Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

furgus

Demontaż przedniego zderzaka w VC

Polecane posty

Witam.

Zamierzam wymienić w mojej vectrze potłuczone halogeny. Trochę przeszukałem na forum, jak się do tego zabrać. Mniej więcej wiem, aczkolwiek wszyscy pisali o vectrze przed liftem. Mam nadzieję że w tej po lifcie jest podobnie.

Moje pytanie dotyczy etapu demontażu zderzaka, a dokładnie mówiąc chodzi mi o wszystkie podłączenia: spryskiwacze i czujniki parkowania. Czy i jak to porozłączać, czy mogą być z tym jakieś problemy. Jeśli ktoś miał z tym do czynienia bardzo proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zdjęciu zderzaka nie musisz niczego odłączać, oprócz oczywiście wtyczek od halogenów, które chcesz wymienić. Kable i wężyki są na tyle długie, że można sprawnie działać bez ich odpinania. Oczywiście należy uważać, żeby niczego nie urwać. Idealnie mieć do tego pomocnika i coś do podłożenia pod zderzak po jego zdjęciu, jakieś klocki drewniane itp. oraz jakiś kawałek szmaty aby nie porysować zderzaka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Eeeee tam zderzak zdejmuja tylko lalusie ! Zawodowcy robia to podczas jazdy bez uzywania narzedzi - wystarczy twardy i wysoki kraweznik ! :ninja:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki kolego. Muszę znaleźć odpowiednie halogeny i do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dobry humor Cię nie opuszcza...tak trzymać

Ale kurcze szkoda trochę, co??

Edytowano przez zubek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

halogeny wymieniłem bez demontażu zderzaka..., odkręca się całą dolną osłonę silnika, halogen montowany na trzy śrubki dwie odkręca się od dołu o trzecia... ciężki dostęp bo jest nad halogenem ale przedłużka na torx i trochę gimnastyki i da radę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłoby super, bo ze zdejmowaniem zderzaka więcej zachodu, a poza tym potem mogą być problemy ze spasowaniem. W takim razie zacznę od tego.

Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Tiger1980

Panowie, czy po odkreceniu wszystkiego zderzak "wyjeżdża" do przodu, czy boki trzeba odgiąć i ściągnąć wtedy zderzak? U mnie wyjechać nie chciał, ściagnąć dało się bez problemu. Niestety było dosć ciemno, a i czasu było mało, wiec nie przyjrzałem się jak wygląda mocowanie. Po złożeniu całości wszystko pasuje prawie idealnie. No własnie "prawie" Delikatnie odstają od lini nadwozia narożniki zderzaka tuż przy lampie. Z obu stron tak samo. Czy też tak macie? Co jest nie halo? Brzydko to wygląda.

EDIT: na fotce u Kalixta widać ten fragment zderzaka. Chodzi o miejsce gdzie łączy sie zderzak, lampa i błotnik.

Edytowano przez Tiger1980

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciągniesz do siebie i wychodzi z zatrzasku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Seb

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam, mam ten sam problem, końcówki zderzaka o których mowa nie przylegają jak trzeba...jak to umocować zeby było ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość TomekWPR

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kalixt chlopaku, czy ty na tym zdjeciu masz założone może Yokohamy advan sport? Jak wrażenia, bo mam takie na oku własnie?

Edytowano przez zubek73
fota w cytacie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tomek dziewczyno, jakie Yokohamy ! Miałem dwa komplety opon u siebie: Continental SportContact 2 i BF Goodrich G-Force Profiler...ale już nie pamiętam, które są na zdjęciu. Polecam obydwie oponki, choć lepiej jeżdziło mi sie na Goodrich

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

demontaż prościzna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

a powiedzcie mi, macie jakiś patent aby to wszystko ładnie spasować?

rozkręciłem zderzak i dwie lampy polift... przed operacją zderzak pasował, a po... zrobił się jakiś taki za duży, odstaje mi po obu stronach autka

Edytowano przez Ja-rek-in

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zdejmować całego przedniego zderzaka, potrzebuje wyciagnąc lampy...po odkreceniu srub w nadkolu i wyciagnieciu zaczepow, jak odchylic zderzak aby nic nie połamać?? należy użyć sporo siły czy powinno lekko pójść? próbowałem jednak nic nie rusza się;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

no wlasnie koledzy, moze ma ktos z Was doswiadczenie jak spasowac to wszystko z powrotem.

bo auto wyglada jakby mialo jakies buuumm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jezeli chodzi o odstawanie na rogu przy stylu z lampa i blotnikiem to po jednej stronie mam to samo. Jest naderwany/zwichrowany jeden zaczep plastikowy. Prawdopodobnie od czestego i nie zawsze delilatnego zdejmowania (czeste problemy ze swiatlami).

Zastanawiam sie tez wlasnie czy mozna to jakos pokleic/pospawac czy jak to sie mowi. sa firmy naprawiajace zderzaki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zdezak jest zamontowany od spodu,bo u mnie wisi i nie wiem jakie kolki kupic,a jest ich sporo i nie mam zadnego na wzor...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie pod spodem na środku są trzy kołki plastykowe. Wyglądają jak kołki do ściany (mają dł. około 2-3cm).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze sa jakies kolki,bylem w motoryzacyjnym to jak gosc mi pokazal ile ich jest to...nie kupilem bo nie mam zadnego na wzor

Bedzie trzeba zmierzyc srednice otworu i kupic na oko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kup w ASO to od razu dostaniesz dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy widzę że niezłą kaszanę robicie z tymi zderzakami przynajmniej przedlift

Jak ściągacie zderzak to odchyla się róg (sam róg nie cały bok bo można ułamać nawet i zderzak) zderzaka przy błotniku i wysuwa do przodu autka z założeniem odwrotnie wsuwa się dociskając bok zderzaka (5 cm przed rogiem zderzaka) do błotnika (tak z 4 cm przed dojściem do prawidłowego połorzenia już dociskamy do błotnika i wsuwamy wtedy wchodzi w ślizgi i praktycznie bez żadnego dociskania pasuje jak trzeba .

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

(to właśnie świadczy o tym że drzecie zderzak do siebie zamiast lekko uchylić róg zderzaka i pociągnąć do przodu samochodu to wy drzecie do siebie i wyrywacie z tych ślizgów przez co się łamią a i nawet można kawałek rogu zderzaka urwać )

tu wam zademonstrowałem jak to robić (przynajmniej tak jest w przedlifcie) czarnym to zakładanie (tam gdzie to czarne kółko dociskamy iwsuwamy przy zakładaniu ) a czerwony ściąganie zderzaka (tam gdzie czerwone kółko odciągamy przy ściąganiu i wysuwamy)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez xpirat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja już 2 razy demontowałem zderzak i nie miałem problemu żeby go z powrotem założyć i pasował jak ulał powodzenia w pasowaniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MatSzcz

Panowie, mam pytanko mianowicie coś mi nie styka w halogenie i mam pytanko czy żeby zdemontować halogen to wystarczy wyjąć ta czarna kratkę ochraniajaca halogen i jak ja się wyciaga czy poprostu ciągnie się ją i wyskakuje z zaczepów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

szukam szukam i szukam i nie mogę znaleźć foto porady do ściągnięcia zderzaka przód w polifcie...

znalazłem taki opis kolegi Hatik :

"- odkręcić śruby (2) torx z przedniej części nadkola (na styku ze zderzakiem), trzeba skręcać koła, żeby był łatwiejszy dostęp,

- odkręcić śrubę (1) od spodu zderzaka - w części bocznej, od osłony dolnej,

- podnieść maskę, odkręcić śruby (4) od mocowania grilla,

- z wyczuciem wysuwać zderzak do przodu, jest mocowany na prowadnicach (ślizgach) - za bokiem zderzaka poniżej błotnika,

- dostrzegamy już dolny uchwyt lampy, odkręcamy śrubę mocującą od dołu lampę przednią, chyba M8,

- odkręcamy śruby (2) mocujące lampę (w górnej części - widoczne po otwarciu maski),

- odpinamy wiązkę elektryczną lampy (wysuwamy czerwoną wsuwkę i wyciągamy wtyczkę),

- odginamy zderzak i troszkę kombinując wyciągamy lampę (tu przydaje się pomoc drugiej osoby

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:"> ) "

I utknąłem w miejscu na pogrubionym fragmencie- gdzie i jaka to jest śruba? :/ Pytam, bo nie zamierzam jeździć z wymianą żarówek do serwisu, bo już sam ksenon jest zaje...drogi i jeszcze za robotę płacić a tak wolę sobie samemu pogrzebać z piwkiem w ręku...

pozdrawiam

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Znalazłem z drugiego forum jak wymienić żarnik D1S i tam jest bez ściągania zderzaka a jedynie odchylenie go

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> więc następnym razem się nada

Edytowano przez pizmak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Coś słabo szukasz, ot moja porada:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ps. Najlepiej jakby ktoś z "wyższego stołka" ją podwiesił. Dziękuję.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×