Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość rafian

Jak przyspieszyć nagrzewanie silnika?

Polecane posty

Gość rafian

Witam.

Od 6 mieś. mam VB DTL rok 2000

Auto sprawuje się nieźle, jednak mam zastrzeżenia do nagrzewania silnika, czytałem na forum różne opinie i w zasadzie nie znalazłem odpowiedzi, na pytanie, po jakim dystansie temperatura silnika powinna osiągnąć wartość około 90C

Moje auto osiąga tą wartość po około 10km, teraz gdy temperatura otoczenia spada, dystans rośnie.

Jest to dość uciążliwe, dojeżdżam do pracy 12km, trasa wygląda tak:

3km - w ruchu miejskim, bez korków a potem już 5 bieg, 70km do końca praktycznie nie ruszając pedału hamulca.

Mam też 2 inne auta:

1. Opel Astra 1,4 LPG - nagrzewa sięna tej trasie po o.k 4 km

2. VW Golf 4 - ten nagrzewa się po o.k 1km

Ostatnio jechałem Transporterem VW 2.0 TDI ten był już nagrzany też po około 1-1,5km

Czy ople diesle tak mają czy to jakaś awaria, bo już sam nie wiem.

Proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w x20dth silnik bardzo rzadko osiąga 90stC. Przeważnie jest to 80 do max 85StC i też potrzeba długiego dystansu na "rozgrzewkę". Termostat a właściwie wkład mam wymieniony zaraz po zakupie. Z moich obserwacji wszystko jest w porządku - poprostu oplowskie diesle tak mają. Co do silników vw - owszem - one są mistrzami w nagrzewaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie jak u rtk, więc chyba tak musi być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie o tym, że rzeczywista temperatura może być wyższa nawet o 10 st.C niż ta odczytana "na oko" z tablicy przyrządów...

Silnik po przejechaniu 10 km powinien się zagrzać do temperatury roboczej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

w moim DTL który też jest z 2000 roku jest instalacja pod dogrzewacz silnika działa on podobnie jak vebasto lecz tylko na odpalonym silniku przy niskich temperaturach, kiedy silnik nabierze odpowiedniej temperatury (a wzrost jest dużo szybszy) dogrzewacz automatycznie się wyłącza ja osobiście nie posiadam tego urządzenia ale niedawno przyczaiłem na allegro koszt niestety 500zł,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie wygląda to podobnie 82-85C, termostat wymieniałem w całości ale nic się nie zmieniło. Kiedyś jak byłem odczytać błędy (po 50 km trasie) temperatura na desce 82-85 na kompie 90-92C... Od tamtej pory nie przejmuje się tym że pokazuje temp. w granicach 82-85C bo w rzeczywistosci jest więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo, rano około 4.00 robie około 7km i temp. silnika ledwo wychodzi za niebieskie pole, wracając z pracy to jest juz szybciej cieplejszy dochodzi nawet do 80stopni. no ale to już jest południe!!! termostat sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kokuś

U mnie raczej temperatura jest wysoka czasami nawet ok 98 stopni ale to tylko jak w korku stoje albo dynamicznie jeżdze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale nigdy nie miałem problemu z niedogrzanym silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie podobnie jak u reszty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

złymi trasami jeździcie... zawsze trzeba trochę w korku postać wtedy sie autko dogrzeje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

o korki to sie nie musze martwic

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> ostatnio mam ich pod dostatkiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość rafian

Zwróćcie uwagę na to co napisałem, nie mam problemu z temp. roboczą, po przejechaniu tych 10km, mam 89-90C czyli tak jak w książkach piszą, chodzi mi o to, że nie może to być osiągane po 10km!

To nie jest moje pierwsze auto, żadne nie grzało się tak długo nawet stary polonez i fiat 125, więc panowie coś jest na rzeczy, nie zgodzę się, że to jest w normie?!

Edytowano przez rafian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość olek_k

Kolego sprawdź kiedy wąż do chłodnicy robi się ciepły. W spoim dti miałem tak że obudowa termostatu była lekko wytara i wkład termostatu nie przylegał do niej na całej powierzchni. W efekcie na zimnym silniku przepuszczał płyn do chłodnicy (wąż robił się lekko ciepły zanim silnik osiągnął temperaturę przy jakiej otwiera się termostat). Dotarłem wkład termostatu do obudowy pastą do docierania zaworów i problem zniknął. Teraz po 3 km ma powyżej 80 st. na wskaźniku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Cinek driver

Posiadam eberspaher d3wz w swoim oplu, wygląda to tak: założyłem nowy termostat wahlera koszt 180 zł.- zakup opłacalny. poprzedni pokazywał 82 st.C. w pewny ciepły(gorący) dzień na małych uliczkach przy ostrej jeździe zaciął się i rowalił pompę wody. Jadę do pracy 8 kilometrów i nagrzewa mi ten dogrzewacz do 89 st.C. i potem się wyłącza, CHyba pytałeś czy działa tylko na włączonym silniku! Tak dziala tylko na włączonym silniku ponieważ musi być obieg wody- bez tego obiegu woda zacznie się gotować w piecu webasto. da się to przerobić tylko trzeba mieć kase.

ostatnim czasem przestał działać- rozebrałem go i sprawdziłem świecę żarową za pomoca omomierza,( świeca uszkodzona) nowa 130 złotych oryginał, wiem moje ryzyko ale zmieniłem i działa- jest dobrze. Polecam coroczne posezonowe wyciągnięcie urządzenia i wyczyszczenie. Trzeba tylko uważać na uszczelkę onioodporną żeby jej nie rozsypać. Technologia nie jest kosmiczna i można zrobić w domu. Pozdro. mój mail to cineczekm@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no u mnie max 82 jadąc przez obwodnice trójmiasta przy pręd 100 miałem 90 stopni wjechałem do miasta i znowu koło 80 niby ten nagrzewacz silnika mam ;d

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest zawsze jak się nagrzeje 80stopni. a jak jest np -18-20 to po zatrzymaniu spada do niebieskiego pola. myślę ,że to jest normalne. nigdy nie miałem problemu z nagrzewaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jest to normalne.

Musimy pamiętać, że klekoty ze swej natury nagrzewają się dużo dłużej, szczególnie zimną. Dlatego w zimie na ulicach widząc Żuka czy inne podobne cudo można zauważyć, że wloty powietrza są pozasłaniane jakimiś tekturami i czym tylko się da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Dzięki temu podczas jazdy silnik nie jest chłodzony i może się lepiej dogrzać.

Niektórzy stosują ten patent i w autach osobowych, ale tego nie polecam dopóki ktoś zorientowany nie potwierdzi, że nie ma przeciwwskazań ku temu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

masz rację. ja się kiedyś bawiłem z kartonikami ale to wg. mnie nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Odpalam samochód wskazówka wskaźnika temperatury podnosi się leciutko. Podnoszę maskę i dotykam rury do chłodnicy dość ciepła góra chłodnicy ciepła. Czy to normalne? Czy mam wymieniać termostat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zdecydowanie wymienić termostat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy jest ciepły tylko ok. 10cm od strony termostatu a reszta jest zimna, jest to normalna sprawa ponieważ nagrzewa się termostat i ciepło promieniuje dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wma

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak napisałem wcześniej ciepła jest cała rura a nawet chłodnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wskazuje ze termostat nie trzyma i do wymiany.

JA żeby mi się cieplej szybciej robiło przysłoniłem atrape z przodu może minimalnie to coś pomaga;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość premko

Hej, ja zamontowałem sobie osłonę dolnego wlotu powietrza (podłużna eliptyczna dziura pod tablicą rejestracyjną) kosztowała mnie 25 zł (kupowałem 2 lata temu w Piotrkowie Tryb.) Termostat mam sprawny.

Ten typ tak ma, że się wolno nagrzewa, ja temat przerabiałem 2 lata temu, wymieniłem 3 termostaty i czujniki a efekt cały czas był taki sam.

Jak będę maił chwilkę to zrobię zdjęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I dlatego coraz poważniej zastanawiam się na zakupem dodatkowego pieca. Tylko nie Eberspeacher'a (montowanego fabrycznie w niektórych opcjach), a Webasto z pompą wody i dodatkowo z zegarkiem by mogło działać jako niezależne. 0,6l/h to nie majątek, a po kilku minutach pracy odpalasz już ciepły silnik :29:.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×