Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Gość midget

Jak sprawdzić czy padł siłownik?

Polecane posty

Gość midget

Witam,

nagle tylne lewe drzwi przestały się zamykać i otwierać. Pozostałe reagują jak należy, a te się zbuntowały. Rozebrałem je dziś, ale nic nie stwierdziłem bo cięgło chodzi w pancerzu, a poza tym, wszystko zabudowane jak w czołgu. Mogę stwierdzić tylko tyle, że siłownik nie reaguje. Jak sprawdzić, czy to faktycznie sam zamek, czy może gdzieś się jakiś kabel uwalił? W poprzednim aucie miałem kostkę, którą się przy drzwiach odpinało, a tu wszystkie kable w gumowym kondonie. Da się jakoś, bez wyciągania zamka?

Dodam, że jakiś czas temu miałem problem, jak wyczytałem w postach, najprawdopodobniej z mikroprzełącznikiem. objawiało się to tym, że z pilota przy zamykaniu odbijało i nie mogłem zamknąć auta. Z klucza było OK. Przy otwieraniu tak samo-otwierało wszystkie oprócz moich z pilota, a z klucza wszystkie. Nie robiłem nic, bo nie było warunków i jakoś samo przeszło.

Edytowano przez midget

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak siłownik nie reaguje to najprawdopodobniej on właśnie padł/.

odepnij złacze miedzy belką środkową a drzwiami i tam sprawdz jak to wygłada... czesto woda tam sie gromadzi i rdzewieją piny... zaaplikuj tam sprey'a KONTAKT i sprawdz czy siłownik działa

Edytowano przez kowalmarcinek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan kabli w gumowej przelotce z progu do drzwi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego

wiciag zamek

"otwórz" go

popraw luty na mikroprzelaczniku

i to wszystko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość midget

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

nie tak łatwo "wiciągnąć zamek" jak się mieszka w bloku i trzeba zostawić auto otwarte nawet na chwilę.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> Ale dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość cypion

U mnie jest ten sam problem już po raz kolejny problem z zamkiem tylnich drzwi lewych. Jakiś rok temu wymieniony był zamek cały, powód taki sam jak teraz czyli nie zamyka sie i nie otwiera ani z pilota ani z kluczyka. Podmieniłem mikroprzełącznik i nic to nie dało. Pytanie moje jest teraz takie, czy gdyby mikroprzełącznik był nawet uszkodzony to czy nie było by słychać nawet przez chwilke silniczka w zamku ? U mnie cisza. Z tego co kojarze to na jednym kablu podczas zamykania pojawia się 12 V a na drugim podczas otwierania pojawia się 12 V. Gdzie może tkwić problem ? Ścieżki na płytce i luty od mikroprzełącznika sprawdzone. Będe musiał chyba jeszcze raz wyjąć zamek. Mam 2 na podmiane z taką samą usterką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i jeszcze trochę tutaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość cypion

mikroprzełącznik wymieniony jakieś inne pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też wymieniłem mikroprzełącznik i dalej jeden wielki CH*** za przeproszeniem. Jak podaje napięcie z prostownika na silniczek przez mikroprzełącznik to się kręci. Napięcie sprawdzone w kostce przy brzegu drzwi i w kostce przy przełączniku i normalnie jest w mV, ale jak naciskam przycisk na pilocie to przełącza się na normalne Volty czyli teoretycznie powinno być OK, mikroprzełącznik w sklepie kosztował 2 zł, i jest na nim napisane 0.1A, 250V, może dali mi zły i dlatego nie chodzi ?? Pod prostownikiem sprawdzałem na starym mikroprzełączniku...

Edytowano przez el_ryba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a nie zamieniłeś stron na wyłaczniku czy go dobrze włożyłeś ,może ten co ci dali odwrotnie styki załącza i rozlacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na mikroprzełączniku niby są takie same oznaczenia, wszystko sie zgadzało, dziureczki miał nawet dobre, gdyby na odwrót były styki to by zamiast zamykać albo otwierać cokolwiek się działo, jakiś dźwięk może by wychodził, a to ani drgnie, spróbuje jeszcze jeden mikroprzełącznik kupić w innym sklepie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

a nie zamieniłes go odwrotnie ten bolec co załacza w wyłaczniku ma byc z lewej albo z prawej strony zależy od strony drzwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien czy by odwrotnie pasował, ale w poniedziałek sprawdzę, i odrazu kupię inny mikrowłącznik. Musi być jakieś sensowne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

weź stary i pokaż w sklepie,a jest ważne położenie tego mikroprzełącznika ja robiłem to w czoraj w drzwiach od pasażera i pasauje z jednej strony i drugiej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

chodzi o ten bolec od góry że mogłes odwrócić wyłącznik i może byc raz z lewej a raz z prawej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dwa z boku sa zwarte po załączeniu rozłączaja sie styki a załączają środkowy z bocznym

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

el_ryba - jeśli kilkakrotnie zamek milczał a Ty zamykałeś samochód i otwierałeś to musisz zrestartowac centralke bo go wyłączyła.

Ja się podepne pod temat (nie chce nowego), bo rozebrałem drzwi i przydałoby się nie jeździć pół roku z takimi.

Sprawa ma się tak - cała elektryka drzwi jest do du*y. Działa mi głosnik i podświetlenie przycisku sterowania szybą. Zamiast siłownika szyby ktoś wstawił sobie na odwal się reczny, żeby trzymał szybe tylko. Zamek na tych drzwiach sięnie odzywa całkowicie. Lampka w drzwiach też nie świeci (jest ok bo podłączałem pod wtyczke w schowku i świeci). Jak się do tego zabrać sprawnie w miare?

Chetnie bym posprawdzał zasilanie we wtyczce w słupku, ale nie wiem który kabel co daje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dry.png" alt="<_<">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Zanim kupie mikroprzełaczniki chciałbym sprawdzić czy wogóle dochodzi prąd do nich i siłownik - czy np podłączenie żarówki i zamkniecie centralnego pokaże mi zasilanie (żąrówka sięzapali lub nie)

I na koniec - mam dwie wtyczki wolne, jedna na dole na lewo - do siłownika szyby? Druga w prawym górnym rogu, czerwona, idzie jakby od zamka co to?

Pomóżcie chłopaki, bo wstyd żeby Viki jeździła z gołymi drzwiami

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> I z góry dziękuje tym, którzy przeczytają wszystko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

żarówka sprawdzisz jak załączysz centralny powianna zaswiecić na chwile ,a ta wtyczka czerwona to chyba powinna byc od centralnego ta jak ma działac jak nie jest podpięty?? ta na dole to może od szyby albo od głosników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale do zamka idzie jakiś kabelek, a ta wtyczka jakby wychodziła od zamka. Opcja głosnika odpada, bo głośnik naszczęscie działa.

Jesli ta wtyczka jest od centralnego to niby do czego ja mam ją podłączyć, jeśli w drzwaich jest tylko ta "od szyby" ?

Zrobie zdjecie jak bede mógł tej wtyczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

do zamka jest wtyczka z taka bordowa czerwona wtyczka wkładasz ja i sie zaczaskuje sama a jak chcesz wyjac to podnosisz ta zapadke na zdjeciu masz miejsce gdzie ma byc podpięta a jak jest podpięta i wychodzi od zamka to musi isc dalej do samochodu czy jest kawałek tego przewodu??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak Ozi, to jest ta wtyczka

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> wychodze z założenia, że ktoś odłączył, bo mu się raz drzwi zamykały a raz i nie i wolał miec spokój.

Powiesz mi jeszcze pod co podłaczyć żarówke, żeby sprawdzić prąd?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> A najlepiej gdybym sprawdził czy micro kupowac czy odrazu siłownik. Ale jeśli przyjmujemy, że raz działał zamek a raz nie to micro tak?

Podziękowanie leci

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Fenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

dochodzą trzy przewody w tyczce czarny masa i dwa prądowe sygnały , jak załączasz daje sygnał na jeden przewód czerwony, jak chcesz otworzyc to daje na drugi chyba zielony sygnał, miernik albo zarówką jeden koniec do masy a drygi obok masy i załącz centralny powinno cos pokazac na mierniku lub zarówka sie zaswieci na chwile

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

na 99,9% tak

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

mikro przełącznik

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

porada wymiany

Edytowano przez ozi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mikro przełącznik u mnie w sklepie 2 zł, więc sie nie oplaca kupować na allegro, jak wyjmiesz stary to bez problemu Ci dobiorą, u mnie to był przełamany kabel, nie potrzebnie przelutowywałem mikrowłącznik, ale trudno, człowiek uczy się na błędach. Jak nie masz miernika to sprawdz zarowka na 12v, u mnie przelamal sie w takim miejscu ze wygladał jak cały ! Roboty najwiecej z wyjęciem zamka z drzwi, a potem z wlozeniem, dla mnie zajęło to kilka godzin. Jak juz rozbierzesz to podaj 12V na styki w zamku i sprawdź czy chodzi silniczek. pzdr i powodzenia !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość ozi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

30 min wyjecie jest proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chodzilo mi o to ze wszystko ogolnie z wyjeciem, wlutowanie, i wsadzeniem to ze 2-3h jak ktos robi 1 raz

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy!

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dziś już sprawdziłem calą tą elektryke moich drzwi no i tak:

- instalacja szyby ok, tylko nurtuje mnie co to za cholerny kabel we wtyczce do siłownika (gruby czerwony) który ciągle podaje plus, niewazne czy sterowanie tyłem odlączane, że wogóle szyby odłączone po wyjeciu kluczyka i zamknięciu drzwi. Od czego on jest?

-zamek też ok, dostaje napięcie tylko te mikroprzełączniki musze wymienić, no i tu czytałem porady. Jak odłącze to cięgno tutaj w klamce wewnętrznej i tego bolca od zewnetzrnejh to wyjdzie już luźno zamek, tak?

-lampka w drzwiach nie świeci bo nie dostaje minusa, co gorsza minusa nie dochodzi d owtyczki w słupku. Co z tym fantem zrobić? dorobić jakiś minus z drzwi? Rozwalanie tapicerki w środku samochodu i szukanie gdzie kabelek się przetarł od lampki brzmi lekko desperacko.

Chyba tyle, mam nadzieje, że z Wami doprowadze te drzwi do należytego porządku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Fenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×