Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

neseser

pojemność klimatyzacji

Polecane posty

Witam,wie może ktoś z Was jaka jest pojemność klimatyzacji (ilość czynnika do napełnienia) w Vectra C silnik 1,9 120KM z roku 2007?

serwisant klimy wtłoczył tyle ile jest na naklejce na przednim pasie ale jest to za dużo... sprężarka wyje i bardzo duże ciśnienie pracy, upuścił czynnika sprężarka się uciszyła ciśnienie spadło ale klima zaczęła syczeć podczas pracy...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pojemność a masa czynnika to dwie różne kwestie. Jeżeli masa czynnika jest prawidłowa to nic niepokojącego nie powinno się dziać. Pojedź do polecanego, dobrego magika od klimy i niech sprawdzi.

BTW - a wyczyścił filtr? Może sprężarka chodziła bez oleju i wytarły się tłoki. Wtedy mogą wystąpić opisane problemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na naklejce są dwie wartości ilości czynnika. Dla jednego, lub dwóch ewapuratorów. Niemniej powinno to być około 1 kilograma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

klima działała dobrze tylko był lekki smrodek to pojechałem na odgrzybianie i wymianę filtra, ale auto 100tys. to przydało się też zaglądnąć do czynnika i tu zonk według nalepki czynnika zamarło... Regeneracja starego dodanie nowego i oleju uzupełnienie instalacji i tak się zaczęło jak pisałem wcześniej..

według mojej naklejki powinno być 730g ale jest to za dużo kompresor "staje" ciśnienie w układzie 30bar.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak 30 bar to walnięty zawór rozprężny, lub filtr osuszacz zapchany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy CDTI ma tak samo ale Y22DTR ma takie wartości:

Czynnik chłodniczy w układzie klimatyzacji 730(g)

Olej do sprężarki klimatyzatora 120(ml)

jak ktoś ma dostęp do workshopdaty (online nie działa bez hasła) to możnaby przepisać dla wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spuszczone z 730g na 660g (druga wartość na tablice dla innych silników) i wszystko wróciło do normy, ciśnienie 15bar,temperatura na kratkach OK,nic nie syczy podczas pracy (jak jest za mało czynnika to mi syczało w poprzednim aucie), sprężarka nie "wyje"... czyżby za dużo czynnika było?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kurcze jak miałem nabijaną klimę na wiosnę to w momencie startu sprężarki też mi syczało przez około 4 sek. Teraz już się uspokoiło, ale ja stwierdziłem, że widocznie tak musi być nie zagłębiając się w temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

epilog,

podjechałem do innego magika od klimy i szok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ohmy.png" alt=":o" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/ohmy@2x.png 2x" width="20" height="20"> ilość czynnika w układzie 240g miało być 660g według pierwszego "szpeca"... (instalacja szczelna)

pierwszy partacz prawdopodobnie coś zwalił przy napełnianiu i dlatego te cyrki...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:">

Teraz napełniona 730g wszystko gra, przedtem klima chłodziła jako tako teraz mrozi...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> (zostało odzyskać kasę od pierwszego "szpeca")

radeqs tak ma być, jakieś ciśnienie się tam wyrównuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma być 730g.3 dni temu robiłem u siebie i tyle było i tyle nabiłem jest ok,żadnych hałasów i syczeń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dzięki za informacje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widocznie poprzedni majster ma spiarduloną wagę w swoim kombajnie do obsługi klimatyzacji

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_huh.png" alt=":huh:"> .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sory za odnowienie tematu, zamierzam wybrac sie na przeglad klimy, odgrzybianie i uzupelnienie gdyz bardzo slabo chlodzi, pewnie odpowiedz na moje pytanie jest oczywiste ale nie moge zlokalizowac nalepki z opisem ile czynnika powinno byc w klimie w moim Signumie 1.9 CDTI 150KM 2005r polift. klimatronik 2strefowy, domyslam sie ze tyle samo co w VC ? czyli 730g ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czynnik-730g

Olej- 135ml

Edytowano przez blaszka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

olej to raczej bedzie 135ml.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm rozumiem ze olej tez trzeba uzupelnic razem z czynnikiem ? czy nie ma reguly ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Olej się wysysa razem z czynnikiem z układu i napełnia czynnikiem ze świeżym olejem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość oczko

Witam!

Ile powinno byc tego specyfiku jesli chodzi o viki c 2002r 1,8 16V

Tyle samo co w innych wersjach? Pytam bo napisali ze uzupelniaja 200ml czynniku chlodzacego i poprostu nie wiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myślę, że około 730 - 750 ml.

Sprawdź na naklejce na wzmocnieniu czołowym...

Objętość a waga czynnika to dwie różne sprawy.

Aby stwierdzić ile tego masz trzeba odciągnąć czynnik, odessać olej, uzupełnić różnicę wagową czynnika czyli tego co zostało odciągnięte do prawidłowej wartości, uzupełnić olej do sprężarki i po sprawie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odessane po 3 latach bezobsługowych:

olej 78 ml

R134a 640 g

Weszło

olej 88ml

R134a 760g

UV 5ml

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - ile stopni C mieliście w kratkach podczas pomiaru po napełnieniu klimy? U mnie dmucha chłodnym powietrzem ale trochę słabo - dziś mierzyłem termometrem w środkowej kratce i na 7 biegu wentylatora i min temp było aż 18stC (na zewnątrz 27stC). Domyślam się, że powinno być chłodniej tylko ile?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Połowa mocy wiatraczka + 2000 obr/min-1 i powinno być ~ 2 do 8 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Umówmy się, że te wartości są troszkę zależne od warunków otoczenia.

Nie każda hala jest klimatyzowana, nie zawsze pomiar jest przeprowadzany w zacienionym miejscu a wczoraj... w Wawie było ponad 32 st.C i nie było czym oddychać, powietrze łapało się dosłownie uszami...

Ale wartości jak najbardziej prawidłowe...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wygląda na to, że u mnei coś jest nie tak bo 18st na kratce nawet przy +30st na zewnątrz to chyba za dużo... Wieczorem powtórzyłem pomiar ale tym razem przy użyciu opcoma i wyszło coś takiego:

Temperatura na wylocie po lewej stronie przy podłodze 14 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie przy podłodze 22 °C

Temperatura na wylocie po lewej stronie wewnątrz 12 °C

Temperatura na wylocie po prawej stronie wewnątrz 21 °C

Temperatura czynnika chłodzącego silnik 72 °C (silnik odpalony po kilkugodzinnym postoju)

Warunki: temp otoczenia 23st; klimatronic ustawiony na najniższą temperaturę - obie strony, bieg wentylatora - 7(najwyższy).

Jak myślicie - czemu są takie różnice między prawą a lewą stroną? Możliwe żeby padły jednocześnie obydwa czujniki po prawej stronie?

Edytowano przez kamil_p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A wywala Ci błędy typu "za duże/za małe napięcie czujnika klimatyzacji"?

Sprawdź na obiegu zamkniętym, przy prędkości wiatraka 4 (środek mniej więcej) oraz przy ustawionym nadmuchu tylko ze środka (z kratek a nie w pozycji AUTO)...

Jak będzie około 8 stopni to całkiem nieźle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×