Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest rafian

Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika?

Recommended Posts

Guest rafian

Witam.

Od 6 mieś. mam VB DTL rok 2000

Auto sprawuje się nieźle, jednak mam zastrzeżenia do nagrzewania silnika, czytałem na forum różne opinie i w zasadzie nie znalazłem odpowiedzi, na pytanie, po jakim dystansie temperatura silnika powinna osiągnąć wartość około 90C

Moje auto osiąga tą wartość po około 10km, teraz gdy temperatura otoczenia spada, dystans rośnie.

Jest to dość uciążliwe, dojeżdżam do pracy 12km, trasa wygląda tak:

3km - w ruchu miejskim, bez korków a potem już 5 bieg, 70km do końca praktycznie nie ruszając pedału hamulca.

Mam też 2 inne auta:

1. Opel Astra 1,4 LPG - nagrzewa sięna tej trasie po o.k 4 km

2. VW Golf 4 - ten nagrzewa się po o.k 1km

Ostatnio jechałem Transporterem VW 2.0 TDI ten był już nagrzany też po około 1-1,5km

Czy ople diesle tak mają czy to jakaś awaria, bo już sam nie wiem.

Proszę o pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w x20dth silnik bardzo rzadko osiąga 90stC. Przeważnie jest to 80 do max 85StC i też potrzeba długiego dystansu na "rozgrzewkę". Termostat a właściwie wkład mam wymieniony zaraz po zakupie. Z moich obserwacji wszystko jest w porządku - poprostu oplowskie diesle tak mają. Co do silników vw - owszem - one są mistrzami w nagrzewaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest podobnie jak u rtk, więc chyba tak musi być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie o tym, że rzeczywista temperatura może być wyższa nawet o 10 st.C niż ta odczytana "na oko" z tablicy przyrządów...

Silnik po przejechaniu 10 km powinien się zagrzać do temperatury roboczej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

w moim DTL który też jest z 2000 roku jest instalacja pod dogrzewacz silnika działa on podobnie jak vebasto lecz tylko na odpalonym silniku przy niskich temperaturach, kiedy silnik nabierze odpowiedniej temperatury (a wzrost jest dużo szybszy) dogrzewacz automatycznie się wyłącza ja osobiście nie posiadam tego urządzenia ale niedawno przyczaiłem na allegro koszt niestety 500zł,

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie wygląda to podobnie 82-85C, termostat wymieniałem w całości ale nic się nie zmieniło. Kiedyś jak byłem odczytać błędy (po 50 km trasie) temperatura na desce 82-85 na kompie 90-92C... Od tamtej pory nie przejmuje się tym że pokazuje temp. w granicach 82-85C bo w rzeczywistosci jest więcej

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie to samo, rano około 4.00 robie około 7km i temp. silnika ledwo wychodzi za niebieskie pole, wracając z pracy to jest juz szybciej cieplejszy dochodzi nawet do 80stopni. no ale to już jest południe!!! termostat sprawny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kokuś

U mnie raczej temperatura jest wysoka czasami nawet ok 98 stopni ale to tylko jak w korku stoje albo dynamicznie jeżdze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nigdy nie miałem problemu z niedogrzanym silnikiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie podobnie jak u reszty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

złymi trasami jeździcie... zawsze trzeba trochę w korku postać wtedy sie autko dogrzeje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

o korki to sie nie musze martwic

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ostatnio mam ich pod dostatkiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest rafian

Zwróćcie uwagę na to co napisałem, nie mam problemu z temp. roboczą, po przejechaniu tych 10km, mam 89-90C czyli tak jak w książkach piszą, chodzi mi o to, że nie może to być osiągane po 10km!

To nie jest moje pierwsze auto, żadne nie grzało się tak długo nawet stary polonez i fiat 125, więc panowie coś jest na rzeczy, nie zgodzę się, że to jest w normie?!

Edited by rafian

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest olek_k

Kolego sprawdź kiedy wąż do chłodnicy robi się ciepły. W spoim dti miałem tak że obudowa termostatu była lekko wytara i wkład termostatu nie przylegał do niej na całej powierzchni. W efekcie na zimnym silniku przepuszczał płyn do chłodnicy (wąż robił się lekko ciepły zanim silnik osiągnął temperaturę przy jakiej otwiera się termostat). Dotarłem wkład termostatu do obudowy pastą do docierania zaworów i problem zniknął. Teraz po 3 km ma powyżej 80 st. na wskaźniku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Cinek driver

Posiadam eberspaher d3wz w swoim oplu, wygląda to tak: założyłem nowy termostat wahlera koszt 180 zł.- zakup opłacalny. poprzedni pokazywał 82 st.C. w pewny ciepły(gorący) dzień na małych uliczkach przy ostrej jeździe zaciął się i rowalił pompę wody. Jadę do pracy 8 kilometrów i nagrzewa mi ten dogrzewacz do 89 st.C. i potem się wyłącza, CHyba pytałeś czy działa tylko na włączonym silniku! Tak dziala tylko na włączonym silniku ponieważ musi być obieg wody- bez tego obiegu woda zacznie się gotować w piecu webasto. da się to przerobić tylko trzeba mieć kase.

ostatnim czasem przestał działać- rozebrałem go i sprawdziłem świecę żarową za pomoca omomierza,( świeca uszkodzona) nowa 130 złotych oryginał, wiem moje ryzyko ale zmieniłem i działa- jest dobrze. Polecam coroczne posezonowe wyciągnięcie urządzenia i wyczyszczenie. Trzeba tylko uważać na uszczelkę onioodporną żeby jej nie rozsypać. Technologia nie jest kosmiczna i można zrobić w domu. Pozdro. mój mail to cineczekm@wp.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

no u mnie max 82 jadąc przez obwodnice trójmiasta przy pręd 100 miałem 90 stopni wjechałem do miasta i znowu koło 80 niby ten nagrzewacz silnika mam ;d

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie jest zawsze jak się nagrzeje 80stopni. a jak jest np -18-20 to po zatrzymaniu spada do niebieskiego pola. myślę ,że to jest normalne. nigdy nie miałem problemu z nagrzewaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jest to normalne.

Musimy pamiętać, że klekoty ze swej natury nagrzewają się dużo dłużej, szczególnie zimną. Dlatego w zimie na ulicach widząc Żuka czy inne podobne cudo można zauważyć, że wloty powietrza są pozasłaniane jakimiś tekturami i czym tylko się da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki temu podczas jazdy silnik nie jest chłodzony i może się lepiej dogrzać.

Niektórzy stosują ten patent i w autach osobowych, ale tego nie polecam dopóki ktoś zorientowany nie potwierdzi, że nie ma przeciwwskazań ku temu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

masz rację. ja się kiedyś bawiłem z kartonikami ale to wg. mnie nie ma sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Odpalam samochód wskazówka wskaźnika temperatury podnosi się leciutko. Podnoszę maskę i dotykam rury do chłodnicy dość ciepła góra chłodnicy ciepła. Czy to normalne? Czy mam wymieniać termostat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zdecydowanie wymienić termostat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest ciepły tylko ok. 10cm od strony termostatu a reszta jest zimna, jest to normalna sprawa ponieważ nagrzewa się termostat i ciepło promieniuje dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wma

Please login or register to see this quote.

Jak napisałem wcześniej ciepła jest cała rura a nawet chłodnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wskazuje ze termostat nie trzyma i do wymiany.

JA żeby mi się cieplej szybciej robiło przysłoniłem atrape z przodu może minimalnie to coś pomaga;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest premko

Hej, ja zamontowałem sobie osłonę dolnego wlotu powietrza (podłużna eliptyczna dziura pod tablicą rejestracyjną) kosztowała mnie 25 zł (kupowałem 2 lata temu w Piotrkowie Tryb.) Termostat mam sprawny.

Ten typ tak ma, że się wolno nagrzewa, ja temat przerabiałem 2 lata temu, wymieniłem 3 termostaty i czujniki a efekt cały czas był taki sam.

Jak będę maił chwilkę to zrobię zdjęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dlatego coraz poważniej zastanawiam się na zakupem dodatkowego pieca. Tylko nie Eberspeacher'a (montowanego fabrycznie w niektórych opcjach), a Webasto z pompą wody i dodatkowo z zegarkiem by mogło działać jako niezależne. 0,6l/h to nie majątek, a po kilku minutach pracy odpalasz już ciepły silnik :29:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...