Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Problem ze wskaźnikem paliwa


sebi_
 Share

Recommended Posts

Witam dzisiaj pojawił się taki problem a mianowicie

Wskaźnik paliwa gdy włączę światła wychyla się maksymalnie do góry i pokazuje ponad stan paliwa a kiedy odpalę samochód pokazuje poniżej 10 litrów wskazówka jest na czerwonych kreskach :(

Zatankowane mam około 50 litrów i wcześniej nie było tego problemu jadąc rano do pracy było ok wracając już nie

Co to może być jakieś zwarcie czy coś podobnego proszę o radę

Link to comment
Share on other sites

u mnie sie zacinał,zatrzymywał na 30 i stop,a paliwa było pod kor,kolega wyczyścił mi jakieś kabelki przy zbiorniku i jest ok.(niewiem jak to sie fachowo nazywa)

Link to comment
Share on other sites

Prawdopobnie jest gdzieś zwarcie. Było ostatnio cos robione?

Tak jakiś miesiąc temu zmieniałem podświetlenie zegarów na diodowe zamontowałem 25 białych diod(z rezystorami) ale żaden kabelek nie jest odsłonięty wszystko osłonięte koszulkami termokurczliwymi i pleksi oddziela diody od płytki

Link to comment
Share on other sites

Wyciągnąłem licznik wyzerowałem do wskaźnika (żadnego zwarcia nie ma - ścieżki nie są popalone)

Wkładam licznik - przekręcam kluczyk i szok 651.gif wskazówka idzie do góry i zatrzymuje się na poziomie 60 litrów a mam około 30 - 35 litrów nic nie kumam bezradny.gif

Reszta wskaźników w porządku Great.gif tj. prędkościomierz,obrotomierz i temperartura

Moje pytanie to czy wskaźnik na liczniku jest niezależny od kontrolki czy są one w jakiś sposób powiązane? zhm.gif

Chodzi oto czy będę wiedział kiedy jest niski stan paliwa i kontrolka to zasygnalizuje

I jeszcze jedno pytanko czy to może być wina pływaka w zbiorniku?

Proszę o pomoc i dziękuję za wszelkie sugestie

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Miałem dokładnie ten sam problem .Zawitałem do opla Wrocław i okazało się iż mam kostkę przy pompie zaśniedziałą i dlatego wsztskie pny nie chciały dotykać prawidłowo .Została wymieniona na nową koszt 24zł bo jak mmi powiedzieli można pyło by ją tylk wyczyścić ,ale jak długo będzie działać ??? .Problem znikł

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Guest Stemplus

Witam!

Jak powinna być rezystancja na czujniku paliwa. Wczoraj podmieniłem "teoretyczne popsuty" na inny używany i sytuacja ze wskaźnikiem się nie zmieniła. W baku mam 50l paliwa, a wskaźnik dochodzi do 15l i dalej nie chce. Wykluczam czujnik paliwa i kostkę która dochodzi do baku.

Czy w liczniku jest możliwość wymiany tylko samego wskaźnika paliwa?

post-7649-1271940418,932_thumb.jpg

post-7649-1271940439,9682_thumb.jpg

Edited by Stemplus
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest pablo12

Witam. Mam podobny problem. Wskazania licznika paliwa są dowolne. Przy 30 litrach w baku raz pokazuje 60 a następnym razem 10. Wszystko zmienia się w trakcie jazdy. Licznik szaleje. Pisaliście o kostce przy pompie paliwa. Gdzie ją znajdę???

Link to comment
Share on other sites

(...) Pisaliście o kostce przy pompie paliwa. Gdzie ją znajdę???

W kuchni, czy pokoju gościnnym jej nie szukaj :woot:. Zajrzyj pod siedzisko kanapy tylnej i powinien się ukazać Twoim oczom sporych rozmiarów "korek" gumowy. Pod nim jest smok ssący zintegrowany z potencjometrem pływakowym dający rezystancję na wskaz paliwa znajdujący się na zestawie wskaźników.

Link to comment
Share on other sites

z tego co mi wiadomo to w zbiorniku nie ma pompy jedyna pompa w VB diesel jest przy silniku w zbiorniku jest tylko pływak od poziomu paliwa i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Guest rafal99

Do mających problemy ze wskaźnikiem paliwa - może to trochę dziwne... ale zróbcie test i przywalcie kilka razy pięścią w daszek nad wskaźnikami ;) Zobaczcie, czy się coś ruszy (nie powinno). U mnie też wskaźnik działa jak chce, wskazuje zwykle za mało, a po takim uderzeniu wskakuje wyżej. Wyglądałoby to na za mocno wciśniętą wskazówkę, ale ja wskazówek nie ruszałem...

Link to comment
Share on other sites

Guest pablo12

Znalazłem ciekawą wypowiedź w innym temacie:

no u mnie...tankowanie odbywa się tak: leje nie cały litr i odbija...następnie jeśli chodzi o wskaźnik zużycia paliwa z początku wskazuje "co raz mniej" (rzecz normalna) ale tak po ok 7 litrów ubycia paliwa staje i nie schodzi na mniejszą wartość...dopiero po odkręceniu korka wlewu paliwa a co z tym się wiąże...głośne syczenie i "puknięcie" w baku....pokazuje "prawdziwą" wartość... czy można zrobić dziurkę w korku wlewu paliwa żeby powietrze dochodziło do zbiornika? albo może macie inny pomysł na taki problem?

Trzeba będzie to sprawdzić. Odkręcić korek w momencie, kiedy auto będzie wskazywało absurdalne wartości.

Link to comment
Share on other sites

zbiornik ma uklad odpowietrzania - dotyczy benzyniakow.

zawor Y34 (na wtyczke 2 pinowa, przewody czerwono-niebieski, brazowo-czerwony (w 1.6 bez powietrza wtornego - brazowo-fioletowy)) przy silniku odpowiada za przewietrzanie :)

Edited by Ravcio1985
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP