ze wszystko zalezy od jakosci wykonania. I mozna spokojnie dlubac w sniegu i blocie w zimie.

( PS w tym roku kupilem stalowki - ale tylko z wygody zeby nie tracic czasu na przekldanie u mechaniora )

pozdro

Link to comment
Share on other sites

no ja raczej nie miałem zamiaru oszczędzać na bezpieczeństwie=wyważaniu. Chciałem tylko dbać o felgi które mi się podobają i chcę aby posłużyły co najmniej tyle ile będę miał to auto.

Link to comment
Share on other sites

no ja raczej nie miałem zamiaru oszczędzać na bezpieczeństwie=wyważaniu. Chciałem tylko dbać o felgi które mi się podobają i chcę aby posłużyły co najmniej tyle ile będę miał to auto.

Odpowiedz sobie na pytanie "Po co mi felgi aluminiowe?"

Odpowiedzi mogą być 3:

1. Bo auto z nimi ładnie wygląda...

2. Bo alufelgi są lżejsze, a przez to polepszamy komfort i własciwości trakcyjne (lepszy stosunek masy resorowanej do nieresorowanej)...

3. Obie powyższe łącznie...

A teraz niezależnie, którą odpowiedź wybrałeś pomyśl, że na zimówkach jeździsz od listopada do marca/kwietnia... Czyli pół roku... Chcesz przez połowę okresu użytkowania swego auta nieużywać czegoś, za co słono zapłaciłeś? Więc nie bój się połączenia alufelgi + zima...

Edited by chemik
Link to comment
Share on other sites

Ale na lato jak sie kupuje to przewaznie zakłada sie mniejsze/wezsze koła.

Ja np w swoim aucie balbym sie zalozyc opony 16 na zime gdyz dla mnie to przesada:)

Co innego latem gdy sie jezdzi na szerszych oponach. W moim przypadku lato 205 a zima 185 :)

Edited by Xspeed99
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...
UP