Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Guest marcin c20ne

jaka temperatura???

Recommended Posts

Guest marcin c20ne

Witam

Mam pytanie czy temperatura w viki 1.8 jest ta sama co w viki 2.0 ????????????

Ponieważ kupiłem viki 3 lata temu z silnikiem 1.8 w każdym badz razie tak myslalem okazalo sie ze to silnik 2.0. Zaraz po kupieniu viki wymieniłem termstat bo był walniety cały czas otwarty i kupiłem termostat do 1.8 i z takim jeżdzę wskazówka utrzymuje sie cały czas na tej białej kresce po między tym niebieskim kolorem a 90 stopni ogrzewanie w zimę jest mizerne. I tu pytanie jesli mam silnik c20ne to powinienem wymienic termstat? czy dobrą mam temperaturę?

Moja viki to c20ne LPG. Aha jak kupiłem viki z tym walniętym termostatem to wskazówka od temperatury utrzymywala sie na niebieskim polu jak zmienialem biegi strasznie szarpalo silnikiem po wymianie termostatu szarpanie zniklo ale nie do konca a wiec mozliwe jest ze jesli mam silnik 2.0 to temperatura powinna sie trzymac na poziomie 90 stopni? Dodam jeszcze ze po jezdzie jak otworze maske jest goroco jak w piekle.

Proszę o pomoc!!!

POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czujnik ktory idzie do licznika jest prawdopodobnie walniety. ja swoim dzisiaj w poznaniu bylem tam zakorkowane i normalnie co drogie swiatla dmuchawa i temperatura ok 96 stopni prawie pod setke podchodzi. a dmuchawa wogole sie wlancza? jak sie wlancza to tylko ten od licznika walniety od chlodnicy ok. a co do termostatu to nie pomoge bo nie mam pojecia. jak chcesz sprawdzic ten czujnik to go wykrec i na odpalonym przytknij do masy gdzies. jak wskazowka nie pojdzie na liczniku do konca to znaczy ze walniety. pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

witam

dzieki za radę jutro zaraz to sprawdzę i napiszę co i jak

A co do grzewania słabego winą może być to ze mam LPG ???

Hanek mam pytanko a gdzie mam szukać tego czujnika za zegarami ???

DZIĘKI POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Więc tak, po pierwsze termostat od 1.8 i 2.0 to te same termostaty. Wykaz:

1.8 S (1988.09 - 1989.07); 1796 ccm - 88 KM/65 kW; Silnik: E 18 NVR

1.8 S 4x4 (1989.01 - 1989.07); 1796 ccm - 88 KM/65 kW; Silnik: E 18 NVR

2.0 (1988.09 - 1989.09); 1998 ccm - 100 KM/74 kW; Silnik: C 20 NEF

2.0 i (1988.09 - 1990.10); 1998 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: 20 NE

2.0 i 4x4 (1989.01 - 1990.10); 1998 ccm - 115 KM/85 kW; Silnik: 20 NE

2.0 i (1988.09 - 1992.09); 1998 ccm - 129 KM/95 kW; Silnik: 20 SEH

2.0 i 4x4 (1989.01 - 1992.09); 1998 ccm - 129 KM/95 kW; Silnik: 20 SEH

1.8 i CAT (1990.03 - 1995.11); 1796 ccm - 90 KM/66 kW; Silnik: C 18 NZ

1.8 S (1989.09 - 1990.10); 1796 ccm - 90 KM/66 kW; Silnik: 18 SV

2.0 i CAT (1988.09 - 1995.11); 1998 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: C 20 NE

2.0 i 4x4 CAT (1989.01 - 1995.11); 1998 ccm - 116 KM/85 kW; Silnik: C 20 NE

Zatem jeśli poprawnie się otwiera i zamyka (test z wężami, na zimnym silniku) to na pewno jest o.k.

Po drugie, co do czujników to masz na zegary obok termostatu z jednym przewodem a na wentylator zdaje się trzy przewodowy wkręcony w chłodnicę z prawej strony.

Jak zapewne wiesz, w przedliftowych wersjach jest "przekłamanie temp." około 10 stopni. Widzę, że masz rocznik auta 1992, to może być przyczyną skali. A co do tego, że masz zimno zimą w kabinie, to na 90% wina zakamienionej nagrzewnicy. Poczytaj moje tematy i rozwiązania problemu. Miałem podobnie. Trochę zabawy i mam już ciepełko

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Pawełek ze Żnina

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

Dzięki wielkie zaraz wszystko sprawdzam i napiszę co i jak, aha co do węzy to zdaje mi sie ze ten wąż od termostatu do chłodnicy za szybko sie robi cieply ale nie jestem pewien na 100% wszystko sprawdzę i napiszę co i jak

POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

witam

a więc tak termostat raczej jest dobry czytalem inne tematy z tym zwiazane i niektorzy wlasnie maja tak ze przy ich aucie wskazówka jest na 90 stopni a niektórzy tak jak ja maja wskazówke na tej kresce przed 90 stopni i to podobno jest ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

k czyli powiedzmy ze to jest dobrze a co d ogrzewania to musze sprawdzic jednak ta nagrzewnice moze dzis mi sie uda to zrobic a tak wogóle duzo z tym jest roboty???? musze poczytac twjoe tematy pawelek z e znina ok dzięki wszystkim napisze co i jak

PZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

to znów ja Pawelek ze znina wlasnie czytalem twoje tematy zwiazane z problemem twojego auta i piszesz ze wskazówka pokazywala ci temperature na owej popularnej kresce miedzy polem niebieskim a 90 stopni tak jak u mnie dobrze wyczytalem?

a po wymianie termostatu wskazóka poszła ci dalej na 90 stopni jesli zle przeczytalem to mnie popraw a ja przepraszm ale jesli tak jest to ja juz sam nie wiem czy mi dobrze wskazuje czy nie Bo jedni pisza ze wskazówka pokazuje 90 stopni i jest ok a inni piszą ze u nich wskazówka stoi na tej kresce jak u mnie i tez jest dobrze hmmm ale jesli tobie tak pokazywalo a po wymianie termostatu zaczelo pokazywac 90 stopni to nie ma bata ja mam tez walniety termostat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> aha co dymku z tłumnika to mam bialy dymek zawsze rano co o tym sądzicie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pawko29

a ja mam wzkazówke tak około 95 st. w korku troche wzrasta ale jak dmuchawa zaczyna działać to spada o pare stopni i czesto po zatrzymaniu dmuchawa dosc długo dziala w porównaniu do poprzedniego auta (lato i temp około 30 st.)

Edited by Pawko29

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

dokladnie Pawko29 ty tez masz ta wskazówke na 90 stopni a wiec przyjmuje ze mam niesprawny termostat i chyba go wymienie dzis patrzylem w sklepie termostat wahlera 47 zł ponoc dobry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz vectrę przedliftową, więc teoretycznie tak jak u mojego ojca, pokazuje Ci w połowie między niebieskim a 90. Czyli norma. Ja mam polfta, więc jak miałem walnięty termostat, to ledwo co się unosiła z niebieskiego pola. Po wymianie mam dobrze. Czyli nieco powyżej 90 stopni. Jak się zagrzeje to idzie prawie do 100. (92 początek otwarcia termostatu, ok 100 otwarcie i załącza się wentylator, no i 107 czyli pełne otwarcie - to mi się nie zdarzyło......

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) To by było na tyle, co do czyszczenie nagrzewnicy, to masz tam opisane. Generalnie, dobre popołudnie, kanał, 3 paczki KAMIXu do odkamieniania czajników i do roboty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tym dymieniem rano jak jest chlodno to nie ma sie czym przejmowac. jak sie rozgrzewaja tlumiki to zaczyna woda parowac ktora sie zbiera w ukladzie wydechowym i temu widac pare wodna. po rozgrzaniu powinno byc wsio ok. jakby ci dymilo nawet w cieple dni to znaczy ze silnik masz dorzniety i trzeba by pomyslec o remoncie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

Witam

wszystkim dziekuje za pomoc niestety nie mialem ostatnio czasu i nie wchodzilem na forum kupilem termostat nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

i tak jak piszesze Pawelek ze znina te wersje tak maja po wstawieniu nowego termostatu wskazówka jest na tym samym miejscu jutro zrobie fotke i wstawie ale po zalozeniu termostatu nowego zauwazylem ze gdy auto osiagnie swoja temperature i włącze od razu na maxa ogrzewanie to wskazówka pozostaje na swoim miejscu a ze starym termostatem bylo tak ze po rozgrzaniu auta przesuwając sówak na maxa od ogrzewania wskazówka temperatury spadala na pole niebieskie i temperatura po chwili ponownie rosła. Co do ogrzewania bez zman a wiec jesli uda mi sie jutro znalezc czasu czyszcze nagrzewnice

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Napisze co i jak POZDRAWIAM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcin c20ne

Witam

A więc tak podsumowując temat co do słąbego ogrzewania:

Wymienilem termostat wskazówka jest na tym samym miejscu jak była wczesniej tak jak pisał mi pawelek ze znina

jedynie co sie okazało to tak jak pisałem wczesniej po rozgrzaniu sie silnika przesówając sówak na max ogrzewania temperatura nie spada mi tak jak to sie robiło wczesniej ze starym termostatem nagrzewnicy nie zdązyłem jeszcze przeczyscic brak czasu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

ale jak tylko bende mial troche czasu to zabieram sie do roboty i oczywiscie napisze co i jak i porobie fotki napewno zrobie to przed pazdziernikiem.

Na razie moge wstawic zdjęcie dla tych których viktorie są przed liftowe i wskazówka temoeratury pokazuje inaczej tak jak u mnie tak jak to pisal pawelek ze znina

WSZYSTKIM DZIEKUJE ZA POMOC

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak, dokładnie, tak jest u mojego ojca - w przedliftówce. Na tym poziomie auto dobrze grzeje i zimą jest cieplutko, zatem mogę powiedzieć, że termostat już działa prawidłowo. Co do słabego ogrzewania, to najprawdopodobniej masz zakamienioną nagrzewnicę i to wiąże się z jej oczyszczeniem lub wymianą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...