Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

pojemność klimatyzacji


Recommended Posts

Witam,wie może ktoś z Was jaka jest pojemność klimatyzacji (ilość czynnika do napełnienia) w Vectra C silnik 1,9 120KM z roku 2007?

serwisant klimy wtłoczył tyle ile jest na naklejce na przednim pasie ale jest to za dużo... sprężarka wyje i bardzo duże ciśnienie pracy, upuścił czynnika sprężarka się uciszyła ciśnienie spadło ale klima zaczęła syczeć podczas pracy... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Pojemność a masa czynnika to dwie różne kwestie. Jeżeli masa czynnika jest prawidłowa to nic niepokojącego nie powinno się dziać. Pojedź do polecanego, dobrego magika od klimy i niech sprawdzi.

BTW - a wyczyścił filtr? Może sprężarka chodziła bez oleju i wytarły się tłoki. Wtedy mogą wystąpić opisane problemy.

Link to comment
Share on other sites

klima działała dobrze tylko był lekki smrodek to pojechałem na odgrzybianie i wymianę filtra, ale auto 100tys. to przydało się też zaglądnąć do czynnika i tu zonk według nalepki czynnika zamarło... Regeneracja starego dodanie nowego i oleju uzupełnienie instalacji i tak się zaczęło jak pisałem wcześniej..

według mojej naklejki powinno być 730g ale jest to za dużo kompresor "staje" ciśnienie w układzie 30bar. :o

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy CDTI ma tak samo ale Y22DTR ma takie wartości:

Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji 730(g)

Olej do sprężarki klimatyzatora 120(ml)

jak ktoś ma dostęp do workshopdaty (online nie działa bez hasła) to możnaby przepisać dla wszystkich

Link to comment
Share on other sites

spuszczone z 730g na 660g (druga wartość na tablice dla innych silników) i wszystko wróciło do normy, ciśnienie 15bar,temperatura na kratkach OK,nic nie syczy podczas pracy (jak jest za mało czynnika to mi syczało w poprzednim aucie), sprężarka nie "wyje"... czyżby za dużo czynnika było? :huh:

Link to comment
Share on other sites

spuszczone z 730g na 660g (druga wartość na tablice dla innych silników) i wszystko wróciło do normy, ciśnienie 15bar,temperatura na kratkach OK,nic nie syczy podczas pracy (jak jest za mało czynnika to mi syczało w poprzednim aucie), sprężarka nie "wyje"... czyżby za dużo czynnika było? :huh:

Kurcze jak miałem nabijaną klimę na wiosnę to w momencie startu sprężarki też mi syczało przez około 4 sek. Teraz już się uspokoiło, ale ja stwierdziłem, że widocznie tak musi być nie zagłębiając się w temat.

Link to comment
Share on other sites

epilog,

podjechałem do innego magika od klimy i szok :o ilość czynnika w układzie 240g miało być 660g według pierwszego "szpeca"... (instalacja szczelna)

pierwszy partacz prawdopodobnie coś zwalił przy napełnianiu i dlatego te cyrki... :angry:

Teraz napełniona 730g wszystko gra, przedtem klima chłodziła jako tako teraz mrozi... :D (zostało odzyskać kasę od pierwszego "szpeca")

radeqs tak ma być, jakieś ciśnienie się tam wyrównuje.

Link to comment
Share on other sites

epilog,

podjechałem do innego magika od klimy i szok :o ilość czynnika w układzie 240g miało być 660g według pierwszego "szpeca"... (instalacja szczelna)

pierwszy partacz prawdopodobnie coś zwalił przy napełnianiu i dlatego te cyrki... :angry:

Teraz napełniona 730g wszystko gra, przedtem klima chłodziła jako tako teraz mrozi... :D (zostało odzyskać kasę od pierwszego "szpeca")

radeqs tak ma być, jakieś ciśnienie się tam wyrównuje.

Dzięki za informacje!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

sory za odnowienie tematu, zamierzam wybrac sie na przeglad klimy, odgrzybianie i uzupelnienie gdyz bardzo slabo chlodzi, pewnie odpowiedz na moje pytanie jest oczywiste ale nie moge zlokalizowac nalepki z opisem ile czynnika powinno byc w klimie w moim Signumie 1.9 CDTI 150KM 2005r polift. klimatronik 2strefowy, domyslam sie ze tyle samo co w VC ? czyli 730g ?

Link to comment
Share on other sites

sory za odnowienie tematu, zamierzam wybrac sie na przeglad klimy, odgrzybianie i uzupelnienie gdyz bardzo slabo chlodzi, pewnie odpowiedz na moje pytanie jest oczywiste ale nie moge zlokalizowac nalepki z opisem ile czynnika powinno byc w klimie w moim Signumie 1.9 CDTI 150KM 2005r polift. klimatronik 2strefowy, domyslam sie ze tyle samo co w VC ? czyli 730g ?

Czynnik-730g

Olej- 135ml

Edited by blaszka
Link to comment
Share on other sites

olej to raczej bedzie 135ml.

Masz rację,olej w ml.

hmm rozumiem ze olej tez trzeba uzupelnic razem z czynnikiem ? czy nie ma reguly ?

Olej się wysysa razem z czynnikiem z układu i napełnia czynnikiem ze świeżym olejem.

Link to comment
Share on other sites

Guest oczko

Witam!

Ile powinno byc tego specyfiku jesli chodzi o viki c 2002r 1,8 16V

Tyle samo co w innych wersjach? Pytam bo napisali ze uzupelniaja 200ml czynniku chlodzacego i poprostu nie wiem...

Link to comment
Share on other sites

Witam!

Ile powinno byc tego specyfiku jesli chodzi o viki c 2002r 1,8 16V

Tyle samo co w innych wersjach? Pytam bo napisali ze uzupelniaja 200ml czynniku chlodzacego i poprostu nie wiem...

Myślę, że około 730 - 750 ml.

Sprawdź na naklejce na wzmocnieniu czołowym...

Objętość a waga czynnika to dwie różne sprawy.

Aby stwierdzić ile tego masz trzeba odciągnąć czynnik, odessać olej, uzupełnić różnicę wagową czynnika czyli tego co zostało odciągnięte do prawidłowej wartości, uzupełnić olej do sprężarki i po sprawie...

Link to comment
Share on other sites

Koledzy - ile stopni C mieliście w kratkach podczas pomiaru po napełnieniu klimy? U mnie dmucha chłodnym powietrzem ale trochę słabo - dziś mierzyłem termometrem w środkowej kratce i na 7 biegu wentylatora i min temp było aż 18stC (na zewnątrz 27stC). Domyślam się, że powinno być chłodniej tylko ile?

Link to comment
Share on other sites

Koledzy - ile stopni C mieliście w kratkach podczas pomiaru po napełnieniu klimy? U mnie dmucha chłodnym powietrzem ale trochę słabo - dziś mierzyłem termometrem w środkowej kratce i na 7 biegu wentylatora i min temp było aż 18stC (na zewnątrz 27stC). Domyślam się, że powinno być chłodniej tylko ile?

Połowa mocy wiatraczka + 2000 obr/min-1 i powinno być ~ 2 do 8 stopni.

Link to comment
Share on other sites

Połowa mocy wiatraczka + 2000 obr/min-1 i powinno być ~ 2 do 8 stopni.

Umówmy się, że te wartości są troszkę zależne od warunków otoczenia.

Nie każda hala jest klimatyzowana, nie zawsze pomiar jest przeprowadzany w zacienionym miejscu a wczoraj... w Wawie było ponad 32 st.C i nie było czym oddychać, powietrze łapało się dosłownie uszami...

Ale wartości jak najbardziej prawidłowe...:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

W takim razie wygląda na to, że u mnei coś jest nie tak bo 18st na kratce nawet przy +30st na zewnątrz to chyba za dużo... Wieczorem powtórzyłem pomiar ale tym razem przy użyciu opcoma i wyszło coś takiego:

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze 14 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze 22 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz 12 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz 21 °C

Temperatura czynnika chłodzącego silnik 72 °C (silnik odpalony po kilkugodzinnym postoju)

Warunki: temp otoczenia 23st; klimatronic ustawiony na najniższą temperaturę - obie strony, bieg wentylatora - 7(najwyższy).

Jak myślicie - czemu są takie różnice między prawą a lewą stroną? Możliwe żeby padły jednocześnie obydwa czujniki po prawej stronie?

Edited by kamil_p
Link to comment
Share on other sites

W takim razie wygląda na to, że u mnei coś jest nie tak bo 18st na kratce nawet przy +30st na zewnątrz to chyba za dużo... Wieczorem powtórzyłem pomiar ale tym razem przy użyciu opcoma i wyszło coś takiego:

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze 14 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze 22 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz 12 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz 21 °C

Temperatura czynnika chłodzącego silnik 72 °C (silnik odpalony po kilkugodzinnym postoju)

Warunki: temp otoczenia 23st; klimatronic ustawiony na najniższą temperaturę - obie strony, bieg wentylatora - 7(najwyższy).

Jak myślicie - czemu są takie różnice między prawą a lewą stroną? Możliwe żeby padły jednocześnie obydwa czujniki po prawej stronie?

A wywala Ci błędy typu "za duże/za małe napięcie czujnika klimatyzacji"?

Sprawdź na obiegu zamkniętym, przy prędkości wiatraka 4 (środek mniej więcej) oraz przy ustawionym nadmuchu tylko ze środka (z kratek a nie w pozycji AUTO)...

Jak będzie około 8 stopni to całkiem nieźle...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP