Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gość marcin c20ne

jaka temperatura???

Polecane posty

Gość marcin c20ne

Witam

Mam pytanie czy temperatura w viki 1.8 jest ta sama co w viki 2.0 ????????????

Ponieważ kupiłem viki 3 lata temu z silnikiem 1.8 w każdym badz razie tak myslalem okazalo sie ze to silnik 2.0. Zaraz po kupieniu viki wymieniłem termstat bo był walniety cały czas otwarty i kupiłem termostat do 1.8 i z takim jeżdzę wskazówka utrzymuje sie cały czas na tej białej kresce po między tym niebieskim kolorem a 90 stopni ogrzewanie w zimę jest mizerne. I tu pytanie jesli mam silnik c20ne to powinienem wymienic termstat? czy dobrą mam temperaturę?

Moja viki to c20ne LPG. Aha jak kupiłem viki z tym walniętym termostatem to wskazówka od temperatury utrzymywala sie na niebieskim polu jak zmienialem biegi strasznie szarpalo silnikiem po wymianie termostatu szarpanie zniklo ale nie do konca a wiec mozliwe jest ze jesli mam silnik 2.0 to temperatura powinna sie trzymac na poziomie 90 stopni? Dodam jeszcze ze po jezdzie jak otworze maske jest goroco jak w piekle.

Proszę o pomoc!!!

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

czujnik ktory idzie do licznika jest prawdopodobnie walniety. ja swoim dzisiaj w poznaniu bylem tam zakorkowane i normalnie co drogie swiatla dmuchawa i temperatura ok 96 stopni prawie pod setke podchodzi. a dmuchawa wogole sie wlancza? jak sie wlancza to tylko ten od licznika walniety od chlodnicy ok. a co do termostatu to nie pomoge bo nie mam pojecia. jak chcesz sprawdzic ten czujnik to go wykrec i na odpalonym przytknij do masy gdzies. jak wskazowka nie pojdzie na liczniku do konca to znaczy ze walniety. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

witam

dzieki za radę jutro zaraz to sprawdzę i napiszę co i jak

A co do grzewania słabego winą może być to ze mam LPG ???

Hanek mam pytanko a gdzie mam szukać tego czujnika za zegarami ???

DZIĘKI POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Więc tak, po pierwsze termostat od 1.8 i 2.0 to te same termostaty. Wykaz:

1.8 S (1988.09 - 1989.07); 1796 ccm - 88 KM/65 kW; Silnik: E 18 NVR

1.8 S 4x4 (1989.01 - 1989.07); 1796 ccm - 88 KM/65 kW; Silnik: E 18 NVR

2.0 (1988.09 - 1989.09); 1998 ccm - 100 KM/74 kW; Silnik: C 20 NEF

2.0 i (1988.09 - 1990.10); 1998 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: 20 NE

2.0 i 4x4 (1989.01 - 1990.10); 1998 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: 20 NE

2.0 i (1988.09 - 1992.09); 1998 ccm - 129 KM/95 kW; Silnik: 20 SEH

2.0 i 4x4 (1989.01 - 1992.09); 1998 ccm - 129 KM/95 kW; Silnik: 20 SEH

1.8 i CAT (1990.03 - 1995.11); 1796 ccm - 90 KM/66 kW; Silnik: C 18 NZ

1.8 S (1989.09 - 1990.10); 1796 ccm - 90 KM/66 kW; Silnik: 18 SV

2.0 i CAT (1988.09 - 1995.11); 1998 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: C 20 NE

2.0 i 4x4 CAT (1989.01 - 1995.11); 1998 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: C 20 NE

Zatem jeśli poprawnie się otwiera i zamyka (test z wężami, na zimnym silniku) to na pewno jest o.k.

Po drugie, co do czujników to masz na zegary obok termostatu z jednym przewodem a na wentylator zdaje się trzy przewodowy wkręcony w chłodnicę z prawej strony.

Jak zapewne wiesz, w przedliftowych wersjach jest "przekłamanie temp." około 10 stopni. Widzę, że masz rocznik auta 1992, to może być przyczyną skali. A co do tego, że masz zimno zimą w kabinie, to na 90% wina zakamienionej nagrzewnicy. Poczytaj moje tematy i rozwiązania problemu. Miałem podobnie. Trochę zabawy i mam już ciepełko

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez Pawełek ze Żnina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

Dzięki wielkie zaraz wszystko sprawdzam i napiszę co i jak, aha co do węzy to zdaje mi sie ze ten wąż od termostatu do chłodnicy za szybko sie robi cieply ale nie jestem pewien na 100% wszystko sprawdzę i napiszę co i jak

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

witam

a więc tak termostat raczej jest dobry czytalem inne tematy z tym zwiazane i niektorzy wlasnie maja tak ze przy ich aucie wskazówka jest na 90 stopni a niektórzy tak jak ja maja wskazówke na tej kresce przed 90 stopni i to podobno jest ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

k czyli powiedzmy ze to jest dobrze a co d ogrzewania to musze sprawdzic jednak ta nagrzewnice moze dzis mi sie uda to zrobic a tak wogóle duzo z tym jest roboty???? musze poczytac twjoe tematy pawelek z e znina ok dzięki wszystkim napisze co i jak

PZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

to znów ja Pawelek ze znina wlasnie czytalem twoje tematy zwiazane z problemem twojego auta i piszesz ze wskazówka pokazywala ci temperature na owej popularnej kresce miedzy polem niebieskim a 90 stopni tak jak u mnie dobrze wyczytalem?

a po wymianie termostatu wskazóka poszła ci dalej na 90 stopni jesli zle przeczytalem to mnie popraw a ja przepraszm ale jesli tak jest to ja juz sam nie wiem czy mi dobrze wskazuje czy nie Bo jedni pisza ze wskazówka pokazuje 90 stopni i jest ok a inni piszą ze u nich wskazówka stoi na tej kresce jak u mnie i tez jest dobrze hmmm ale jesli tobie tak pokazywalo a po wymianie termostatu zaczelo pokazywac 90 stopni to nie ma bata ja mam tez walniety termostat

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> aha co dymku z tłumnika to mam bialy dymek zawsze rano co o tym sądzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawko29

a ja mam wzkazówke tak około 95 st. w korku troche wzrasta ale jak dmuchawa zaczyna działać to spada o pare stopni i czesto po zatrzymaniu dmuchawa dosc długo dziala w porównaniu do poprzedniego auta (lato i temp około 30 st.)

Edytowano przez Pawko29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

dokladnie Pawko29 ty tez masz ta wskazówke na 90 stopni a wiec przyjmuje ze mam niesprawny termostat i chyba go wymienie dzis patrzylem w sklepie termostat wahlera 47 zł ponoc dobry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz vectrę przedliftową, więc teoretycznie tak jak u mojego ojca, pokazuje Ci w połowie między niebieskim a 90. Czyli norma. Ja mam polfta, więc jak miałem walnięty termostat, to ledwo co się unosiła z niebieskiego pola. Po wymianie mam dobrze. Czyli nieco powyżej 90 stopni. Jak się zagrzeje to idzie prawie do 100. (92 początek otwarcia termostatu, ok 100 otwarcie i załącza się wentylator, no i 107 czyli pełne otwarcie - to mi się nie zdarzyło......

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) To by było na tyle, co do czyszczenie nagrzewnicy, to masz tam opisane. Generalnie, dobre popołudnie, kanał, 3 paczki KAMIXu do odkamieniania czajników i do roboty

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tym dymieniem rano jak jest chlodno to nie ma sie czym przejmowac. jak sie rozgrzewaja tlumiki to zaczyna woda parowac ktora sie zbiera w ukladzie wydechowym i temu widac pare wodna. po rozgrzaniu powinno byc wsio ok. jakby ci dymilo nawet w cieple dni to znaczy ze silnik masz dorzniety i trzeba by pomyslec o remoncie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

Witam

wszystkim dziekuje za pomoc niestety nie mialem ostatnio czasu i nie wchodzilem na forum kupilem termostat nowy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

i tak jak piszesze Pawelek ze znina te wersje tak maja po wstawieniu nowego termostatu wskazówka jest na tym samym miejscu jutro zrobie fotke i wstawie ale po zalozeniu termostatu nowego zauwazylem ze gdy auto osiagnie swoja temperature i włącze od razu na maxa ogrzewanie to wskazówka pozostaje na swoim miejscu a ze starym termostatem bylo tak ze po rozgrzaniu auta przesuwając sówak na maxa od ogrzewania wskazówka temperatury spadala na pole niebieskie i temperatura po chwili ponownie rosła. Co do ogrzewania bez zman a wiec jesli uda mi sie jutro znalezc czasu czyszcze nagrzewnice

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Napisze co i jak POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość marcin c20ne

Witam

A więc tak podsumowując temat co do słąbego ogrzewania:

Wymienilem termostat wskazówka jest na tym samym miejscu jak była wczesniej tak jak pisał mi pawelek ze znina

jedynie co sie okazało to tak jak pisałem wczesniej po rozgrzaniu sie silnika przesówając sówak na max ogrzewania temperatura nie spada mi tak jak to sie robiło wczesniej ze starym termostatem nagrzewnicy nie zdązyłem jeszcze przeczyscic brak czasu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

ale jak tylko bende mial troche czasu to zabieram sie do roboty i oczywiscie napisze co i jak i porobie fotki napewno zrobie to przed pazdziernikiem.

Na razie moge wstawic zdjęcie dla tych których viktorie są przed liftowe i wskazówka temoeratury pokazuje inaczej tak jak u mnie tak jak to pisal pawelek ze znina

WSZYSTKIM DZIEKUJE ZA POMOC

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak, dokładnie, tak jest u mojego ojca - w przedliftówce. Na tym poziomie auto dobrze grzeje i zimą jest cieplutko, zatem mogę powiedzieć, że termostat już działa prawidłowo. Co do słabego ogrzewania, to najprawdopodobniej masz zakamienioną nagrzewnicę i to wiąże się z jej oczyszczeniem lub wymianą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×